Naimisissa oleva mies ihastui minuun ja vaimo suuttui minulle - miksi?
Työkaverini oli minua todella paljon vanhempi mies, meillä oli ikäeroa liki 30 vuotta ja miehellä on vaimonsa kanssa ikäiseni lapset. Tunnen myös miehen vaimon. Olin tuolle miehelle samanlainen kuin muillekin työkavereilleni: ystävällinen, kysyin vanhemmilta kollegoilta neuvoja ja työt sujuivat hyvin. Teimme paljon tuon miehen kanssa töitä yhdessä ja viihdyimme hyvin töissä. Samalla tavalla viihdyin myös muutaman muun työkaverin kanssa sukupuolesta riippumatta.
Olin siirtymässä eri paikkakunnalle toiseen yksikköön töihin, kun mies yhtäkkiä kertoi ihastuneensa minuun. Olin tuosta ilmoituksesta järkyttynyt, koska mies on naimisissa, niin paljon minua vanhempi (voisi helposti olla isäni) ja minäkin olen tahollani parisuhteessa. Mitään ei ole miehen kanssa koskaan tapahtunut. Mies kertoi ihastuksestaan vaimolleen ja vaimo meni tuosta asiasta aivan sekaisin. Vaimo tuli kovistelemaan minua asiasta. Vaimo painotti minulle, kuinka en voisi tulla heidän parisuhteensa väliin, enkä ole heille mikään uhka. Olin noista puheista ihan ymmälläni, sillä enhän minä tässä ollut se ihastunut osapuoli, vaan mies. Minun oli vielä tarkoitus hoitaa yksi työvuoro vanhassa työpaikassani tuon miehen kanssa, mutta miehen ilmoituksen jälkeen sovin työnantajan kanssa, että tilalleni menee toinen työntekijä. Tuon työvuoron jälkeen sain miehen vaimolta viestin, jossa vaimo sanoi ”hyvä kun et mennyt tuohon työvuoroon, olisi ollut sinulle aivan liian piukka paikka 😊”. Koin tuon viestin tosi ikävänä, sillä koin vaimon kettuilevan minulle. Vielä tuon viestinkin jälkeen vaimo on lähestynyt minua kasvotusten ja viesteillä sekä purkanut minuun vihaa siitä, että miehensä on ihastunut minuun. Samaan aikaan vaimon vihaisten viestien kanssa olen saanut viestejä tuolta mieheltä, mies toivoisi, että haluaisin tavata hänet. Minä en todellakaan halua tavata miestä ja koko tämä sotku on kuormittanut todella paljon. Nyt viestejä ei ole enää tullut, kun sanoin molemmille vieväni asian viranomaisille eteenpäin, jos nämä viestit ja yhteydenotot ei lopu. Tilanne on ollut todella ahdistava ja ihan käsittämätön – miten minä päädyin keskelle vanhempieni ikäisten parisuhdekriisiä?
Miksi vaimo suuttui minulle ja purkaa vihansa minuun tässä tilanteessa? Eikö oikea osoite olisi oma aviomiehensä, joka on ihastunut lastensa ikäiseen naiseen ja vielä tyhmänä kertoo tästä ihastumisesta ääneen?
N27
P.S. Ethän tule sanomaan tätä provoksi, tilanne on muutenkin ollut jo todella ahdistava.
Kommentit (183)
Minä erehdyin kerran tapailemaan itseäni huomattavasti vanhempaa miestä, ikäeroa oli 18 vuotta. Tieto tuosta tapailusta levisi ja eiköhän tullut eräs 30 v vanhempi mies koittamaan onneaan. Ajatteli, että hänelläkin voisi olla mahdollisuuksia, kun kerta olin jo yhden vanhemman miehen kelpuuttanut...
Molempien viesteistä kuvakaappaukset yhtä aikaa molemmille, ja perään toive että jättävät rauhaan ja hoitavat asiansa keskenään kun et kuulu asiaan mitenkään?
