Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodin lapset jätskiostoksilla, MIKSI???

Vierailija
12.06.2015 |

Osuin tuossa työkaverini kanssa kauppaan eilen samaan aikaan päiväkotiryhmän kanssa. Olivat tulleet ostamaan jäätelöä! Kauhea tohina ja touhotus jätskialtaalla kun lapset valkkasivat itselleen sokeripommeja. Siis mistä lähtien päiväkodeissa on harrastettu tällaista?? Katsoin lasten liiveistä että niissä luki muistaakseni pk Auringonkukka. Oltiin työkaverin kanssa ihan pöyristyneitä kumpikin ja todettiin, että toivottavasti meidän lasten päiväkodeissa ei tällaista sokerikoukutusta harrasteta!!

Kommentit (125)

Vierailija
1/125 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 22:29"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:51"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:38"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:32"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:27"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:22"] En ole täysin sokeria vastaan, mutta minusta on hassua hakea päiväkodissa muuten vain jäätelöä. Minusta on ok herkutella silloin tällöin, etenkin erikoistilanteissa. Mutta itse tahtoisin vanhempana päättää mitä se silloin tällöin tarkoittaa ja arvostaisin, jos päiväkodissa tuettaisiin tätä. Toinen tahtoo antaa lapselle joka päivä sokeria, toinen ei ollenkaan ja kolmas siltä väliltä. Tämä kaikki on mahdollista, mikäli pk ei tarjoa herkkuja. Vaikka en lapselta satunnaista jäätelöä kieltäisi, ei sitä tarvitse pk:sa antaa. Ostan itse, jos ostan. Mutta eipä tämä niin iso asia ole. Arvostaisin, että sitten vähintään kerrotaan jos herkutellaan, niin tiedän kuinka paljon sokeria on syöty. [/quote] No eiköhän nuo ole ihan kerran max. kaksi kertaa vuodessa tehtäviä juttua nuo tuollaiset jäätelönhakureissut päiväkodissa. Tuskin harvasen päivä ravaavat jäätelöä ostamassa.  [/quote] Siihen päälle muut herkut ja synttärit yms. Helposti tulee päiväkodissa useamminkin herkuteltua. Eipä sillä, että se olisi jatkuvaa, mutta jos esim ollut samalla viikolla jo kahdet synttärien juhlinnat tms, niin kotona tietää, ettei tarvitse herkutella välttämättä.

[/quote]

Ootko tosissasi??? 20 lapsen ryhmäkin on jo tosi iso ja siinä on nyt siis 20 lapsen synttärit VUODESSA. Tähän päälle sitten yksi jäätelön ostokerta kesällä ja ehkä joku joulujuhla, niin tulee hurjat 22 herkuttelukertaa VUODEN AIKANA... Hoida se mukulas kotona jos on noin pilkun tarkkaa.

[/quote]

Eli keskimäärin joka toinen viikko. Kyllä se minusta on jo aika iso määrä herkutteluja pelkästään päikyn taholta, kun päälle tulee vielä kaikki muu sokeripommitus kuten nro. 68 kuvasi.

[/quote]

Mikä ihmeen kaikki muu sokeripommitus? Ja olisko mahdollista, että tuo 68 ehkä "hieman" liioittelisi? En ole ikinä kuullut että harrastuskerhoissa tarjoiltasiin mitään makeaa, muuten kuin ehkä kerran vuodessa kauden päättäjäisissä tms. Ja saa kyllä munattomat vanhemmatkin katsoa itseään peiliin, jos eivät voi tädeille/ kummeille/ enoille sanoa että nyt ei tarjoilla herkkuja, kun just päiväkodissa syötiin.

Mutta rupesin kyllä miettimään, että kuinka paljon sun mukulat oikein vetää noita herkkuja kerralla jos se on tuollainen ongelma? Esim. meillä on perusruokavalio kunnosas, jonka jälkeen jaksetaan ehkä muutama karkki tai pieni jäätelö/ keksi. Ei mitään maatakaatavaa siis vaikka vetäisikin harvasen päivä.

[/quote]

Tädit, kummit  ja enotko tottelevat, kun heille sanoo? Vai sanovatko kuitenkin niin kuin sinäkin? Että mitä tuo nyt haittaa ja sehän on vain kerran. Ja kai sitä nyt sen päälle voi vielä toisen ja kolmannenkin antaa, muuten. Näin niitä kertoja tulee hyvällä lykyllä monta kertaa päivässä. Kun kaikki luulevat olevansa se ainoa kerta. Lapsi tottuu näin makeaan ja alkaa haluta lisää. Tapa jää teini-ikäänkin, kun vanhemmat eivät voi enää vaikuttaa niinkään paljoa.

Vierailija
2/125 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 19:35"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:44"]

http://yle.fi/uutiset/puolukasta_loytyy_viisi_e-koodia/5337483

[/quote]

E-koodit on hyviä siellä, missä niitä luonnostaan on, kuten natriumglutamaattikin äidinmaidossa. Siitä en tykkää, että tehdään isoissa tehtaissa huonolaatuista tavaraa, johon sitten joudutaan lisäämään e-koodeja värin, maun, koostumuksen ja säilyvyyden parantamiseksi. Oikeasti hyvä ja laadukas ruoka ei lisäaineita kaipaa.

Jäätelölle iso peukku. Normaali ihminen voi silloin tällöin herkutellakin, vaikka palkintona. Sokeri joka tapauksessa reagoi aivojenpalkitsemisjärjestelmän kanssa, sai sen tuoreesta mustikasta, kuivatuista karpaloista, karkista tai vaikka maidosta.

[/quote]

Tässä nyt vain mietitäänkin sitä, että mitä se "silloin tällöin" mahtaa käytännössä tarkoittaa, kun laskee yhteen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/125 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 14:49"]

Minulle tuli kanssa ekana mieleen, että onko aloittaja se sama espoolaisäiti, joka vaati saada tuoda omat luomuvoit tarhaan, mutta kävi sitten kumminkin Pizza Raxissa syömässä viikonloppuisin lasten kanssa. :D

[/quote]

Parempi kai ne terveelliseks tiedetyt luomuvoit monta kertaa viikon päivissä, kuin se yksi herkuttelupäivä? Vai eikö se, että lapset saavat joskus vähän herkutellakin, olekaan hyvä? Herkuttelu pitäisi kuitenkin olla enemmän vanhempien harkintavallassa ja hallinnassa, kuin joka puolelta muualta tulevilta tahoilat hallitsemattomasti. Jos lapsi saa päväkodissa usein herkkuja, miten sitten voi enää kodin herkuttelupäiviä, juhlia ja kyläilyjä harrastaa viikonloppuisin?

Vierailija
4/125 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:22"]

En ole täysin sokeria vastaan, mutta minusta on hassua hakea päiväkodissa muuten vain jäätelöä. Minusta on ok herkutella silloin tällöin, etenkin erikoistilanteissa. Mutta itse tahtoisin vanhempana päättää mitä se silloin tällöin tarkoittaa ja arvostaisin, jos päiväkodissa tuettaisiin tätä. Toinen tahtoo antaa lapselle joka päivä sokeria, toinen ei ollenkaan ja kolmas siltä väliltä. Tämä kaikki on mahdollista, mikäli pk ei tarjoa herkkuja. Vaikka en lapselta satunnaista jäätelöä kieltäisi, ei sitä tarvitse pk:sa antaa. Ostan itse, jos ostan. Mutta eipä tämä niin iso asia ole. Arvostaisin, että sitten vähintään kerrotaan jos herkutellaan, niin tiedän kuinka paljon sokeria on syöty.

[/quote]

Juuri näin!

Vierailija
5/125 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 12:54"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 12:51"]Miksi EI?? [/quote] Koska meidän lapsilla on maitoallergia laktoosi intoleranssi sekä diabetes

[/quote] ja liikavarvas

Vierailija
6/125 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jumalauta te arvon kukkahattu "äidit"! Luin palstaa 1 sivun verran ja savua tulee siihen malliin korvista ettei mitää rajaa. Jos päiväkodissa käydään jätski ostoksilla, mikä on lapsille varmaan kiva kesäkokemus niin jeesus sentää teijän kanssa. Varmaan 99% muksuista koki asian iloisena ja hyvänä juttuna eikä ole nyt ajauduttu ikuiseen ylipaino kierteeseen. Jos lapsi joka on päiväkodissa saanut tuutin palkinnoksi hyvästä käytöksestä tai tavoitteen saavuttamisesta ja siitä seuraa ylipaino tai muuta paskaa sokeripommin ansiosta niin kurkatkaa peiliin. Minä tulevaisuudessa aijon painottaa tuleville lapsilleni et kohtuus kaikessa! 

terveisin, 17 VUOTIAS NUORI

Vierailija
7/125 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP TAITAA OLLA RÄSÄSEN SUKULAINEN, VÄHINTÄÄN JOKU SANANSAATTAJA TAI MUU IDOLI!

T SAMA 17v

Vierailija
8/125 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 13:00"]

Hyvä että tulee alapeukkuja, en näemmä ole yksin paheksumassa tällaista! t. aloittaja

[/quote]

mitäköhän sä siinä asiassa paheksut? Ei oikein avaudu. Ihan samalla lailla voit sanoa mistä vaan ilmiöstä. Paheksun...ilman mitään perusteluja. Paheksun sinun avaustasi. Minusta se on kummallinen. Siinä ei ole muuta ydintä kuin kahden tädin paheksumisen naama pitkänä, (näen teidät kaks sieluni silmin paheksumassa...kaksi täti-ihmistä paheksuu oikein kovasti..jos ei olisi sattunut se lapsilauman paikalle, niin pheksusitte jotain muuta ...vaikka vanhusta joka jonottaa ja kaivaa kolikoita jäätelölleen..tai jotain muuta ilmiötä...te kyllä osaatte paheksua...sen uskon)kun he näkevät lapsilauman tohkeissaan jätskiostoksilla.

hupaisa tyyppi. Ehkä naurettava.

Vierailija
9/125 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi jäätelö! Miten vaarallista ja tuomittavaa.

Kyllä minä niin mieleni pahoitin...

Vierailija
10/125 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän perheen jossa makeaa EI syöty. Mutta niiden lapsetpa söi -- muualla! Söivät mm. maasta löytyneitä poisheitettyjä purkkia (yök!) ja sitten kun pääsivät herkkulaarien ääreen niin olivat aivan holtittomia.

Vierailija
11/125 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 02:38"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 22:29"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:51"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:38"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:32"]

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:27"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 15:22"] En ole täysin sokeria vastaan, mutta minusta on hassua hakea päiväkodissa muuten vain jäätelöä. Minusta on ok herkutella silloin tällöin, etenkin erikoistilanteissa. Mutta itse tahtoisin vanhempana päättää mitä se silloin tällöin tarkoittaa ja arvostaisin, jos päiväkodissa tuettaisiin tätä. Toinen tahtoo antaa lapselle joka päivä sokeria, toinen ei ollenkaan ja kolmas siltä väliltä. Tämä kaikki on mahdollista, mikäli pk ei tarjoa herkkuja. Vaikka en lapselta satunnaista jäätelöä kieltäisi, ei sitä tarvitse pk:sa antaa. Ostan itse, jos ostan. Mutta eipä tämä niin iso asia ole. Arvostaisin, että sitten vähintään kerrotaan jos herkutellaan, niin tiedän kuinka paljon sokeria on syöty. [/quote] No eiköhän nuo ole ihan kerran max. kaksi kertaa vuodessa tehtäviä juttua nuo tuollaiset jäätelönhakureissut päiväkodissa. Tuskin harvasen päivä ravaavat jäätelöä ostamassa.  [/quote] Siihen päälle muut herkut ja synttärit yms. Helposti tulee päiväkodissa useamminkin herkuteltua. Eipä sillä, että se olisi jatkuvaa, mutta jos esim ollut samalla viikolla jo kahdet synttärien juhlinnat tms, niin kotona tietää, ettei tarvitse herkutella välttämättä.

[/quote]

Ootko tosissasi??? 20 lapsen ryhmäkin on jo tosi iso ja siinä on nyt siis 20 lapsen synttärit VUODESSA. Tähän päälle sitten yksi jäätelön ostokerta kesällä ja ehkä joku joulujuhla, niin tulee hurjat 22 herkuttelukertaa VUODEN AIKANA... Hoida se mukulas kotona jos on noin pilkun tarkkaa.

[/quote]

Eli keskimäärin joka toinen viikko. Kyllä se minusta on jo aika iso määrä herkutteluja pelkästään päikyn taholta, kun päälle tulee vielä kaikki muu sokeripommitus kuten nro. 68 kuvasi.

[/quote]

Mikä ihmeen kaikki muu sokeripommitus? Ja olisko mahdollista, että tuo 68 ehkä "hieman" liioittelisi? En ole ikinä kuullut että harrastuskerhoissa tarjoiltasiin mitään makeaa, muuten kuin ehkä kerran vuodessa kauden päättäjäisissä tms. Ja saa kyllä munattomat vanhemmatkin katsoa itseään peiliin, jos eivät voi tädeille/ kummeille/ enoille sanoa että nyt ei tarjoilla herkkuja, kun just päiväkodissa syötiin.

Mutta rupesin kyllä miettimään, että kuinka paljon sun mukulat oikein vetää noita herkkuja kerralla jos se on tuollainen ongelma? Esim. meillä on perusruokavalio kunnosas, jonka jälkeen jaksetaan ehkä muutama karkki tai pieni jäätelö/ keksi. Ei mitään maatakaatavaa siis vaikka vetäisikin harvasen päivä.

[/quote]

Tädit, kummit  ja enotko tottelevat, kun heille sanoo? Vai sanovatko kuitenkin niin kuin sinäkin? Että mitä tuo nyt haittaa ja sehän on vain kerran. Ja kai sitä nyt sen päälle voi vielä toisen ja kolmannenkin antaa, muuten. Näin niitä kertoja tulee hyvällä lykyllä monta kertaa päivässä. Kun kaikki luulevat olevansa se ainoa kerta. Lapsi tottuu näin makeaan ja alkaa haluta lisää. Tapa jää teini-ikäänkin, kun vanhemmat eivät voi enää vaikuttaa niinkään paljoa.
[/quote]
Tottakai tottelevat. Lapset ovat minun joten minä viimekädessä herkuista päätän. Kuten sanottu, sun on aika kasvattaa munat ja ruveta itse vastaamaan lapsesi kasvatuksesta eikä ulkoistaa sitä kaiken maailman kummeille ja sedille jne. Ja herkkuja ei syödä ennen kuin on syöty kunnon ruokaa, ei lapset ruuan päälle edes jaksa "toista ja kolmattakin".

Vierailija
12/125 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 07:34"]Tiedän perheen jossa makeaa EI syöty. Mutta niiden lapsetpa söi -- muualla! Söivät mm. maasta löytyneitä poisheitettyjä purkkia (yök!) ja sitten kun pääsivät herkkulaarien ääreen niin olivat aivan holtittomia.
[/quote]
Aivan samanlsia kokemuksia mullakin. Mm. yksi parhaista ystävistäni on ylipainoinen tuon takia koska ei voi vastustaa herkkuja. Nyt aikuisena syö niitä siis ilman mitään kontrollia koska lapsena ei kotona saanut koskaan mitään.

Vierailija
13/125 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 22:35"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 13:29"]ap, millainen sinun lapsuus oli? Etkö saanut kokea mitään hauskaa? Miksi haluat kostaa sitä omille lapsillesi? EI me täällä eletä kuin kerran joten nautitaan siitä :)

[/quote]

En ole ap, mutta en ymmärrä tätä viestiä. Mitä tekemistä jäätelön syönnillä on hauskuuden kanssa? Itse sain elää "hauskan" lapsuuden, siihen kuului kavereita, leikkimistä, matkustelua ja en edes pitänyt jäätelöstä. Tarkoittaako tämä sitä, että lapsuuteni oli huono?
[/quote]
No vähän yksinkertainen aikuinen susta ainakin tuli.

Vierailija
14/125 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 19:04"]

Tätä ketjua lukiessa alkaa kirkastumaan miksi Suomi on täynnä läskejä lapsia. Kyse on ihan oikeasti siitä että vanhemmat ei välitä! 
Kyllä tekee pahaa kattoa kun sokeri/rasvaturvotettu kersa saa taas raivokohtauksen julkisesti kun elimistö on sekaisin kaiksesta siitä hutusta mitä te lapsillenne syötätte. Sitten ihmetellään astmoja, allergioita, reikäisiä hampaita, elintasosairauksia ja adhd:ta. 
Satunnainen jäätelö tuskin on haitallista, mutta miksi sitä pitää alkaa pienestä asti syöttämään? Viiraako teillä päässä kun viette koko perheenne johonkin mäkkäriin syömään? Ihan varmasti sekin on ok vaikka puolen vuoden välein, mutta kun näkee että sinne kurvataan kerta viikkoon. 

Miksi se minua syö? Koska minä maksan veroina teidän lisäämät sairaskulut, erityisneuvojat yms. 

Hitto että hävettäis jos omat mukulat olis näitä talipalloja joita kaduilla näkee. Kertoo paljon kasvattajista. 

[/quote]

Oletko mäkkärissä töissä, vai mistä näet että joku perhe käy siellä viikoittain? Vai käytkö siellä itse joka päivä?

Vierailija
15/125 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 12:50"]

Osuin tuossa työkaverini kanssa kauppaan eilen samaan aikaan päiväkotiryhmän kanssa. Olivat tulleet ostamaan jäätelöä! Kauhea tohina ja touhotus jätskialtaalla kun lapset valkkasivat itselleen sokeripommeja. Siis mistä lähtien päiväkodeissa on harrastettu tällaista?? Katsoin lasten liiveistä että niissä luki muistaakseni pk Auringonkukka. Oltiin työkaverin kanssa ihan pöyristyneitä kumpikin ja todettiin, että toivottavasti meidän lasten päiväkodeissa ei tällaista sokerikoukutusta harrasteta!!

[/quote]

Varo, varo vaaraa, se vaanii!

Vierailija
16/125 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi osa suhtautuu niin järjettömän aggressiivisesti, jos vanhempi haluaisi viime kädessä itse päättää milloin lapsi herkuttelee. En kiellä kaikkea, lapseni söi eilen hieman jäätelöä, mutta pienistä puroista koostuu iso virta. Okei, yksi hakureissu jäätelöä. Kuulostaa kivalta. Mutta onko vaikea ymmärtää, että ihan oikeasti sitä herkkua koitetaan tietyn ikäisille tuputtaa ihan joka välissä. Etenkin tässä kevään ja kesän aikana. Onhan se hieno kokemus. Haluaisin myös huomioida muut. Minun lapseni tuskin menee rikki (tai minun psyykeni) jos saa jäätelön. Entä se Nico-Petteri, joka syö puoli litraa päivässä? Eikö olisiparempi jos hän ei saa enää lisää päiväkodissa? Tai Tuisku-Mari, jonka vanhemmat yrittävät elää sokerittomasti? Eikö olisi paljon selkeämpi jos kotona annettaisiin sokeria juuri sen verran kuin halutaan antaa ja päiväkoti pysyy asian suhteen neutraalina? Tämä on vain ajatus, minulle edelleenkin se ja sama saako lapseni sen jäätelön vai ei.

Vierailija
17/125 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 08:49"]

Miksi osa suhtautuu niin järjettömän aggressiivisesti, jos vanhempi haluaisi viime kädessä itse päättää milloin lapsi herkuttelee. En kiellä kaikkea, lapseni söi eilen hieman jäätelöä, mutta pienistä puroista koostuu iso virta. Okei, yksi hakureissu jäätelöä. Kuulostaa kivalta. Mutta onko vaikea ymmärtää, että ihan oikeasti sitä herkkua koitetaan tietyn ikäisille tuputtaa ihan joka välissä. Etenkin tässä kevään ja kesän aikana. Onhan se hieno kokemus. Haluaisin myös huomioida muut. Minun lapseni tuskin menee rikki (tai minun psyykeni) jos saa jäätelön. Entä se Nico-Petteri, joka syö puoli litraa päivässä? Eikö olisiparempi jos hän ei saa enää lisää päiväkodissa? Tai Tuisku-Mari, jonka vanhemmat yrittävät elää sokerittomasti? Eikö olisi paljon selkeämpi jos kotona annettaisiin sokeria juuri sen verran kuin halutaan antaa ja päiväkoti pysyy asian suhteen neutraalina? Tämä on vain ajatus, minulle edelleenkin se ja sama saako lapseni sen jäätelön vai ei.

[/quote]

Siinä ei toki ole mitään ongelmaa jos haluat itse päättää mitä ja milloin lapsesi syö. Mutta tuossa tilanteessa ei sitten kannata laittaa lapsia päiväkotiin, koska siellä ei pystytä pyörimään jokaisen Nico-Petterin äidin halujen mukaan.

Vierailija
18/125 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä voit aina viedä hoitoon omat marjat ja sanoa hoitajalle että meidän lapsi saa sit näitä jos on jätskiä tarjolla. Hoitajat voi kyl varmaan ostaa lapsesi kanssa myös pussin pakastemustikoita jos pyydät nätisti.

Vierailija
19/125 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 12:55"]

Me käytiin meidän eskariryhmän kanssa viime syksynä ostamassa jätskit. Meillä oli lasten kanssa yhteisenä harjoituksena opetella ottamaan toiset paremmin huomioon ja kerättiin pisteitä, kun oma pienryhmä sai pisteet täyteet sai lapset yhdessä päättää sopivan palkinnon, joka tässä tapauksessa oli siis lähikaupasta ostettu jäätelö.

[/quote]

TÄMÄ JUURI ON PERSEESTÄ! EN HALUA ETTÄ MEIDÄN LAPSILLE OPETETAAN ETTÄ SOKERI/LISÄAINEPOMMIT ON JOKIN "PALKINTO" TAI IHANA ERITYIS JUTTU ARJESSA!!! MEILLÄ HERKUTELLAAN MARJOILLA, HEDELMILLÄ, PÄHKINÖILLÄ YM.
[/quote]

Meillä pähkinät, marjat, hedelmät yms. on ihan normaalia arkiruokaa; aamiaisia ja välipaloja. Herkut on sitten asia erikseen. Ei jokapäiväisiä herkkuja ovat mm. jäätelö, pulla, keksit ja, voi kauhistus, jopa karkki ja sipsit.

Vierailija
20/125 |
13.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 11:01"][quote author="Vierailija" time="13.06.2015 klo 08:49"]

[/quote]

Siinä ei toki ole mitään ongelmaa jos haluat itse päättää mitä ja milloin lapsesi syö. Mutta tuossa tilanteessa ei sitten kannata laittaa lapsia päiväkotiin, koska siellä ei pystytä pyörimään jokaisen Nico-Petterin äidin halujen mukaan.
[/quote]

Ei tietenkään voi. Mutta pointtini oli, että miksei sitten voi olla ostamatta jäätelöä? Siten voitaisiin huomioida kaikki. Kenellekään sokerin saaminen ei ole mikään perusoikeus tai tarve, ettäsitä tarvitsisi päiväkodissa ostaa. He, jotka pitävät lapsensa oikeutena saada herkkuja silloin yällöin (mm minä) voivat ostaa niitä itse ja he jotka eivät herkuttelua halua, voivat olla ostamatta. Vai onko jäätelö joku minulle tuntematon perusoikeus, jota on ehdottomasti saatava? Eikä tässä tarkoiteta, että pitäisi hyppiä yksittäisten pillin mukaan, vaan eiköhän se ole kaikkien etu syödä terveellisesti, vai?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan