Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömät kuskaamaan eläkeläisiä autolla!

Vierailija
14.06.2015 |

Oli tänään aamulehdessä eläkeläisen mielipide kirjoitus siitä kuinka työttömien pitäisi lähteä autoilla kuskaamaan mummuja ja vaareja kauppaan oientä korvausta vastaan.

Käytti syynä sitä että hän (kirjoittaja) saa eläkettä vain vähän yli tonni ja siitä menee jo vuokraan puolet (500 euroa ?) että ei ole varaa kulkea taksilla kauppaan joten vois joku tulla kuskaan puoli-ilman.

Jos eläkeläisellä jää n.600 euroa lapaseen vuokran jälkeen niin eikö se ole aika reilusti?Mihin VITTUUN se sitä rahaa tarttee?

Kommentit (127)

Vierailija
41/127 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon siitä maksettaisiin?
Voisin tässä kaupunki alueella ajella mummoja 15€\kärsä, kauppaan lääkäriin ym. Jos tuon summan saisi puhtaana käteen olisi se ihan hyvä bisnes.

Vierailija
42/127 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn töissä, mutta kun mulla on pitkä työmatka ja kakkosasunto - mies ei ole vieläkään saanut täältä töitä, käteen jää vähemmän kuin työttömänä jäisi. Joo sama valitus joka ketjussa, anteeksi. Mutta, jos jäisin työttömäksi, mikä ettei. Olen ajatellut, että ensimmäisenä lähtee auto, mutta voisin tuota tehdäkin, kunhan auton kaikki kulut joku kustantaa. Toisaalta, voisin perustaa ihan yrityksen sitä varten, mutta sitten se olisi taksitoimintaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/127 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä omalla autolla kaupassa käyvä eläkeläinen, moi. Minun verorahoillani (tiedätte kai, että eläkkeitä verotetaan ankarammin kuin palkkatuloja?) niitä teidän työttömyyskorvauksianne, kotihoidontukianne, opintotukianne jne jne maksetaan. Mitään noista en itse ole saanut, aina olen ollut maksavana osapuolena. Ai niin, tulihan sitä jonkinlaista lapsilisää neljä kertaa vuodessa. 

Vierailija
44/127 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 16:00"]

Pystyyhän sitä aina kävelemään, ei sillä taksilla ole mikään pakko mennä.

[/quote]Pystyykö? Moni on huonokuntoinen ja viimeistään ostosten kantaminen ei onnistu kävellen. Kauhean kovasydämisiä ja ilmeisesti vähä-älyisiä ihmisiä liikkeellä taas, monikin tässä ketjussa.

Vierailija
45/127 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa, yksi työtön kotikylälläni kuskaili tuttuja mummeleita kahvi- ja lounaspalkalla. Tappiolle varmaan jäi, mutta hänellä oli aikaa. Siitä paikalliset taksit olivat valittaneet ja taisi saada ihan ruskean kirjeen viranomaisilta. Tästä on toki kauan aikaa. Mutta ei tullut sanktioita, lupasi vain lopettaa ja ilmoitti, että ei ole ottanut rahallista korvausta.  

Vierailija
46/127 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 16:08"]Siinä oli nimenomaan autoilevat työttömät..jestas että noi vanhukset on vielä niin saatanan harhasia ja tyhmiä!!Mää vihaan eläkeläisiä ja vanhuksia!Miten niitten äö voi olla paljon alhesempi kun nykyihmisen??

[/quote]
ÄÖ??? Juu ja älä selitä, että oli vahinko....

Vierailija
47/127 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni ajaa taksia ja suurimmaksi osaksi eläkeläisiä rollaattoreineen. Kaupunki ja Kelahan niiden matkat maksaa, itselle jää parin euron omavastuu, josta sitten jaksetaan rutkuttaa. Nyt pitäisi sitten ihan ilmaiseksi päästä ja romuttaa koko taksibisnes samalla. 

Vierailija
48/127 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 16:07"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 16:05"]

vois se olla kun minä ajokortiton lähtisin baanalle kuljettaa eläkeläisiä. Vois vanhusten määrä vähentyä roimasti :D

[/quote]Ajatuksena oli että työttömät joilla on auto ja oletettavasti silloin myös ajo-oikeus. Palkkioksi bensakulut ja kahvit.

Kaunis ajatus mutta taitaa jälleen nousta mm vastuukysymykset esteeksi.

[/quote]

Meillä työttömillä ei ole autoa, kun ei ole rahaa ostaa.

Ajatus ei todellakaan ole kaunis, vaan inhottava. Hyväksikäyttöä, kyllä siitä kunnon palkka pitää saada. En ymmärrä tätä työttömien syrjimistä ja kiusaamista. Palkat pois kaikilta ja kahvit ja bensakulut (työmatkoihin) palkaksi. Eikö niin?

Ja sitten te autolliset voisitte alkaa kuskaamaan meitä autottomia kahvirahalla, kaunis ajatus.

Vierailija
49/127 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 16:48"]

Mieheni ajaa taksia ja suurimmaksi osaksi eläkeläisiä rollaattoreineen. Kaupunki ja Kelahan niiden matkat maksaa, itselle jää parin euron omavastuu, josta sitten jaksetaan rutkuttaa. Nyt pitäisi sitten ihan ilmaiseksi päästä ja romuttaa koko taksibisnes samalla. 

[/quote]

Lisäksi meidän kotikunnasta sairalaan menee tilataksi silloin tällöin, sillä oli joku oma nimikin, maksaa suunnilleen saman kuin bussilla, matkaa on noin 50 km. Pääsee pihasta pihaan, pitää vain viimeistään edellisenä päivänä tilata ja saattaja saa tarvittaessa tulla mukaan samaan hintaan. Ei tätä varmaan joka paikassa ole, mutta tuskin on ainutlaatuinen käytäntö. Kulkee jos kulkijoita on vähintää kaksi ja usein on, kesäaikana pitää taukoa. 

Vierailija
50/127 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 16:48"]

[/quote]Ensinnäkin: ehdotus ei tullut vanhukselta tai edes elkäkeläiseltä. Toisekseen: eikö miehesi sitten saa kelalta tai kaupungilta käypää korvausta? Kolmanneksi: kyseessä olivat vanhukset joiden tulot ovat liian hyvät (olematta silti suuret) jotta saisiavt sote-korvaukset jolloin omaa rahaa ei ole kauheasti käytettävissä takseiluun.

On toki valittavia ja ahneita vanhuksia mutta on myös heitä jotka ovat tiukilla.

Työtön olen itsekin ja monestakin syystä ko lukijan ehdotus ei ole onnistunut, mutta surullisen ja aiheettoman julmia kommentteja vanhoja ihmisiä kohtaan on tähän ketjuun tullut.

Vierailija
51/127 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ollut nyt hetken työtön ja oon vapaaehtoisesti kuljetellut naapurin mummoa kauppaan. Ja siis ihan ilmaiseksi. Nyt hän kuitenkin on alkanut avautumaan mulle, että työttömien tukia pitäisi leikata kun suomen talous ei kestä enää näitä työttömiä. En muuten kestä enää mäkään naapurin akkaa. Kontatkoon vaikka kauppaan kun on sitä mieltä, että mun 800 eurossa kuussa ois vielä leikattavaa.

Vierailija
52/127 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 16:54"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 16:07"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 16:05"]

vois se olla kun minä ajokortiton lähtisin baanalle kuljettaa eläkeläisiä. Vois vanhusten määrä vähentyä roimasti :D

[/quote]Ajatuksena oli että työttömät joilla on auto ja oletettavasti silloin myös ajo-oikeus. Palkkioksi bensakulut ja kahvit.

Kaunis ajatus mutta taitaa jälleen nousta mm vastuukysymykset esteeksi.

[/quote]

Meillä työttömillä ei ole autoa, kun ei ole rahaa ostaa.

Ajatus ei todellakaan ole kaunis, vaan inhottava. Hyväksikäyttöä, kyllä siitä kunnon palkka pitää saada. En ymmärrä tätä työttömien syrjimistä ja kiusaamista. Palkat pois kaikilta ja kahvit ja bensakulut (työmatkoihin) palkaksi. Eikö niin?

Ja sitten te autolliset voisitte alkaa kuskaamaan meitä autottomia kahvirahalla, kaunis ajatus.

[/quote]Vastasit minulle. Olen pitkäaikaistyötön enkä suinkaan riistämässä ja hyväksikäyttämässä ketään. Sanoin että ehdotuksen tekijän ajatus oli kaunis ja uskon edelleen että tarkoitti hyvää mutta ei ollut ajatellut asiaa loppuun asti eikä tarpeeksi monelta kantilta.

Pitääkö kaikki aina vääntää ratakiskosta jottei kukaan vain loukkaannu kun ei tullut selitetyksi juurta jaksain auki joka ajatusta?

Vierailija
53/127 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 16:58"]

Mä oon ollut nyt hetken työtön ja oon vapaaehtoisesti kuljetellut naapurin mummoa kauppaan. Ja siis ihan ilmaiseksi. Nyt hän kuitenkin on alkanut avautumaan mulle, että työttömien tukia pitäisi leikata kun suomen talous ei kestä enää näitä työttömiä. En muuten kestä enää mäkään naapurin akkaa. Kontatkoon vaikka kauppaan kun on sitä mieltä, että mun 800 eurossa kuussa ois vielä leikattavaa.

[/quote]Vastasitko hänelle mitään?

Ikävä kyllä se on niin että oma ja omankaltainen tilanne on aina lähinnä sydäntä, ymmärrystä ei riitä "toisille", sellainen on useimmiten ihmisluonto.

Vierailija
54/127 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi olisi jos työttömät ja eläkeläiset kuskattaisiin Riihimäen ongelmajätelaitokselle tuhottavaksi niin saataisiin poistettua merkittävä osa yhteiskunnan varoilla laiskottelevista sossupummeista-

Vierailija
55/127 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu mulla ei ole edes ajokorttia, mutta voin lähteä ajamaan ojaan.

Vierailija
56/127 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:01"]

Parempi olisi jos työttömät ja eläkeläiset kuskattaisiin Riihimäen ongelmajätelaitokselle tuhottavaksi niin saataisiin poistettua merkittävä osa yhteiskunnan varoilla laiskottelevista sossupummeista-

[/quote]

Miksi ihmeessä rinnastat eläkeläiset sossupummeihin? Hehän ovat koko työuransa ajan maksaneet eläkemaksuja, eivät he todellakaan ole mitään loisia!

Vierailija
57/127 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Me työttömäthän voisimme itse ajaa sinne mummot kyydissä niin ratkeaa tämäkin ongelma, ei tarvitse mitään junakuljetuksia järjestää.

Lopullinen ratkaisu.

Vierailija
58/127 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsiperheet niitä kyytejä tarvitsee. Eläkeläisten suurin ongelma on se liikkumattomuus. Liikkuis enempi niin ei tarttis syödä kaiken maailman lääkkeitä. Näkis muitakin ja pysyis mieli terveenä. Sitäpaitsi niin moni eläkeläinen saa taksiseteleitä. 

Lapsiperheet sen avun tarvitsee eikä marisevat eläkeläiset. 

Vierailija
59/127 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:05"]

[/quote]

Miksi ihmeessä rinnastat eläkeläiset sossupummeihin? Hehän ovat koko työuransa ajan maksaneet eläkemaksuja, eivät he todellakaan ole mitään loisia!

[/quote] Koska suurin osa niistä kun vttumaisia 

Vierailija
60/127 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 17:05"]

[/quote]

[/quote]

Eläkeläiset voivat pitää turpansa kiinni asioista joihin heillä ei ole mitään rakentavaa sanottavana. Suurin osa näistä nykyeläkeläisistä on jotain valtion ex-virkaloisia jotka ovaat ainoastaan syöneet kuormasta. Yhteiskunnan taakka.