Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodin lapset jätskiostoksilla, MIKSI???

Vierailija
12.06.2015 |

Osuin tuossa työkaverini kanssa kauppaan eilen samaan aikaan päiväkotiryhmän kanssa. Olivat tulleet ostamaan jäätelöä! Kauhea tohina ja touhotus jätskialtaalla kun lapset valkkasivat itselleen sokeripommeja. Siis mistä lähtien päiväkodeissa on harrastettu tällaista?? Katsoin lasten liiveistä että niissä luki muistaakseni pk Auringonkukka. Oltiin työkaverin kanssa ihan pöyristyneitä kumpikin ja todettiin, että toivottavasti meidän lasten päiväkodeissa ei tällaista sokerikoukutusta harrasteta!!

Kommentit (125)

Vierailija
121/125 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitakoot niuhoäidit itse kakaransa kotona!!!!!!

Vierailija
122/125 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaatko että lapsiesi kasvatus on niin heikkoa että kun he tekevät jotain kerran he tottuvat tekemään sitä jatkuvasti? Taidat olla melko epävarma kasvatuksesi suhteen, anna lapsesi elää vielä kun se on lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/125 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni samaa harrastettiin myös 80- luvulla, kun itse olin päiväkodissa...voi kamala:D

Vierailija
124/125 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:51"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:38"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:32"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:27"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:22"] En ole täysin sokeria vastaan, mutta minusta on hassua hakea päiväkodissa muuten vain jäätelöä. Minusta on ok herkutella silloin tällöin, etenkin erikoistilanteissa. Mutta itse tahtoisin vanhempana päättää mitä se silloin tällöin tarkoittaa ja arvostaisin, jos päiväkodissa tuettaisiin tätä. Toinen tahtoo antaa lapselle joka päivä sokeria, toinen ei ollenkaan ja kolmas siltä väliltä. Tämä kaikki on mahdollista, mikäli pk ei tarjoa herkkuja. Vaikka en lapselta satunnaista jäätelöä kieltäisi, ei sitä tarvitse pk:sa antaa. Ostan itse, jos ostan. Mutta eipä tämä niin iso asia ole. Arvostaisin, että sitten vähintään kerrotaan jos herkutellaan, niin tiedän kuinka paljon sokeria on syöty. [/quote] No eiköhän nuo ole ihan kerran max. kaksi kertaa vuodessa tehtäviä juttua nuo tuollaiset jäätelönhakureissut päiväkodissa. Tuskin harvasen päivä ravaavat jäätelöä ostamassa.  [/quote] Siihen päälle muut herkut ja synttärit yms. Helposti tulee päiväkodissa useamminkin herkuteltua. Eipä sillä, että se olisi jatkuvaa, mutta jos esim ollut samalla viikolla jo kahdet synttärien juhlinnat tms, niin kotona tietää, ettei tarvitse herkutella välttämättä.

[/quote]

Ootko tosissasi??? 20 lapsen ryhmäkin on jo tosi iso ja siinä on nyt siis 20 lapsen synttärit VUODESSA. Tähän päälle sitten yksi jäätelön ostokerta kesällä ja ehkä joku joulujuhla, niin tulee hurjat 22 herkuttelukertaa VUODEN AIKANA... Hoida se mukulas kotona jos on noin pilkun tarkkaa.

[/quote]

Eli keskimäärin joka toinen viikko. Kyllä se minusta on jo aika iso määrä herkutteluja pelkästään päikyn taholta, kun päälle tulee vielä kaikki muu sokeripommitus kuten nro. 68 kuvasi.

[/quote]

Mikä ihmeen kaikki muu sokeripommitus? Ja olisko mahdollista, että tuo 68 ehkä "hieman" liioittelisi? En ole ikinä kuullut että harrastuskerhoissa tarjoiltasiin mitään makeaa, muuten kuin ehkä kerran vuodessa kauden päättäjäisissä tms. Ja saa kyllä munattomat vanhemmatkin katsoa itseään peiliin, jos eivät voi tädeille/ kummeille/ enoille sanoa että nyt ei tarjoilla herkkuja, kun just päiväkodissa syötiin.

Mutta rupesin kyllä miettimään, että kuinka paljon sun mukulat oikein vetää noita herkkuja kerralla jos se on tuollainen ongelma? Esim. meillä on perusruokavalio kunnosas, jonka jälkeen jaksetaan ehkä muutama karkki tai pieni jäätelö/ keksi. Ei mitään maatakaatavaa siis vaikka vetäisikin harvasen päivä.

Vierailija
125/125 |
12.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 13:29"]ap, millainen sinun lapsuus oli? Etkö saanut kokea mitään hauskaa? Miksi haluat kostaa sitä omille lapsillesi? EI me täällä eletä kuin kerran joten nautitaan siitä :)

[/quote]

En ole ap, mutta en ymmärrä tätä viestiä. Mitä tekemistä jäätelön syönnillä on hauskuuden kanssa? Itse sain elää "hauskan" lapsuuden, siihen kuului kavereita, leikkimistä, matkustelua ja en edes pitänyt jäätelöstä. Tarkoittaako tämä sitä, että lapsuuteni oli huono?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä