Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka suurta osaa naisista on käytetty hyväksi?

Vierailija
06.02.2022 |

Seurustelen nyt neljännen heilani kanssa. Yksi aiempi ei ollut seurustellut tai ollut muuten suhteessa aiemmin. Kaksi muuta ovat kertoneet minulle tapauksista, joissa heidän entinen heilansa/muu kumppani oli yhtynyt heihin, vaikka olivat sanoneet etteivät tahdo sitä. En oikeastaan ole ymmärtänyt asiaa täysin ennen kuin aloin seurustella nykyisen kumppanini kanssa, koska hän on ensimmäinen heilani, jolle seksi tuntuu täysin luontevalta asialta. Näillä kahdella oli varsin kompleksinen suhde seksiin. Olen viime aikoina ollut aika surullinen heidän puolesta.
M34

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tästähän ei puhuta.

Vierailija
2/93 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tästähän ei puhuta.

Siltä näyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa, en ole tavannut ketään, jota olisi käytetty hyväksi.

Vierailija
4/93 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan 85 % naisista. On traumaattisia kokemuksia, hyväksikäyttöä, ahdistelua (lievääkin).

Nuorena naisena, varsinkin jos on nätti, on iso riski joutua ahdistelun kohteeksi.

Huonoja kokemuksia parisuhteista ja seksiin painostamista.

Kokemukset voivat olla hyvin lieviä, mutta vaikuttavat silti naiseuden kokemukseen.

Vierailija
5/93 |
06.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi seksiin painostaminen on tosi yleistä. Jos et anna, ei tule jatkoja. Ulkonäön perusteella rankkaa arvostelua, joka sekin voi jättää syviä haavoja. Tyttö / nainen kokee itsensä kelpaamattomaksi.

Vierailija
6/93 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne yhtäkään naista jota ei olisi käytetty hyväksi. Ja tunnen naisia paljon.

Vierailija
7/93 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos naiset on raiskattu, niin miksi eivät ilmoita siitä poliisille? Kysyn vaan.

Suurin osa raiskauksista tapahtuu oman kumppanin tai perheenjäsenen toimesta. Se tuottaa häpeää, vaikka ei missään nimessä pitäisi.

Vierailija
8/93 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan 85 % naisista. On traumaattisia kokemuksia, hyväksikäyttöä, ahdistelua (lievääkin).

Nuorena naisena, varsinkin jos on nätti, on iso riski joutua ahdistelun kohteeksi.

Kokemukset voivat olla hyvin lieviä, mutta vaikuttavat silti naiseuden kokemukseen.

Toivottavasti tämä on sarkasmia.

Vierailija
9/93 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on kokemuksia seksuaalisesta väkivallasta, mutta en koe että suhtautumiseni seksiin on kompleksista. Veikkaan, että asiassa on enemmän kyse naisten persoonallisuudesta.

Vierailija
10/93 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksuaalista ahdistelua kokee aika iso osa naisista. Sitten jos puhutaan r***skauksesta, seksuaaliseen tekoon pakottamisesta ja hyväksikäytöstä, niin eikös tutkimuksesta riippuen lukemat ole jotain 10-20 % luokkaa? Luulen, että samansuuntaisia ovat luvut myös miesten kohdalla. Ongelmana on toki, että varsinkin lasten ja nuorten kohdalla heidän on välillä vaikea tunnistaa heihin kohdistunutta vääryyttä. Luvut voivat siis olla isommatkin?

Vierailija
11/93 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos naiset on raiskattu, niin miksi eivät ilmoita siitä poliisille? Kysyn vaan.

Suurin osa raiskauksista tapahtuu oman kumppanin tai perheenjäsenen toimesta. Se tuottaa häpeää, vaikka ei missään nimessä pitäisi.

Ilmoita nimettömänä tai kerro jollekin ammattiauttajalle.

Vierailija
12/93 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miehet ei joudu naisten tekemän seksuaalisen ahdistelun uhreiksi? N23

Vierailija
13/93 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa, en ole tavannut ketään, jota olisi käytetty hyväksi.

Varmasti olet, mutta eihän näistä ihan jokaiselle huudella. Minua on käytetty hyväksi päiväkoti-ikäisenä, ja siitä tietävät vain muutamat läheisimmät ihmiset.

Vierailija
14/93 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin, että aika isoa osaa ja ahdistelua uskoisin kokeneen noin 100 % naisista.

Vierailija
15/93 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tämä on sarkasmia.

Ei ole. Olen ollut tilanteissa, joissa on melkein väkisin painostettu seksiin. Lähtenyt jatkoille ja sanonut, että en aio harrastaa seksiä. Sitten kuitenkin olisi ihan väkisin pitänyt mennä sänkyyn. Olen lähtenyt yksin pois yöllä jatkoilta mökiltä tai vieraasta kaupungista, kun olen pettynyt menoon. Ehkä tapaamani miehet ovat olleet keskimmääräistä juntimpia.

Vaikea kuvitella, että pojalla / miehellä olisi näin. Jos on jatkoilla, niin joku nainen ihan väkisin käy kiinni ja hyväilee. Vaikka on toistuvasti sanonut haluavansa olla rauhassa. Sinänsä mitään uhkaavaa noihin tilanteisiin ei ole liittynyt, paitsi painostusta. Olisi jätetty rauhaan, jos olisi alkanut huutaa tai kiljua. Mutta se olisi ikävää tunnelman pilaamista. Sehän on vain leikkiä.

Tämä on ahdistelun harmaata aluetta. Olen varma, että suurin osa naisista on kokenut tämän tapaista.

Nykypäivän valossa tuo olisi selkeää ahdistelua. Mutta ei sitä nuorena ajatellut niin. Lähinnä syytti itseään, miksi on pitänyt mennä sellaisiin tilanteisiin. Humalainen mies on ollut ikäänkuin syyntakeeton.

Vierailija
16/93 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan on hyvä, että on ollut näitä metoo-tapauksia. Vaikka ovat olleet yksilöitä kohtaan epäreiluja. Siinä on kuitenkin vedetty selkeästi rajaa: naisella on oikeus sanoa ei missä tilanteessa vain.

Näin ei ollut nuorena. Jos humalassa meni vieraaseen autoon tai vieraan miehen asuntoon. Se oli käytännössä lupaus seksistä. Sai syyttää vain itseään, jos jotain ikävää tapahtui.

Vierailija
17/93 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen väkisinmakasi. Poliisikuulustelut olivat nöyryytystä. Ymmärrän hyvin miksi osa jättää ilmoittamatta.

Ulkomailla asuva ystävä oli ainoa joka jaksoi tukea. Olen hälle ikikiitollinen.

Vierailija
18/93 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan on hyvä, että on ollut näitä metoo-tapauksia. Vaikka ovat olleet yksilöitä kohtaan epäreiluja. Siinä on kuitenkin vedetty selkeästi rajaa: naisella on oikeus sanoa ei missä tilanteessa vain.

Näin ei ollut nuorena. Jos humalassa meni vieraaseen autoon tai vieraan miehen asuntoon. Se oli käytännössä lupaus seksistä. Sai syyttää vain itseään, jos jotain ikävää tapahtui.

Hyvä kun mainitsit vieraista autoista. Mun mielestä saisi tulla valtakunnallinen 'ei vieraalle' -kampanja. Ihan liikaa kuulee jopa aikuisista naisista mitkä hyppää joko humalassa tai selvinpäin tuntemattoman matkaan. Tänä päivänäkin luotetaan aivan liiaksi vieraaseen ihmiseen.

Vierailija
19/93 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys, pisti miettimään.. olen mielestäni kiltti, kohtelias ja rauhallinen mies ja nyt kun mietin, niin ehkä yhdeksän kymmenestä tapaamastani naisesta on puhunut kohtaamastaan seksuaalisesta ahdistelusta ja suoranaisesta väkivallasta. En tosin tiedä, että olenko alunperin tutustunut heihin juuri siksi, että ovat arvelleet olevansa turvallisessa seurassa. Surullisen yleistä joka tapauksessa.

Vierailija
20/93 |
07.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kun mainitsit vieraista autoista. Mun mielestä saisi tulla valtakunnallinen 'ei vieraalle' -kampanja. Ihan liikaa kuulee jopa aikuisista naisista mitkä hyppää joko humalassa tai selvinpäin tuntemattoman matkaan. Tänä päivänäkin luotetaan aivan liiaksi vieraaseen ihmiseen.

Niinpä. Se on oikeasti tyhmää. Mutta joskus ei vaan jaksa odottaa, väsyttää liikaa, taksi maksaa liikaa. Ainakin Helsingissä on jonkinverran pimeitä takseja. Kuskeja, jotka tienaa extraa ajelemalla humalaisia koteihinsa.

Sitten myös toisaalta haluaa uskoa ihmisistä vielä hyvää. Ei kaikki ole hulluja.

Minua on myös viehättänyt pimeissä takseissa erilaisten ihmisten tapaaminen ja kohtaaminen. Sillä tavalla voi tavata ihmisiä, joita ei ehkä muuten kohtaisi. Tämä sama elämänjano on liftaamisessa. Nykyään se taitaa olla aika harvinaista, kun bussiliput (Onni) on niin halpoja.