Kuinka monta lasta hankkisit, jos raha ei olisi este?
Moni kertoo aina syyksi taloudellisen tilanteen. Mutta jos nyt sattuisit olemaan älyttömän rikas tai jotain sinne päin ja kodissasi riittäisi tilaa vaikka pataljoonalle, niin montako lasta hankkisit?
Kommentit (67)
Meillä olisi varmaan ollut varaa useampaankin lapseen, mutta nyt on kolme. Itse olisin toivonut vielä neljättä lasta, mutta mies nikotteli jo kolmatta eli ei toiveita useammasta. Jos nyt saisin lottovoiton tms. ryhtyisin sijaisvanhemmaksi ja jättäisin nykyisen työni. Mies tykkää kyllä lapsista, mutta ei meidän voimat nyt enää aivan vauvoihin riittäisi eli leikki-ikäisiä tai isompia lapsia jaksettaisiin varmasti. Toisaalta mitä oikeastaan tarkoittaa, että onko varaa moneen lapseen. Mihin täytyy olla varaa, että on varaa lapseen?
No viittä "suunniteltiin" mut kahden jälkeen miestä ei kiinnostanut seksi kanssani.
Varmaan 7 tai niillä main. Palkkaisin sisäkön avuksi tekemään tylsät kotihommat, ite leikkisin ja riehuisin. Nyt olen kuitenkin pitkää päivää töissä painava huumorintajuton totaaliyh, joka ei jaksa leikkiä.
Jos olisin varakas, ura ei kärsisi, eläisin 200 vuotta, maapallo kestäisi ihmisiä paremmin, mies haluaisi myös paljon lapsia, eikä kroppa kärsisi/muuttuisi raskauksista, haluaisin varmaan 10-20 lasta. :D Mutta tässä meidän vajavaisessa maailmassamme, 1-2 lasta on riittävästi.
En yhtään todellakaan tälle ylikansoitetulle saastepallolle!
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 23:34"]
Meillä olisi varmaan ollut varaa useampaankin lapseen, mutta nyt on kolme. Itse olisin toivonut vielä neljättä lasta, mutta mies nikotteli jo kolmatta eli ei toiveita useammasta. Jos nyt saisin lottovoiton tms. ryhtyisin sijaisvanhemmaksi ja jättäisin nykyisen työni. Mies tykkää kyllä lapsista, mutta ei meidän voimat nyt enää aivan vauvoihin riittäisi eli leikki-ikäisiä tai isompia lapsia jaksettaisiin varmasti. Toisaalta mitä oikeastaan tarkoittaa, että onko varaa moneen lapseen. Mihin täytyy olla varaa, että on varaa lapseen?
[/quote]
Ainakin omalla kohdallani olisi pitänyt olla rahaa säästössä mahdollista äitiyslomaa ja töihinpaluuta varten, koska pienituloisena yrittäjänä olisi ollut vain minimipäivärahat. Jo muutaman kuukauden sairausloman jälkeen työmäärä laski puoleen, iso osa asiakkaista oli kadonnut ja piti aloittaa vähillä tuloilla melkein alusta. Äitiysvapaa olisi ollut samanlainen tuloloukku. Niin ja sitten tietysti normaalit kulut lapsesta, kyllähän tarvikkeisiin ja muuhun rahaa tarvitaan, vaikka toki paljon pystyy hankkimaan edullisestikin.
T: pysyvästi lapseton
No meillä ei raha ole ratkaissut lapsilukua (ei siksi että sitä muka olisi elättämään vaikka kymmenen, ei sitä ole mutta ei se silti ole määräävä tekijä), mutta tämä kolmas on toivottavasti viimeinen meidän perheeseen. En halua enää olla raskaana, ei kiinnosta. Synnytystä en nyt vielä ajattelekaan, mutta varsinkaan jos se ei mene kuin sadussa niin todellakaan ei enää lisää lapsia minulle.
Varmaan neljä, tosin este ei ollut niinkään raha kuin lasten isä, jolle riitti tyttö ja poika.
En yhtään , niinkuin ei nytkään ,mutta toisaalta raha ei ole este täälläkään hetkellä, vaan halu.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:50"]En yhtäkään
[/quote]
Oletko vela?
Taloudellisten resurssien riittäessä varmaankin kolme. Haluaisin oikeasti neljä, mutta luulen ettei henkiset resurssini riitä siihen. Nyt meillä on tyttö ja poika, ja siihen ne lapset varmaan jääkin, kun edes siihen kolmanteen ei ole varaa.
Minulla on kaksi lasta, enkä haluaisi yhtään enempää.
Nykyinen kolmekin ottaa voimille. Okei, 1 on ADHD ja vie voimia n. kymmenen edestä :D
Meillä on neljä lasta ja yhtään enempää en hankkisi vaikka olisin miljonääri.