Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävän lapset

Vierailija
13.06.2015 |

Olen nyt tässä kuuluisassa pattitilanteessa. Minun tulisi tulla hyvin toimeen miesystäväni kolmen lapsen kanssa, mutta se tuntuu jo mahdottomuudelta. Lapsista kaksi vanhempaa ovat jo koulussa 1 ja 3 luokkalaisiksi ensi syksynä ja nuorin on neljä. Lapset kulkevat äidiltänsä normaalin vierailuaikataulun mukaan isällänsä jokatoinen viikonloppu, mutta näin kesäaikaan vuorotellen 10pv kummallakin. Olenkin nyt tässä 10 päivän aikana joutunut ammaamaan lapsia kun miesystäväni on töissä. Hän on paikalla ainoastaan illalla pistämässä heitä pesulle ja nukkumaan ja töiden salliessa käy joskus myös kotona päivällä. Minun tehtäväni on  siis ruokkia, pukea ja vahtia heitä ja keksiä tekemistä kun ovat ISÄNSÄ luona..... 

Ongelmana siis ovat nämä lapset. He tahallaan koettelevat hermojani, sylkevät, huutavat tappelevat ja kiroilevat. Tätä kuuluisaa matkimista kun sanon jotain, he alkavat toistaa tätä. Ulos juostaan alasti tai vähissä vaatteissa, ilman kenkiä sukkasillaan. Tönitään toisia kurakkoon ja itketetään. Kun heitä toruu nauretaan ja juostaan karkuun tai pahimmillaan isin helmoihin "tuo kiusaa ja huutaa meille". Pesen konekaupalla heidän likaisia vaatteitaan ja ruokaa nakotaan pitki  pöytää ja lattioita niinkui  se ei olisi minkään arvoista. Vaikka laitan mielestäni hyvää perus kotiruokaa, lihapullat itse, perunamuusia yms. On ruoka aina pahaa, väärää tai hyisipuliayök, vaikka sitten sipulia syövät raakanakin.. esimerkiksi. Isänsä kokkaus rajoittuu makkaraa uunissa ja ranskiksia tai sitten se kuuluisa grillin luukku joka ei mielestäni ole millään tavalla kasvavan lapsen ruokaa. (No, tietysti sillontällön erikoisherkkuna). Tietokone ja pleikkari ovat ainoita hyviä ajanvietteitä heidän mielestään ja kun käsken mennä pihalle leikkimään olen taas paskapersehuoraämmä (mistä neljävee tietää tuommoisia sanoja!??)  Vittua haistattavat ja paskaa, saatanaa ja helvettiä huutavat pihalla. Komennan heitä ja juoksevat karkuun nauraen. Nukeilla leikitään panemista ja pippeliä sekä pimppiä tutkitaan, kiinnostaisi kovasti.. Hakataan toisia jalkoväliin ja piereskellään toisten naamalle.

Kertokaa hyvät ihmiset mitä teen?!! Isälle olen kertonut asiasta ja tietää kyllä sillä lasten mummo on jo kieltäytynyt hoitamasta näitä ku  ovat niin kauheita. Osaavat kyllä mairitella isäänsä ja kitistä herkkua, jätskiä ja jopa rahaa ja isipappahan tietysti antaa vaikka liikoja ei olisi jaella. Isä ei välitä sillä ei hän joudu todistamaan tätä kaikkea, lapset halii ja pusuttelee kun tulee töistä ja itkevät ikävää kun lähtee töihin. Viikonloppuisin isä hemmottelee viemällä uimaan, leikkipuistoon, keilaamaan ja muihin hauskoihin ja lapset eivät osaa antaa mitään arvoa tälle. Siinävaiheessa isäkin on paskahomo kun uimahallista pitäisi lähteä. Kaupassa tahtovat jokakerta jonkun uuden lelun ja kun ei osteta niin itkupotkut kaupan lattialla. Isä kävelee vain ja ignoraa koko homman. Talvisin viikonloppujen jälkeen kun on enemmän aikaa lasten kanssa isäkin huokaa että olipa raskasta. (Parin päivän jälkeen!!)