Hirveä tilanne. Ja kyllä sitä elämässä kaikenlaista tapahtuu, ihmiset on sekompia kuin pahimmissakaan provoissa, valitettavasti.
Uskallankohan kirjoittaa yhden omista kokemuksistani tänne. No kerron, muuttelen hiukan mutta asia pysyy ja on tosi.
Oli kotikaupungissani kesäinen tapahtuma johon menin kun ystäväni bändi soitti siellä. Eräs tietämäni (ei tuntemani) aviopari oli siellä myös, he ovat minua noin 15 v vanhempia. Mies ihastui minuun silmittömästi, jätti vaimonsa istumaan yksin ja tuli viereeni istumaan. Tuon pariskunnan aikuinen lapsi soitti myös bändissä ja on tuttuni, joten tilanne oli minulle todella kiusallinen.
Yritin olla kuin en huomaisi miestä, mutta hän tuli kylkeeni kiinni ja jutteli koko ajan ja tuijotti, intensiivisesti. Nousin ja lähdin hakemaan oluen, ajattelin, että pääsen eroon miehestä, mutta hänpä seurasi minua. Lopulta ystävieni piti puuttua asiaan ja he ympäröivät minut, etten jäänyt kahdestaan miehen kanssa.
Minun kävi vaimo sääliksi, vihaisesti hän minua katsoi, mutta ei tullut onneksi minua haukkumaan. Heidän aikuiselle lapselleen tilanne oli myös äärettömän kiusallinen.
Loppuilta meni kummallisissa tunnelmissa, mies meni lopulta vaimonsa luo ja he istuivat puhumattomina.
Kummallista, että koin syyllisyyttä, vaikka mies ei todellakaan minua kiinnostanut ja olin todella hölmistynyt tilanteesta.
Näitä on sattunut useampia, jopa niin, että tuttavani, itseni ikäiset miehet ovat tunkeutuneet seuraani vaikka vaimo on ollut paikalla. Olen puhumalla selvinnyt, mutta olen kuullut vahvoja rakkaudentunnustuksia miehiltä, joiden vaimo istuu samassa ravintolapöydässä ja pariskunta kuuluu ystävä/tuttavapiiriin. Miehet eivät minua kiinnostaneet, enkä heitä iskeä yrittänyt, ei olisi tullut mieleenikään.
Olin eronnut, eroni jälkeen meni kauan, että keskityin vain lapsiini enkä viihteellä käynyt, vasta kun lapset kasvoivat joskus ulos lähdin.
Moni noista pariskunnista olivat olleet naimisissa pitkään ja ovat edelleen. Joskus, kun heitä näen ja miehen ihailevat katseet huomaan, mietin, että kurjaa olisi olla tuommoisen miehen kanssa naimisissa.
Joka pyytää minua pikkujouluissa monta kertaa tanssimaan ja tanssilattialla tunnustaa rakkauttaan ja pyytää ottamaan hänet, on kuulema heti vaimonsa valmis jättämään.
Kaikenlaista tähän maailmaan mahtuu.
Kannattaa muistaa että kyse on sen pariskunnan omista ongelmista suhteessa, mielenterveydessä ja toimintatavoissa. Sinä olit vain väärässä paikassa väärään aikaan. Se tuntuu toki aina yhtä ahdistavalta kun joutuu jonkun hullun tulilinjalle, mutta samalla vahvistuu se ymmärrys siitä, että ei ole itse vastuussa siitä jos joku ei osaa toimia ja käyttäytyä normaalisti ja aikuismaisesti. Toimit tilanteessa hyvin, yleensä riittää tuo että uhkailee asian eteenpäin viemisellä.
Ja hohhoijaa miehiä, jotka tulkitsevat mukavuuden ja ystävällisyyden väärin. Heitä saa syyttää siitä miksi jotkut kauniit naiset ovat koppavia. Se on suojamuuri.
Edustan varmasti työkaverisi ikäluokkaa. Arvelisin, että sinua on käytetty purkautumiskanavana heidän keskinäisiin ongelmiinsa.
Parisuhteissa on aika usein vaikea vaihe, jolloin kaikki maistuu puulta ja samat tavat ovat jatkuneet suhteessa vuosikymmeniä. Kaivataan vaihtelua. Ja se vaihtelu voi olla joskus lapsellista sekä naurettavaa. Kaikenlaisia hullutuksia, jonka kohteeksi olet nyt joutunut.
Näet järkevämpänä nuorena tilanteen hölmöyden, mutta niin vaimon kuin miehen on helpompi suhtautua sinuun kuin kohdata toisensa (saati itsensä):
Unohda koko asia. Olet varmasti neuvonut heitä kohtaamaan keskinäiset ongelmansa kuin käyttävän sinua purkautumiskanavana.
Ei oo sun asiasi, jos toisilla on avioliitossaan vaikeaa. En kyllä tajua tota naista ollenkaan. Jos kerta mitään ei ole tapahtunut, niin miksi vetää kilarit? Vai onko mies väittänyt hänelle, että jotain on tapahtunut tai voisi tapahtua?
Miksi mies kertoi vaimolleen? Tyhmä mies. Olisi vaan antanut olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
estä nyt hyvä ihminen molemmat aivan heti joka tuutissa
Estinkin, mutta jatkoivat viestittelyä uuteen työpuhelinnumerooni ja tulivat työpaikalleni käymään.
Ap
Tuossa tilanteessa soitto poliisille tai vartiointiliikkeeseen. Sullehan tulee hankaluuksi työnantajan puolelta.
Nimenomaan tämän takia on tärkeää, että kaikki työpaikalla ja erityisesti esimies tietäisi tilanteen. Ja siis tuon miehen esimies myös.
🇺🇦🇮🇱
Kai sä yritit puolustautua jotenkin vaimolle? Itse olisin sanonut varmaan jo aika rumasti takaisin. Sekopäiseltä kuulostaa tuo pariskunta.
Vierailija kirjoitti:
Minä ihastuin entisessä liitossani loppumetreillä toiseen. Kun ei mennyt itsekseen ohi, otin lopulta puheeksi, oli viimeinen yritys saada liittoa toimimaan. En tietenkään koskaan kertonut kuka on kyseessä, kun ei mitään suhdeviritelmää ollut eikä tullut, eikä se sen ulkopuolisen henkilön vika ollut. Enkä myöskään olisi halunnut eksälle oloa, että aina pystyy kuvittelemaan liikaa.
Jotenkin röyhkeää tuolta äijältäkin kertoa kenestä on kyse, ja vetää siten sotkuun mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ihastuin entisessä liitossani loppumetreillä toiseen. Kun ei mennyt itsekseen ohi, otin lopulta puheeksi, oli viimeinen yritys saada liittoa toimimaan. En tietenkään koskaan kertonut kuka on kyseessä, kun ei mitään suhdeviritelmää ollut eikä tullut, eikä se sen ulkopuolisen henkilön vika ollut. Enkä myöskään olisi halunnut eksälle oloa, että aina pystyy kuvittelemaan liikaa.
Jotenkin röyhkeää tuolta äijältäkin kertoa kenestä on kyse, ja vetää siten sotkuun mukaan.
Tämä! Miksi edes tunnustaa vaimolle jotain ihastusta, jos mitään ei ole tapahtunut? Omaa oloaan helpottaakseen?
Minusta tuossa on aika karmeaa se, että pariskunnalla on sun ikäisiä lapsia. Mitä tuo perheen äiti olisi tykännyt, jos joku hänen ikäisensä nainen/mies tulisi samalla tavalla raivoamaan heidän lapsilleen?
Ja eikö mies ajattele tuossa nyt ollenkaan, että haluaako nuori nainen isänsä ikäisen miehen, jolla on samanikäisiä lapsia kuin itse on? En tiedä ketään, kuka haluaisi oman ikäisten lasten "äitipuoleksi".
Vierailija kirjoitti:
Minä erehdyin kerran tapailemaan itseäni huomattavasti vanhempaa miestä, ikäeroa oli 18 vuotta. Tieto tuosta tapailusta levisi ja eiköhän tullut eräs 30 v vanhempi mies koittamaan onneaan. Ajatteli, että hänelläkin voisi olla mahdollisuuksia, kun kerta olin jo yhden vanhemman miehen kelpuuttanut...
sama kokemus. n. 15 v ikäero ja olin jo alkuun epäileväinen, et onko ihan liikaa. juttu ei toiminut monesta syystä, yksi asia oli tuo ikäero. eräs 25 v vanhempi työkaveri sitten ajatteli, että voisin olla kiinnostunut, kun "eihän tuossa ole vain kuin 10 v lisää".
Helpompi kohdistaa se viha, pettymys ja muu avioliiton ulkopuolelle kuin siihen puolisoon.
Vierailija kirjoitti:
Joka pyytää minua pikkujouluissa monta kertaa tanssimaan ja tanssilattialla tunnustaa rakkauttaan ja pyytää ottamaan hänet, on kuulema heti vaimonsa valmis jättämään.
Tällaisista iskuyrityksistä taitaa olla aika monella naisella kokemusta, hyvin kiusallisia tilanteita.
Itse tekisin tuollaisessa tilanteessa heti alussa selväksi, että kumpikin jättää minut rauhaan, tai muuten haen lähetymiskieltoa, enkä varoita kuin kerran. Tekisin selväksi molemmille, että asia koskee kumpaakin.
Tiedän erään vuosikymmeniä yhdessä olleen avioparin, jolla tuo tilanne johti lopulta avioeroon. Mies ihastui nuorempaan ja velloi ihastumisessaan. Meni tyhmyyksissään kertomaan vaimolleen ja tuo nuorempi nainen sai tuntea tuon asian nahoissaan. Mies jatkoi nuoremman naisen piirittämistä, vaikka nainen alkoi seurustella, meni naimisiin ja sai lapsen. Samalla yritti korjata avioliittoaan, mutta eihän siitä mitään tullut. Muutaman vuoden venkslasivat vaimonsa kanssa ja erosivat. Nyt mies pyörii somessa sinkkuna ja kovasti esittelee treenattua vartaloaan.
Ulkopuolisena tuota vierestä seuranneena uskon, että tuollaisissa liitoissa on jo valmiiksi jotain vialla. Ei se kriisi, vaimon raivo tai ero tule ihan puskista yhden ihastuksen takia, kyllä siinä yleensä on muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
estä nyt hyvä ihminen molemmat aivan heti joka tuutissa
Estinkin, mutta jatkoivat viestittelyä uuteen työpuhelinnumerooni ja tulivat työpaikalleni käymään.
Ap
Tuossa tilanteessa soitto poliisille tai vartiointiliikkeeseen. Sullehan tulee hankaluuksi työnantajan puolelta.
Eikö työpaikalla ole HR, joka puuttuisi asiaan?
Ihastuminen pitkän liiton aikana on musta aika normaalia. Aikuinen voi kuitenkin päättää, reagoiko tuohon ihastumiseen mitenkään vai antaako tunteiden hiipua ajan kanssa. Itseä ärsytti aikanaan eniten, kun minuun yksipuolisesti ihastunut mies vain ruokki ihastustaan. Katseli instagramista kuviani, tarkisti olenko julkaissut muualla somessa jotain jne. Kuulin tuosta ulkopuoliselta ihmiseltä ja mietin, mikä miestä vaivasi. Sen lisäksi, että mies turhaan ruokki ihastustaan seuraamalla kuulumisiani, niin puhui vielä ihastuksestaan tuolle ulkopuoliselle ihmiselle.