Lapsi rikkoi uuden iphonen heittämällä seinään
Raivon puuskassa heitti seinään uudehkon iphone5:sen, joka meni ihan tuusannuuskaksi. Vanhemmat laittoivat vakuutuksen piikkiin ja lapsi (11-vee) sai heti uuden.
Miltä kuulostaa?
Kommentit (28)
Sais muksu olla ilman puhelinta. En antais älyluuria tuon ikäiselle kakaralle. "Kaikilla muillakin on" on maailman huonoin tekosyy. Ei ole koskaan toiminut meillä. Ekan älykännyn teini hankki omilla rahoillaan käytettynä. Netillisen liittymän sai vasta täysi-ikäisenä.
Kukaan muu ei sitä riko heittämällä seinään. Jos haluaa, että on samanlainen kuin kaikilla niin kannattaa ehkä käyttäytyä kuin muutkin
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:27"]
Sais muksu olla ilman puhelinta. En antais älyluuria tuon ikäiselle kakaralle. "Kaikilla muillakin on" on maailman huonoin tekosyy. Ei ole koskaan toiminut meillä. Ekan älykännyn teini hankki omilla rahoillaan käytettynä. Netillisen liittymän sai vasta täysi-ikäisenä.
[/quote]
Minä sain itse ostaa ensimmäisen puhelimen kuin sain 27 vuotiaana ensimäisen vakituisen työn. Se oli silloin se ja nyt on nyt. Nykyisin taidetaan ostaa puhelin lapselle viimeistään esikoulueiässä.
Mua tässä eniten ihmetyttää se, että mitä lapsen pitäisi sitten tehdä, että teolla olisi jonkinlaiset seuraukset? Missä toiminnassa menee raha jos tollaisesta ei rankaista? Harvalla vanhemmalla kuitenkaan on satoja euroja tosta noin vaan laittaa uusiin kännyköihin, niin tekeehän tuo loven talouteen. Kai se on, että osa kasvattaa lapsiaan ilman rankaisua. Joskus sitten nähdään, millaista porukkaa näistäkin kasvaa.
Vahva veikkaus, ettei kauhean hyvää.
Jos meillä kävisi noin, olisi lapsi ilman kännykkää 2-3 v.
12-vuotiaan äiti
Meillä lapset joutuvat maksamaan uudesta puhelimesta itse aina puolet (saavat säännöllistä kuukausirahaa kotitöitä vastaan). Samoin joutuvat maksamaan vakuutuksen omavastuun. Eivät ole tahallaan rikkoneet puhelimia. Muutama vahinko on kyllä käynyt ja se tietysti harmittanut. Vaadimme myös, että lapset käyttävät puhelimissa suojakuoria.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:10"]
Ei ole. Ilmeisesti puhelimia paiskovia lapsia on enemmänkin :) Ostettiinko tälle E:llekin uusi? /AP
[/quote]
Kyllä eikä ollut ensimmäinen kerta...