Yhtään tyyppiä täällä, ketä olisi käynyt Roomassa?
Haaveissa Roomanmatka. Suositelkaa hyvää hotellia ja turistikohteita!! :)
Kommentit (24)
On. Rooma on yksi suuri turistikohde. Kannattaa käydä myös naapurivaltiossa, Vatikaanissa. Se on myös yksi suuri turistikohde.
Suosittelen valkkaamaan hotellin Navonasta. Hyvän kävelymatkan päässä tunnetuimmista nähtävyyksistä.
Mä olen, mutta en muista hotellin nimeä. Kannattaa ottaa hotelli ihan keskustasta. Roomassa on paljon turistirysiä
Roomasta saa pilkkahinnalla hyvillä paikoin hotelleja. Ilmastointia suosittelen lämmöllä. Käykää Colosseum, väkivaltaviihteen temppeli, Forum Romanum, paikka missä 60;nen miljoonan ihmisen asioista päätettiin. Panthenon, insinööritaidon ja suvaitsevaisuuden ihme. Rooma on ihana kaupunki, ruoka on hyvää ja historia vertaansa vailla.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 23:11"]
Rooma on ihana kaupunki, ruoka on hyvää ja historia vertaansa vailla.
[/quote]
Rooma on ihana kaupunki ja historia vertaansa vailla, mutta ruoka ei ollut kyllä erikoista. Pastat max keskinkertaisia ja paremmat pitsat oon saanu koti-Suomessa. Ruoka ei ole kummosta, mutta hintavaa. Olin pettynyt ruokaan.
Varaa hotelli suoraan hotellin sivuilta äläkä mistään ebookerseilta, saat 20% halvemmalla. Sijainti jossain Terminin rautatieaseman ja Tiberin väliltä. Pääset keskeisille nähtävyyksille kävellen ja Vatikaaniin metrolla. Fiumikinon lentokentältä on nopea junayhteys Terminiin. 24€ suuntaansa. Paikallisjunilla pääset puolta halvemmalla.
Kirkkoja on joka korttelissa. Pietarinkirkossa pitkät jonot ja on paljo rumempi kuin Pietarin Iisakinkirkko. Raunioita on kyllästykseen asti mutta käy Colosseumilla nyt ainaki. Pitsaa ja pastaa olet kurkkuas myöten täynnä viikossa. Selfiekepin, laukkujen ja vinkulelujen kauppiaita osaat väistellä 5m välein. Kujat täynnä kääpiöatoja ja skoottereita. Eivät aja ihmisten päälle, mutta varo moottoripyöriä. Kujilla kusi haisee niin kuin Hesan porttikongeissa. Hirveä tungos nähtävyyksillä. Elä mee puistoihin pimeällä jos pelkäät mustia roikaleita.
Tuliaisviinat osta kaupungilta, ne on halvempia siellä kuin kentällä. Mutta älä osta italialaista brandya, se on ihan paskaa kuraa Alkon brandyihin verrattuna.
Niin ja Emmanuellen muistopalatsin katolta näky horisontissa helevatun iso kuution muotonen putki tai palkkihärveli. Jäi vaivaamaan, että mikä se on. Joten käy tsekkaamassa ja raportoi tänne mikä se on.
[quote author="Vierailija" time="06.06.2015 klo 23:19"]
[/quote]
Rooma on ihana kaupunki ja historia vertaansa vailla, mutta ruoka ei ollut kyllä erikoista. Pastat max keskinkertaisia ja paremmat pitsat oon saanu koti-Suomessa. Ruoka ei ole kummosta, mutta hintavaa. Olin pettynyt ruokaan.
[/quote]
Missä räkälöissä olet mahtanut käydä ruokailemassa?
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 00:08"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
samoja kokemuksia täällä. Kokeiltiin vaikka mitä ravintoloita ja mikään ei ollut kovinkaan kummoista. Välillä suoraan sanottuna ihan paskaa. Ei sovi ainakaan minun makuuni italialainen pizza, jossa on vain 1 tai 2 täytettä. PAstat olivat välillä ihan ok sentään.
Kävin vähän aikaa sitten. Otettiin kämppä AirBnB:n kautta. Oli hyvällä paikalla ja siisti, kaksi makkaria, kylppäri ja keittokomero. Maksoi 400€ pitkältä viikonlopulta (4 päivää 3 yötä)
Suosittelen tsekkaamaan. Roomassa oli todella paljon valinnan varaa kämppien suhteen.
Forum Romanum on paras. <3 Itse en yöpynyt hotellissa, joten sellaista en voi suositella. ;)
[quote author="Vierailija" time="07.06.2015 klo 00:12"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
samoja kokemuksia täällä. Kokeiltiin vaikka mitä ravintoloita ja mikään ei ollut kovinkaan kummoista. Välillä suoraan sanottuna ihan paskaa. Ei sovi ainakaan minun makuuni italialainen pizza, jossa on vain 1 tai 2 täytettä. PAstat olivat välillä ihan ok sentään.
[/quote]
Kinkku-ananas-aurajuusto, siinä suomimamman suosikkitäytteet.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Eipä meilläkään kyllä onnistunut etukäteen nettiarvioiden ja muiden kävijöiden vinkkien perusteella tehdyt ravintolavalinnat. Surkeaa palvelua, kuivaksi kumiksi kypsennettyä kalaa, pastat ok, muttei mitenkään erikoisia. Eikä ollut mitään halpoja paikkoja.
Reissun ylivoimaisesti parhaat ruuat löytyivät jostain pienestä trattoriasta keskustan ulkopuolelta, joka valittiin sillä perusteella että "nyt syödään seuraavassa paikassa mikä tulee vastaan". Kaikki muut asiakkaat oli paikallisia, selvästi tietävät paremmat paikat kuin mitä turisteille suositellaan. Hintakin oli kohdillaan.
Olen käynyt. Hotellia en osaa suositella, yövyin Villa Lantessa. Suosittelen Domus Aureaa.
Ei ole!!