Kuinka monta lasta hankkisit, jos raha ei olisi este?
Moni kertoo aina syyksi taloudellisen tilanteen. Mutta jos nyt sattuisit olemaan älyttömän rikas tai jotain sinne päin ja kodissasi riittäisi tilaa vaikka pataljoonalle, niin montako lasta hankkisit?
Kommentit (67)
Yksi riittää. Ei ole rahasta kiinni. En vain jaksaisi enempää. Yhden kanssa vielä helppoa elämä. No ehkä jos ois sijaissynnyttäjä ja lastenhoitaja 24/7, niin voisin harkita kahta.
Mulla on 5 lasta ja olen tyytyväinen. Vaikka olisi rahaa kuinka paljon tai vähän, en haluaisi yhtään vähempää tai enempää lapsia. Hyvin on rahkeet riittäneet viiteen lapseen.
Sanotaan kaksi. Nyt on vaan yksi ja enempää en halua, kun en oikein tätä yhtäkään jaksaisi. Mutta jos joku muu hoitais kotia ja lapsia, niin miksei sitten vois olla toinenkin lapsi.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 22:03"]4, eli vielä kaksi lisää :)
[/quote] sama!
En yhtään tietenkään, hankkisiko joku lapsia ihan muuten vaan ellei tarvitse lapsilisiä ja elareita.
minulle on yksi lapsi ja yksi riittää mulle. Raha ei ole este. En vain halua enempää lapsia
.
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 22:34"]
Liudan!
Jaksan edelleen haaveilla neljästä (tällä hetkellä on kaksi lasta) ja toivoisin että taloudelliset ja muut seikat mahdollistaisivat tämän kun tulee ajankohtaiseksi tehdä päätöksiä.
Mutta tosiaan jos ei olisi rahasta kiinni, haluaisin ison suurperheen. En osaa määritellä kuinka ison, 10 olisi jo aika paljon ehkä mutta 5 taas tuntuisi kovin vähältä. Jotain siltä väliltä. Voisin hyvin mielelläni olla lestadiolainen ja jättää ehkäisyn kokonaan mutta ei oikein muilta osin sovi agnostikon maailmankuvaan sellainen....
Mutta olis ihanaa asua sellaisessa persoonallisessa omakotitalonröttelössä maalaismaisemissa ja kasvatella lapsia kotiäitinä. Mieskin voisi tykätä maisemanvaihdoksesta kun pääsis katujen sijaan ajamaan traktoria pellolle ;)
[/quote]
Hyi, olet ihmissaastaa.
Meillä on aina ollut pienet tulot ja tiukkaa. Silti lapsia kuusi.
Raha ei ole ongelma vaan mielenterveys. Nyt on neljä enkä jaksa. Kolmen kanssa tunsin eläväni unelmaani. Olisinpa tajunnu lopettaa siihen... tosin silloin mulla ei olis tätä ihanaa suloista pientä joka on hurmannut meidät kaikki. Olen kuitenkin nyt uupuneempi kuin koskaan, saan itkukohtauksia ja olen masentunut ja onneton. Pää ei meinaa kestää tätä arkea.
Tekisin Angelina Joliet ja adoptoisin omieni lisäksi osattomia lapsia. Tai alkaisin tuki/sijaisvanhemmaksi. Ehkä 5-6 lapseen riittäisi voimavarat?
Meillä on kaksi lasta. Nykyisellään tulemme ihan mukavasti toimeen. Meillä ongelma on lähinnä tukiverkkojen puute, mutta rahalla voisi palkata vaikka puolipäiväisen lastenhoitajan. Jos rahaa olisi loputon määrä, hankkisimme varmaan yhden tai kaksi lasta mukaan.
Taidan elää jossain pilvilinnassa mutta miten voi olla että raha ratkaisee onko niitä lapsia 1 vai 2? Periaatteessa se eka tulee aina kalliimmaksi kun seuraavat lapset. Ekalle kun kuitenkin on hankittava vaunut,turvaistuin, syöttötuoli,sänky, jne. Kyl ne sille seuraavallekin käy vaikka käytettynä ostaisitkin. Itse olen uusiosuurperheen äiti lapsia yhteensä 5 enkä koe että raha ratkaisee lapsien määrää vaan aikuisten rakkaus lastakohden. Ja niin kummatkin olemme elintarvike alalla joten ei kauhean kummoiset palkat ole mutta hyvin pärjätään kun ostetaan vain pakolliset tavarat ja silti kukaan ei jää paitsi mistään,kirpparit ja kierrätys on keksitty ;)
[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 23:20"]
Meillä on kaksi lasta. Nykyisellään tulemme ihan mukavasti toimeen. Meillä ongelma on lähinnä tukiverkkojen puute, mutta rahalla voisi palkata vaikka puolipäiväisen lastenhoitajan. Jos rahaa olisi loputon määrä, hankkisimme varmaan yhden tai kaksi lasta mukaan.
[/quote]
Ajatusvirhe. Siis hankkisimme yksi tai kaksi lasta vielä lisää, jolloin lapsiluku olisi 3 tai 4.
Neljä. Kaksi poikaa ja kaksi tyttöä. Nyt yksi lapsi ja toinen haaveissa muutaman vuoden päästä.