Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin tänää ottamassa toisen rokotteen ja nyt ihan hirveä olo :(

Vierailija
04.02.2022 |

Onkohan tämä ihan normaalia?
Ihan hirveä palelu ja huono olo koko ajan. Sattuu käteenkin ihan sikana.

Kommentit (167)

Vierailija
141/167 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EU teki yli 10 miljardin euron diilin Pfizerin kanssa (komission puheenjohtajan mies on muuten Pfizerin alihankkijalla töissä). Kun on ostettu niin nyt piikitetään. On ala-arvoista että haittoja vähätellään törkeillä kommenteilla ("rokotehaitta on harhaluulo, kk-kiertohäiriöt johtuvat rokotteen ottamisen helpotuksesta, ajallinen korrelaatio ei tarkoita kausaliteettia tyyliin: kesällä syödään jäätelöä >> ihmisiä hukkuu >>jäätelö aiheuttaa hukkumisia") ja jätetään niistä kärsivät yksin selviytymään. Totuus ei saisi olla niin vaarallinen ettei sitä voi myöntää seurausten pelossa. Tosiasioiden tunnustaminen on aina viisauden alku.

Mutta entä jos ei ole näyttöä siitä, että rokote aiheuttaisi muita haittoja kuin ohimenevät kuumeet ja vastaavat ja sitten ne harvinaiset sydänlihastulehdukset? Ei silloin voi "tunnustaa" muita haittoja, kun niitä ei ole tutkimuksissa todettu.

Siitä ei voi päätellä rokotteen aiheuttavan haittoja, että ihmiset kirjoittelevat kokemuksistaan vauvapalstalla, eikä siitäkään, jos itse kokee rokotteen jälkeen jotain oireita tai tuttu kokee.

Sitä näyttöä on thl:n sivut pullollaan. Synnynnäisissä keuhkoepämuodostumissa kasvua 1084 prosenttia

Millä perusteella uskot, että tuommoinen kasvu on tapahtunut ja että se johtuu koronarokotteista? Ja jos niin on, miksei siihen ole puututtu?

Jos ympäri maailmaa nähdään satojen prosenttien kasvua esim. syövissä eikä mikään muu ole muuttunut kuin, että annettu miljoonia koronarokotteita, niin mitä pitäisi ajatella? Kun thl julkaisee, että sen tilastoinnissa on virhe joka näyttää juuri samaa asiaa mitä muissakin maissa syöpien ja synnynnäisten epämudostumien lisääntymisestä, mitä pitäisi ajatella? Jos lehdissä ei puhuta mitään tästä ”virheestä” eikä sen syistä tai korjauksesta , mitä pitäisi ajatella?

Mutta ovatko syövät oikeasti lisääntyneet sadoilla prosenteilla vai onko se vain huhupuhetta ja/tai tilastojen virheellistä tulkintaa? Jos todellinen kasvu olisi tapahtunut, median luulisi käsittelevän aihetta, ja lisäksi syöpäosastoilla (ja ilmeisesti monilla muillakin osastoilla?) olisi todellinen kaaos, kun potilaiden määrä yhtäkkiä moninkertaistuisi, mutta semmoisestakaan ei ole ollut mitään merkkejä. Syövän kehittymiseen myös menee käsittääkseni yleensä useita vuosia.

Jos tuo kasvu olisi oikeasti tapahtunut, miten yksikään media ei olisi tarttunut siihen? Saisi aika paljon klikkauksia. Kontrolloiko kaikkea Suomen mediaa massiivinen salaliitto, vai eikö mediaväki vain kykene lukemaan tilastoja yhtä hyvin kuin muu nettikansa?

Ja mikseivät lääkärit ja muut terveysviranomaiset huomaisi massiivista sairastuvuuden lisääntymistä, tutkisi, liittyykö se rokotteisiin, ja kertoisi rokotteiden haittavaikutuksista ja keskeyttäisi rokottamista tarvittaessa? Salaliitto? Vai ovatko hekin vain niin paljon tyhmempiä kuin rokotevastainen nettikansa, etteivät tajua mitään?

Molemmat selitykset ovat minusta epäuskottavia ja naiiveja, sekä salaliitto että se, että ammattilaiset ja viranomaiset olisivat yhtäkkiä aivan uunoja.

Siksi todennäköisin selitys on minusta "paljon melua tyhjästä". Levitellään huhuja ja uskotaan niihin.

En tiedä mitä pitäisi sanoa. Minusta liian paljon yhteensattumia, varsinkin kun luvut on virallisilla sivustoilla. Ajattelisi, että nämä asiat selitettäisiin, hiljeneminen on syyllisyyden merkki. Omassa työssä tapaan paljon ihmisiä henkilökohtaisesti ja nykyään tuntuu, että viikottain on ihmisellä itsellään tai lähipiirissä kasvain tai syöpä. Ei tällaisia puheita ole aiempina vuosina ollut kuin muutamia vuoden aikana. Yhdelläkin iäkkäälle miehellä oli tuore syöpä sekä miniällä että tämän miniän äidillä, melkoinen yhteensattuma ja näitä on nyt ollut paljon. Tottakai toivon, että näin ei olisi.

Vierailija
142/167 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää katsomassa tuota thl:n avohilmoa, melkoisia lukemia siellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/167 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko joku kertoa tarkemmin, mistä nuo sairauksien lisääntymisestä kertovat luvut löytyvät, en tahdo löytää?

Vierailija
144/167 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko joku kertoa tarkemmin, mistä nuo sairauksien lisääntymisestä kertovat luvut löytyvät, en tahdo löytää?

https://sampo.thl.fi/pivot/prod/fi/avo/perus06/summary_icd1001

Vierailija
145/167 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EU teki yli 10 miljardin euron diilin Pfizerin kanssa (komission puheenjohtajan mies on muuten Pfizerin alihankkijalla töissä). Kun on ostettu niin nyt piikitetään. On ala-arvoista että haittoja vähätellään törkeillä kommenteilla ("rokotehaitta on harhaluulo, kk-kiertohäiriöt johtuvat rokotteen ottamisen helpotuksesta, ajallinen korrelaatio ei tarkoita kausaliteettia tyyliin: kesällä syödään jäätelöä >> ihmisiä hukkuu >>jäätelö aiheuttaa hukkumisia") ja jätetään niistä kärsivät yksin selviytymään. Totuus ei saisi olla niin vaarallinen ettei sitä voi myöntää seurausten pelossa. Tosiasioiden tunnustaminen on aina viisauden alku.

Mutta entä jos ei ole näyttöä siitä, että rokote aiheuttaisi muita haittoja kuin ohimenevät kuumeet ja vastaavat ja sitten ne harvinaiset sydänlihastulehdukset? Ei silloin voi "tunnustaa" muita haittoja, kun niitä ei ole tutkimuksissa todettu.

Siitä ei voi päätellä rokotteen aiheuttavan haittoja, että ihmiset kirjoittelevat kokemuksistaan vauvapalstalla, eikä siitäkään, jos itse kokee rokotteen jälkeen jotain oireita tai tuttu kokee.

Sitä näyttöä on thl:n sivut pullollaan. Synnynnäisissä keuhkoepämuodostumissa kasvua 1084 prosenttia

Millä perusteella uskot, että tuommoinen kasvu on tapahtunut ja että se johtuu koronarokotteista? Ja jos niin on, miksei siihen ole puututtu?

Jos ympäri maailmaa nähdään satojen prosenttien kasvua esim. syövissä eikä mikään muu ole muuttunut kuin, että annettu miljoonia koronarokotteita, niin mitä pitäisi ajatella? Kun thl julkaisee, että sen tilastoinnissa on virhe joka näyttää juuri samaa asiaa mitä muissakin maissa syöpien ja synnynnäisten epämudostumien lisääntymisestä, mitä pitäisi ajatella? Jos lehdissä ei puhuta mitään tästä ”virheestä” eikä sen syistä tai korjauksesta , mitä pitäisi ajatella?

Mutta ovatko syövät oikeasti lisääntyneet sadoilla prosenteilla vai onko se vain huhupuhetta ja/tai tilastojen virheellistä tulkintaa? Jos todellinen kasvu olisi tapahtunut, median luulisi käsittelevän aihetta, ja lisäksi syöpäosastoilla (ja ilmeisesti monilla muillakin osastoilla?) olisi todellinen kaaos, kun potilaiden määrä yhtäkkiä moninkertaistuisi, mutta semmoisestakaan ei ole ollut mitään merkkejä. Syövän kehittymiseen myös menee käsittääkseni yleensä useita vuosia.

Jos tuo kasvu olisi oikeasti tapahtunut, miten yksikään media ei olisi tarttunut siihen? Saisi aika paljon klikkauksia. Kontrolloiko kaikkea Suomen mediaa massiivinen salaliitto, vai eikö mediaväki vain kykene lukemaan tilastoja yhtä hyvin kuin muu nettikansa?

Ja mikseivät lääkärit ja muut terveysviranomaiset huomaisi massiivista sairastuvuuden lisääntymistä, tutkisi, liittyykö se rokotteisiin, ja kertoisi rokotteiden haittavaikutuksista ja keskeyttäisi rokottamista tarvittaessa? Salaliitto? Vai ovatko hekin vain niin paljon tyhmempiä kuin rokotevastainen nettikansa, etteivät tajua mitään?

Molemmat selitykset ovat minusta epäuskottavia ja naiiveja, sekä salaliitto että se, että ammattilaiset ja viranomaiset olisivat yhtäkkiä aivan uunoja.

Siksi todennäköisin selitys on minusta "paljon melua tyhjästä". Levitellään huhuja ja uskotaan niihin.

En tiedä mitä pitäisi sanoa. Minusta liian paljon yhteensattumia, varsinkin kun luvut on virallisilla sivustoilla. Ajattelisi, että nämä asiat selitettäisiin, hiljeneminen on syyllisyyden merkki. Omassa työssä tapaan paljon ihmisiä henkilökohtaisesti ja nykyään tuntuu, että viikottain on ihmisellä itsellään tai lähipiirissä kasvain tai syöpä. Ei tällaisia puheita ole aiempina vuosina ollut kuin muutamia vuoden aikana. Yhdelläkin iäkkäälle miehellä oli tuore syöpä sekä miniällä että tämän miniän äidillä, melkoinen yhteensattuma ja näitä on nyt ollut paljon. Tottakai toivon, että näin ei olisi.

Niin. Kyllähän olisi hyvä, että selitettäisiin, kun ihmisiä mietityttää. Voi olla, etteivät viranomaiset tajua, paljonko tämmöisiä tietoja pyörii, eivätkä siksi vaivaudu selittämään. Tai sitten ei oikein ole edes mitään mitä olisi syytä selittää, eivätkä siksi halua aiheuttaa turhaa huolta keromalla, miten tilastoja voisi tulkita niin että huolestuu. Kun usein väärien tietojen korjaaminen saattaa saada ihmisiä uskomaan niihin vain enemmän, kun väärät väitteet toistuvat (vaikka ne sitten kumottaisiinkin, aivot uskovat helpommin sellaista mikä on kuultu monta kertaa).

Ja en tietenkään voi puolestasi sanoa mitään, itse tiedät parhaiten, mutta voisiko olla, että kiinnittäisit nykyään enemmän huomiota siihen, kun kuulet syövistä, varsinkin kun asia huolestuttaa sinua? Tai voivatko ne tulla puheeksi useammin kuin aiemmin? Syövät ovat kuitenkin aika yleisiä.

Vierailija
146/167 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt puhutaankin ihan eriasioista kun käden kipeytymisestä piikin jälkeen.

Vierailija
147/167 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On merkki siitä, että olisit saanut ilman rokotetta vakavan koronataudin jos siihen olisit sairastunut. Piikkiproteiini saa aikaan oireet ja rokotteen kautta määrä on pieni verrattuna siihen mitä itse virukset tuottavat sairaudessa.

Vierailija
148/167 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tupakoiva ja astmaattinen läski, enkä saanut kolmesta piikistä mitään oireita. En ole käytännössä ikinä sairas muutenkaan. Viimeksi flunssan takia olen ollut töistä saikulla varmaan joskus neljä vuotta sitten.

Meilläkin töissä moni mukamas niin urheilullinen tyyppi on saanut koviakin oireita rokotteesta, kuin olisivat jyrän alle jääneet. Paskat se yleiskunto mitään elimistön iskusta torjua taudinaiheuttajia kerro.

Vierailija
149/167 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen tupakoiva ja astmaattinen läski, enkä saanut kolmesta piikistä mitään oireita. En ole käytännössä ikinä sairas muutenkaan. Viimeksi flunssan takia olen ollut töistä saikulla varmaan joskus neljä vuotta sitten.

Meilläkin töissä moni mukamas niin urheilullinen tyyppi on saanut koviakin oireita rokotteesta, kuin olisivat jyrän alle jääneet. Paskat se yleiskunto mitään elimistön iskusta torjua taudinaiheuttajia kerro.

Ei se yleiskunto kerrokaan vaan ne vitamiinitasot. Toisella on vastustuskykyä ja toisella ei.

Vierailija
150/167 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se yleiskunto kerrokaan vaan ne vitamiinitasot. Toisella on vastustuskykyä ja toisella ei.

Jaa, minä en tiennytkään, että vitamiinit on valkosoluja 😆🤭

Vierailija
151/167 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varo ettei tuu tulppa käteen.

Mikä tulppa

Sellainen anustappi.

Vierailija
152/167 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, minä en tiennytkään, että vitamiinit on valkosoluja 😆🤭

Viittasin tällä siihen, että tiedetään, että Koronan vakavan muodon saaneilla on mitattu alhaisia d-vitamiinitasoja. Kyllä näillä on vaikutusta enemmän kuin sillä kuinka pitkään jaksaa juosta cooperin testissä.

Vierailija
153/167 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan normaalia.Itse sain tokasta myös oireita,kolmannesta en mitään.Pahemmat tuli influenssa piikistä.

Vierailija
154/167 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Olin avannut tuon aiemminkin mutta luulin, ettei se ollut mistä puhutaan, koska tuon mukaan vuonna 2021 avoterveydenhuollossa tapahtui 249249 käyntiä kasvainten takia, vuonna 2020 210842, 2019 200963 ja 2018 217853.

"Satojen prosenttien kasvusta" ei siis näy jälkeäkään.

Tilasto ei myöskään kerro syöpien määrää vaan avoterveydenhuollon käyntien määrän. Muutokset siinä voivat kertoa hoitokäytänteiden muutoksista.

Jos haluttaisiin selvittää, onko syöpien määrä lisääntynyt, pitäisi selvittää, paljonko syöpädiagnooseja on tehty.

Vierailija
155/167 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja esimerkiksi veriryhmä voi vaikuttaa myös:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8286549/

O-veriryhmä suojannee eniten

Vierailija
156/167 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ap:lle, nuo ovat normaaleja sivuvaikutuksia jotka johtuvat immuunijärjestelmän aktivoitumisesta. Itsekin sain kuumetta kolmannesta rokotteesta enkä ollutkaan muistanut, miten ikävää on olla kuumeessa, kun sitä ei ollut tapahtunut pitkään aikaan.

Vierailija
157/167 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varo ettei tuu tulppa käteen.

Miten sitä varotaan?

Vierailija
158/167 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja esimerkiksi veriryhmä voi vaikuttaa myös:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8286549/

O-veriryhmä suojannee eniten

Mulla onkin sitten hyvä olla. Oon o-veriryhmää ja d-vitamiinitasot hyväksi testattu ja c-vitamiinia otan säännöllisesti. Ihmekään kun ei ole tarttunut korona eikä mikään muukaan vuosiin. Rokotetta en ole ottanut.

Vierailija
159/167 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Olin avannut tuon aiemminkin mutta luulin, ettei se ollut mistä puhutaan, koska tuon mukaan vuonna 2021 avoterveydenhuollossa tapahtui 249249 käyntiä kasvainten takia, vuonna 2020 210842, 2019 200963 ja 2018 217853.

"Satojen prosenttien kasvusta" ei siis näy jälkeäkään.

Tilasto ei myöskään kerro syöpien määrää vaan avoterveydenhuollon käyntien määrän. Muutokset siinä voivat kertoa hoitokäytänteiden muutoksista.

Jos haluttaisiin selvittää, onko syöpien määrä lisääntynyt, pitäisi selvittää, paljonko syöpädiagnooseja on tehty.

Eli lyhyesti: tuon tilaston perusteella syöpien määrä ei ole lisääntynyt, joten niillä, jotka käyttivät tuota tilastoa todisteena syöpien lisääntymisestä, ei enää ole todisteita.

Vierailija
160/167 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erään tutkimuksen mukaan nikotiini blokkaa samoja reseptoreita, joihin koronavirus yrittää kiinnittyä. Savu on toki aina haitallista keuhkoille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän