Työttömät kuskaamaan eläkeläisiä autolla!
Oli tänään aamulehdessä eläkeläisen mielipide kirjoitus siitä kuinka työttömien pitäisi lähteä autoilla kuskaamaan mummuja ja vaareja kauppaan oientä korvausta vastaan.
Käytti syynä sitä että hän (kirjoittaja) saa eläkettä vain vähän yli tonni ja siitä menee jo vuokraan puolet (500 euroa ?) että ei ole varaa kulkea taksilla kauppaan joten vois joku tulla kuskaan puoli-ilman.
Jos eläkeläisellä jää n.600 euroa lapaseen vuokran jälkeen niin eikö se ole aika reilusti?Mihin VITTUUN se sitä rahaa tarttee?
Kommentit (127)
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:07"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:05"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:01"]
Parempi olisi jos työttömät ja eläkeläiset kuskattaisiin Riihimäen ongelmajätelaitokselle tuhottavaksi niin saataisiin poistettua merkittävä osa yhteiskunnan varoilla laiskottelevista sossupummeista-
[/quote]
Miksi ihmeessä rinnastat eläkeläiset sossupummeihin? Hehän ovat koko työuransa ajan maksaneet eläkemaksuja, eivät he todellakaan ole mitään loisia!
[/quote] Koska suurin osa niistä kun vttumaisia
[/quote]
Eläkeläinen pyytää kylään ainoastaan siksi koska odottaa lahjoja. Auta armias mikä paska olet jos menet sinne ilman lahjoja.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 16:48"]
Mieheni ajaa taksia ja suurimmaksi osaksi eläkeläisiä rollaattoreineen. Kaupunki ja Kelahan niiden matkat maksaa, itselle jää parin euron omavastuu, josta sitten jaksetaan rutkuttaa. Nyt pitäisi sitten ihan ilmaiseksi päästä ja romuttaa koko taksibisnes samalla.
[/quote]Olin jsokus useamman vuoden vanhustyössä ja kukaan asiakkaistani ei todellakaan ruikuttanut vaan iloitsi ja oli kiitollinen sotetaksimahdollisuudesta.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:00"][quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 16:58"]
Mä oon ollut nyt hetken työtön ja oon vapaaehtoisesti kuljetellut naapurin mummoa kauppaan. Ja siis ihan ilmaiseksi. Nyt hän kuitenkin on alkanut avautumaan mulle, että työttömien tukia pitäisi leikata kun suomen talous ei kestä enää näitä työttömiä. En muuten kestä enää mäkään naapurin akkaa. Kontatkoon vaikka kauppaan kun on sitä mieltä, että mun 800 eurossa kuussa ois vielä leikattavaa.
[/quote]Vastasitko hänelle mitään?
Ikävä kyllä se on niin että oma ja omankaltainen tilanne on aina lähinnä sydäntä, ymmärrystä ei riitä "toisille", sellainen on useimmiten ihmisluonto.
[/quote]
Yritin kyllä selittää hänelle että töitä ei noin vain saa ja että kaikki eivät ole kykeneviä edes ottamaan kaikkia töitä vastaan sairaudesta tai muista asioista johtuen. Hän vain oli sitä mieltä, että suomessa on 90000 työpaikkaa kuulemma vapaana ja niistä pitäisi jonkun kelvata ja että työtä saa jos vain haluaa. Nyt hän on yrittänyt tavoittaa minua kovasti kun pitäis päästä suolakurkkuja ostamaan jostain erikoisliikkeestä ja muutenkin kuulemma kuolee nälkään vaikka lähin siwa on 300 metrin päässä. Ei vaan jotenkin yhtään huvittais kuljettaa tuota ihmistä.
Jotenkin niin surullista tämän maan sosiaalisuuden puute. Eikö tälläkään vanhuksella ole ketään ystäviä tai tuttuja jotka kuskaisivat tai kävisivät puolesta kaupassa? Ihan ilman työttömien nöyryyttämistä ja kiusaamista. Toinen vaihtoehto on käyttää kotiapua ja maksaa siitä.
Palvelualalla on paljon työtä Suomessa, kun vanhoja ihmisiä on yksin kotona. Alkakaa tehdä kotiruokaa ja kuskatkaa, siivotkaa, hoitakaa pihaa. Ei tarvitse perustaa edes omaa yritystä:
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:06"]
Lapsiperheet niitä kyytejä tarvitsee. Eläkeläisten suurin ongelma on se liikkumattomuus. Liikkuis enempi niin ei tarttis syödä kaiken maailman lääkkeitä. Näkis muitakin ja pysyis mieli terveenä. Sitäpaitsi niin moni eläkeläinen saa taksiseteleitä.
Lapsiperheet sen avun tarvitsee eikä marisevat eläkeläiset.
[/quote]Nyt oli kyse nimenomaan heistä jotka eivät saa mitään "taksiseteleitä". Onko noin mahdoton tajuta että vaikka liikkuminen kuinka olisi hyväksi, joillain se on jo täysin mahdotonta ja viimeistään se ostosten tuonti ei onnistu kuin autolla?
Huom. nyt kun eläkkeistä leikataan, niin muistakaa huolehtia vanhoista sukulaisista ja tutuista:
hakekaa heille lääkkeet halvemmalla Virosta! Säästää pitkän pennin. Ja ruokaa ja juomaa myös. Auttakaa vanhuksia näin.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:09"]
Jotenkin niin surullista tämän maan sosiaalisuuden puute. Eikö tälläkään vanhuksella ole ketään ystäviä tai tuttuja jotka kuskaisivat tai kävisivät puolesta kaupassa? Ihan ilman työttömien nöyryyttämistä ja kiusaamista. Toinen vaihtoehto on käyttää kotiapua ja maksaa siitä.
Palvelualalla on paljon työtä Suomessa, kun vanhoja ihmisiä on yksin kotona. Alkakaa tehdä kotiruokaa ja kuskatkaa, siivotkaa, hoitakaa pihaa. Ei tarvitse perustaa edes omaa yritystä:
[/quote]
Jonkun pitäisi vielä maksaa palkkaa, muuten menee ihan täydeksi sosialismiksi.
Ei kaikki eläkeläiset ole kyllä koko ikäänsä työssä olleet. 90-luvun lamassa sanottiin kyllä irti suuriakin ikäluokkia, jotka ovat nyt eläkkeellä ja osa ei päässyt takaisin työelämään. Monet ovat myös olleet kotiäiteinä ikänsä, eli työkokemusta ei ole yhtään. Anoppinikin taannoin ihmetteli miten parin vuoden työkokemus on tuonut niin pienen työeläkkeen, mutta niinhän se vain on. Muuta työkokemusta hänellä ei ole.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:10"]
Lapsiperheet niitä kyytejä tarvitsee. Eläkeläisten suurin ongelma on se liikkumattomuus. Liikkuis enempi niin ei tarttis syödä kaiken maailman lääkkeitä. Näkis muitakin ja pysyis mieli terveenä. Sitäpaitsi niin moni eläkeläinen saa taksiseteleitä.
[/quote]Nyt oli kyse nimenomaan heistä jotka eivät saa mitään "taksiseteleitä". Onko noin mahdoton tajuta että vaikka liikkuminen kuinka olisi hyväksi, joillain se on jo täysin mahdotonta ja viimeistään se ostosten tuonti ei onnistu kuin autolla?
[/quote]
Mutta silloinhan niillä on varaa kulkea taksilla. Niitten eläke on silloin yli 2000 euroa kk
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:14"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:10"]
[/quote]
Mutta silloinhan niillä on varaa kulkea taksilla. Niitten eläke on silloin yli 2000 euroa kk
[/quote]
Omista rahoistahan se pitää muidenkin maksaa.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:01"]Parempi olisi jos työttömät ja eläkeläiset kuskattaisiin Riihimäen ongelmajätelaitokselle tuhottavaksi niin saataisiin poistettua merkittävä osa yhteiskunnan varoilla laiskottelevista sossupummeista-
[/quote]
Alotetaas susta :)
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:12"]
[/quote]
[/quote]
Vttumaisia sukulaisia ei ketään kiinnosta. Itse ovat valinneet tiensä
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:12"]Ei kaikki eläkeläiset ole kyllä koko ikäänsä työssä olleet. 90-luvun lamassa sanottiin kyllä irti suuriakin ikäluokkia, jotka ovat nyt eläkkeellä ja osa ei päässyt takaisin työelämään. Monet ovat myös olleet kotiäiteinä ikänsä, eli työkokemusta ei ole yhtään. Anoppinikin taannoin ihmetteli miten parin vuoden työkokemus on tuonut niin pienen työeläkkeen, mutta niinhän se vain on. Muuta työkokemusta hänellä ei ole.
[/quote]
Niin ja mun naapuri tuli tänne naimisiin noin kymmenen vuotta sitten eikä ole tehnyt yhtään töitä suomessa ja nyt kuitenkin nauttii suomen eläkkeestä ja etuuksista paremmin kuin työttömät ja omien sanojen mukaan ei voi sietää työttömiä suomalaisia.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 16:08"]
Siinä oli nimenomaan autoilevat työttömät..jestas että noi vanhukset on vielä niin saatanan harhasia ja tyhmiä!!Mää vihaan eläkeläisiä ja vanhuksia!Miten niitten äö voi olla paljon alhesempi kun nykyihmisen??
[/quote]
Hei tule sanomaan tuo minulle naamatusten.
T: 36v. eläkeläinen.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:00"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 16:58"]
Mä oon ollut nyt hetken työtön ja oon vapaaehtoisesti kuljetellut naapurin mummoa kauppaan. Ja siis ihan ilmaiseksi. Nyt hän kuitenkin on alkanut avautumaan mulle, että työttömien tukia pitäisi leikata kun suomen talous ei kestä enää näitä työttömiä. En muuten kestä enää mäkään naapurin akkaa. Kontatkoon vaikka kauppaan kun on sitä mieltä, että mun 800 eurossa kuussa ois vielä leikattavaa.
[/quote]Vastasitko hänelle mitään?
Ikävä kyllä se on niin että oma ja omankaltainen tilanne on aina lähinnä sydäntä, ymmärrystä ei riitä "toisille", sellainen on useimmiten ihmisluonto.
[/quote] Mä niin inhoan eläkeläisiä
Ja minä niin inhoan näitä kaikki-mulle-heti-nyt -ihmisiä. Terv. eläkeläinen, joka on tehnyt töitä koko aikuisikänsä
Mä voisin kyllä lähteä eläkeläisiä kuskaamaan auton käyttökustannuksia vastaan. Mutta vain sillä ehdolla, että eläkeläinen pistäisi hyvän kiertämään. Eläkeläiset ovat siinä mielessä kuin työttömät, että heilläkin on aikaa tehdä vaikka mitä. Jonkilainen aikapankki käyttöön; jos minä kuskaan eläkeläistä pari tuntia viikossa kauppaan, eläkeläinen tekee pari tuntia viikossa jotain hommia jollekin muulle.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 16:45"]
Täällä omalla autolla kaupassa käyvä eläkeläinen, moi. Minun verorahoillani (tiedätte kai, että eläkkeitä verotetaan ankarammin kuin palkkatuloja?) niitä teidän työttömyyskorvauksianne, kotihoidontukianne, opintotukianne jne jne maksetaan. Mitään noista en itse ole saanut, aina olen ollut maksavana osapuolena. Ai niin, tulihan sitä jonkinlaista lapsilisää neljä kertaa vuodessa.
[/quote]
Ei nämä tajua. Täällä haukkuu eläkeläisiä varsinainen pullamössösukupolvi, ahne, kiittämätön ja itsekäs. Kaiken sen, mitä vanha polvi meille nuorimmille tahtoi ja sai poliittisin ratkaisuin, eli nykyiset sosiaalietuudet (ei nämä edes ymmärrä mitä ne ovat, lukuunottamatta toimeentulotukea) nämä ottavat itsestäänselvyytenä.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:12"]
[/quote]
[/quote]
UKKO.fi on kevytyrittäjyyspalvelu, jonka avulla voit laskuttaa yksityishenkilönä ilman yritystä.
Kevytyrittäjyys yhdistää yrittäjyyden ja palkkatyön parhaat puolet. Voit tehdä töitä vapaasti itse valitsemillesi asiakkaillesi, ilman yrittäjän byrokratiaa. Me hoidamme paperityöt puolestasi.
UKKO.fi on vuonna 2012 perustetun SLP Group osuuskunnan tarjoama verkkopalvelu. Jo yli 13 000 suomalaista käyttää palveluamme!
Yrityksemme on kasvanut vauhdilla ja tällä hetkellä palveluksessamme on yhdeksän työntekijää. Voit tutustua meihin tarkemmin yhteystiedot-sivulla.
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 16:56"]
[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 16:48"]
Mieheni ajaa taksia ja suurimmaksi osaksi eläkeläisiä rollaattoreineen. Kaupunki ja Kelahan niiden matkat maksaa, itselle jää parin euron omavastuu, josta sitten jaksetaan rutkuttaa. Nyt pitäisi sitten ihan ilmaiseksi päästä ja romuttaa koko taksibisnes samalla.
[/quote]Ensinnäkin: ehdotus ei tullut vanhukselta tai edes elkäkeläiseltä. Toisekseen: eikö miehesi sitten saa kelalta tai kaupungilta käypää korvausta? Kolmanneksi: kyseessä olivat vanhukset joiden tulot ovat liian hyvät (olematta silti suuret) jotta saisiavt sote-korvaukset jolloin omaa rahaa ei ole kauheasti käytettävissä takseiluun.
On toki valittavia ja ahneita vanhuksia mutta on myös heitä jotka ovat tiukilla.
Työtön olen itsekin ja monestakin syystä ko lukijan ehdotus ei ole onnistunut, mutta surullisen ja aiheettoman julmia kommentteja vanhoja ihmisiä kohtaan on tähän ketjuun tullut.
[/quote]
Tietenkin saa korvausta, mutta aloitteentekijähän ei ollut työttömille palkkaa maksamassa, ihan pikkuhiluja ei varsinaista työllistämistä. Jos on liian rikas tuettuun taksiin, niin sitten pitäisi päätellä, että omilla rahoilla mennään niinkuin muutkin. On toki pienituloisia eläkeläisiä, mutta nykyeläkeläiset joukkona on maan järjestäneet ihan omaksi edukseen. Töitä oli aina, koulutus antoi valmiin työpaikan. Tänä päivänä niin ei ole ja vielä pitäisi nöyryyttää työttömiä ilmaistöihin.