Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PEKINGIN OLYMPIALAISET 2022 OFFICIAL

Vierailija
04.02.2022 |

Virallinen olympialaisketju julistetaan avatuksi!

Kuka katsoo avajaisia juuri nyt?

Kommentit (4456)

Vierailija
461/4456 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Venäläinen taitoluistelun supertähti Kamila Valieva kärynnyt dopingista!

Ylivoimainen tällä hetkellä naisten luistelussa, olisi voittanut mennen tullen.

Onko tähän tullut siis varmistus, että on juuri Valieva?

https://yle.fi/urheilu/3-12310278

Vierailija
462/4456 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yes! Kultaa: Johannes Høsflot Klæbo, Norja! Mahtavaa! Neljäs olympiakulta 25-vuotiaalle Johannekselle.

Tässä näkyy se, mikä ero on menestyjillä ja keskinkertaisuuksilla, joksi Niskanen laskettaisiin kaikissa muissa hiihtomaissa, paitsi Suomessa hän on "tähti".

Katsokaapa huvikseen Kläbon mitalisaldo. Vuodesta 2018 alkaen nakuttanut tasaisen varmasti sen 3 kultaa joka kisoista, vieläpä molemmilla hiihtotavoilla.

Niskasella ei kunnianhimo riitä kunnon urakointiin kisoissa, vaan tyytyy ottamaan sen yhden mitalin per kisat ja senkin vain perinteisellä tyylillä.

Kläbon tilastot näkee täältä:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Johannes_H%C3%B8sflot_Kl%C3%A6bo

Iivo on kuitenkin voittanut olympiakultaa itsensä Bolshunovin nenän edestä. Laskisin sen menestykseksi.

No vastahan Bolshunov voitti Iivon, eli en lähtisi tuolla perustelulla keulimaan. Bolshunovillakin muuten enemmän mitaleita ja parempi mitalikeskiarvo per kisat, kuin Iivolla.

Bolshunov:

2 kultaa

9 hopeaa

2 pronssia

Nämä saavutettu vuodesta 2018 alkaen, 4 kisat, 3,25 mitalia per kisat.

Iivo:

3 kultaa

0 hopeaa

3 pronssia

Nämä "saavutettu" vuodesta 2014 alkaen, 5 kisat, 1,2 mitalia per kisat.

Pientä rajaa kuitenkin vertailuun.

Venäjällä on porukkaa 144 miljoonaa, Suomessa 5,5  miljoonaa. Potentiaalia hyviksi hiihtäjiksi Suomeen verrattuna Venäjällä on siis 26-kertaisesti. Yhtä Iivon tasoista hiihtäjää kohden siis Pekingistäkin pitäisi löytyä 26 venäläistä mitalihiihtäjää. 

Suomeksi sanottuna jokaista yhtä  Iivoa kohti Venäjällä on 26 Bolsunovia.

Silti Bolsunov ei tuo niitä mitaleita 26-kertaisesti. Silti Iivo on loistanut noin hyvin.

Vai onko sinusta jotenkin täysin selvää ja odotettavaakin, että Suomessa pitääkin olla vähäisestä väkimäärästä huolimatta jotenkin ylivertaisen lahjakkaita hiihtäjiä suhteessa enemmän, jotta pääsemme täysin samalle viivalle Venäjän kanssa? Sitähän tilastomatematiikankin perusteella voisi kuvitella kommentistasi.

Revi siitä.

En ole lainaamasi kirjoittaja, enkä tähän ketjuun edes aiemmin kirjoittanut, mutta sen verran sanon, että aika hemmetin heikoilla olet, jos sinä haluat mitalivertailua suhteutettuna väkimäärään, kun hyvin tiedämme Norjan väkimäärän, sekä heidän menestyksensä talviurheilussa ja etenkin hiihdossa. Eli jos emme vertaakaan Iiivon menestystä Venäjän Bolsuun, vaan otammekin vertailuun sen tämän lainausketjun ensimmäisessä viestissä mainitun Kläbon kotimaan menestykset, niin heikolta näyttää. Sieltä löytyy Kläboa, Northugia, Dählietä yms, jotka pesee mitalien määrässä Iivon mennen tullen ja takasin, eikä auta sinun vedota tilastomatematiikkaan, kun Norjassa on asukkaita vähemmän kuin Suomessa.

