Voiko eduskunnan huumejäämät olla virheellisiä positiivisia kuten poliisien huumetesteissä
Ainakin adhd-lääkkeet voi näyttää amfetamiinia tai kokaiinia sylkiliuskassa...
Osaako joku sanoa?
Kommentit (20)
Mä ihmettelen, miksi Yle suorittaa jotain huumetestausta? Ei luulisi kuuluvan Ylen tehtäviin, ja miksi ei ollut yhtään kiinnostunut tekemään sitä Marinin aikoihin.
Kyllähän ne voi, mutta erittäin epätodennäköistä. Voihan aurinkokin periaattessa jättää huomenna nousematta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän ne voi, mutta erittäin epätodennäköistä. Voihan aurinkokin periaattessa jättää huomenna nousematta.
Ne lääkkeet on tosi yleisiä nykyään joten jos ei ole varmaa että ne erotellaan tässä huumeista niin luulen että huomattavakin osa jäämistä onkin niistä.
Ensin löytyi eu parlamentista jäämiä kokaiinin käytöstä. Sitten briteistä ja ruotsista niin ei tämän pitäisi yllättää ketään kun suomestakin löytyy jäämiä huumeiden käytöstä. Onhan tuossa se hyvä puoli että nyt saattaa käyttörikos poistua kun on oma napa kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne lääkkeet on tosi yleisiä nykyään joten jos ei ole varmaa että ne erotellaan tässä huumeista niin luulen että huomattavakin osa jäämistä onkin niistä.
Yle etsi jälkiä huumeista eduskunnan WC-tiloista sinä iltana, kun eduskuntaryhmät viettivät pikkujoulujaan
Tuloksia voi pitää aika lailla pomminvarmoina
Eipä taida olla tuosta nyt kyse :(
Amfetamiinijäämä voi olla peräisin huumeen lisäksi ADHD-lääkkeestä. Testitulos ei pysty erottamaan, kummasta on kyse.
Tosin yleensä lääkeamfetamiini on kapselina eikä helpommin leviävänä pulverina, jollaisena ainetta usein käytetään huumeena.
Huumejäämiä löytyy vain pikkujoulujen juhlakerroksen vessoista, ei kahdesta kolmannessa kerroksessa sijaitsevasta WC-tilasta.
Hesari teki saman kymmenisen vuotta sitten, jäämiä löytyi silloinkin kaikista aineista.
Vierailija kirjoitti:
Hesari teki saman kymmenisen vuotta sitten, jäämiä löytyi silloinkin kaikista aineista.
Tai silloin testit otettiin eduskunnan jätevesistä.
Vierailija kirjoitti:
Mä ihmettelen, miksi Yle suorittaa jotain huumetestausta? Ei luulisi kuuluvan Ylen tehtäviin, ja miksi ei ollut yhtään kiinnostunut tekemään sitä Marinin aikoihin.
Yle tietää äärioikeistossa käytettävän huumeita. Ja sinäkin tiedät.
Jos kaikki poliittiset aktivistit paljastaisivat toistensa huumeiden käytön, kuka jää puhtaana jäljelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ADHD-lääkkeet on kapseleita, ei niistä jää mitään jäämiä ympäristöön. Ja suurin osa ADHD-lääkkeistä on metyylifenidaattia, ei amfetamiinia.
Kaikki testiin. Joka sorkka. Hyvin kiinnostavaa, ettei puhemiehellä käynyt tämä mielessä. Mutta jos itse käyttää niin silloin on tietenkin paha toisiakaan määrätä testeihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekin selviää kun testataan kaikki. Jotka jäävät kiinni, esittävät reseptin adhd-lääkkeestään tms. Eikä sitä mulle tartte näyttää vaan eduskunnan työterveyshuollon lääkärille. Hän sitten toimittaa listan kiinnijääneistä selittämättämistä tapauksista puhemiehistölle ja mediaan.
T. Vihreä
Vierailija kirjoitti:
Miksi olisi pitänyt? Ei Marin ollut käyttänyt kamaa ja hän todisti sen käymällä itse testissä. Jota ei tehnyt tuttu lääkäri vaan jonka teki ulkopuolinen labra. Lähetteen sinne kirjoitti tuttu lääkäri.
Jos on jotain narisemista siitä, syyllistyt useisiin kunnianloukkauksiin.
Vaikka kaikki kansanedustajat testattaisiin ja joku narahtaa niin tuskin siitä julkista tietoa tulisi. Ihan eri asia, entä törttöillä vaikkapa liikenteessä huumepäissään ja jäädä verekseltään kiinni.
The visitor wrote:
I wonder why Yle is conducting any drug testing? It wouldn't seem to be part of Yle's duties, and why there was no interest in doing it during Marin's time.
Koska median tehtävä on tehdä myös tutkivaa journalismia. Mielestäni tämä huumejäämätulos on kiinnostava huomioiden sen, että Arkadianmäellä istuksii meidän verovaroin melkoisen hyväpalkkaista väkeä, josta osa käyttäytyy huonommin kuin olettaa voisi.
Ammuskeluja, lentokoneesta poistamisia, salkkujen ja tietokoneiden hukkaamisia kännissä, kiinalaisten juottamista eduskunnan tiloissa...
Vierailija kirjoitti:
The visitor wrote:
I wonder why Yle is conducting any drug testing? It wouldn't seem to be part of Yle's duties, and why there was no interest in doing it during Marin's time.
Koska median tehtävä on tehdä myös tutkivaa journalismia. Mielestäni tämä huumejäämätulos on kiinnostava huomioiden sen, että Arkadianmäellä istuksii meidän verovaroin melkoisen hyväpalkkaista väkeä, josta osa käyttäytyy huonommin kuin olettaa voisi.
Ammuskeluja, lentokoneesta poistamisia, salkkujen ja tietokoneiden hukkaamisia kännissä, kiinalaisten juottamista eduskunnan tiloissa...
No eihän nämä huumejäämät eduskunnassa mikään uusi asia ole, Kuukausiliite paljasti saman vuosia sitten.
Tulos sinänsä on varmasti luotettava, eri asia mistä se kertoo. Niissä pikkujouluissa ramppasi aika lailla muutakin väkeä kuin kansanedustajia, mm. toimittajia. Ehkä vastaava tutkimus pitäisi tehdä Ylen, Hesarin ja MTV:n toimitusten vessoissa.
Kun joku käyttää lääkärin määräämiä tuotteita ja sitten poliisin teettämistä testeistä löytyy juttuja, niin ei ole tapahtunut mitään virhettä. Kun käyttää laillisia tuotteita ja joutuu testeihin, niin kannattaa ihan omatoimisesti kertoa että käyttää apteekista ostettuja tuotteita.
Luulisin että tutkitaan tarkemmin