Teini-ikäinen lapsi & isovanhemmat
Olen vaikeassa tilanteessa, sillä vanhenpani eivät lainkaan kunnioita vanhempien kasvatusvastuuta. Kun teinimme on rikkonut sääntöjä, esim. juonut alkoholia, rikkonut kotiintuloaikoja ja huutanut kotona, lähellä asuvat vanhempani ottavat teinin "turvaan" vanhempien läksytykseltä. Ja samalla hemmottelevat teiniä, kun kotona vanhemmat ovat niin "ilkeitä". Tästä johtuen aina kun teinin pitäisi tehdä läksyjä, kotitöitä tai osallistua perhetapahtumiin, hän pakenee mummolaan, jossa häntä hemmotellaan. Olen lukuisia kertoja sanonut asiasta vanhemmilleni, mutta heidän näkemyksensä mukaan he ovat aina rakastavina isovanhempina ottamassa lastamme vastaan ja jos teinillä on paha mieli, he eivät voi muuta kuin hemmotella häntä ja teinin sana on aina vahvempi kuin vanhempien. Teini on jo oppinut pelaamaan tällä järjestelyllä. Minä vastuullisena äitinä olen niin rikki tästä tilanteesta. Haluaisin saada kasvattaa omaa lastani, mutta se ei vanhempieni vuoksi onnistu.
Kommentit (3)
Anna toisen pitää turvapaikkansa. Onneksi sellainen on. "Huutanut kotona", oletko nyt ihan tosissasi?
isovanhemmat + teini = 42 (elämän tarkoitus)
isovanhemmat = 42 - teini
teini = 42 - isovanhemmat
No, sanopa sille lapsellesi, että seuraavan kerran kun hän karkaa velvollisuuksistaan, hän jää sitten mummolaan asumaan ja että sinä vaihdat lukot välittömästi.