Rakastan miesystävääni, tahtoisin lapsia tulevaisuudessa mutta en ikimaailmassa tuommoisia rasavillejä. Tietysti kuria ei ole varmaan lasten äidin luonakaan, tiedä häntä.. Miesystävä perustelee meidän lastenhankintaa sillä että en pian pärjäisi omien lastenikaan kanssa ja tuumaa ajankohdasta "sitten joskus tai vuodenpäästä".. Saanko koskaan lapsia, aika kuitenkin käy ja biologinen kello tikittää jo kovasti! Kertokaa miten saisin noita lapsia kasvatettua, miten jaksan näitä päiviä..

Yhteinen aikamme kaksin normaali viikkoina on ihanaa. Harrastamme yhdessä, kokkaamme ja istumme iltaa yhdessä kaksin tai ystävien kesken. Käymme syömässä ja jaamme paljon samanlaisia arvoja ja ajatuksia. Sänkypuuhat on tasaista, välillä innostutaan enemmän, välillä perustouhuja.. Voisin hyvin kuvitella yhteiseen aikaa me nyytin tai ehkä kaksikin, mutta mitä noiden toisten lasten kanssa tekee? 

Ja anteeksi mahdollinen sekava teksti, tabletin näppikset on vähän niin ja näin. 

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 21:54"]En usko, että lapsissa on sinänsä mitään vikaa. Eikö ap ole ihmetellyt, miksi mies vaivautuu olemaan lastensa kanssa vain joka toinen viikonloppu (ainakin täällä Helsingissä vain surkeat isät tyytyvät tuollaiseen tapaamissopimukseen)? Nytkään ei siis vaivaudu hoitamaan lapsiaan ja tunkee ne sun hoidettavaksi. 

Ole järkevä, älä perusta perhettä kyseisen miehen kanssa, sillä hänen heikko isyytensä vielä tulee korostumaan uusioperhetilanteessa.
[/quote]

Ei noi lapset kuulosta todellakaan normaalilta. Haistattelua ja seksististä leikkiä. Täysin rajattomia ja mahdottomia.
Ton ikäiset on yleensä lauhkeita ja tottelevaisia.
Meillä kukaan ei kiroile koskaan. Lapset 16 ja 14

Vierailija
22/43 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 20:52"]Taitaa olla lapset aika hajalla ja hukassa. Kunnon rajat pitäis sun vaan aikuisena laittaa pystyyn, ei varmasti tule olemaan helppoa. Sitä rajoja ja rakkautta. Kyllä lasten pitäis sua hieman enemmän kunnioittaa. Surullista. Turvautuuko ne milloinkas suhun? Jos tulee itku, Saatko lohduttaa?
[/quote]
Aloittajan ei tarvitse laittaa lapsille mitään rajoja vaan hänen ei pidä eikä tarvitse hoitaa ja huolehtia noista lapsista jotka eivät ole hänen. Mitä ihmettä ne lapset isällään tekee kun isä ei ole kotona. Menkööt äidilleen yöksi ja tulkoot illalla isällään kun hän on paikalla.
Minä en ainakaan ala toisten tahallaan ärsyttävä eläimen tasolle taantuneita lapsia kaitsemaan. Katsoin kerran siskoni ylivilkkaita lapsia päivän ja se riitti. Minä en halua ja mikä parasta minun ei tarvitse huolehtia toisen lapsista. Samaa suosittelen aloittajalle. Luuletko että käytös tuosta paranee kun tulevat murrosikään?
En muuten ole koskaan kuullut että isäpuoli tuntisi jollakin tavalla velvollisuutta huolehtia tuollaisista lapsihirviöistä. Ja aloittajan tapauksessa ei edes omista lapsistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 10:24"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 10:19"]Et sä tohon kuria yksin saa. Kuulostavat tavallisilta eroperheen lapsilta, joilla on wt-tyyppinen äiti.

Etsi uusi mies tai mieti, että vielä 5-10v ton menon sietämistä. Meillä oli vähän vastaavaa (paitsi että mies hoisi lapsensa itse). Ajattelin joskus, että voi apua mä en kestä tätä ns paskaa enää niin kauan, että miehen lapset on 18 ja 20. Mut siis lopettivat meillä käymisen jo aika nuorina. Nyt meillä on ikäänkuin "ydinperhe".

Miehen toiselle lapsille ei niin sanotusti tavat ole menneet edelleenkään perille, mitä nyt on sitten piikkinä äitinsä lihassa. Jatkuva murheenkryyni. Ongelmat tuli esille koulussa niin, ettei enää voinut niiltä silmiä sulkea. Nelosta ja vitosta arvosanat ja kasvatuskeskusteluiden "vakkariasiakas". Mutta eipä mun tarvi sanoa, vaan opettajat on sillä paikalla. Psykiatrit käyty läpi.

Isänsä sanoo nykyään, että voi kun olisin tehnyt jotain silloin kun vielä voi. Äitinsä sanoo, että koulu pilasi lapsen. Ei sentään mua enää hauku.
[/quote]

Niin. Isäraukka kun ei voinut kasvattaa lapsiaan. Äitin vikahan kaikki on. Huoh.
[/quote]

Kyllä se tässä siltä näyttää

Vierailija
24/43 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmettä? Aikuinen ei saa kersoja kuriin? Sama tilanne meilläkin oli alkuun, lapset käyttäytyivät miten sattuu ja teini-ikää lähennellyt tyttö tyytyi paiskomaan ovia ja haistattelemaan. Usein kun lapsia komensin sain vastaukseksi "et sä voi meitä komentaa kun et oo mun äiti", pari ekaa kertaa tämä ehkä toimikin kunnes tajusin että lapsethan ovat MUN kodissa ja MUN kodissa toimitaan niinkun MÄ sanon. Tein hyvin nopeasti lapsille selväksi että niin kauan kun minä maksan katon päänpäälle ja ruuan pöytään on jokaisen parempi alkaa sitä arvostamaan tai saa isänsä ottaa asunnon tapaamisia varten jossa voi lasten kanssa olla ja kerroin säännöt joiden mukaan meidän kodissa eletään. Teinille ilmoitin että huoneesta lähtee ovi jos sitä ei osata laittaa kiinni kunnolla ja haistatteluista poistuu tv ja seuraavasta iso sänky sillä meillä ei ko käytöstä vain sallita. Jos ruoka oli PAHAA eikä sitä kelvannut syödä vaan se sotkettiin pitkin pöytää tai lautasia ei viety pesukoneeseen sai ruokaa sitten seuraavan kerran kun oli seuraavan kerran ruoka-aika ja likaiset astiat odotti seuraavaa ruokakertaa jos ei edellisiä jaksanut viedä pois. Alle puolivuotta meni ja nyt meillä on lasten kanssa hyvät ja lämpimät välit ilman mitään käytösongelmia.

Vierailija
25/43 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö nyt ap tosiaan itse tajua että tuo ei ole normaalia eikä tule todellakaan toimimaan. Vaihtoehdot ovat nyt siinä, että joko jätät miehen heti tai sitten pidätte perhepalaverin miehen ja lasten kanssa ja laaditte selkeät säännöt jota noudatetaan. Ihan hirveältä tuo kyllä kuulostaa ja olenkin epäileväinen, että hommaa ei enää saa millään toimimaan mutta yritä nyt vielä jos et erota halua.

Meilläkin on uusperhe, mutta onnellinen sellainen. Meillä homma toimii siksi, että seurusteltiin vuosi ennenkuin muutettiin yhteen ja juteltiin miehen kanssa ihan loputtomiin lastenkasvatuksesta. Sovittiin yhdessä selkeät säännöt ja aina tarvittaessa keskustellaan lasten kanssa että miten kuuluu käyttäytyä ja mitä me emme hyväksy jne. Myös se oli alusta asti itsestäänselvyys että minä ja mieheni olemme aikuisia ja lapset tottelevat. Voin komentaa mieheni lapsia ihan samalla tavalla kuin omaani. Ja minulla on tosi läheiset välit miehen lapsiin vaikka olenkin välillä joutunut pitämään kovaakin kuria ja esim. muutamaan kertaan kiskonut kiukuttelevan ja huutavan lapsen niska-perse-otteella omaan huoneeseensa ja välillä on kovaakin huutoa ollut puolin ja toisin mulla ja miehen lapsilla. Silti vielä saman päivän aikana on lapsi tullut syliin tai halaamaan ja ollaan tehty yhdessä jotain kivaa.

En voisi elää päivääkään tuollaisessa painajaisessa mitä ap:lla on.

Vierailija
26/43 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 10:37"]

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 21:54"]En usko, että lapsissa on sinänsä mitään vikaa. Eikö ap ole ihmetellyt, miksi mies vaivautuu olemaan lastensa kanssa vain joka toinen viikonloppu (ainakin täällä Helsingissä vain surkeat isät tyytyvät tuollaiseen tapaamissopimukseen)? Nytkään ei siis vaivaudu hoitamaan lapsiaan ja tunkee ne sun hoidettavaksi.  Ole järkevä, älä perusta perhettä kyseisen miehen kanssa, sillä hänen heikko isyytensä vielä tulee korostumaan uusioperhetilanteessa. [/quote] Ei noi lapset kuulosta todellakaan normaalilta. Haistattelua ja seksististä leikkiä. Täysin rajattomia ja mahdottomia. Ton ikäiset on yleensä lauhkeita ja tottelevaisia. Meillä kukaan ei kiroile koskaan. Lapset 16 ja 14

[/quote]

Ihan normaalia kipuilua vanhempien erosta ja uuden puolison testausta. Munkin aina nätisti käyttäytyneet lapset laittoivat puoleksi vuodeksi melkoisen shown päälle, kun erosin heidän isästään. On nimenomaan normaalia käytöstä lapselta testailla rajoja muutostilanteessa. Itse oli vaan pakko olla aikuinen ja laittaa rajoja 24/7, kun ex juoksi viinan ja naisten perässä. Aikaa myöten tilanne tasoittui.

Vierailija
27/43 |
15.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 10:40"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 10:24"][quote author="Vierailija" time="15.06.2015 klo 10:19"]Et sä tohon kuria yksin saa. Kuulostavat tavallisilta eroperheen lapsilta, joilla on wt-tyyppinen äiti.

Etsi uusi mies tai mieti, että vielä 5-10v ton menon sietämistä. Meillä oli vähän vastaavaa (paitsi että mies hoisi lapsensa itse). Ajattelin joskus, että voi apua mä en kestä tätä ns paskaa enää niin kauan, että miehen lapset on 18 ja 20. Mut siis lopettivat meillä käymisen jo aika nuorina. Nyt meillä on ikäänkuin "ydinperhe".

Miehen toiselle lapsille ei niin sanotusti tavat ole menneet edelleenkään perille, mitä nyt on sitten piikkinä äitinsä lihassa. Jatkuva murheenkryyni. Ongelmat tuli esille koulussa niin, ettei enää voinut niiltä silmiä sulkea. Nelosta ja vitosta arvosanat ja kasvatuskeskusteluiden "vakkariasiakas". Mutta eipä mun tarvi sanoa, vaan opettajat on sillä paikalla. Psykiatrit käyty läpi.

Isänsä sanoo nykyään, että voi kun olisin tehnyt jotain silloin kun vielä voi. Äitinsä sanoo, että koulu pilasi lapsen. Ei sentään mua enää hauku.
[/quote]

Niin. Isäraukka kun ei voinut kasvattaa lapsiaan. Äitin vikahan kaikki on. Huoh.
[/quote]

Kyllä se tässä siltä näyttää
[/quote]
No äiti on saanut muutaman vuoden päättää kasvatuslinjoista ihan itse. Syyttää nykyään aina koulua. Että lapsi oli hyvä mutta ne siellä jotenkin pilasi kaiken. Psykiatri sanoi, että ei voi tehdä mitään, kun äidin ja lapsen välit on niin tiiviit. Antaa lapsen kasvaa, jos itsenäistyisi joskus.

Vierailija
28/43 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
29/43 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet suostunut hoitamaan lapsia päivisin? Mitä mies teki tapaamisten suhteen kesäisin ennen kuin sinä olit kuvioissa?

Kieltäydy hyvä ihminen tuosta. Lähde vaikka vanhemmillesi.

Vierailija
30/43 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojalle kiitos ydinperheestä.

Vierailija
31/43 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla lapset aika hajalla ja hukassa. Kunnon rajat pitäis sun vaan aikuisena laittaa pystyyn, ei varmasti tule olemaan helppoa. Sitä rajoja ja rakkautta. Kyllä lasten pitäis sua hieman enemmän kunnioittaa. Surullista. Turvautuuko ne milloinkas suhun? Jos tulee itku, Saatko lohduttaa?

Vierailija
32/43 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies ei hoida lapsiaan omalla lomallaan sen 10 päivää? Näppärä veto hoidatata omat lapsensa muilla.

Vierailija
33/43 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset protestoivat. Ajat kun lapset on isänsä luona niin niiden kuuluu olla isänsä luona ja eritoten isänsä kanssa eikä sinun.

lapsena aina isälleni mennessä isä ei ollut kanssani vaan hänen uusi vaimonsa. Kiukuttelin kaikesta koska luulin että isäni viettää kanssani aikaa eikä hänen hankkima vaimo lapsenvahtinani. Luulin väärin.

heti kuin sain päättää niin lopetin käymiseni isälläni koska en saanut sitä aikaa viettää isäni kanssa. Välimme on sen mukaiset nykyään.

eli miehesi on nyt hyvä ja ryhtyy isäksi. Sinä et siihen kykene vaikka kaikkesi antaisit ja haluaisit. Vika ei ole sinussa vaan lasten isässä.

Vierailija
34/43 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, tuollaisen lapsistaan vähät välittävän miehenkö kanssa tekisit lisää lapsia. Huh heijaa onko sulla kaikki kotona??

Vierailija
35/43 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 20:58"]Lapset protestoivat. Ajat kun lapset on isänsä luona niin niiden kuuluu olla isänsä luona ja eritoten isänsä kanssa eikä sinun.

lapsena aina isälleni mennessä isä ei ollut kanssani vaan hänen uusi vaimonsa. Kiukuttelin kaikesta koska luulin että isäni viettää kanssani aikaa eikä hänen hankkima vaimo lapsenvahtinani. Luulin väärin.

heti kuin sain päättää niin lopetin käymiseni isälläni koska en saanut sitä aikaa viettää isäni kanssa. Välimme on sen mukaiset nykyään.

eli miehesi on nyt hyvä ja ryhtyy isäksi. Sinä et siihen kykene vaikka kaikkesi antaisit ja haluaisit. Vika ei ole sinussa vaan lasten isässä.
[/quote]
TÄMÄ!!! Kumma kyllä palstan mukaan moni mies käyttää uutta puolisoaan ilmaisena lapsenvahtina. Helvetti, mitä sankareita. Josko ero lasten äipästäkin on aikoinaan monessa tapauksessa johtunut miehen osallistumattomuudesta.

Vierailija
36/43 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.06.2015 klo 20:55"]Miksi mies ei hoida lapsiaan omalla lomallaan sen 10 päivää? Näppärä veto hoidatata omat lapsensa muilla.

[/quote]
Tai ottaisi lapsenvahdin, kuten monet joutuvat lastensa lomilla tekemään.

Vierailija
37/43 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet ihan lammas, ja miesystäväsi käyttää sinua törkeästi hyväkseen. Luuletko ihan oikeasti, että tämä mies haluaa vielä lisää lapsia?! Tuhlaat voimavarasi, rauhasi, ja myös sen ajan, kun sinun pitäisi olla jo tekemässä omaa lasta, tähän sinua hyväksikäyttävään 'ihanaan' mieheen ja hänen hukassa oleviin ongelmalapsiinsa.

Nyt sinulle on tämä monen eri vastaajan näppikseltä ilmoitettu, ja sinun pitäisi tietää tilanne. Jos silti jäät tämän miehen elämään, niin voit syyttää vain itseäsi.

Vierailija
38/43 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä?

Ei sun kuulu niitä hoitaa päivisin. Lopeta se kauhukakaroiden hoitaminen. Jos ei mene jakeluun niin lähdet jonnekkin, kun tulevat seuraavan kerran. Ei kuulu muuten pätkääkään sulle.

Vierailija
39/43 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
40/43 |
14.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jaksan ihmetellä noita naisia, jotka alkavat leikkiä kotia sellaisen miehen kanssa, jolla on jo ennestään yksi tai useampi lapsi. Ei silloin voi valita kuin halpahallissa, että miehen minä otan, mutta mukulat suksikoot kuuseen. Tarjolla on vain koko paketti, ota tai jätä. Mitä se mies tekee tukeakseen sinua lasten kasvatuksessa? Tee miehelle selväksi, että sinä et rupea lapsenpiiaksi. Mutta hei, älä tee sen kanssa lisää lapsia. Saat lisää "kauhukakaroita". Etsi lapseton mies ja hanki hänen kanssaan lapsia, jos siltä tuntuu.