Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkäsitkö mitään tv-sarjaa tai hahmoa lapsena?

Vierailija
13.06.2015 |

Itse pelkäsin Rölliä.

Samoin Pelle Hermannin Kepukka (vai mikä se lentävä karttakeppi oli?) oli pelottava, varsinkin puhuessaan. Hyi, menen vieläkin kananlihalle tuosta :D

Samoin Nasse-Setä oli pelottava.

Sarjoista sain ikuiset traumat siitä Pieni talo preerialla sarjan tulipalo jaksosta. Tuossa jaksossa se sokeainkoulu palaa maan tasalle ja talon mukana meni myös Alice Garvey ja Maryn ja Adamin poikavauva. Se oli todella pelottavan näköistä, kun se Alice huusi ikkunassa ja liekit vaan ympäröivät heidät. Kyseinen jakso on vieläkin todella ahdistava ja yleensä jätän tuon jakson lopun katsomatta.

Toinen sarja, mikä aiheutti painajaisia oli Hälytys 911. Jo se tunnari sai pelonväreet kulkemaan pitkin selkäpiitä :D Mutta sain mä katsoa tuota joskus, silloin, kun tuli joku synnytys tai eläinjuttu.

Ja kolmas sarja oli sitten PoliisiTV ja sen tunnari :D Älkää kysykö miksi :D

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumikin noita. Pelkäsin että se on meidän kotona enkä uskaltanut yksin edes vessaan kouluikäisenä, ja näin siitä jatkuvasti painajaisia. 

Vierailija
42/83 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 19:26"]Safiiri ja Teräs oli tosi jännä, tuli joskus uniinkin.
[/quote]
Joo se oli kauhee. Mua pelotti siinä se upstairs and downstairs, upstairs and downstairs. Hitto vieläki tulee kylmät väreet kun muistelen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 18:35"]

Akakabuton lisäksi muumeissa kun muumipeikko menee taikurin hattuun piiloon ja muuttuu sellaiseksi vaaleanpunaiseksi tyypiksi ja koittaa vakuuttaa muita että on muumipeikko, niin kyllä inhotti penskana ja nykyäänkin kelaisin sen kohdan ohi! Samaten kun ylen? sarjojen jälkeen tulee ruutuun se sydän ja se kamala naisen nauru! Enää nykyään sitä naurua ei ole siinä mutta kuulen sen aina päässäni, jäi traumat siitä hirnumisesta ja lapsena aina aloin itkemään :-D

[/quote]

Voi kauhistus, meillä oli siskon kanssa sama toi muumipeikkojuttu :'D Sehän on vielä muumien ihan eka jakso ja meillä jäi semmoset traumat, että sitä tiettyä jaksoo ei ikinä otettu nauhalle, kun se aiheutti parkumista :D Monilta kavereilta oon kanssa kuullut tämän, että muumitunnari kun telkkarissa alko niin itku alko samalla, kamala ohjelma vissiin :D 

Vierailija
44/83 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain myöskin traumoja siitä Muumi jaksosta :D Jotenkin niiiiiiiiiiiiin pelottava jakso ettei mitään rajaa :D

Vierailija
45/83 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon taas aina pelänny muumimörköä hirveesti, se pinkki otushan oli vaan raukka Muumipeikko jonka mamma tunnisti omakseen :)<3

Vierailija
46/83 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varokaa heikkoa jäätä-nalle kun se huutaa pudottuaan jäihin, se ääni oli ihan kamala! Myös muumien mörkö oli kamala, kamalin muumi jakso oli se majakka jakso, kun ne pelkät jalat ilmestyy Muumipeikon mahan päälle, vieläkin meinaa pelon kyyneleet tulla kun ajattelen sitä!! Mitään en ole disney leffoissa pelännyt tai traumoja saanut.... Muistan kun itse olin huoneessani ja en saanut unta ja äiti ja isä katsoi x-filesia ja se alkutunnari soi, sen muistan että siitä nousi karvat pystyyn ja pelotti! Vieläkään en siedä sitä tunnaria...

Vierailija
47/83 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiidenvirta ja ne kelluvat ja itkevät nuket... oh dear lord.

Vierailija
48/83 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla vähän vanhempi, koska pelle Hermanni oli kiva. Avaruusasema alfa...se oli pelottava. Samoin Safiiri ja teräs...sen naisen hyytävät silmät.

Vierailija
49/83 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 22:08"]

Hiidenvirta ja ne kelluvat ja itkevät nuket... oh dear lord.

[/quote]

Tää oli ihan kamala! Vieläkin karmii kaikki semmoset nuket :D

Vierailija
50/83 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painajainen tv-sarja tuli joskus 80-luvun lopulla telkkarista. Pääosassa Eero Melasniemi muistinsa menettäneenä taiteilijana. Siinä oli mm. tapettu nainen kaivossa kellumassa ja todella salaperäinen tunnelma. Olin alle 10v ja katsoin tuota sarjaa salaa. Pelotti aivan helvetisti. Tuo sarja ilmestyi dvd:llä vähän aikaa sitten ja katsoin sen uudestaan. Oli edelleen kyllä hyvä sarja, mutta tavallaan pilasin yhden lapsuusmuiston, sillä ei se enää niin mystisen pelottava ollut kuin silloin ja omissa muistikuvissani.

Kyseessä siis tämä: https://taikalyhty.wordpress.com/2014/04/16/painajainen-1988/

Vierailija
51/83 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkin lapsena vuolaasti pikku kakkosen varokaa heikkoja jäitä ohjelmalle. Se musiikki oli jo alussa kamala ja kun se karhu sano oikeen möreällä äänellä varokaa heikkoja jäitä.. Ihan kamalaa ja pelottavaa oli.

Myös muumien mörkö oli kamala ja se musiikki ja ärinä pimeässä..

Ja tohtori sykerö hahmot siis oliko se lasten ohjelma.. Pelottavia oli.

Vierailija
52/83 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 22:11"]Taidan olla vähän vanhempi, koska pelle Hermanni oli kiva. Avaruusasema alfa...se oli pelottava. Samoin Safiiri ja teräs...sen naisen hyytävät silmät.
[/quote]
Kannattaa katsoa Todella upeeta-sarjaa. Sama näyttelijä,Joanna Lumley, tekee niin hulvattoman roolin ettei enää muistakaan safiiria ja terästä :)

Vierailija
53/83 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christopher Lee kuoli juuri (RIP). Muistoissani on ikuisesti kun MTV3 esitti näitä vanhoja Dracula elokuvia kun olin lapsi ja katsoin niitä. En yleensä uskaltanut katsoa kuin vähän alkua kun alkoi pelottaa liikaa ja piti lopettaa. Tavallaan pelottavampia tällä tavalla koska lopussahan Dracula aina kuolee/voitetaan, mitä en koskaan nähnyt. Näin monta vuotta painajaisia vampyyreistä ja Christopher Leen esittämästä Draculasta.

Vierailija
54/83 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hello, Hello, Hello sarjan Cecil ja Cissy

Vierailija
55/83 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäsin ja ihan kunnolla! TV-sarja V (eka versio), jossa ulkoavaruuden liskot olivat naamioituneet ihmisiksi. Vilkkaalla mielikuvituksella pelkäsin tämän olevan oikeasti totta ja kuvittelin koulun opettajia liskoina.

Seuraava painajaisten aiheuttaja oli Twin Peaksin Bob. Se on vieläkin aika kauhee!

Vierailija
56/83 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 19:18"]The Joulukalenteri: D
[/quote]

Hui kamala, kun inhosin ja pelkäsin sitä näsää! Mua sai helposti säikyteltyä koputtamalla pöydän alta ja toistamalla tonttua. :D

Vierailija
57/83 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 22:12"]

Painajainen tv-sarja tuli joskus 80-luvun lopulla telkkarista. Pääosassa Eero Melasniemi muistinsa menettäneenä taiteilijana. Siinä oli mm. tapettu nainen kaivossa kellumassa ja todella salaperäinen tunnelma. Olin alle 10v ja katsoin tuota sarjaa salaa. Pelotti aivan helvetisti. Tuo sarja ilmestyi dvd:llä vähän aikaa sitten ja katsoin sen uudestaan. Oli edelleen kyllä hyvä sarja, mutta tavallaan pilasin yhden lapsuusmuiston, sillä ei se enää niin mystisen pelottava ollut kuin silloin ja omissa muistikuvissani.

Kyseessä siis tämä: https://taikalyhty.wordpress.com/2014/04/16/painajainen-1988/

[/quote]

Mulla oli tää sama. Tosin minunkin mielestäni ohjelma oli lähinnä mystinen ja jännä, eikä ainakaan liian pelottava. Tykkäsin muutenkin kaikista jännittävistä ja "pelottavista" jutuista pienenä. Onneksi säästyin kuitenkin liian pelottavilta ohjelmilta liian pienenä. Kivikasvojen Dracula oli lapsena sellainen sopivan jännittävä ja pelottava ohjelma, mutta Dracula-elokuva  (se jossa on Gary Oldman Draculana) oli 12-vuotiaana niin pelottava, että en uskaltanut katsoa. 

Vierailija
58/83 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäsin aina että Hapsiainen tulee kaivelemaan nenääni ja aloin itkemään.

Vierailija
59/83 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Triffidien kapina, kasvit söi ihmisiä, safiiri ja teräs, ne valopallot liikkui ja kaamea musa.

Soittorasia, suomalainen jännityssarja.

Vierailija
60/83 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 23:27"]

Muistaakseni ulkomaalainen kauhutyylinen tv-sarja, jonka alkutunnarissa näytettiin jotakin nukkea ja jossakin vaiheessa iso, karvainen hämähäkki kävelee nuken yli, tai jotain sinnepäin. Se tuli joskus ihan 90-luvun alussa. Mikähän sarja se olisi voinut olla? Ei ilmeisesti kuitenkaan tuo Hiidenvirta, vaikka siinä nukkeja näyttävästi olikin.

[/quote]

Sen on täytynyt olla tämä 

Twilight zone-sarjan intro 80-luvulta. On tuota introa tuolloin pelätty itsekin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi