Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin teinin poikakaverin mielenterveyslääkkeet, mitä helvettiä nyt teen?!

Vierailija
13.06.2015 |

Eli 15-vuotiaan tyttäreni 16v poikakaveri on meillä yökylässä. Äsken kävin vessassa ja pesukoneen päällä oli purkki 60mg Seronilia. Koska olen itse alalla, tiedän että ko. lääkettä käytetään mm. bulimian ja masennuksen hoitoon. Vein lääkkeet sitten pojalle, joka odotti vessan edessä ilmeisesti huomattuaan unohtaneensa ne sinne ja kysyin onko ne hänen. No olihan ne ja poika selkeästi närkästyi siitä että olin nähnyt ne ja mulkaisi mua. Kiva kun tyttö seurustelee nyt tuollaisen kanssa..... Pojan reaktiokaan asiaan ei mikään kehuttava ollut. En tiedä tietääkö tytär asiasta, kerronko hänelle vai mitä ihmettä tässä pitäisi oikein tehdä?!

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:28"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:23"]On alalla = lähihoitaja?
[/quote]
Niin olenkin mutta varmasti osaan asioita käytännössä paljon enemmän kuin jotkut vasta valmistuneet lääkärit.
[/quote]
ap

Vierailija
22/60 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tälläkin palstalla moni avautunut, muten ei enää jaksa aviossa mielenterveysongelmaisen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ni miks ihmeessä se poika olis vieny sen pilleripurkin teidän pesukoneen päälle, taisit nuuskii sen tavaroita. Busted.

Vierailija
24/60 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:26"]Paniikkihäiriöön ne myös käyvät.
.
Kyllä ihan jokainen hermostuisi, jos oman lapsen poikaystävä käyttää mt-lääkkeitä. On hyvin rasittavaa pitemmän pääkle puolison mt-ongelmat.
[/quote]
Juurikin näin.
ap

Vierailija
25/60 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:28"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:23"]On alalla = lähihoitaja?
[/quote]
Kyllä, mutta olen erikoistunut mielenterveys ja päihdetyöhön, joten omaan kyllä kattavan tietämyksen alasta. Ei syytä huoleen.
[/quote]
Omaat kattavan tietämyksen alasta? Lähihoitajana?
:DDDDDDDDDD

Vierailija
26/60 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tullut mieleenkään, että käyttämäni paniikkilääke olisi jollekin kauhistus. Hyvä kai se on, jos poika hoitaa mahdollista masennustaan tai paniikkiaan tai mitä nyt onkaan. Ei oikeen vaikuta siltä, että olisit alalla. Minäkin olen alalla ja reaktioni olisi ihan toisenlainen.

Vierailija
27/60 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä, pakko olla provo. Närkästyit siitä, että poika hoitaa omia oireitaan, ja kuvailet häntä sekopääksi. Mielenterveysongelmat on sairaus siinä missä muutkin, ja ole tyytyväinen, että sitä hoidetaan. Pahemmin olisi asian laita, jos poika kärsisi oireista eikä olisi saanut niihin apua.

Vierailija
28/60 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:29"]Ni miks ihmeessä se poika olis vieny sen pilleripurkin teidän pesukoneen päälle, taisit nuuskii sen tavaroita. Busted.
[/quote]
pesukone on vessassa, ilmeisesti oli ottanut lääkkeensä siellä
ap

Vierailija
29/60 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]
Niin olenkin mutta varmasti osaan asioita käytännössä paljon enemmän kuin jotkut vasta valmistuneet lääkärit.
[/quote]
Montakohan vuotta sun pitäisi opiskella ymmärtääksesi edes ne asiat, joita lääkiksen pääsykokeessa kysytään? Saati, että pääsisit sisään? Ja valmistuisit? Loppuelämä?

Vierailija
30/60 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:26"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:23"]Oletpa tosi "suvaitsevainen" mielenterveys- tai hoitoalan ihminen.
[/quote]
Mieluummin hieman epäsuvaitsevainen kuin kuulla oman tyttären kuolleen jonkun sekopään takia... töissä tietty olen aina asiallinen koska itse en joudu vaaraan niiden sekopäiden takia.
ap
[/quote]
Luulisi nyt alan ammattilaisen olevan tietoinen siitä, että peräti joka viides suomalainen sairastaa masennusta elämänsä aikana. Suhteellisen suurella todennäköisyydellä tyttäresi siis alkaa seurusella masentuneen kanssa. Tämän on pakko olla provo. Bulimia tai masennus ei todellakaan tee ihmisestä hullua. Ymmärtäisin murheesi ja mielipiteesi, jos olisit löytänyt vaikka huumeita tai aseen.

Vierailija
31/60 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että masennuslääkkeitä syövät ovat sekopäitä? No kuule, meillä on joka toinen suvusta syönyt niitä joskus, yksikään meistä ei ole sekopää. Ihan normaaleja ihmisiä. Työssäkäyviä jne. On vaan tällainen ominaisuus että serotoniinitasot alhaiset, ei sen kummempaa kuin joku kilpirauhasen vajaatoiminta tai diabetes. Ap on trolli koska kukaan alan ihminen ei pitäisi lieviä masennuslääkkeitä syövää "sekopäänä", päinvastoin ap on ihminen joka ei yhtään tunne mielenterveysongelmia joten ei sillä mitään lähihoitajan koulutustakaan voi olla.

Vierailija
32/60 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lääkkeet, joista yhtiä käytetään paniikkihäiriöön ja toisia pienellä annoksella unen laatua parantamaan ja suurina määrinä skitsofrenian hoitoon. Mun poikaystävän äiti tietää mun lääkityksestä, eikä se ole ollut hänelle mikään ongelma. Mut mun poikaystävän äiti onkin kiva.

t. 16v

Vierailija
33/60 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:23"]HA!
[/quote]

Tää on provo. Tunnistan käsialan.

Vierailija
34/60 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sillä on paniikkihäiriö? Nuorilla kundeilla tänä päivänä tosi yleistä. Ei aina tartte olla mikään supersekopää jos vetelee mielialalääkkeitä. Alalla työskentelevänä tiedät varmaan myös sen, että esim. Kovista selkävaivoista kärsiville määrätään usein myös mielialalääkkeitä.

Vierailija
35/60 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sun pitäisi mennä itse hoitoon mm. miettimään, miten paljon vahingoitat läheisiäsi ja muita ihmisiä - viimeisiä esim. tälläkin aloituksella. Mutta ei kai lähäri voi tajuta, että tällainen aloitus on vahingollinen mielenterveyspotilaille ja heidän luottamukselle mielenterveystyöntekijöitä kohtaan.

Lisäksi tämä on kyllä vahingollinen myös lähihoitajapohjaisten mielenterveys"ammattilaisten" ammatilliselle maineelle.

Vierailija
36/60 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole niin yksinkertaista, että ottaa mt-lääkkeet ja paranee. Kyllä se voi olla loppuelämä taistelua silti. Ne usein auttaa vain vähän tai ei ollenkaan.

Vierailija
37/60 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa että olet lähihoitaja, kun tietämys on tuota luokkaa. Jopa minä toisen alan ammattilaisena tunnun tietävän sinua paremmin. Huhhuh, toivon koko sydämestäni, etten koskaan joudu noin ammattitaidottoman hoitajan potilaaksi.

Vierailija
38/60 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä nyt aleta lähihoitajia mollaamaan. Kyllä lähihoitajalla on sen verran lääkehoidon opetusta ja tietämystä, että ei pidä tuota lääkettä minään sekopään lääkkeenä. Eikä toisaalta pidä ketään sekopäänä. Hän ei ole alalla, siitä olen aivan varma. Itsekin olen lähihoitaja ja tiedän paikkani ja sen minkä verran voin toisen lääkkeiden perusteella olettaa. En ole lääkäri enkä siihen pyri. En edes sairaanhoitaja, mutta empatiakykyä minulla riittää.

Vierailija
39/60 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette te kyllä melkoisia mammoja. Jos aikuinen kirjoittaisi tänne ja kysyisi, aloittaako seurustelu mielialalääkettä käyttävän miehen kanssa, huutaisitte kuorossa häntä juoksemaan ja pian! Masennuslääkkeen käyttö nuorella on aina huolestuttavaa, joidenkin lääkärien mielestä niitä ei edes pitäisi määrätä nuorille. Nuoruuteen kuuluvat muutenkin tunteenpuuskat ja pahimmassa tapauksessa masennuslääke laittaa psyyken ihan sekaisin. Mm. koulusurmaajilla on ollut mielialalääkitys.

Aloittaja, keskustele asiasta tyttäresi kanssa kunhan poika on lähtenyt kotiin.

Vierailija
40/60 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 21:23"]Oletpa tosi "suvaitsevainen" mielenterveys- tai hoitoalan ihminen.
[/quote]
Nehän on juuri pahimpia ennakkoluuloineen ja mikä toi on- halveksimisiin. Olin aikanaan alalla töissä ja kerran työkaveri meni lipsauttamaan että on käynyt psykologilla vaikean avioeron vuoksi. Niin voi hyvä tavaton niitä ilmeitä. Aivan käsittämättömiä mikä hullu toi on jne.silmienpyörittelyä...Eli vähiten ymmärretään siellä missä ymmärrystä tulisi olla eniten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän