Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömät kuskaamaan eläkeläisiä autolla!

Vierailija
14.06.2015 |

Oli tänään aamulehdessä eläkeläisen mielipide kirjoitus siitä kuinka työttömien pitäisi lähteä autoilla kuskaamaan mummuja ja vaareja kauppaan oientä korvausta vastaan.

Käytti syynä sitä että hän (kirjoittaja) saa eläkettä vain vähän yli tonni ja siitä menee jo vuokraan puolet (500 euroa ?) että ei ole varaa kulkea taksilla kauppaan joten vois joku tulla kuskaan puoli-ilman.

Jos eläkeläisellä jää n.600 euroa lapaseen vuokran jälkeen niin eikö se ole aika reilusti?Mihin VITTUUN se sitä rahaa tarttee?

Kommentit (127)

Vierailija
21/127 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 16:10"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 16:07"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 16:05"]

vois se olla kun minä ajokortiton lähtisin baanalle kuljettaa eläkeläisiä. Vois vanhusten määrä vähentyä roimasti :D

[/quote]Ajatuksena oli että työttömät joilla on auto ja oletettavasti silloin myös ajo-oikeus. Palkkioksi bensakulut ja kahvit.

Kaunis ajatus mutta taitaa jälleen nousta mm vastuukysymykset esteeksi.

[/quote]

Entä auton muut kulut?

[/quote]Kenenkään ei varmaan oleteta hankkivan tai omistavan autoa jotta kuskaisi vanhuksia. Ne kulut pitää jokatapauksessa maksaa itse.

Se nyt oli ihan jonkun lukijan mielipide ja ehdotus, ei mikään virkamiehen esittämä velvoite.

Vierailija
22/127 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romahduttaa taksimarkkinat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/127 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 16:08"]

Siinä oli nimenomaan autoilevat työttömät..jestas että noi vanhukset on vielä niin saatanan harhasia ja tyhmiä!!Mää vihaan eläkeläisiä ja vanhuksia!Miten niitten äö voi olla paljon alhesempi kun nykyihmisen??

[/quote]Mitkä "noi vanhukset"? Luuletko että vanhukset tässä ketjussa pähkäilevät?

Vierailija
24/127 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan paljon autoilevia eläkeläisiä, jotka voisivat ottaa autoonsa muutaman vanhuksen mukaan kun kuitenkin kaupassa käyvät.  työttömiä on kyllä hyvä aktivoida, mutta tuskin vanhuksen henkilökohtaiseksi kuljettajaksi muuttuminen on hyvä idea kun saa sitten taksikuskien vihat päälleen. miten olisi uber tai lift jonka vanhus tilaisi kännyllään :)

Vierailija
25/127 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 16:15"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 16:10"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 16:07"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 16:05"]

vois se olla kun minä ajokortiton lähtisin baanalle kuljettaa eläkeläisiä. Vois vanhusten määrä vähentyä roimasti :D

[/quote]Ajatuksena oli että työttömät joilla on auto ja oletettavasti silloin myös ajo-oikeus. Palkkioksi bensakulut ja kahvit.

Kaunis ajatus mutta taitaa jälleen nousta mm vastuukysymykset esteeksi.

[/quote]

Entä auton muut kulut?

[/quote]Kenenkään ei varmaan oleteta hankkivan tai omistavan autoa jotta kuskaisi vanhuksia. Ne kulut pitää jokatapauksessa maksaa itse.

Se nyt oli ihan jonkun lukijan mielipide ja ehdotus, ei mikään virkamiehen esittämä velvoite.

[/quote]

Vaikak tämä nyt onkin vain jonkun yksittäisen höyrypään keksintö, on hyvä muistaa että auton käyttökustannukset eivät koostu pelkistä bensakuluista, joten pelkällä bensan hinnalla ei voisi velvoittaa ketään kuskiksi.

Vierailija
26/127 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanonta tapa...älä niksauta aivojas sen kanssa dorka!En epäile täällä olevan yhtäkään vanhusta kiitos.

Vierailija
27/127 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnin kuussa tienaava eläkeläinen tienaa enemmän kuin minä. 

Terveisin ajokortiton työtön

Vierailija
28/127 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatuksena oli kylläkin tartteeko eläkeläinen tai vanhus itselleen rahaa 600 euroa kuussa ja mihin sen tuppaa jos ei ole edes vara käydä taksilla kaupassa?

Vierailija
29/127 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä taksit sanoo tähän? 

Vierailija
30/127 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 16:20"]

Tonnin kuussa tienaava eläkeläinen tienaa enemmän kuin minä. 

Terveisin ajokortiton työtön

[/quote]

Sama.Hoitovapaalla.Toi eläkkö tienaa siis noin kuusinkertaisesti muhun verrattuna..heh heh..

Vierailija
31/127 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 16:19"]

Sanonta tapa...älä niksauta aivojas sen kanssa dorka!En epäile täällä olevan yhtäkään vanhusta kiitos.

[/quote]Toivottavasti sinua ei laiteta kenenkään vanhuksen kuskiksi.

Vierailija
32/127 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 16:21"]Ajatuksena oli kylläkin tartteeko eläkeläinen tai vanhus itselleen rahaa 600 euroa kuussa ja mihin sen tuppaa jos ei ole edes vara käydä taksilla kaupassa?
[/quote]

Jos on pitkä matka kauppaan niin taksi kulut voivat olla suuretkin, edestakainen matka 50€ tulee jo jos kauppaan on 13km. Kerran viikossa niin tekee jo 200€, kaksi kertaa kuussa 100€.

Lääkkeet maksaa, vanhoilla ihmisillä usein on vielä lanka puhelin käytössä ja niiden perusmaksut on ihan törkeitä kännykkään verrattuna. Ja kyllä vanhatkin ihmiset tarvitsevat joskus uusia vaatteita, haluavat käydä kampaajalla/parturissa, haluavat käydä joskus teatterissa tai muissa riennoissa, jos ovat huonokuntoisia ostavat siivous ja pyykinpesupalveluita jotka nekin maksaa. Ja jotkut sitten antavat lapsenlapsilleen sitä rahaa vaikka ei varaa olisi, mutta haluavat sen vain tehdä.

Vierailija
33/127 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivoi, kun mummo saa vähän päälle tonnin eläkettä kuussa. Minä just valnistuin koulusta eikä työkokemusta juuri lainkaan ja jäin työttömäksi, saan 800€ kuukaudessa, josta menee 480€ vuokraan, mutta hyvin pärjään kun en ajele taksilla :D

Vierailija
34/127 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun autoon ei mahdu rollaattori, joudunko kantamaan mummoa kaupassa?

Vierailija
35/127 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 15:58"]Oli tänään aamulehdessä eläkeläisen mielipide kirjoitus siitä kuinka työttömien pitäisi lähteä autoilla kuskaamaan mummuja ja vaareja kauppaan oientä korvausta vastaan.

Käytti syynä sitä että hän (kirjoittaja) saa eläkettä vain vähän yli tonni ja siitä menee jo vuokraan puolet (500 euroa ?) että ei ole varaa kulkea taksilla kauppaan joten vois joku tulla kuskaan puoli-ilman.

Jos eläkeläisellä jää n.600 euroa lapaseen vuokran jälkeen niin eikö se ole aika reilusti?Mihin VITTUUN se sitä rahaa tarttee?
[/quote]

Kuoppaan niitä loisia voisin lähteä viemään kauppaan varmasti, kun ei ole ajokorttia eikä autoa eikä oikeastaan rahaa itsekään mitään osella kaupoista.
Äitini ei ole tehnyt mitään kahteen kymmeneen vuoteen kuin nostanut eläkettä ja matkustellut maailmalla, maailmalta ei kuitenkaan saisi tulla tänne elämään hänen tavoin, eli nostamaan rahaa tekemättä mitään.
Minäkin teen väärin kun saan rahaa ja olen työtän.

Vierailija
36/127 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 16:35"]

Voivoi, kun mummo saa vähän päälle tonnin eläkettä kuussa. Minä just valnistuin koulusta eikä työkokemusta juuri lainkaan ja jäin työttömäksi, saan 800€ kuukaudessa, josta menee 480€ vuokraan, mutta hyvin pärjään kun en ajele taksilla :D

[/quote]Vanhukset "ajelevat taksilla" sentakia että eivät todennäköisimmän saa tai uskalla ajaa itse autoa, luultavimmin eivät sellaista edes omista ja bussilla tai kävellen on mahdotonta kantaa ostoksia plus huonot jalat yms estävät kävelemisen tai julkisilla liikkuminsen.

Vierailija
37/127 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 16:16"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 16:08"]

Siinä oli nimenomaan autoilevat työttömät..jestas että noi vanhukset on vielä niin saatanan harhasia ja tyhmiä!!Mää vihaan eläkeläisiä ja vanhuksia!Miten niitten äö voi olla paljon alhesempi kun nykyihmisen??

[/quote]Mitkä "noi vanhukset"? Luuletko että vanhukset tässä ketjussa pähkäilevät?

[/quote]Vieteistä päätellen täällä muuta olekaan kuin eläkeläisiä, viimeinen väri jo tukassa, toinen jalka haudassa, kasvaa jo koiranputkea, yli 80 vuotiaita.

Vierailija
38/127 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 16:35"]

[/quote]Voi sinua raukkaa. Palaa asiaan kun itse olet (huonokuntoinen?) vanhus ja elämää elettynä.

Vierailija
39/127 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 16:37"]

Mun autoon ei mahdu rollaattori, joudunko kantamaan mummoa kaupassa?

[/quote]Kyllä. Sitä varmasti tämän ehdotuksen esittäjä haluaa. Sarkasmisi ei nyt oikein onnistunut, kuten ei monenkaan joka tässä ketjussa luulee olevansa purevan hauska.

Vierailija
40/127 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen työtön ja tadaa, mulla on auto! Tosin veikkaan että kukaan eläkeläinen ei uskaltaisi nousto ko. ruostepurkkiin kyytiin :D Pitää muistaa että nytkin on viisi lasta kesälomalla, he lähtevät toki mukaan mummoa kylille kuskaamaan, sinne mummo vaan takapenkkiin!

Kuskaan mielelläni mummoja ja pappoja kauppaan jos he sitten vastavuoroisesti vahtivat joskus lapsiani kun mulla on menoja. Ai eikö tule kauppoja?!? No ohhoh ;) Luulis että kuka tahansa eläkeläinen vahtisi mielellään viittä vilkasta lasta joista yksi on erityinen:)