Tosi harvinaista, että narsisti paranee edes terapiassa
Kommentit (10)
Narsistille se terapia on vain haaste ja uusi pelikenttä, jolla manipuloida.
Saavat vain lisää ideoita miten rääkätä muita ja saada itselle hyötyjä.
Ei voi parantua. Kyse on aivoperäisestä patologisesta mielensairaudesta.
Saavat terapiassa vain lisää vinkkejä, miten ihmisiä voi manipuloida. Saavat usein itsetuntonsa buustausta, mikä tekee heistä vaan voimakkaampia. Esittäytyvät siellä uhreina ja huono terapeutti silittää päätä. Joku sellainen, joka tietää pelin hengen, saattaa jotain saada aikaan, mutta en usko että esim empatiakykyä pysty aikuiselle ihmiselle opettamaan. Sitä joko on tai ei.
Saattaapa olla, mutta psykopaateista ja narsisteista voi vapautua sekä henkisesti että fyysisesti.
Mun äiti on narsku ja kävi terapiassa ollessani teini. Hänestä tuli entistä haastavampi omaisen kannalta. Osasi iskeä heikkoon paikkaan. Jos itkin vaikka jännittäväni jotain asiaa, hän saattoi silittää päätä ja lohduttaa (narsistit osaavat tämän, mutta se ei ole aitoa). Opittuaan joitain asioita terapiassa, hän alkoi näissä tilanteissa sanoa, että nyt ylireagoit, olet herkkä ja heikko, yritä ryhdistäytyä. Oli oppinut jotain siis henkisestä kasvusta ja osoitti, miten keskeneräinen vielä olen.
Ei narsismi parane, kun eihän narsistit näe mitään paranemisen tarvetta. Menevät terapiaankin vain saadakseen sieltä buustausta narsismiinsa. Viat on aina muissa, ja sitä he menevät sinne todistamaankin.
Pienikin ymmärrys tai myötätunto terapeutilta kasvaa valtavan suureksi ja siitä tulee vain uusi lyömäase uhria vastaan.
Kunnon narsisti vaikka valehtelee ympäri ämpäri, saadakseen asian näyttämään edukseen ja toisen syyksi. Tärkeintä, että saa itse loistaa ja olla oikeassa, mutta varsinkin loistaa. Lopulta
Olen kokemusasiantuntija.
Minun narsistini ei terapiaan olisi lähtenyt edes pyssy ohimolla, mutta lähisukulaisen puoliso meni ihan tarkoituksellisesti saamaan sieltä tukea narsismilleen. Ja mikä farssi siitä syntyikään!
Ei tosiaan aina tiennyt, pitikö itkeä vai nauraa. Täysin turha näytelmä. Äijä veti mukaan meidät lähisukulaisetkin voidakseen todistaa milloin mitäkin, missä ei ollut mitään järkeä.
Kenenkään ei soisi joutuvan narsistin koukkuun. Siitä ei synny koskaan mitään hyvää eikä kaunista.
Piilonarsisti voi hyötyä terapiasta, mutta narsisti ei
Typerykset käyvät terapiassa. Nämä terapiat ovat sitä jenkkipaskaa, jolla rahastetaan tyhmempiä.
Jotenkin kamalaa