Sinä nainen joka laittaudut vain itseäsi varten
Ottaisitko autiolle saarelle mukaasi ripsivärin, hiustenpidennykset, itseruskettavan, kynsilakkoja jne?
Oletetaan että sinut vietäisiin saarelle pää kokonaan hupun alla ja pääsisit takaisin samalla tavoin pää peitettynä.
Kommentit (58)
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:02"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:35"]
Oon tänäänkin meikannut, vaikka olen ollut sisällä koko päivän yksin eli meikit autiolle saarelle mukaan kiitos. Olisipahan jotain kivaa tekemistä!
[/quote]
Etkö ihan oikeasti keksi mitään muuta kivaa tekemistä kuin meikkaaminen? Todella säälittävä ja vastenmielinen tapaus olet.
[/quote]Mene sinä hoitoon luuseri.
17: Kiitos, puit ajatukseni kauniiksi sanoiksi! Olen juuri sellainen nainen, joka voisi ottaa autiosaarelle meikkinsä ja muut kauneusvälineet mukaan, enkä varmaan edes miettisi miksen ottaisi :)
Olen monesti käynyt baarissa ilman meikkiä, ollut välillä vuosikausia meikittä ja nykyään meikkaan ihmisten ilmoille mennessä jos huvittaa. Teen sen ilman muuta muita, varsinkin naisia varten.
Silti ottqisin autiolle saarelle (ellei saa vaihtaa järkevämpään) ainakin hygieniatarvikkeet, voiteita, höylän ihokarvoille ja aurinkorasvaa. Miksei muutakin, siellähän olisi aikaa tehdä kasvonaamioita ja lakkailla kynsiä. Nyt ei viitsi kun mm. palstailu on kiinnostavampaa.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:04"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:00"]
Naiset tekevät tuota kotona yksin koska se on harjoitusta niitä hetkiä varten, kun lähdetään näyttäytymään muille ihmisille.
[/quote]
Tuokin on varmasti mahdollista.
Mutta tiesitkö, että on ihan tutkimuksia, että kun ihminen näkee itsensä peilistä mahdollisimman hyvältä näyttävänä, sekä miehet, että naiset, niin ihmisillä erittyy mielihyvähormoneita.
Siitä tulee siis kirjaimellisesti hyvä olo, kun näyttää hyvältä.
Luulen tuon selittävän myös selfieilmiötä, ne kuvathan on melkolailla aina muokattuja, mutta muokattu, siloteltu, ylivalotettu kaunis kuva itsestä tekee hyvän olon. Ja samalla tavalla miehillä on selfieitä, katso vaikka instasta finnishboy tagi.
[/quote]
totta vitussa tässä yhteiskunnassa jossa ulkonäöllä on völiä. Mutta mitä vitun väliä olisi enää siinä vvaiheessa kun kaikki muut olisivat sokeita?
Tietysti aluksi kaikki jatkaisivat meikkaamista vanhasta tottumuksestaan mutta ei se into kauan kestäsi kun huomaisi ettei asialla ole enää mitään merkitystä.
Nykyihmiset on aivopesty pitänään kauniina meikattuja kasvoja mutta jos lähdettäisiin siitä millainen ihminen on syntyjään, ei kukaan tarvitsisi meikkejä näyttääkseen kauniilta - kaikki on yhteiskuntamme ja rahan ahneiden bisnesmiesten luoma illuusio jostain vitun "täydellisestä ulkonäöstä "johon meidän tulisi pyrkiä.
Pahoittelen kirj.virheitä puhelimells...pitää siirtyä pöytäkoneelle
Voi elämä että joku vertaa perus hygieniaa tälläytymiseen.
En ottaisi. Vaikka meikkaan usein ja tykkään meikeistä ja niillä leikkimistä, en todellakaan meikkaa itseäni varten. Meikkaan koska tahdon näyttää hyvältä omien ja muiden mielestä, miesten ja naisten. Haluan että miehet ihailee ja naiset kadehtii. Onko ap tästä rehellisestä vastauksesta tyytyväinen?
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:04"]
Mutta tiesitkö, että on ihan tutkimuksia, että kun ihminen näkee itsensä peilistä mahdollisimman hyvältä näyttävänä, sekä miehet, että naiset, niin ihmisillä erittyy mielihyvähormoneita.
[/quote]
Jos olisit elänyt koko elämäsi yksin autiolla saarella ilman yhtäkään kuvaa muista ihmisistä (tai korkeintaan muisto oman äidin kasvoista), niin et pystyisi kuvittelemaan millainen on "hyvännäköinen" ihminen.
Jos taas elää yhteisössä, jossa on erinäköisiä ihmisiä, niin silloin väistämättä vertaa itseään muihin, vaikka jotkut yrittävät uskotella, etteivät niin tee.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:27"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:04"]
[/quote]
Jos olisit elänyt koko elämäsi yksin autiolla saarella ilman yhtäkään kuvaa muista ihmisistä (tai korkeintaan muisto oman äidin kasvoista), niin et pystyisi kuvittelemaan millainen on "hyvännäköinen" ihminen.
Jos taas elää yhteisössä, jossa on erinäköisiä ihmisiä, niin silloin väistämättä vertaa itseään muihin, vaikka jotkut yrittävät uskotella, etteivät niin tee.
[/quote]
No niin tietysti, kaikki meidän kokema on kontekstissa siihen mitä on ennen koettu.
Siihen tuo mielihyväkin liittyy, sosiaalisen statuksen tuomaan mielihyvään, korkean sosiaalisen statuksen omaavat ovat myös terveempiä, jopa eläinlaumoissa.
Oletteko te torvelot oikeasti sitä mieltä, että meikkiteollisuus on keksitty kaikkia meitä itseämme varten?
Osta tämä meikkivoide, joka silottaa ihosi, osta tämä ripsiväri, joka suurentaa silmäsi, osta tämä huulipuna joka tekee huulistasi täyteläisemmät, kun istut yksin kotona tietokoneella!
Jokainen meistä tekee valintoja sen mukaan, millaisena haluamme muiden näkevän meidät. Minä en pukisi päälleni korsettia ja sukkanauhoja ulos lähtiessäni. Miksi? En halua näyttää maksulliselta. Eli mietin sitä, millaisena MUUT IHMISET minut näkevät. Vaikka tuntisin oloni kotoisaksi ja ihanaksi noissa vaatteissa, en lähde ne päällä muiden ilmoille. Lähtisitkö sinä? Harva lähtee, ellei sitten ole suunnitelmissa tienaaminen maailman vanhimman ammatin avulla.
Älkää väittäkö minulle, että teistä kukaan meikkaisi, ellei yhteiskuntamme kannustaisi siihen. Jos yhtäkkiä meikkiteollisuus kuolisi ja kaikki alkaisivat näyttää siltä, kuin ovat naamanpesun jälkeen, ei meistä kukaan pitäisi ihanteenaan enää sitä meikillä kuorrutettua nahkaa.
Ja jos joku näistä älykääpiöistä, jotka väittäisivät meikkaavansa autiolla saarella, joutuisi oikeasti tosipaikan tullen autiolle saarelle, tuskin kovin moni olisi ensimmäiseksi huolestunut siitä, miltä tulevat näyttämään saarella. Eiköhän siinä ensimmäisenä tulisi mieleen, että kuinkahan kauan siellä joutuu olemaan, pääseekö sieltä pois, miten saa ruokaa, missä voi nukkua vai tuleeko joku villieläin ja popsii suuhunsa.
Itsensä laittautuminen ei tarkoita juuri noita tuotteita. En ottaisi mukaan. Mulle riittää muu kosmetiikka. Esim. kasvoille puhdistusaine, kasvovesi ja voiteet. Suihkugeeli,dödö ja vartalovoide.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:45"]
Ottaisin. Rakastan kosmetiikkaa! Laittaudun muutenkin joka päivä, vaikka asun yksin metsän keskellä. Sinunlaisesi ei vaan ymmärrä esimerkiksi meikkaamisen syvintä olemusta.
[/quote]
Mikähän se tämä syvin olemus on? Jos se syvin olemus on piirtäminen/maalaaminen, niin miksi et maalaa tauluja? Mikä siinä omassa naamassa on, että juuri siihen pitää sotkea vaikka kukaan ei sitä näkisi?
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:19"]Vitut te ottaisitte mukaan noita, yritätte peitellä tosiasiaa. Miksi naiset on niin kieroja?
Jos miehet alkais käyttää avomaankurkkua boksereissa uskoisitteko että ne käyttää sitä siellä vain itseään varten?
[/quote] justhan tossa vastattiin, että otettais mukaan. Ei sun auta kuin järkätä tollanen tilanne jos et kerran usko ku sanotaan suoraan!
Mä meikkaan vain finnit piiloon joten noita ap:n mainitsemia en käytä enkä ottais tietenkään mukaan. Luultavasti autiolla saarella paistaisi paljon aurinko ja iho varmaan voisi paremmin jos käyttäisin vain aurinkosuojavoidetta kasvoille enkä tukkisi meikeillä. Mä meikkaan itseäni varten eli jotta kehtaan mennä ulos eikä tarvii jokaisen vastaan tulevan kohdalla peitellä rumaa ihoani.
Mutta ethän sinä itseäsi varten ihoa peitä vaan ajattelet muiden reaktioita etkä halua muiden näkevän sinua ilman meikkä
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:46"]
Mä meikkaan vain finnit piiloon joten noita ap:n mainitsemia en käytä enkä ottais tietenkään mukaan. Luultavasti autiolla saarella paistaisi paljon aurinko ja iho varmaan voisi paremmin jos käyttäisin vain aurinkosuojavoidetta kasvoille enkä tukkisi meikeillä. Mä meikkaan itseäni varten eli jotta kehtaan mennä ulos eikä tarvii jokaisen vastaan tulevan kohdalla peitellä rumaa ihoani.
[/quote]
Niin siis meikkaat sekä itseäsi että muita varten. Haluat, että sinut nähdään tietynlaisena - ihmisenä jolla on hyvännäköinen iho.
Ottaisin ripsarin jotta voisin näyttää viehkeältä kun pelastuspartio tulis pelastamaan mut. Jättäisivät muuten vielä saarelle ku sekottaisivat johonki apinalajiin.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:57"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 18:46"]
[/quote]
Niin siis meikkaat sekä itseäsi että muita varten. Haluat, että sinut nähdään tietynlaisena - ihmisenä jolla on hyvännäköinen iho.
[/quote]
En itseni mielestä meikkaa muita varten. Meikkaan jotta uskaltaisin lähteä ulos. Siis jos en meikkaisi, kuolisin neljän seinän sisälle kun en ole päässyt ruokakauppaan. Kun laitan meikkiä pystyn menemään ulos. Ymmärrän mitä tarkoitat mutta en itse ajattele noin.
Terv nainen viesti 19.
Meikkaan kyllä itsekin mutta voin sentään myöntää että meikkaan muiden ihmisten vuoksi. Jos eläisin yhteiskunnassa jossa vain minulla olisi näkökyky ja kaikki muut olisivat sokeita, en todellakaan kokisi hyötyväni meikeistä mitenkään.