Lapsi rikkoi uuden iphonen heittämällä seinään
Raivon puuskassa heitti seinään uudehkon iphone5:sen, joka meni ihan tuusannuuskaksi. Vanhemmat laittoivat vakuutuksen piikkiin ja lapsi (11-vee) sai heti uuden.
Miltä kuulostaa?
Kommentit (28)
Okei. Olen ilmeisesti tipahtanut kelkasta jo ajat sitten :D t. AP
No oma tyttäreni heitti työpaikkani iphonen lattiaan. Oli tosin jo 3v vsnha. Hiukan nolotti hakea uutta. Sanoin että pudotin.
No mun lapsi ei ainakaan sais uutta, jos tahallaan on rikkonut, sitten kerää itse rahat uuteen puhelimeen.
Kuulostaa siltä, että siinä jälleen yksi lapsi, jonka kasvatuksessa ei ole kiinnitetty riittävästi huomiota kuriin eikä lasta ole opetettu kunnioittamaan ja arvostamaan erilaisia asioita.
Kuulemma ei voi pitää lasta ilman puhelinta, koska hän jäisi ulkopuolelle sosiaalisesta elämästä, joka mitä ilmeisimmin tapahtuu sitten whatsapissa tai missä nyt netissä onkaan.
En oikeen tiennyt mitä sanoa, niin en sitten sanonut mitään. /AP
Ootakkonkun se kohtaa vinkuu mopoautoa.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:52"]Kuulemma ei voi pitää lasta ilman puhelinta, koska hän jäisi ulkopuolelle sosiaalisesta elämästä, joka mitä ilmeisimmin tapahtuu sitten whatsapissa tai missä nyt netissä onkaan.
[/quote]
Jep. Mieheni alle 100 euron Lumia kykenee tähän kaikkeen myös.
Pelkän otsikon perusteella ajattelin että älykäs lapsi, tietää mitä aikavarkaille on parasta tehdä. Mutta juu, tuota varten vakuutuksia otetaan, mikäs siinä.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:55"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:52"]Kuulemma ei voi pitää lasta ilman puhelinta, koska hän jäisi ulkopuolelle sosiaalisesta elämästä, joka mitä ilmeisimmin tapahtuu sitten whatsapissa tai missä nyt netissä onkaan.
[/quote]
Jep. Mieheni alle 100 euron Lumia kykenee tähän kaikkeen myös.
[/quote]
Tätä olin kanssa tulossa sanomaan, 100 eurolla saa jo hyvän älypuhelimen.
iPhone 5 maksaa ehkä 350-400 uutena, vakuutuksen omavastuu on ~150 euroa, tekniseksi laitteeksi ko. luuri on ikivanha, vakuutusyhtiö tekee siitä roimat ikävähennykset joten kauniina aurinkoisena päivänä tuosta saattaa saada 100 euroa korvauksia. Voi olla ettei tule senkään vertaa.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:44"]
Raivon puuskassa heitti seinään uudehkon iphone5:sen, joka meni ihan tuusannuuskaksi. Vanhemmat laittoivat vakuutuksen piikkiin ja lapsi (11-vee) sai heti uuden.
Miltä kuulostaa?
[/quote]
Meillä ei olisi ostettu uutta puhelinta. Olisi saanut pärjätä muutaman vuoden vanhalla noikialaisella jolla voi soittaa ja pelata matopeliä. Seuraava puhelin sitten kun olisi normaali aika päivittää kalustua. Tuo tavaroiden tahallaan rikkominen oli minusta käsittämätöntä jo lapsena.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:57"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:55"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:52"]Kuulemma ei voi pitää lasta ilman puhelinta, koska hän jäisi ulkopuolelle sosiaalisesta elämästä, joka mitä ilmeisimmin tapahtuu sitten whatsapissa tai missä nyt netissä onkaan. En oikeen tiennyt mitä sanoa, niin en sitten sanonut mitään. /AP [/quote] Jep. Mieheni alle 100 euron Lumia kykenee tähän kaikkeen myös. [/quote] Tätä olin kanssa tulossa sanomaan, 100 eurolla saa jo hyvän älypuhelimen.
[/quote]
watsappi toimiin 60 eron samsungissakin.
Niin ja siis tosiaan minä en liity tähän asiaan mitenkään :D Kunhan tälleen ulkopuolelta ihmettelen näitä juttuja. Ettei kenellekään jää sellainen kuva, että minä olen tuo iphoneja liukuhihnalta ostava vanhempi. /AP
onko lapsen nimi kenties E:llä alkava?
Jos olis oma lapsi, puhelimen käyttö olisi pannassa kaksi viikkoa ja viikkorahaa ei saisi kuukauteen tai kahteen. Oppisi arvostamaan sitä, että vanhemmat kalliilla ostanu hyvän puhelimen (ja vielä noin nuorelle) ja että voi käyttää puhelinta joka päivä. Sekä niitä erilaisia sovelluksia, kuten watsappia. Ja uusi puhelin ei todellakaan olisi uusinta uutta, vaan alle 100€ vanha malli, jonka saisi käyttöön arestin jälkeen. Missään raivonpuuskissa ei tavaroita hajotella tai väkivaltaiseksi aleta. Tuon ikäisen pitäisi tietää mikä on väärin. Todellakaan en taputtelisi päälaelle, kuten kyseisen tapauksen vanhemmat. Kasvaa varmaan esimerkki nuori...
T. Lapseton mutta jämpti 21v
Ei ole. Ilmeisesti puhelimia paiskovia lapsia on enemmänkin :) Ostettiinko tälle E:llekin uusi? /AP
Ennen vanhaan tuollaisille olisi annettu selkään, ja sen jälkeen turha odottaa uutta ainakaan lähimpään vuoteen. Mutta nykyvanhempien näkökulmasta lapsi kai saa trauman, jos se joutuu olemaan ilman iphonea.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:44"]Raivon puuskassa heitti seinään uudehkon iphone5:sen, joka meni ihan tuusannuuskaksi. Vanhemmat laittoivat vakuutuksen piikkiin ja lapsi (11-vee) sai heti uuden.
Miltä kuulostaa?
[/quote]
Nykypäivän vanhemmilta