Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahdistaa kun mies juo joka viikonloppu

Vierailija
05.02.2022 |

Itse en käytä alkoholia ollenkaan.

Kommentit (170)

Vierailija
21/170 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsehän sinä olet parisuhteesi valinnut. Sitä saa mitä tilaa - sanotaan.

ps. Suomi on pullollaan hyviä miehiä jotka ei ole joka viikko kännissä.

Vierailija
22/170 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloinhan keskiarvo on aika sopiva. Onnea, täydennätte toisianne!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/170 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitä ihmettä oot menny tuommoisen kanssa yhteen. Ero ja ensi kerralla viisaammin sitten. Ei se sinun takia lopeta, tai olis lopettanu jo.

En tiedä. Nyt valitsisin toisin, jos näillä tiedoilla olisin siinä lähtötilanteessa. Mutta näin olen valinnut, ja mieluummin teen tästä elämästä parhaan mahdollisen, mitä se onkaan, kuin heitän enää kaiken pois. Enhän välttämättä enää ketään parempaakaan vaihtamalla saisi, en usko että ruoho on aidan toisella puolella vihreämpää. Ap

Vierailija
24/170 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keksikää jotain hauskaa yhteistä tekemistä viikonlopuiksi?

Mikään ei ole niin hauskaa kuin pikku tissuttelu joka huipentuu rähinäkänniin ennen nukkumaanmenoa.

Vierailija
25/170 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä pakko sinun on elää parisuhteessa, joka ahdistaa sinua?

Ei kai pakko olekaan. Vaikealta tuntuisi lähteäkään, en toivoisi eroa. Ap

Toivotko tuollaista parisuhdetta?

En toivo. Siksi ahdistaakin. Ap

Vierailija
26/170 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on suojata oma taloutensa ja mielenrauhansa, oli sitten juovan tai raittiin seurassa. Et ole aiheuttanut juomista etkä voi saaa sitä loppumaan tai vähenemään. Voit vaikuttaa vain itseesi ja omaan elämääsi. Tee siitä parasta mahdollista.

https://www.al-anon.fi/

Vierailija
27/170 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risa4 kirjoitti:

Eksäni joi myös joka viikonloppu, kuulemma johtui minusta. Erottu ollaan, ja juo edelleen.

Tää on aina hauskaa miten päihdeongelmainen aina ulkoistaa päihteiden käyttönsä jonkun toisen syyksi. Itse aikoinaan lähdin suhteesta kun mies joi. Eron jälkeen kuulemma alkoi juoda vielä entistäkin enemmän, ja syytti minua asiasta kun olin kehdannut jättää hänet. 🥱

Vierailija
28/170 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risa4 kirjoitti:

Eksäni joi myös joka viikonloppu, kuulemma johtui minusta. Erottu ollaan, ja juo edelleen.

Joo eipä tainnut sinusta johtua. Surullista kyllä miten ihmiset ei pärjää ilman alkoa.

Vierailija
29/170 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Mieheni ei ole näkyvästi humalassa, mutta kyllä se persoona silti vähän muuttuu. Joka ikinen viikonloppu pitää juoda sekä perjantaina että lauantaina, varmaan kymmenkunta annosta kumpanakin päivänä.

Itse en juo ollenkaan, ehkä jonkun satunnaisen tervetulomaljan joskus.

Mies on kertonut että juominen on paras rentoutumiskeino. En vaan ymmärrä. Mulle kahvikuppi riittää rentoutumiseen, en todellakaan kaipaa mitään jokaviikonloppuista kännäilyä.

Kuulostaa niin tutulta. Tasapainoilua, sietääkö tätä vai ei.

Vierailija
30/170 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuttakaa asumaan erikseen. Toinen saa omassa rauhassa tissutella ja täys raittiin ei tarvitse siitä ahdistua. Paljon pariskuntia asuu eri luukuissa jos ei ole lapsiperheellisiä.

Meillä on lapsia. Asioita täytyy puntaroida muidenkin kuin itsensä kantilta. Ap

No nimenomaan pitää puntaroida lasten oikeutta alkoholittomaan lapsuuteen. 

Vierailija
31/170 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Jos välittää toisesta, se on vaikea erota, mutta joskus voi olla pakko. Sinä päätät mitä haluat elämässäsi. 

Vierailija
32/170 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko AP:kin aloittaa sillä yksin tissuttelu masentaa ja aiheuttaa lisää juopottelua.

Vierailija
33/170 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä pakko sinun on elää parisuhteessa, joka ahdistaa sinua?

Ei kai pakko olekaan. Vaikealta tuntuisi lähteäkään, en toivoisi eroa. Ap

Toivotko tuollaista parisuhdetta?

En toivo. Siksi ahdistaakin. Ap

Ymmärrät kai, ettet tule saamaan toivomaasi parisuhdetta tuon miehen kanssa. 

Vierailija
34/170 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä ihmettä oot menny tuommoisen kanssa yhteen. Ero ja ensi kerralla viisaammin sitten. Ei se sinun takia lopeta, tai olis lopettanu jo.

En tiedä. Nyt valitsisin toisin, jos näillä tiedoilla olisin siinä lähtötilanteessa. Mutta näin olen valinnut, ja mieluummin teen tästä elämästä parhaan mahdollisen, mitä se onkaan, kuin heitän enää kaiken pois. Enhän välttämättä enää ketään parempaakaan vaihtamalla saisi, en usko että ruoho on aidan toisella puolella vihreämpää. Ap

Tosi surullista. Itse jätin tissuttelijan 20 vuotta sitten ja joka päivä, jos mietin asiaa, totean että olen nyt onnellinen, hän tukahdutti minun elinvoimani ja elämäniloni. Päivääkään en ole katunut lähtemistäni. Kuinka heikko kuva pitää olla elämästä, ettet uskalla unelmoida mistään paremmasta?

Vierailija
35/170 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieskään ei ole onnellinen, siksihän hän juo. Lapsilla siinä kaksi onnetonta ongelmiaan maton alle lakaisevaa vanhempaa. 

Vierailija
36/170 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ei juurikaan juo ja mä vedän joka perjantai kännit. Rentouttaa niin paljon ja auttaa jaksamaan viikon. Mä olen tavallaan ajatellut että toi on mun ”harrastus”, eikä pitäisi olla keltään muulta pois. Viikolla en oikeastaan ikinä juo edes yhtä.

Vierailija
37/170 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Risa4 kirjoitti:

Tää on aina hauskaa miten päihdeongelmainen aina ulkoistaa päihteiden käyttönsä jonkun toisen syyksi. Itse aikoinaan lähdin suhteesta kun mies joi. Eron jälkeen kuulemma alkoi juoda vielä entistäkin enemmän, ja syytti minua asiasta kun olin kehdannut jättää hänet. 🥱

Mun eksä kuulemma pystyy olemaan halutessaan juomatta. Ei halunnut, kun oltiin yhdessä. Ei ole halunnut sen jälkeen. 

Vierailija
38/170 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies ei juurikaan juo ja mä vedän joka perjantai kännit. Rentouttaa niin paljon ja auttaa jaksamaan viikon. Mä olen tavallaan ajatellut että toi on mun ”harrastus”, eikä pitäisi olla keltään muulta pois. Viikolla en oikeastaan ikinä juo edes yhtä.

Mä kakkaan joka perjantai keskelle olohuoneen mattoa. Se vaan tuntuu jotenkin hyvältä eikä ole keneltäkään pois. Ihana arkiviikon nollaus ja viikonlopun rentoutumisen aloitus. 

Vierailija
39/170 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuttakaa asumaan erikseen. Toinen saa omassa rauhassa tissutella ja täys raittiin ei tarvitse siitä ahdistua. Paljon pariskuntia asuu eri luukuissa jos ei ole lapsiperheellisiä.

Meillä on lapsia. Asioita täytyy puntaroida muidenkin kuin itsensä kantilta. Ap

No nimenomaan pitää puntaroida lasten oikeutta alkoholittomaan lapsuuteen. 

Kyllä, samaa mieltä. Olen itse alkoholistin lapsi. Puolisoni juo kun lapset nukkuvat, pois lukien aiemmin otetut saunaoluet. Katson olevani ainoa, joka hänen juomisestaan kärsii. Osittain varmasti taustani vuoksi jokaviikkoinen juominen on minulle vaikeaa. Hän on lapsilleen hyvä isä. Ap

Vierailija
40/170 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kakkaan joka perjantai keskelle olohuoneen mattoa. Se vaan tuntuu jotenkin hyvältä eikä ole keneltäkään pois. Ihana arkiviikon nollaus ja viikonlopun rentoutumisen aloitus. 

Hyvä että olet löytänyt oman juttusi. Se on hyvä, että työviikon jälkeen on keinoja rentoutua.