Norjalaisten viime vuosien menestys perustuu huulirasvoihin. Kaikki eivät vain ole vielä jääneet siitä kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/4456 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyypi muistaa, että siellä muutkin osaa hiihtää eikä vain Herola. Noissa karkeloissa ei voi voittaa jos mäessä antaa yli minuutin kaulan kärkeen.

Paitsi että olympiakullan voittanut jäi mäessä liki 1,5 minuuttia kärjestä. Hopeallekin tullut jäi reilusti päälle minuutin mäessä.

Herolalla ei hiihto kulkenut ollenkaan normaalisti. 

Vierailija
464/4456 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keitäs muita hyvännäköisiä miehiä olette kisoista jo bonganneet, paitsi norjalaisen curling-pelaajan? 🙂

No ainakin jo mc-kisoista tutun toisen norjalaisen eli ampumahiihtäjä Vetle Sjåstad Christensenin.

Oho, täällä on joku muukin joka a) seuraa amupumahiihdon mc:tä ja b) pitää Christiansenia hyvännäköisenä.

Vierailija
465/4456 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tähän tullut siis varmistus, että on juuri Valieva?

Ei sitä virallisesti tulekaan ikinä, koska jos kärynnyt on alle 16-vuotias niin nimeä ei saa kertoa. Toki se paljastuu jos venäjän taitoluistelujoukkueessa käry on, mutta kärynneen nimeä ei paljasteta. Muut kilpailijat kun on vanhempia.

Vierailija
466/4456 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tuohan on vasta 15-vuotias lapsi, mutta niin vaan jonkun mielestä on ollut hyvä idea antaa vähän boostia.

Meno on kuin itäblokin maissa 70-luvulla.

Kauheaa. Katselin jo aiemmin sitä tuohua joukkuekisassa ja ajattelin kuinka tylsää se "hyppykonemainen" suoritus on. Hyvä, että jäi kiinni. Mietin vaan kuka vanhempi uhraa lapsensa tuohon kaikkeen. Alaikäinen tyttö.

Vierailija
467/4456 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keitäs muita hyvännäköisiä miehiä olette kisoista jo bonganneet, paitsi norjalaisen curling-pelaajan? 🙂

No ainakin jo mc-kisoista tutun toisen norjalaisen eli ampumahiihtäjä Vetle Sjåstad Christensenin.

Oho, täällä on joku muukin joka a) seuraa amupumahiihdon mc:tä ja b) pitää Christiansenia hyvännäköisenä.

Joo, olen mä täällä ;-) Alkukaudesta oli erityisen kiva katsella maailmancupia kun Vetle pärjäsi tosi hyvin ja jopa johtikin kokonaiscupia.

Vierailija
468/4456 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaan tähän a) seuraan ampumahiihdon mc:tä ja b) valitettavasti tällä hetkellä mukana ei ole silmiinpistävän hyvännäköistä, kun Martin Fourcade lopetti :D

Vierailija
469/4456 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaan tähän a) seuraan ampumahiihdon mc:tä ja b) valitettavasti tällä hetkellä mukana ei ole silmiinpistävän hyvännäköistä, kun Martin Fourcade lopetti :D

Itse pitää tähän vastata, että en koskaan pitänyt Martin Fourcadesta koska minusta aika ylimielinen muitakin kohtaan. Hiihti joskus esim eteen ja suutti muita ja ei kätellyt venäläisiä yms. En tykännyt siitä. Itse löydän kiinnostavia usein, kun katson kaiken tarkkaan ja tuntemattomatkin.

Vierailija
470/4456 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, olen mä täällä ;-) Alkukaudesta oli erityisen kiva katsella maailmancupia kun Vetle pärjäsi tosi hyvin ja jopa johtikin kokonaiscupia.

No niin oli! ❤ Ja viime kaudella tylsää kun ei päässyt MM-kisoissa lainkaan henk.koht. matkoilla kisaamaan. Norjan joukkueessa on niin järjestelmän kova kilpailu, Suomen joukkuessahan noilla meriiteillä olisi jo kansallissankari. :D

Hauskaa että joku muukin seuraa, tällä palstalla ei ole pahemmin urheilijamiehiä hehkutettu, paitsi ehkä jotain jalkapalloilijoita.

Vierailija
471/4456 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ampumahiihto on just parasta ❤️❤️❤️

Vierailija
472/4456 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on paras laji! Ei riitä että hiihdät kovaa, pitää osata ampuakin. Ja silti, päivän vire, kova tuuli ynnä muu ennakoimattomuus pistää pelin uusiksi ja ne parhaatkin voi tyriä. Todella kiinnostavaa ja jännää seurata 👍👍

Vierailija
473/4456 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on mies jota voi kuvata sanalla salskea.

Vierailija
474/4456 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin oli! ❤ Ja viime kaudella tylsää kun ei päässyt MM-kisoissa lainkaan henk.koht. matkoilla kisaamaan. Norjan joukkueessa on niin järjestelmän kova kilpailu, Suomen joukkuessahan noilla meriiteillä olisi jo kansallissankari. :D

Hauskaa että joku muukin seuraa, tällä palstalla ei ole pahemmin urheilijamiehiä hehkutettu, paitsi ehkä jotain jalkapalloilijoita.

Järjettömän kova kilpailu, ei järjestelmän

Vierailija
475/4456 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on paras laji! Ei riitä että hiihdät kovaa, pitää osata ampuakin. Ja silti, päivän vire, kova tuuli ynnä muu ennakoimattomuus pistää pelin uusiksi ja ne parhaatkin voi tyriä. Todella kiinnostavaa ja jännää seurata 👍👍

Just näin!

(Onhan meitä ampumahiihtohulluja täällä muitakin kuin vain minä, ihanaa!)

Vierailija
476/4456 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin! 😀😍

Vierailija
477/4456 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Oli ihan pakko googlata tyyppi ja tuohan on ihan tavallisen näköinen mies.

Ja niin muuten oli se curlaajakin jota eilen ketjussa hehkutettiin. Tsekkasin senkin.

Vierailija
478/4456 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse pitää tähän vastata, että en koskaan pitänyt Martin Fourcadesta koska minusta aika ylimielinen muitakin kohtaan. Hiihti joskus esim eteen ja suutti muita ja ei kätellyt venäläisiä yms. En tykännyt siitä. Itse löydän kiinnostavia usein, kun katson kaiken tarkkaan ja tuntemattomatkin.

Fourcadella oli aika tiukat asenteet niitä kertaalleen (tai joidenkin kohdalla jopa useamman kerran) dopingista kärähtäneitä kohtaan, mm. just venäläisiä ja nimenomaan Loginovia kohtaan. On kyllä antanut julkisuudessa palaa eikä tosiaan palkintojen jaossa kätellyt. Itse kyllä fanitin häntä, ennen kaikkea sen takia kun oli niin hyvä. Ulkonäkö oli siinä vaan plussaa 😁

Noin muuten ihailen niitä nopeat nollat -tyyppejä, aivan mahtavaa katsoa.

Vierailija
479/4456 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just näin! 😀😍

Pitäisköhän meidän lähteä yhdessä Kontiolahdelle kuukauden päästä kun maailmancupia kisataan siellä?

Vai saako sinne ottaa yleisöä?

Vierailija
480/4456 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Oli ihan pakko googlata tyyppi ja tuohan on ihan tavallisen näköinen mies.

Ja niin muuten oli se curlaajakin jota eilen ketjussa hehkutettiin. Tsekkasin senkin.

Entä se mainitsemani kanadalainen ampumahiihtäjä Jules Burnotte. Tsekkaa hänet ja kerro mitä mieltä olet 😊😅

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän