Hyvä paino 172 cm pitkälle naiselle
...kun ruumiinrakenne on kapea, ja lihaksia ei suuremmin ole. Liikuntaa useamman kerran viikossa, mutta ei salitreeniä tai muuta painoharjoittelua. Ikää 30, ei lapsia.
(kysyn uteliaisuuttani, katson heittääkö joku oman painoni tähän)
Kommentit (47)
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 11:49"]
Näille, jotka ehdottaa tuota 50 kiloa 172 senttiselle, niin sehän näyttää sitten tältä painoindeksin ollessa 16 eli reilusti alipainoinen. Tämäkö todella hyvä?
[/quote]
Tai sitten voi näyttää tältä:
http://www.mybodygallery.com/photos-33055-body-shape.htm?StartAt=36#.VXqkJc_tmko
tai tältä:
http://www.mybodygallery.com/photos-44011-body-shape.htm?StartAt=19#.VXqj0c_tmko
No, minä olen myös sirorakenteinen, 180cm ja painan 58kg. En ole sillä tavalla laihan näköinen, luut eivät törrötä. Syön hyvin, liikun ja olen terve, vaikka olenkin bmin mukaan vähän alipainoinen.
Mutta ei kukaan täällä voi sanoa kenellekään paljonko pitäisi painaa, se riippuu niin monesta asiasta.
Minä olen 171/64, eli tämän palstan mukaan hillitön läski emakko. Silti ulkonäköön liittyvät kommentit noin muuten ovat positiivisempia nyt, kuin aikaisemmin kun painoin 54kg. Sanoisin että 60kg olisi hyvä.
Ilkeitä nuo naiset. Tosi monessa ketjussa tulee se vaikutelma, että laihoja saa haukkua pelkän BMI:n perusteella surutta. Tuhteja emäntiä taas kehutaan. Rakastuin vaimooni, kun tämä oli 21-vuotias ihana, terve hyvinvoiva akateeminen opiskelijaneito. Mutta voi hirveä, kun hänellä nuo mitat oli 175cm ja 52kg ihan normaaleilla elämäntavoilla. Ei siis diettejä, painonkyttäystä, ortoreksiaa yms. Kyllähän tässä varmasti nyt oikeasti oli kaikki pielessä hänen elämäntavoissaan ja minun kierossa naismaussa, kun en etsinyt tuhdimpaa, eikös. Eli suvaitkaa myös ne hoikatkin, vaikka itsellä rassaisikin ne omat kilot.
Mä olen sirorakenteinen 171,5 cm ja mulle sopiva paino on 55-57. Muuten vyötärö paisuu sinne 80 cm tienoille.
Ton kokosia ei voi miehiksi sanoa. Ihan naruja. T. 28v nainen
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 21:41"]
Olen 171 cm 69kg. Urheilen aika paljon, 3-4 x vk 10 km juoksua, kotona treenaan painoilla lenkin jälkeen. Lihasta on varsinkin jaloissa. En mielestäni näytä läskiltä. Vaate koko yläosa s-M 36-38, alaosa M tai 38. Ostin juuri esprit farkut koko 28.
[/quote]
Kokonumerot nyt eivät paljoa kerro koska eri merkeillä on niin tajuttoman erilaiset mitoitukset. Olen sinua noin 15 kiloa kevyempi ja saman pituinen, ja käytän samoja kokoja kuin sinä. Ilmeisesti siis eri merkeiltä.
Itsellä 62kg. En tiedä olenko lihava vai en.
Oma pituuteni on 175 ja ruumiinrakenne tuollainen. Painan 60 kiloa, joten ehkä tuossa kolmosenkin arviossa on vähän liikaa?
172 cm pituiselle mitä tahansa 60-70 kg on normaalipaino.
Itse olen 90 kg, mutta en näytä omasta mielestäni lihavalta?
Alle 60 kg jos on sirorakenteinen.
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 09:18"]
Itse olen 90 kg, mutta en näytä omasta mielestäni lihavalta?
[/quote] Ehket, mutta muiden mielestä kyllä.
Noin 60 kiloa. Jos treenaisi ja ruumiinrakenne olisi vankempi niin 68 kiloa voisi olla ihan ok. Riippuu tietysti ihan mitä haluaa :)
Oon tuon pituinen ja laihemmillani olin 57kg (17v), normipainonani pidän 68kg (23v) ja nyt oon armoton läski 80kg (30v) :D
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 09:15"][quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 09:12"]N. 70 kg
[/quote] mun mielestä vähän liikaa. 60-65 parempi.
[/quote]
Samaa mieltä. Olen itse saman pituinen ja painan tällä hetkellä 70kg ja on liikaa. 5 kiloa pois niin hyvä! :)
[quote author="Vierailija" time="12.06.2015 klo 08:55"]...kun ruumiinrakenne on kapea, ja lihaksia ei suuremmin ole. Liikuntaa useamman kerran viikossa, mutta ei salitreeniä tai muuta painoharjoittelua. Ikää 30, ei lapsia.
(kysyn uteliaisuuttani, katson heittääkö joku oman painoni tähän)
[/quote] 63?
Mä olisin tyytyväinen, jos olisin 56-58 kg. Tällä hetkellä olen noin 64 kg.
Jos on tosiaan sirorakenteinen, eikä lihasta juurikaan ole, niin sanoisin, että noin 55 kg on hyvä paino. Itse pari senttiä AP:tä pidempänä olen ollut tuon painoinen jo muutaman vuoden, niin että keho hakeutuu siihen painoon automaattisesti. Tietenkin, jos treenaa salilla, paino nousee, kun ylimääräisiä rasvavarastoja ei juurikaan ole ja lihaksen määrä kasvaa.