Pulssi istuessa 90-100, seistessä 120 luokkaa, onko normaalia 18 vuotiaalle?
18v, istuessa pulssi 90-100 ja seistessä 120. En ole urheilullinen. Onko normaalia? Pitäisikö käydä lääkärillä? Päivittäin on vähän sekava olo, mutta en tiedä onko tällä pulsilla mitään tekemistä sen kanssa.
Kommentit (28)
On aivan liian korkea.
Kilpirauhasen liikatoiminta?
Oletko mitannut verenpainetta? Sekin saattaa olla koholla.
Ei ole normaalia.
Miten mitattu, jännitätkö mittausta?
Saisitko jostain sykemittarin käyttöösi, sillä voisi melko luotettavasti katsoa keskisykkeet. Jos ovat oikeasti noin korkeita, varaa heti aika lääkäriin.
Ahdistus voi olla myös korkean sykkeen taustalla. Hermosto käy ylikierroksilla. Itsellä myös korkea leposyke ja traumatausta.
Vierailija kirjoitti:
Otitko rokotteen? Koronarokotteen haittaoire mahdollista, sydänlihastulehduksia ja sydänhommia ollut kartalla jne. Toivottavasti ei, mutta jos rokotteen otto taustalla, niin huomioon otettavaa.
Eipäs jauheta taas Pietarin sanomaa. Nuo ovat niin harvinaisia haittoja, että niistä ei tarvitse edes puhua.
Minulla oli tuo ongelma kun oli matalat ferritiini arvot, mutta normaali hemoglobiini. Voiko olla raudan puutoksesta kyse?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaalia.
Miten mitattu, jännitätkö mittausta?
Saisitko jostain sykemittarin käyttöösi, sillä voisi melko luotettavasti katsoa keskisykkeet. Jos ovat oikeasti noin korkeita, varaa heti aika lääkäriin.
Terveyskeskuksesta saa, joten lääkäriin vaan. Tällaista vaivaa ei tarvitse itse jäädä tutkimaan kotona.
Tolla sykkeellä haudassa 22 vuotiaana viimeistään. Taitaa olla ylipainoakin reilusti? Kyllä taas kehopositiivisuus niittää uhreja...
Vaikka et haluaisi olla urheilullinen, kyllä se kuitenkin niin on että omasta kehon peruskunnosta on huolehdittava. Kasviksia ruokavalioon ja liikuntaa.
Jos lähtötaso on nolla, pienikin liikunta auttaa. Varmaa on myös että liikunta auttaa myös psyykeen.
Vierailija kirjoitti:
Tolla sykkeellä haudassa 22 vuotiaana viimeistään. Taitaa olla ylipainoakin reilusti? Kyllä taas kehopositiivisuus niittää uhreja...
Mulla ilman lääkitystä leposyke 90-100. Oli jo nuorempana kun painoin 48, pituutta 168. Verenpaineen kanssa myös ongelmia, samoin kolesteroli koholla herkästi. Koska "syöt vaan tarpeeksi rasvaista ruokaa niin lihoot".
N36, 56/168
Lopeta niiden energiajuomien kittaaminen.
Itellä myös leposyke sama, vp:t aina normaalit. Teen fyysistä työtä, helposti 15t-25t askelta päivässä, eli ei ole kunnosta kiinni. Lääkäri ei ole koskaan ollut huolestunut, laittaa vain sen piikkiin, että just tulin mitattavaksi. Itseäni vähän kyllä huolettaa.
Itsellä on sama lisäksi silmissä sumenee jos nousen nopeasti ja välillä lähtee jalat alta. Kunto on myös kehno, vaikka olen juossut joka päivä 1,5 vuotta.
Mene lääkäriin, kun olet vielä mies. Ettei ole mistään vakavammasta kyse. Ottaisivat sydänfilmin ja verikokeita.
Raudan puute ja alhainen hemoglobiini tai ylikunto.
Vierailija kirjoitti:
Moderaattorit. Ketjusta on poistettu asiallinen viesti, jossa huolehdittiin onko aloittaja ottanut lähiaikoina koronarokotteen, koska kyseessä voi ihan oikeasti olla rokotehaitta.
Olen itse käynyt läpi mm. nuorten aikuisten kuolintapaukset Vaersista rokotteen jäljiltä ja muutenkin perehtynyt aiheeseen. Myös lähipiirissä on vakava rokotehaitta. Joten nämä asiat eivät ole naurun tai sensuurin asioita.
Jos kyseessä on rokotehaitta, niin aloittajalle on avuksi ottaa yhtenä mahdollisuutena huomioon asia, jos menee terveyskeskukseen. Ei saa mitätöidä asioita, joista ei voi tietää.
Vakavat rokotehaitat eivät ole harvinaisia koronarokotteen kohdalla. Faktaa on olemassa, Vaersiin on tullut enemmän haittailmoja koronarokotteista kuin mistään muista rokotteista aiemmilta vuosikymmeniltä.
Yrittäkää pysyä objektiivisina.
Aloittajan asiaa auttaa se, että hän tietää enemmän vaihtoehtoja tilanteeseensa.
Koska uskot että Vaers ei ole luotettava lähde? Kuinka monta Hulkkia olen nähnyt?
Voi olla rokotehaitta. Ei tavallisesti 18 vuotiaalla tytöllä ole mummon leposykettä.
Ei ole normaalia, ihan liian korkea.