Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan kamala toi mallikoulu!

Vierailija
19.05.2015 |

Lihaksista pitää päästä eroon ja mallin pitää olla kokoa 32! :O

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo

Vierailija
2/15 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko tuo jonain yllätyksenä sulle, ap? Mallimaailmassa on omat vaatimuksensa, jotka pitää täyttää, jos haluaa toimia mallina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä nuo vaatimukset Mallikoulu-ohjelman syytä millään muotoa ole. Ei se ohjelma ole noita normeja asettanut vaan mallitoimistot. Vaatimuksiin sinänsä en ota kantaa.

Vierailija
4/15 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 11:27"]No eipä nuo vaatimukset Mallikoulu-ohjelman syytä millään muotoa ole. Ei se ohjelma ole noita normeja asettanut vaan mallitoimistot. Vaatimuksiin sinänsä en ota kantaa.
[/quote]

Joo mutta eikö teitä pelota että se ohjelma vaikuttaa teini-ikäisiin tai nuorempiin lapsiinne?

Ap

Vierailija
5/15 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatinvalintakysymys

Vierailija
6/15 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teineistä toinen tähtää biologiksi ja toinen arkkitehdiksi. Aika yksinkertainen saisi olla jos kuvittelisi, että nuo koon 32 vaatimukset koskevat näitäkin ammatteja tai mitään muita ammatteja ylipäätään kuin sen vaatemallin.

Vierailija
7/15 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin 32? Mallit on yleensä kokoa 34/36. Pituus 174-182 cm.

Vierailija
8/15 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastavan toi on, lopeta urheilu ja liikunta, lihasten kuuluu surkastua 

Vierailija
9/15 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 11:38"]

Miten niin 32? Mallit on yleensä kokoa 34/36. Pituus 174-182 cm.

[/quote]

Tuo mallimaailman koko 34/36 vastaa ns. normaaleissa vaatteissa kokoa 32. Ja Snellmanin tytär itse sanoi Mallikoulussa, että mallin pitää olla kokoa 32.

Vierailija
10/15 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 11:32"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 11:27"]No eipä nuo vaatimukset Mallikoulu-ohjelman syytä millään muotoa ole. Ei se ohjelma ole noita normeja asettanut vaan mallitoimistot. Vaatimuksiin sinänsä en ota kantaa. [/quote] Joo mutta eikö teitä pelota että se ohjelma vaikuttaa teini-ikäisiin tai nuorempiin lapsiinne? Ap

[/quote]

Ei. Jos lapsi ei ole tyhmä ja kasvatus on hoidettu kunnolla, hän kyllä tajuaa, että nuo ovat vain mallimaailman vaatimuksia. Onhan noita huonoja roolimalleja maailma täynnä (esim. kaikenlaiset silikonijulkkikset), turha syyttää vain malleja.

Vierailija
11/15 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en anna mun teinin katsoa tuota ohjelmaa. Hän kipuilee kroppansa kanssa ihan tarpeeksi jo muutenkin, vaikkei sellaiseen syytä olekaan.

Vierailija
12/15 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 11:41"]

Sairastavan toi on, lopeta urheilu ja liikunta, lihasten kuuluu surkastua 

[/quote]

Otetaanpa vielä kerran.

Kenenkään ei tarvitse lopettaa urheilua tai liikuntaa, jos ei halua.

Mutta jos nyt sattumalta on päättänyt ryhtyä mallin ammattiin, silloin lihakset eivät saa olla liian isot, koska malli ei muuten mahdu niihin esiteltäviin vaatteisiin.

Lihaksien "surkastumisesta" kukaan ei ole puhunut mitään.

Vierailija
13/15 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ne tytöt näytä olevan kokoa 32 vaan enemmänkin 34-36. Kokoa 32 oleva näyttää jo anorektikolta ainakin jos on noin pitkä kuin mallit.

Vierailija
14/15 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muoti- ja mallimaailma on aika lailla vääristynyt ja todellisuudelle vieras. Tokihan monet vaatteet näyttävät hyvältä todella laihan ja pitkän ihmisen yllä, mutta ihmetystä herättää miksei niitä esitellä normaalipainoisten yllä. Tuohon 32 kokoon mahtuu murto-osa. Miksi on valittu standardiksi se kaikista pienin koko eikä vaikka keskikoko (m). Vastaisi enemmän sitä, miltä ne muotiluomukset näyttävät todellisuudessa tavallisten ihmisten päällä.

Vierailija
15/15 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siinä amerikkaversiossa käyty läpi osallistujien painoa? Mä en yhtään muista, että olisi ollut samanlaista keskustelua mitoista? En sitten tiedä onko siinä jo alunperin valittu kaikki mallinmitat täyttäviä malleja, vai etsitäänkö siellä vähän erilaista? Mä en oo viime vuosina sitä versiota katsonut, mutta ainakiin niissä ekoissa tuotantokausissa tuntui, että siellä kilpaili keskenään plusmallit, hoikat ja pitkät näytös- ja kuvausmallit, kasvomallit, katalogimallit jne. Suomessa taidetaan etsiä enemmän selaista perinteistä Suvi Kopos-tyylistä huippumallia. 

Mutta samaa mieltä olen, aiemmin katsoin näitä mallikouluja mielenkiinnolla, mutta nyt ei jotenkin enää jaksa kiinnostaa. Ehkä aika on ajanut ohi, tuntuu vaan jotenkin ihan tunkkaiselta nämä ohjelmat ja nämä muutamat jaksot mitä olen tätä Mallikoulua nähnyt, ei ole aiheuttanut mitään mukavaa ja kiinnostunutta fiilistä, vaan enemmänkin vain sellaisen ahdistuneet wtf-olon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan