Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rahat lopussa, tarvitsen apua!

Vierailija
12.06.2015 |

Jäin työttömäksi kuukausi sitten ja nyt säästöt ovat lopussa. Minulle ei myönnetty työttömyyskorvausta, sillä olen alle 25-vuotias, enkä hakenut keväällä opiskelemaan. En tietenkään hakenut, koska luulin että minulla olisi töitä! Työttömäksi jäin siis aivan yllättäen. Avopuolisoni saa n.1200e (verojen jälkeen) joka on vähän, mutta pakko se on jossain työssä oltava. Kaikki mitä minä tällä hetkellä saan, on asumistuki 350e/kk :( tuolla sitten pitäisi elättää itsensä? Olen tällä hetkellä niin ahdistunut, etten kykene edes nukkumaan ja ruokahalu on kadonnut täysin.. Vuokramme on 900e ja koko asumistuki menee omaan osuuteeni vuokrasta. Tähän asti minulla on ollut rahaa maksaa omat laskut ja menot, sekä osallistua ruokakuluihin, mutta nyt säästöt on käytetty. Mitä teen?! Töitä etsin joka päivä tietenkin. Opiskelemaan yritän hakea syksyn haussa. Ahdistaa niin paljon, että ei ole rahaa.. ja tuntuu kamalalta, että poikaystäväni joutuu maksamaan melkein kaiken, koska en itse kykene. Ei ole rahaa maksaa edes puhelinlaskuakaan enää.. Uutta halvempaa asuntoa olen yrittänyt myös etsiä.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuki.

Vierailija
2/32 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukea hakemaan äkkiä! Kyllä ihmettelen jos et saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalitoimistoon heti. Vuokrasopimus, 3kk ajalta tilitiedot ja tarkista mitä muuta ne haluaa tietää.

Vierailija
4/32 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen työsoppari sinulla oli?

Vierailija
5/32 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:32"]

[/quote]

Vakituinen, olin koeajalla. Työpaikalla ei ollutkaan enää tarvetta :(

Vierailija
6/32 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuen missä asut, niin sossusta luultavasti "käsketään" muuttamaan halvempaan asuntoon. Niillähän on se tietty osuus minkä voi saada vuokran jälkeen, ei ne maksa sitä, että asutaan tosi kalliisti.

Ja jos oot saanu palkkaa tai jotain muuta rahaa vielä viime kuussa niin ne saattaa laskea, että oot saanu jo rahaa tarpeeksi etkä saa tässä kuussa mitään :( ne kun jakaa ne rahat joka kuukaudelle ja olettaa että ihminen käyttää sen n. 400-500 omiin menoihin. Jos oot "tuhlannut" enemmän kuin tuon, niin et ehkä saa mitään..

Vierailija
7/32 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka antaa alapeukkuja ja miksi?

Vierailija
8/32 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että sulla oli joku "oikea" hätä. Olet kimpassa työssäkäyvän ihmisen kanssa. Älä valita. Jos puoliso on joku fifty-fifty pihi nalkku- vaihda se uuteen.

Vierailija
9/32 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:41"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:32"]

[/quote]

Vakituinen, olin koeajalla. Työpaikalla ei ollutkaan enää tarvetta :(
[/quote]
olit koeajalla, eli ei ollut kauhean pitkää työsuhdetta takana? Silti et sitten viitsinyt hakea kouluun

Vierailija
10/32 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tällaisia tulanteita varten on toimeentulotuki.

Soita sosiaalitoimistoon ja kerro tilanteesi niin sinua neovotaan. Vaihtoehtoisesti voit jättää kirjallisen hakemuksen. Löytyy mm netistä.

Vierailija
11/32 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en kyllä käsitä mikset saa työttömyyskorvausta? Minä ainakin saan, vaikka olen 19-vuotias enkä hae mihinkään opiskelemaan ja haen töitä koko ajan. Et välttämättä saa sossustakaan mitään, hos aautte yhdessä ja pärjäätte miehen tuloilla, koska sossu ajattelee sen niin, että mies elättää jos niillä rahoilla kuitenkin saa ruuat ja laskut ja vuokran maksettua.

Vierailija
12/32 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koita päästä työkokeiluun. Sossu ja työkkäri neuvoo. Saat ainakin sen työmarkkinatuen jos tt tukea et saa. Puolison tulot vaikuttaa tt tukeen

Vierailija
13/32 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:09"]

Luulin että sulla oli joku "oikea" hätä. Olet kimpassa työssäkäyvän ihmisen kanssa. Älä valita. Jos puoliso on joku fifty-fifty pihi nalkku- vaihda se uuteen.

[/quote]

Yhteiset rahat meillä käytännössä on, mutta ei meinata pärjätä niillä, niin siksi tarvitsen apua. Ei hän ole pihiä nähnytkään! Ap

Vierailija
14/32 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä jää 650e täksi kuukaudeksi rahaa ja se riittää ensi hätään vallan mainosti kahdellekkin ihmiselle. Soitat ja siirrät kaikkien laskujen eräpäivät. Kaupasta halpaa ruokaa, ei mitään ylimääräistä. 650e jaettuna neljälle viikolle on 162e ja jos oikein säästeliäästi elätte niin pärjäätte kyllä. Laskuja saa lähes aina siirrettyä :)

Vierailija
15/32 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:21"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:09"]

[/quote]

Yhteiset rahat meillä käytännössä on, mutta ei meinata pärjätä niillä, niin siksi tarvitsen apua. Ei hän ole pihiä nähnytkään! Ap
[/quote]
Sit on turha odottaa sossusta saavansa rahaa, jos kuitenkin pärjäätte miehen rahoilla, koska sossu on se ihan vihoviimeinen tulonlähde ja ensimmäiseksi sossu kuitenkin teitä käskisi muuttamaan halvempaan asuntoon, jos sieltä jostain syystä kuitenkin sitä toimeentulotukea meinattais myöntää, ja myös mahdollinen auto pitäs myydä, hos se on yli 500€ arvoinen.

Vierailija
16/32 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistaako kumpikaan mitään sellaista tavaraa tai esinettä jonka voisi viedä panttilainaamoon?

Vierailija
17/32 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:30"]

Teillä jää 650e täksi kuukaudeksi rahaa ja se riittää ensi hätään vallan mainosti kahdellekkin ihmiselle. Soitat ja siirrät kaikkien laskujen eräpäivät. Kaupasta halpaa ruokaa, ei mitään ylimääräistä. 650e jaettuna neljälle viikolle on 162e ja jos oikein säästeliäästi elätte niin pärjäätte kyllä. Laskuja saa lähes aina siirrettyä :)

[/quote]

Laskutkin täytyy maksaa. Molempien puhelinlaskut, vesi, sähkö, vakuutus. Ruoka on kallista ja miehen matkakortti kuukaudeksi. Ap

Vierailija
18/32 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:30"]Teillä jää 650e täksi kuukaudeksi rahaa ja se riittää ensi hätään vallan mainosti kahdellekkin ihmiselle. Soitat ja siirrät kaikkien laskujen eräpäivät. Kaupasta halpaa ruokaa, ei mitään ylimääräistä. 650e jaettuna neljälle viikolle on 162e ja jos oikein säästeliäästi elätte niin pärjäätte kyllä. Laskuja saa lähes aina siirrettyä :)

[/quote]
Puolella tosta summasta saa kyllä kaksi aikuista ihmistä kuukaudeksi ruuat. Mulla ja miehellä menee vähän päälle 300 euroa kuukaudessa ruokaan ja syödään monipuolisesti ja runsaasti. Niin ja ollaan vielä molemmat työttöminä tällä hetkellä ja yhteensä meidän tulot on noin 1600€/kk ja oikein hyvin tullaan toimeen.

Vierailija
19/32 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mutta jos on mahdollista siirtää niin miksi et siirrä?? Saatte ruokaa ja pärjäätte. Ne laskut voit maksaa sitten kun selviää mistä sitä rahaa tulet saamaan. Ja ruokana esim makaroni ja jauheliha ei paljoa maksa. Ei mitään valmisjuttuja tai kallista. Nyt on vaan pakko elää säästeliäästi ja tehtävä erilaisia toimenpiteitä että voi elää.

Vierailija
20/32 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hakenut toimeentulotukea? Olisitte todennäköisesti oikeutettu siihen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän