Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä nainen joka laittaudut vain itseäsi varten

Vierailija
14.06.2015 |

Ottaisitko autiolle saarelle mukaasi ripsivärin, hiustenpidennykset, itseruskettavan, kynsilakkoja jne?
Oletetaan että sinut vietäisiin saarelle pää kokonaan hupun alla ja pääsisit takaisin samalla tavoin pää peitettynä.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:30"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:57"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:46"] Mä meikkaan vain finnit piiloon joten noita ap:n mainitsemia en käytä enkä ottais tietenkään mukaan. Luultavasti autiolla saarella paistaisi paljon aurinko ja iho varmaan voisi paremmin jos käyttäisin vain aurinkosuojavoidetta kasvoille enkä tukkisi meikeillä. Mä meikkaan itseäni varten eli jotta kehtaan mennä ulos eikä tarvii jokaisen vastaan tulevan kohdalla peitellä rumaa ihoani. [/quote] Niin siis meikkaat sekä itseäsi että muita varten. Haluat, että sinut nähdään tietynlaisena - ihmisenä jolla on  hyvännäköinen iho. [/quote] En itseni mielestä meikkaa muita varten. Meikkaan jotta uskaltaisin lähteä ulos. Siis jos en meikkaisi, kuolisin neljän seinän sisälle kun en ole päässyt ruokakauppaan. Kun laitan meikkiä pystyn menemään ulos. Ymmärrän mitä tarkoitat mutta en itse ajattele noin.

[/quote]

Jos tietäisit ettei kukaan tule sinua vastaan, kaupassa ei olisi yhtäkään muuta asiakasta, valvontakamerat olisivat poissa päältä ja käytössäsi olisi vain itsepalvelukassa ilman vartijaa tai yhtäkään myyjää, uskaltaisitko asioida myymälässä ilman meikkiä?

Vierailija
42/58 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:33"]

Ja jos joku näistä älykääpiöistä, jotka väittäisivät meikkaavansa autiolla saarella, joutuisi oikeasti tosipaikan tullen autiolle saarelle, tuskin kovin moni olisi ensimmäiseksi huolestunut siitä, miltä tulevat näyttämään saarella. Eiköhän siinä ensimmäisenä tulisi mieleen, että kuinkahan kauan siellä joutuu olemaan, pääseekö sieltä pois, miten saa ruokaa, missä voi nukkua vai tuleeko joku villieläin ja popsii suuhunsa.

[/quote]

Oletuksena aloituksessa on muiden ihmisten seuran puute: ei hengissä selviytyminen. Jos halutaan vetää johtopäätöksiä meikkien tarpeellisuudesta vs hengissä selviytyminen tulee se aloituksessa tehdä selkeästi ilmi. Itseäni huolestuttaisi ihmisseurankin puute vasta kuukauden pari jälkeen - tutkimuksissa jo puolen vuoden yksinäisyys alkaa aiheuttamaan harhoja.

Sinänsä muutoin en näe edelleenkään syytä miksen meikkaisi ja edelleen näyttäisi mielestäni hyvältä, jos kerta aloituksen perusteella oloni ja elämäni olisi muutoin turvattu ja helppoa. Luonnollisesti eri tilanteessa meikkaaminen, kuten jo perushygienia, jäisi selviytymistaistelun taakse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:33"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 19:30"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:57"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:46"] Mä meikkaan vain finnit piiloon joten noita ap:n mainitsemia en käytä enkä ottais tietenkään mukaan. Luultavasti autiolla saarella paistaisi paljon aurinko ja iho varmaan voisi paremmin jos käyttäisin vain aurinkosuojavoidetta kasvoille enkä tukkisi meikeillä. Mä meikkaan itseäni varten eli jotta kehtaan mennä ulos eikä tarvii jokaisen vastaan tulevan kohdalla peitellä rumaa ihoani. [/quote] Niin siis meikkaat sekä itseäsi että muita varten. Haluat, että sinut nähdään tietynlaisena - ihmisenä jolla on  hyvännäköinen iho. [/quote] En itseni mielestä meikkaa muita varten. Meikkaan jotta uskaltaisin lähteä ulos. Siis jos en meikkaisi, kuolisin neljän seinän sisälle kun en ole päässyt ruokakauppaan. Kun laitan meikkiä pystyn menemään ulos. Ymmärrän mitä tarkoitat mutta en itse ajattele noin.

[/quote]

Jos tietäisit ettei kukaan tule sinua vastaan, kaupassa ei olisi yhtäkään muuta asiakasta, valvontakamerat olisivat poissa päältä ja käytössäsi olisi vain itsepalvelukassa ilman vartijaa tai yhtäkään myyjää, uskaltaisitko asioida myymälässä ilman meikkiä?
[/quote]

En tiedä kun eihän tuollaista tilannettä ikinä tulisi tapahtumaan. Mutta mulla on siis todella huono itsetunto, en esim. koskaan katso julkisissa vessoissa naamaani koska tiedän että se kiiltää ja on punainen. Tsekkaan vain hiukset että jakaus on suora jne. Otan joskus huvikseen kotona selfieitä mutta en koskaan meikittömänä vaikka olisinkin ihan yksin. En kestä kattoo kauheaa ihoani.

Vierailija
44/58 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ottaisi meikkiä autiolle saarelle, jos olisin siellä yksin. ottaisin mukaan shampoon tai saippuaa, hammastahnaa ja hammasharjan, niin ja niveaa iholle.

yleensä meikkaan itseäni varten, mutta vähän muitakin. olen mielestäni ihan hirveän näköinen, ja meikki jotenkin tekee minusta enemmän siedettävän näköisen. en meikkaa, jotta saisin ihailevia katseita miehiltä kadulla tai tehdäkseni naiset kateelliseksi. meikkaan, jottei ihmiset kiinnittäisi minuun huomiota tai nauraisi minulle, ihmiset on niin julmia. en tarkoita nyt mitään sotameikkejä, vaan meikkivoidetta, kulmakynää ja ehkä huulipunaa.

Vierailija
45/58 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku heitti vauvan alas parvekkeelta

Vierailija
46/58 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi noita tuotteita, koska en käytä niitä muutenkaan, mutta meikit voisin hyvinkin ottaa mukaan. En koskaan käytä pelkkää ripsiväriä, mutta usein meikkaan itseni ihan huvikseni.

Vierailija
47/58 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
48/58 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:02"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:35"]

Oon tänäänkin meikannut, vaikka olen ollut sisällä koko päivän yksin eli meikit autiolle saarelle mukaan kiitos. Olisipahan jotain kivaa tekemistä!

[/quote]

Etkö ihan oikeasti keksi mitään muuta kivaa tekemistä kuin meikkaaminen? Todella säälittävä ja vastenmielinen tapaus olet.
[/quote]
Keksin paljonkin kivaa ja vähemmän kivaa tekemistä, mutta autiolla saarella takuulla kävisi aika pitkäksi yksin ollessa. Silloin voisi vaikka meikata tai lakkailla kynsiä tai tehdä jotain kauneushoitoja tai kampauksia.
.
Ite oot säälittävä ja vastenmielinen!

Vierailija
49/58 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin kyllä joitakin meikkejä :) Itse meikkaan vain kotona, en kaupungille, en töihin yms.

Vierailija
50/58 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:54"]

Mutta ethän sinä itseäsi varten ihoa peitä vaan ajattelet muiden reaktioita etkä halua muiden näkevän sinua ilman meikkä

[/quote]

Mä meikaan vain kotona, joten kyllä minä ainakin ihan itseäni varten "piilotan" ihoni :D

Vierailija
51/58 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käsittää kuinka toisten laittautuminen voi vaivata toisia. Sillä meikillä ja kampauksella voi myös korostaa omaa persoonaa.

Vierailija
52/58 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 01:45"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:54"]

Mutta ethän sinä itseäsi varten ihoa peitä vaan ajattelet muiden reaktioita etkä halua muiden näkevän sinua ilman meikkä

[/quote]

Mä meikaan vain kotona, joten kyllä minä ainakin ihan itseäni varten "piilotan" ihoni :D

[/quote]

Jotakuta selvästi ärsyttää, että nainen voi meikata vain ja ainoastaan itseään varten :)

Vierailija
53/58 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman peiliä on paha meikata ja ilman sähköä ei voi käyttää suoristusrautaa. Ottaisin kynsilakkoja, rasvoja ja pesunesteitä, huulikiiltoa ja -rasvaa jne mitkäsaa hyvin laitettua ilman peiliä. Jos saisin ottaa peilun ottaisin mukaan muitakin meikkejä, esim puuteria.

Vierailija
54/58 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän, että kuinka paljon tavaraa mä saan sinne autiolle saarelle ottaa... Voin ottaa meikit tai olla ottamatta riippuen onko kyse max. viidestä esineestä vai saako tavaraa tuoda teoriassa ihan rajattomasti?

Vierailija
55/58 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tavaroita ei olisi rajattu, niin mikäs siinä. Kai autiolla saarellakin vois tapahtua vaikka mitä. ;) Ainakin ottaisin hyvät hiustenhoitotuotteet.

Toisaalta en meikkaa vain itseäni varten. Vähän veikkaan, että niitä on aika vähän, jotka vilpittömästi näin tekevät.

Vierailija
56/58 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meikkaaminen ja laittautuminen ole mikään markkinamiesten keksintö vaan on ja on ollut osa ihmisyyttä jo tuhansien vuosien ajan ja sitä tehdään myös kulttuureissa, jotka eivät mainoksia ole koskaan nähneetkään. Tarve olla hyväksytty ja jonkun joko sisäisen tai ulkoisen mittapuun mukaan kaunis tai edes keskinkertainen, on joka kulttuurissa totta. Useimmat muiden meikkaamista kritisoivat ja ihmettelevät ovat itse vähintään keskivertoja tai kauniita ilman meikkaamistakin eli heillä ei ole ihossa isompia virheitä, on tummat kulmat ja ripset valmiiksi jne. Siinä on sitten hyvä kritisoida niitä, jotka aamulla peittävät ensin punoittavan tai arpisen ihonsa ja piirtävät itselleen "silmät päähän", kun omat kulmat ja ripset täysin värittömät jne

Vierailija
57/58 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, onko se laittautuminen ja siistin näköisenä pysyminen se epänormaali asia vai onko se se normaali, terve tapa? Ainakin esim. vakavaan masennukseen tai skitsofreniaan liittyy ihan diagnostisenakin se, että lakkaa välittämästä hygieniasta ja ulkonäöstä. Eli normaaliin ihmisyyteen liittyy se, että katsoo vähän, minkä näköisenä ihmisten eteen lähtee.

Vierailija
58/58 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku jaksaa kantaa huolta meistäkin kosmetiikka-addikteista kun emme itse ymmärrä :')

Ehkä omien ajattelumallien tuputtaminen on vain joillekin niin luontaista...?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi