Puoliso tulee ja menee miten tahtoo
Mä olen viime aikoina havahtunut siihen, että puolison ja mun elämät on eriytyneet aika kauas toisistaan.
Meillä on yhteinen koti, mutta lisäksi myös kakkosasunto paikkakunnalla, jossa puolison työpaikka sijaitsee. Etäisyys on sellainen, että välillä ajelee kotiin arki-iltoina ja välillä ei.
Mä en oo koskaan ollut kovin kontrolloiva, mulle on ollut ihan ok, et puoliso vaan ilmoittaa, tuleeko illaksi kotiin vai ei, ellei sitten oo jotain sovittua yhteistä menoa.
Nyt oon kuitenkin ärsyyntynyt, kun suhde on mennyt siihen, ettei ilmoittele... Voi tulla klo 22 viesti, että toivottaa hyvää yötä... Tai voi ilmestyä klo 17 kotiin. Hän tulee ja menee miten tahtoo... Ja mä ärsyynnyn myöhäisistä viesteistä tai äkillisestä ilmestymisestä kotiin.
Joo ja tiedän kyllä, että puhua pitäisi. Oon vaan jotenkin umpivttuuntunut, kun aikuinen ihminen ei tajua, miten parisuhteessa eletään. Tuntuu, ettei tää voi olla ees totta.
Uskottomuysjuttuja on turha tulla heittää. Jos niin on, sitten se on eron aika. Mutta jos ei, niin kertokaapa, että mitähän vttua tää tämmöinen käytös on?
Kommentit (109)
Sä oot äiti, jonka luo voi aina mennä.
Onpa kummallista, oletteko te mykkiä? Osaako mies lukea, sinä osaat kirjoittaa, ja jos osaa mies lukea, niin paas kirjoittaen tuo sama mitä just tänne väkersit. Idiootti!
Vierailija kirjoitti:
Onpa kummallista, oletteko te mykkiä? Osaako mies lukea, sinä osaat kirjoittaa, ja jos osaa mies lukea, niin paas kirjoittaen tuo sama mitä just tänne väkersit. Idiootti!
Olen niin umpivttuuntunut, että jos kirjoittaisin, tulisi paljon rumempaa tekstiä kuin tähän tai mitä sä juuri kirjoitit mulle. Ap
No kyllä parisuhteessa on tärkeää pitää se oma kumppani ja hänen tarpeensa mielessä. Eihän kukaan voi suunnitella elämäänsä /arkeansa /iltaansa, jos ei edes tiedä, kenen kanssa aikaansa viettää vai onko yksin. Itse kokisin tuossa tilanteessa, että minusta ei välitetä ja että on ihan sama, miten minä koen asiat ja miten minulla menee. Toki ap:n miehen motiivit voivat liittyä esim omaan väsymykseen tms. Silti, juttelun paikka.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä parisuhteessa on tärkeää pitää se oma kumppani ja hänen tarpeensa mielessä. Eihän kukaan voi suunnitella elämäänsä /arkeansa /iltaansa, jos ei edes tiedä, kenen kanssa aikaansa viettää vai onko yksin. Itse kokisin tuossa tilanteessa, että minusta ei välitetä ja että on ihan sama, miten minä koen asiat ja miten minulla menee. Toki ap:n miehen motiivit voivat liittyä esim omaan väsymykseen tms. Silti, juttelun paikka.
Kiitos, juuri näin mä koen. Tekisi mieli vaan jonain perjantai-iltana epäkypsästi painua hotelliin ja antaa toisen ihmetellä, että minne mä katosin. Tai ostaa itselle pieni koti ja vain kadota. Ap
En tiedä havahtuisiko mies jos rupeaisit käyttäytymään samoin. Ajelet yllättäen viikolla kakkosasunnolle. Jos mies onkin lähtenyt kotiin niin vietätte sitten yön eri paikkakunnilla. Jos mies valittaa että oli ajatellut käydä illalla pitkällä lenkillä ja nyt suunnitelmat muuttui niin muistutat ettei hänkään ilmoittele omista kulkemisistaan. Yhtälailla sinun suunnitelmat muuttuvat kun mies kulkee mitään ilmoittelematta.
Aika huonolta tuo kuulostaa. Voisiko pariterapia olla vaihtoehto? Siis jos on halua olla yhdessä. Itse kyllä voisin toimia suht lapsellisesti, just lähteä pois tai vaihtaa lukot.. Haluaisin herätellä toista. Eihän siitä mitään hyvää seuraisi.
7 jatkaa. Tai sitten jos mies tulee ilmoittamatta kotiin niin toteat vaan että olen jo syönyt etkä huolehdi miehelle ruokaa. Ja lähdet lenkille/kirjastoon ja jätät miehen yksin kotiin. Eli teet näkyväksi että jos ei ilmoittele että on tulossa niin vietät illan yksin kuten olet suunnitellut.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä havahtuisiko mies jos rupeaisit käyttäytymään samoin. Ajelet yllättäen viikolla kakkosasunnolle. Jos mies onkin lähtenyt kotiin niin vietätte sitten yön eri paikkakunnilla. Jos mies valittaa että oli ajatellut käydä illalla pitkällä lenkillä ja nyt suunnitelmat muuttui niin muistutat ettei hänkään ilmoittele omista kulkemisistaan. Yhtälailla sinun suunnitelmat muuttuvat kun mies kulkee mitään ilmoittelematta.
Joo tota vähän teinkin, mutta se tuntui siltä, että se oli vaan reagointia miehen käytökseen ja vastaisku. Nyt oon enempi mennyt siihen, että elän vaan omaa elämää ja yritän olla mahdollisimman piittaamaton. Kotiintuleva mies on vaan häiriö mun arkeen nykyään. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo tota vähän teinkin, mutta se tuntui siltä, että se oli vaan reagointia miehen käytökseen ja vastaisku. Nyt oon enempi mennyt siihen, että elän vaan omaa elämää ja yritän olla mahdollisimman piittaamaton. Kotiintuleva mies on vaan häiriö mun arkeen nykyään. Ap
Tämä kuulostaa surulliselta. Tuon tilanteen täytyy kuitenkin vetää (ainakin) sinua alaspäin. Olisitteko molemmat onnellisempia, jos saisitte elää omaa elämäänne vapaasti?
Vierailija kirjoitti:
7 jatkaa. Tai sitten jos mies tulee ilmoittamatta kotiin niin toteat vaan että olen jo syönyt etkä huolehdi miehelle ruokaa. Ja lähdet lenkille/kirjastoon ja jätät miehen yksin kotiin. Eli teet näkyväksi että jos ei ilmoittele että on tulossa niin vietät illan yksin kuten olet suunnitellut.
Kyl mä lähdenkin lenkille ym. menoille, jos niitä on. Enkä mitenkään huolehdi miehelle ruokaa, tosin yleensä sitä aina jääkaapissa on. Harmikseni olen kotoileva, tykkään puuhata kaikkea kotona eli usein oon kotona, kun mies tulee. Ehkä siksi oonkin alkanut kaivata omaa piilopaikkaa, minne kukaan ei ilmoittamatta tuu. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä kuulostaa surulliselta. Tuon tilanteen täytyy kuitenkin vetää (ainakin) sinua alaspäin. Olisitteko molemmat onnellisempia, jos saisitte elää omaa elämäänne vapaasti?
Päivä päivältä tuntuu enemmän, että mä ainakin oisin. Miehen onnesta en enää jaksa ees välittää, tuo käytös on tappanut aika paljon lämpimiä tunteita häntä kohtaan. Ap
Mitä yhteistä teillä on ap? Miksi olet tuon miehen kanssa yhdessä?
Voisitko tehdä rikosilmoituksen kotiin tunkeutumisesta?
Vierailija kirjoitti:
Heh, on kirjoilla täällä eli en. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen niin umpivttuuntunut, että jos kirjoittaisin, tulisi paljon rumempaa tekstiä kuin tähän tai mitä sä juuri kirjoitit mulle. Ap
No mutta, jospa se auttaisi. Tänne kirjoittaminen ei kyllä auta.
Voisiko teillä olla muutakin ongelmaa parisuhteessa kuin tuo että mies ei ilmoittele kulkemisestaan? Miten olisi parisuhdeterapia ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, on kirjoilla täällä eli en. Ap
Pura omistus oikeusteitse ja tee rikosilmoitus kotirauhan häirinnästä. Siitä oppii.
Ootko koskaan ajatellut puhua hänelle näistä tunteistasi suoraan?
Hän ei sisäistä, että sinä ja hän olette eri ihmiset. Koska hän on ajatellut tulla koko päivän kotiin, kyllähän nyt sinäkin sen tiedät. Joten siksi ei kerro.
Sano, että alkaa laittaa viestin, kun lähtee mökiltä. Näin tiedät odottaa häntä kotiin. Ei tarvitse olla joka välissä raportoimassa tekemisiä, sekin vähän ärsyttää.