Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos opettaja ei anna koti-/kännykkänumeroaan, kysyttekö sitä numerotiedustelusta?

Vierailija
23.09.2006 |

Mieheni päätti tänä vuonna olla antamatta numeroaan oppilaidensa vanhemmille. Tähän mennessä jo seitsemän oppilaan vanhemmat ovat soittaneet meille kotiin. Eikö ihmisillä ole minkäänlaisia kätöstapoja tai toisen ihmisen yksityisyyden kunnioittamisen tajua?

Ymmärtäisin, jos kyse olisi ollut jostain todella tärkeästä asiasta, mutta kun kysytään esim. tarvitseeko urheilupäivänä ottaa reppua mukaan kouluun (reissuvihkoon oli liimattu opettajan kirjoittama viesti liittyen tähän päivään), niin alkaa otsasuoni pullistua.

Voisko joku valaista, mistä tällaisessa on oikein kyse?

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lasteni opettajat ovat aina antaneet kännykkänumeronsa vanhemmille ja yksi opettajista esim. halusi nimenomaan hoitaa vanhempainvartit iltaisin puhelimitse!

Myös opettajat ovat soitelleet minulle iltaisin juuri kiusaamisasioista. Hälyisestä opettajainhuoneesta on kuulemaa hankala hoitaa arkaluontoisia asioita.

Molemmin puolin on ollut tapana puhelun alussa kysyä, onko toisella aikaa keskustella... Aikani kuluksi en ole lasteni opettajille iltaisin tai viikonloppuisin rimpautellut :-)

Jos opettaja ei anna puhelinnumeroaan vanhemmille, tulkitsisin sen tarkoittavan sitä, että hän ei halua vanhempien yhteydenottoja virka-ajan ulkopuolella enkä siis kaivaisi open numeroa tiedustelusta kuin jossakin äärimmäisessä hädässä (eipä kyllä äkkiseltään sellaista hätää tule mieleen!)

Vierailija
82/89 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että osaa tehdä eron työn ja vapaa-ajan välille ei tarkoita leipääntymistä. Mun mielestä on jopa sairasta ja vaarallista, jos opettaja ei tajua voimavarojensa rajallisuutta. Tunnen liian monta loppuunpalanutta opettajaa, etten todellakään olisi äärimmäisen onnellinen teidän open tyylistä.

Opettajille tulee jatkuvasti lisää työtä, jotka kaikki pitäis hoitaa samalla palkalla. Integroidaan erityisoppilaita yleisopetuksen luokkaan ilman mitään huojennuksia ja avustajaresurssitkin ovat monesti niukkoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajalla virka-aika. Ei opettajan kuulu vapaa-aikaansa olla jatkuvasti saatavilla ja vastailla vanhempien turhiin puheluihin!

Tänä päivänä sähköposti on varsin oivallinen tapa pitää yhteyttä. Opettajakin voi viestin lukea ja vastata kun hänelle parhaiten sopii.

Onpa nykyvanhemmat typeriä... Eipä ole itselleni tullut mieleenkään... Ihmisiä ne opettajatkin vaan ovat ja elävät omaa arkeaan kuten me muutkin. Oishan kivaa jos asiakkaat soittelis pisin iltoja kysyäkseen miten tää ja tää lappu kuuluu täyttää...

Vierailija
84/89 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäperjantai v 2006.... Vanhempi soittaa aamulla klo.9. Asia ei koske pojan koulukäyntiä vaan sitä jos pojalle pitäis ostaa mopo vai ei. Tämä äiti jutteli 45 min kunnes sanoin että riittää.

Toukokuu 2006. Olin sairaslomalla, vaakatasossa koko ajan. Isä soittaa, poika soittaa, isä lähettää tekstiviestejä (soita heti!!). Ei tietenkään soita päivällä vaan klo.23!!! En vastanut puhelimeen enkä viesteihin. Sain myöhemmin kuulla että ko poika oli riidellyt tytön kanssa. Mitä minä olisin voinut tehdä?

Olen sanonut että opettajanhuoneeseen voi soittaa klo. 8-16. Olen silloin töissä. S-postia saa tietenkin lähettää, vastaan samana päivänä.

Vierailija
85/89 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

puoliso siis opena, ja paras ollut se, että kun koulu oli alkamassa elokuun puolessa välissä, niin heinäkuun viimeisellä viikolla ensimmäiset vanhemmat alkoivat soitella kotiin.

Vierailija
86/89 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet töissä, kun olet koulussa. Älä koskaan anna julki yksityistä numeroasi. Työpuhelin on se puhelin, jossa työasiat hoidetaan.

Vierailija
87/89 |
23.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa vanhemmista on niin fiksuja, että eivät soita turhan takia, vaan silloin kun on todella tärkeää asiaa. Valitettavasti nämä muutamat " riesat" ovat saaneet minut harkitsemaan sitä, että tulevalle luokalleni en puhelinnumeroani anna. Yksikin isä soittelee minulle ihan niitä näitä ja luulee varmaan, että minua perheellistä ihmistä todella kiinnostaa hänen henkilökohtaiset asiansa. Hän myös vaatii ylimääräisiä palavereja oman lapsensa asioista keskustellakseen, vaikka lapsella on kaikki hyvin. Tajuan kyllä mitä hän ajaa takaa yhteydenotoillaan... Olen alkanut tekemään niin, että kun näen puhelimesta, että isukki soittelee, en vastaa, vaan soitan vasta koululta seuraavana päivänä.

Vierailija
88/89 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Suurin osa vanhemmista on niin fiksuja, että eivät soita turhan takia, vaan silloin kun on todella tärkeää asiaa. Valitettavasti nämä muutamat " riesat" ovat saaneet minut harkitsemaan sitä, että tulevalle luokalleni en puhelinnumeroani anna. Yksikin isä soittelee minulle ihan niitä näitä ja luulee varmaan, että minua perheellistä ihmistä todella kiinnostaa hänen henkilökohtaiset asiansa. Hän myös vaatii ylimääräisiä palavereja oman lapsensa asioista keskustellakseen, vaikka lapsella on kaikki hyvin. Tajuan kyllä mitä hän ajaa takaa yhteydenotoillaan... Olen alkanut tekemään niin, että kun näen puhelimesta, että isukki soittelee, en vastaa, vaan soitan vasta koululta seuraavana päivänä.

Mitä se ajaa takaa yhteydenotoillaan??

Vierailija
89/89 |
24.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

terapeutti tai kuunteleva ystävätär... Joo vaikuttaa tietysti lapsen koulunkäyntiinkin, eli sikäli hyvä tietää jotain, mutta ei sen tarkempaa uusperheonnen ja -epäonnen tilitystä yksityiskohtineen, kiitos.

t. tällaisesta tosi vaivaantunut, vaikkakin kohteliaasti kuunteleva ope

Vierailija:

Vierailija:

Mitä se ajaa takaa yhteydenotoillaan??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän