Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen lapsi syötti koiralleni purukumia!

Vierailija
13.06.2015 |

Ja nyt mies ihmettelee miksi olen raivona, "tuskin se nyt pariin palaan kuolee"... Raah, onneksi koira voi hyvin, ei ehtinyt syödä kuin neljä palaa ja sain heti oksennutettua. Täytyy kuitenkin vielä tarkkailla.

Tosin nyt mies itkee oksuisen mattonsa perään ja vaatii että pyydän anteeksi kun sanoin pahasti lapselle. Käskin siis lopettaa syöttämisen ja sanoin että jatkossa ei saa antaa _mitään_ ilman että kysyy luvan. Hieman kiukkuisesti kylläkin, mutta en huutanut.

Olinko siis liian ilkeä? Olihan kuitenkin minulle rakkaan olennon puolesta huolissani.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 13:02"]No ei tullut mieleen että kaikki pitäisi joka ruoka erikseen perustella, sillä kukaan muukaan ei anna koiralle mitään ylimääräistä. Jos asia on kielletty niin se on kielletty.

Selvä, tulostan jääkaapin oveen listan missä lukee (ja kuvatkin vielä) jokaisesta kielletystä ruoka-aineesta. Vai onko se av-mammojen mielestä sitten vittuilua? Mutta olisi ainakin selkeästi sitten esillä kaikki.
[/quote]
Kukaan muukaan ja pieni lapsi ovat eri asioita. Odotatko muutenkin ko. lapsen tajuavan kaiken koska "kaikki muutkin" tajuavat? Ihme tyyppi olet. On selvää että säikähdit koirasi puolesta mutta anna nyt vähän armoa sille lapsellekin...

Vierailija
2/57 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

70-luvulla meidän koira söi kaikkea.Koiranmakkaraa,kotiruokaa (mitä ihmisille kokattiin ja syötettiin),täytekakkua,karkkia,purkkaakin joskus.Kenellekkään ei tullut mieleenkään että niistä olisi sille vaaraa.Taisi sitten olla hyvää säkää että koura eli terveen ja pitkän elämän (16v).Ja vielä normaalipainoisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kanssa on nyt keskusteltu, hän tiesi ettei saisi antaa mutta halusi silti ruokkia koiran. Mutta meidän asia on selvä, mutta mies huutaa minulle vieläkin eikä usko että vahinko olisi voinut olla paha... Prkl. Ap

Vierailija
4/57 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötä se lapsi koiralle.

Vierailija
5/57 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 17:21"]

Lapsen kanssa on nyt keskusteltu, hän tiesi ettei saisi antaa mutta halusi silti ruokkia koiran. Mutta meidän asia on selvä, mutta mies huutaa minulle vieläkin eikä usko että vahinko olisi voinut olla paha... Prkl. Ap

[/quote]

Miehesi on täysin oikeassa. Ikävä, että huutaa ja teillä ei ole keskusteluyhteyttä. 

Vierailija
6/57 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 17:21"]Lapsen kanssa on nyt keskusteltu, hän tiesi ettei saisi antaa mutta halusi silti ruokkia koiran. Mutta meidän asia on selvä, mutta mies huutaa minulle vieläkin eikä usko että vahinko olisi voinut olla paha... Prkl. Ap
[/quote] onko lapsessa muita sadistisia piirteitä?

Vierailija
7/57 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä idiootti mies ja tyhmääkin tyhmempi lapsi

Vierailija
8/57 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lässyttääkö olis pitäny? En raivonnut lapselle missään vaiheessa, mutta kyllä, napakasti käskin lopettamaan moiset puuhat. Ja hän taisi oppia nyt kerrasta.

Miehen mielestä vaaraa ei ollut, eikä ksylitoli myrkyllistä, eli olen sekopäinen lehmä joka tahallaan aiheuttaa pahaa mieltä ja tuhoaa omaisuutta. Jep jep. Tais tula ex-mies tästä.

Vierailija
9/57 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana wt-perhe teillä.

Vierailija
10/57 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, koirallinen uusioperhe on wt, tiedetään :)

Vierailija
11/57 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse olisin yrittänyt myrkyttää meidän koiran, niin olisi tullut remmiä, eikä anteeksipyytelyjä.

Vierailija
12/57 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 12:58"]

No syöhän koirat muutenkin kaikki pientareille syletyt purukumit. Ne menee suolistosta läpi. Ei meistäkään kukaan saanut vanhempien pelotteluista huolimatta mitään suolitukoksia ja tulehduksia vaikka lapsina nieltiin purukumit.

Turhaan vaahtoat ja panikoit, ei se purukumi ome rustoa kummempi.

[/quote]

WT-mamma todistaa purukumin olevan sopivaaa koiranruokaa:

Koira söi maasta purukumin (josta oli xylitolit menneet... :D ), eikä kuollut. Myös kirjoittaja söi lapsena purkkaa kuolematta. Siis koiralle on turvallista vetää purkkaa, vaikka suoraan pussista.

Töttöröö, kannattaa varmaan hakeutua pikimmiten yliopistolle tutkijaksi, kun tuo tieteenteko näkyy sujuvan.

Vierailija
13/57 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä tiedosta! Nyt menen kauppaan ostamaan kilokaupalla ksylitolia ja lannoitan lähimaastot purukumeilla. Loppuu koiran paskannus mun tontille.

Vierailija
14/57 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 12:17"]Mitä olisit tehnyt jos oma lapsesi olisi toiminut yhtä tyhmästi? Toimi samoin!
[/quote]
Minä olisin toiminut juuri noin. Eihän ap sanonut pahasti, vaan asiallisesti neuvoi lasta.

Vierailija
15/57 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran voi siis "myrkyttää" näin helposti?

Vierailija
16/57 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi tuskin tietää automaattisesti ksylitolin vaaroista koiralle. Ei tiennyt oma taaperonikaan kun syötti purkillisen ksylitolipastilleja mistä onneksi selvittiin myös oksennuttamalla. Pyydä nyt penskalta anteeksi ja kerro, että ksylitoli on vaarallista koiralle ja olit kiukkuinen vain koska olit huolissasi. Lapsen on hyvä tietää miksi toinen on vihainen.

Vierailija
17/57 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sanonut ilkeästi.

Nyt on ehkä hyvä keskustella lapsen, ja ilmeisesti myös miehen, kanssa siitä, että jotkin ruoat voivat olla koirille hyvin myrkyllisiä eikä koiralle saa antaa mitään ilman lupaasi.

Vierailija
18/57 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap asutko miehen luona?

Vierailija
19/57 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyyhän koirankin hampaita hoidattaa. Ksylitoli ei ole koiralle vaarallista, ihme uskomuksia.

Vierailija
20/57 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olisit tehnyt jos oma lapsesi olisi toiminut yhtä tyhmästi? Toimi samoin!