Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahat lopussa, tarvitsen apua!

Vierailija
12.06.2015 |

Jäin työttömäksi kuukausi sitten ja nyt säästöt ovat lopussa. Minulle ei myönnetty työttömyyskorvausta, sillä olen alle 25-vuotias, enkä hakenut keväällä opiskelemaan. En tietenkään hakenut, koska luulin että minulla olisi töitä! Työttömäksi jäin siis aivan yllättäen. Avopuolisoni saa n.1200e (verojen jälkeen) joka on vähän, mutta pakko se on jossain työssä oltava. Kaikki mitä minä tällä hetkellä saan, on asumistuki 350e/kk :( tuolla sitten pitäisi elättää itsensä? Olen tällä hetkellä niin ahdistunut, etten kykene edes nukkumaan ja ruokahalu on kadonnut täysin.. Vuokramme on 900e ja koko asumistuki menee omaan osuuteeni vuokrasta. Tähän asti minulla on ollut rahaa maksaa omat laskut ja menot, sekä osallistua ruokakuluihin, mutta nyt säästöt on käytetty. Mitä teen?! Töitä etsin joka päivä tietenkin. Opiskelemaan yritän hakea syksyn haussa. Ahdistaa niin paljon, että ei ole rahaa.. ja tuntuu kamalalta, että poikaystäväni joutuu maksamaan melkein kaiken, koska en itse kykene. Ei ole rahaa maksaa edes puhelinlaskuakaan enää.. Uutta halvempaa asuntoa olen yrittänyt myös etsiä.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:36"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:30"]Teillä jää 650e täksi kuukaudeksi rahaa ja se riittää ensi hätään vallan mainosti kahdellekkin ihmiselle. Soitat ja siirrät kaikkien laskujen eräpäivät. Kaupasta halpaa ruokaa, ei mitään ylimääräistä. 650e jaettuna neljälle viikolle on 162e ja jos oikein säästeliäästi elätte niin pärjäätte kyllä. Laskuja saa lähes aina siirrettyä :) [/quote] Puolella tosta summasta saa kyllä kaksi aikuista ihmistä kuukaudeksi ruuat. Mulla ja miehellä menee vähän päälle 300 euroa kuukaudessa ruokaan ja syödään monipuolisesti ja runsaasti. Niin ja ollaan vielä molemmat työttöminä tällä hetkellä ja yhteensä meidän tulot on noin 1600€/kk ja oikein hyvin tullaan toimeen.

[/quote]

Haluaisitko vinkata edullisia ja monipuolisia ruokia?

Vierailija
22/32 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:36"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:30"]Teillä jää 650e täksi kuukaudeksi rahaa ja se riittää ensi hätään vallan mainosti kahdellekkin ihmiselle. Soitat ja siirrät kaikkien laskujen eräpäivät. Kaupasta halpaa ruokaa, ei mitään ylimääräistä. 650e jaettuna neljälle viikolle on 162e ja jos oikein säästeliäästi elätte niin pärjäätte kyllä. Laskuja saa lähes aina siirrettyä :)

[/quote]
Puolella tosta summasta saa kyllä kaksi aikuista ihmistä kuukaudeksi ruuat. Mulla ja miehellä menee vähän päälle 300 euroa kuukaudessa ruokaan ja syödään monipuolisesti ja runsaasti. Niin ja ollaan vielä molemmat työttöminä tällä hetkellä ja yhteensä meidän tulot on noin 1600€/kk ja oikein hyvin tullaan toimeen.
[/quote]

Me elettiin puolivuotta miehen työttömyyskorvauksella ja mun asumistuella kun kela halusi selvittää, olenko oikeutettu työttömyyskorvaukseen. Sossu taas ei maksanut mitään kun odotti lausuntoa. Pärjättiin todella säästeliäästi eläen n. 300e kuukaudessa. Välillä piti myydä fb kirppiksellä jotakin että sai 5e ruokaan. Selvittiin! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://helpostirikkaaksi.blogspot.fi/

Bloggaa, tienaa netissä, vastaa kyselyihin jne

Vierailija
24/32 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:41"]http://helpostirikkaaksi.blogspot.fi/

[/quote]

Muuten hyvä, mutta mikään noista ei nyt auta just tähän hätään, tälle kuulle. - ei aloittaja

Vierailija
25/32 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:41"]

http://helpostifi/

[/quote]

Painuppa huijari helvettiin.

Vierailija
26/32 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa toimeentulolaskuri ja oma paikkakuntasi, niin saat osviittaa siitä, onko teidän mahdollista saada toimeentulotukea. Muista kuitenkin, että sossussa katsotaan myös edeltävien 3(?) kuukauden tulot. Pakkohan sun on jollain elää, voitko hakea leipäjonosta ruokaa tai kirkolta apua tms? Sossukin joissain tilanteissa voi joustaa, kannattaa olla sinne nyt yhteydessä. Ota sossuun mukaan tiedot sinun ja puolisosi KAIKISTA tuloista ja menoista.

Vierailija
27/32 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin toimeentulotuen laskurin mukaan (tulot 1200 + 150 ja vuokra 900)

Arvio toimeentulotuen määrästä

Laskelman mukaan taloutenne tulot ovat 1550.00 euroa ja menot 1725,36 euroa kuukauden aikana.

Työnteon kannustamiseksi tulonsaajakohtaisesti ansiotuloista ei oteta tuloina huomioon vähintään 20 % ja enintään 150 euroa kuukaudessa.

Laskelmassa on huomioitu seuraavat henkilöt:
Avio- tai avopuolisot tai yhdessä asuvat sisarukset tai yhteistaloudessa asuvat samaa sukupuolta olevat

Laskelman mukaan olette oikeutettu toimeentulotukeen, jonka suuruus on 325,36 euroa.

Tämä on arvio eikä toimeentulotukipäätös. Varsinainen päätös toimeentulotuesta voi poiketa laskurin tuloksesta.

Vierailija
28/32 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:50"]

Helsingin toimeentulotuen laskurin mukaan (tulot 1200 + 150 ja vuokra 900)

Arvio toimeentulotuen määrästä

Laskelman mukaan taloutenne tulot ovat 1550.00 euroa ja menot 1725,36 euroa kuukauden aikana.

Työnteon kannustamiseksi tulonsaajakohtaisesti ansiotuloista ei oteta tuloina huomioon vähintään 20 % ja enintään 150 euroa kuukaudessa.

Laskelmassa on huomioitu seuraavat henkilöt:
Avio- tai avopuolisot tai yhdessä asuvat sisarukset tai yhteistaloudessa asuvat samaa sukupuolta olevat

Laskelman mukaan olette oikeutettu toimeentulotukeen, jonka suuruus on 325,36 euroa.

Tämä on arvio eikä toimeentulotukipäätös. Varsinainen päätös toimeentulotuesta voi poiketa laskurin tuloksesta.

[/quote]

Äh. siis tulot 1200 + 350

Vierailija
29/32 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:33"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:30"]

Teillä jää 650e täksi kuukaudeksi rahaa ja se riittää ensi hätään vallan mainosti kahdellekkin ihmiselle. Soitat ja siirrät kaikkien laskujen eräpäivät. Kaupasta halpaa ruokaa, ei mitään ylimääräistä. 650e jaettuna neljälle viikolle on 162e ja jos oikein säästeliäästi elätte niin pärjäätte kyllä. Laskuja saa lähes aina siirrettyä :)

[/quote]

Laskutkin täytyy maksaa. Molempien puhelinlaskut, vesi, sähkö, vakuutus. Ruoka on kallista ja miehen matkakortti kuukaudeksi. Ap
[/quote]
Selvitä toimeentulotuki. Luulen, että saatte sitä.

Vierailija
30/32 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutte ylikalliissa asunnossa.

Meidän kunnassa kahden henkilön huomioitavat enimmäiasumismenot ovat n. 700 e / kk / kaksi henkilöä.

Vierailija
31/32 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä säkin vielä joku päivä ymmärrät kun rahat on OIKEASTI vähissä tai loppu. Silloin on max 20e tilillä loppukuuksi jos hyvin on asiat. Ei 650e. Ärsyttää tälläiset ihmiset.

Vierailija
32/32 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän jo nyt, millaista se on. Meillä on tällä hetkellä 50e loppukuuksi! :) ja on ollut tiukempiakin hetkiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme