Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puoliso tulee ja menee miten tahtoo

Vierailija
04.02.2022 |

Mä olen viime aikoina havahtunut siihen, että puolison ja mun elämät on eriytyneet aika kauas toisistaan.

Meillä on yhteinen koti, mutta lisäksi myös kakkosasunto paikkakunnalla, jossa puolison työpaikka sijaitsee. Etäisyys on sellainen, että välillä ajelee kotiin arki-iltoina ja välillä ei.

Mä en oo koskaan ollut kovin kontrolloiva, mulle on ollut ihan ok, et puoliso vaan ilmoittaa, tuleeko illaksi kotiin vai ei, ellei sitten oo jotain sovittua yhteistä menoa.

Nyt oon kuitenkin ärsyyntynyt, kun suhde on mennyt siihen, ettei ilmoittele... Voi tulla klo 22 viesti, että toivottaa hyvää yötä... Tai voi ilmestyä klo 17 kotiin. Hän tulee ja menee miten tahtoo... Ja mä ärsyynnyn myöhäisistä viesteistä tai äkillisestä ilmestymisestä kotiin.

Joo ja tiedän kyllä, että puhua pitäisi. Oon vaan jotenkin umpivttuuntunut, kun aikuinen ihminen ei tajua, miten parisuhteessa eletään. Tuntuu, ettei tää voi olla ees totta.

Uskottomuysjuttuja on turha tulla heittää. Jos niin on, sitten se on eron aika. Mutta jos ei, niin kertokaapa, että mitähän vttua tää tämmöinen käytös on?

Kommentit (109)

Vierailija
101/109 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vedät stressiä tuollaisesta asiasta? Tiedät, että puoliso seilaa kahden kodin välissä, joten anna seilata rauhassa. Miten sinua voi ärsyttää, että hän yhtäkkiä tuleekin kotiinsa? Vaikuttaa siltä, ettet ehkä halua kuitenkaan yhteistä kotia hänen kanssaan? Sinä tunnet, että tämä koti onkin sinun kotisi ja puoliso on vain vieras siellä ja sinua ärsyttää ettei tämä vieras kerro etukäteen tulostaan? Koet puolisosi vieraaksi tunkeutujaksi tai jotain. 

Haista paska jos et tajua yksinkertaista asiaa. Ap

Aloittaja haistattelee tuntemattomille noin. Ei ihme jos miestä ei kiinnosta tulla kotiin. Oma veikkaukseni on, että Ap haistattelee miehelleenkiin siitä ja tästä. Olen nähnyt tuollaisia naisia. Aina vika muissa.

Kommentoijalle, joka joka haluaa vain potkia maassa maksakaa, saa haistatella. Hyvä, että on edes sen verran potkua. Ap siedät mieheltäsi aivan liian huonoa käytöstä.

Vierailija
102/109 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kannattaisi soittaa miehelle vaikka jopa päivä kysyäksesi hänen päivän suunnitelmia ja oletko kertonut hänelle miltä sinusta tämä tuntuu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/109 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista tapahtuu. Olette siis kämppäkavereita joilla on yhteistä omaisuutta.

Sun pitää nyt päättää haluatko sä jatkaa tuon ihmisen kanssa, alatko kohdella kuin kämppistä vai eroatko. Siin ne vaihtoedot valitettavasti on. Aika entinen ei palaa.

Vierailija
104/109 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä parisuhteessa on tärkeää pitää se oma kumppani ja hänen tarpeensa mielessä. Eihän kukaan voi suunnitella elämäänsä /arkeansa /iltaansa, jos ei edes tiedä, kenen kanssa aikaansa viettää vai onko yksin. Itse kokisin tuossa tilanteessa, että minusta ei välitetä ja että on ihan sama, miten minä koen asiat ja miten minulla menee. Toki ap:n miehen motiivit voivat liittyä esim omaan väsymykseen tms. Silti, juttelun paikka.

Kiitos, juuri näin mä koen. Tekisi mieli vaan jonain perjantai-iltana epäkypsästi painua hotelliin ja antaa toisen ihmetellä, että minne mä katosin. Tai ostaa itselle pieni koti ja vain kadota. Ap

Lähde pienelle matkalle.

Vierailija
105/109 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on toinen perhe työpaikkakunnalla. Paas poiketen.

Vierailija
106/109 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa kummallista, oletteko te mykkiä? Osaako mies lukea, sinä osaat kirjoittaa, ja jos osaa mies lukea, niin paas kirjoittaen tuo sama mitä just tänne väkersit. Idiootti!

Olen niin umpivttuuntunut, että jos kirjoittaisin, tulisi paljon rumempaa tekstiä kuin tähän tai mitä sä juuri kirjoitit mulle. Ap

No mutta, jospa se auttaisi. Tänne kirjoittaminen ei kyllä auta.

Uskon että se auttaa ap:ta prosessoimaan asiaa alitajunnassaan. Prosessi ei kuitenkaan näy tänne palstalaisille päin.

Vierailija
107/109 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän ei sisäistä, että sinä ja hän olette eri ihmiset. Koska hän on ajatellut tulla koko päivän kotiin, kyllähän nyt sinäkin sen tiedät. Joten siksi ei kerro.

Sano, että alkaa laittaa viestin, kun lähtee mökiltä. Näin tiedät odottaa häntä kotiin. Ei tarvitse olla joka välissä raportoimassa tekemisiä, sekin vähän ärsyttää.

Kakkosasunto voi olla muutakin kuin mökki

Vierailija
108/109 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa kummallista, oletteko te mykkiä? Osaako mies lukea, sinä osaat kirjoittaa, ja jos osaa mies lukea, niin paas kirjoittaen tuo sama mitä just tänne väkersit. Idiootti!

Olen niin umpivttuuntunut, että jos kirjoittaisin, tulisi paljon rumempaa tekstiä kuin tähän tai mitä sä juuri kirjoitit mulle. Ap

No mutta, jospa se auttaisi. Tänne kirjoittaminen ei kyllä auta.

Uskon että se auttaa ap:ta prosessoimaan asiaa alitajunnassaan. Prosessi ei kuitenkaan näy tänne palstalaisille päin.

Tämä! Eivätkö kaikki mieti asioita ennen ratkaisujen tekemistä?? Alkavat puhua miettimättä ja ilman mitään filtteriä?

Vierailija
109/109 |
05.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koti on myös ap: n koti. Ei minusta ole liioittelua, että hän haluaa tietää, että milloin siellä on paikalla muita ja milloin ei, olipa kysymys miehestä tai kenestä vain. Sitä paitsi kyllähän toisen ihmisen läsnäolo vaikuttaa moneen asiaan, ainakin sellaiselle ihmiselle joka huomioi muutkin. On ehkä varattava ruokaa eri tavalla tai suunniteltava omat menemiset tai tekemiset toinen huomioiden. Ehkä ap haluaisi nukkumaan aikaisemmin, mutta ei voi tietää ilmestyykö mies sittenkin tai ehkä ap haluaisi nukkua aamulla pitkään, mutta mies joutuukin aikaisin aamusta heräämään ja aloittajakin herää. Eri asia on sitten kämppissuhteet, joissa ei enää huomioida toista, vaan tullaan ja mennään toisesta välittämättä.