Ulkonäköpiirre, jota itsessäni vihaan
Minulla on eräs piirre tai ominaisuus, jota ei kai yleisesti pidetä kovin positiivisena. Tai en tiedä. Nuorena minua kiusattiin tuon ominaisuuden takia paljon.
Kävi sitten niin, että viimeisin tapailumies huomautti minulle tuosta piirteestä, kiusoitteli minua siitä hymyillen. Pahoitin mieleni melkoisesti ja kerroin siitä hänelle. Mies sanoikin, että tuo piirre on hänestä viehättävä ja kaunis. Olin ihan puulla päähän lyöty.
Että mitähän tästä pitäisi ajatella. Olen aina pitänyt itseäni rumana tuon piirteen takia, mutta joku saattaakin pitää tuota piirrettä kauniina. Hämmentävää. En silti pysty hyväksymään tuota piirrettäni, ja minun on vaikea uskoa kehuja.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
palsta on anonyymi eikä ketään pysty tietämään kuka olet, voisi auttaa epävarmuuden kanssa, mutta ei tarvitse tietenkään kertoa.
Couperosa eli punoittava iho ja punastelutaipumus. Vihaan sitä!
- ap
Tähän on mm laserhoitoa saavilla ja esim peittäviä meikkivoiteita (vaikikpa joe blasco). Vihertävä värinkorjaus voide vaikka alle.
Minä kuulin jo että on jokin erikoinen nenä tai sellainen.
En vähättele iho-ongelmia mutta meikillä voi kyllä tehdä ihmeitä. Ja sitten vielä kaikki seerumit sun muut joilla oikeasti voi kohentaa ihon kuntoa. Couperosaan on taatusti omat niksinsä.
Muuta yhteen tuon miehen kanssa ja heitä kaikki peilit pois. Sen jälkeen tuota vihaamaasi piirrettä näkee eniten ihminen, joka pitää siitä, jolloin kaikki on hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
palsta on anonyymi eikä ketään pysty tietämään kuka olet, voisi auttaa epävarmuuden kanssa, mutta ei tarvitse tietenkään kertoa.
Couperosa eli punoittava iho ja punastelutaipumus. Vihaan sitä!
- ap
Tähän on mm laserhoitoa saavilla ja esim peittäviä meikkivoiteita (vaikikpa joe blasco). Vihertävä värinkorjaus voide vaikka alle.
Minulla on muutamia luottotuotteita, joista on apua jonkin verran. Silti lehahtelua esiintyy toisinaan. Auringossa en voi olla lainkaan ja myöskään alkoholia en voi käyttää edes pienen pientä pisaraa, koska naamani alkaa heti helottaa.
Jos menee laserkäsittelyyn, kauankohan toipuminen kestää? Onko jollakulla omakohtaista kokemusta?
- ap
Älä loukkaannu - en itse pidä isona asiana kun on couperosaan taipumusta, koska sitä voi peittää.
Eräs tyttökaveri loukkaantui kun huomautettiin hampaista, oli monta vuotta vihainen. Ei auttanut lepyttely.
Ukko siis vittuili naamastasi ja muutti tarinaansa kun kerroit pahastuneesi.
No eihän se couperosa varmaan kenenkään mielestä ketään kaunista, mutta ehkä olet kaunis muuten kasvoiltasi. Tai en tiedä, pitäisikö joku söpönä, että posket helottaa? Mutta siis, ei sitä miestä varmaan haittaa, että punoittaako ihosi silloin tällöin ja vielä kun meikillä saa vähän edes piilotettua sitä, jos olet muuten kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Älä loukkaannu - en itse pidä isona asiana kun on couperosaan taipumusta, koska sitä voi peittää.
Eräs tyttökaveri loukkaantui kun huomautettiin hampaista, oli monta vuotta vihainen. Ei auttanut lepyttely.
Minulle asiasta on tullut todella iso, koska nuorena minua kiusattiin. Eikä sen peittäminen aina kovin helppoa ole - no, nyt taisi löytyä hyvä CC-voide lopultakin (It Cosmetics).
Joka tapauksessa oloni on jostain syystä nyt vähän parempi, kiitos kaikille kivoista viesteistä! Laser- ja muista hoidoista kuulisin vielä mielelläni kokemuksia, mikäli joku osaa kertoa.
- ap
Vierailija kirjoitti:
No eihän se couperosa varmaan kenenkään mielestä ketään kaunista, mutta ehkä olet kaunis muuten kasvoiltasi. Tai en tiedä, pitäisikö joku söpönä, että posket helottaa? Mutta siis, ei sitä miestä varmaan haittaa, että punoittaako ihosi silloin tällöin ja vielä kun meikillä saa vähän edes piilotettua sitä, jos olet muuten kaunis.
Hmm, en kyllä ole millään lailla kaunis kasvoista. Löytyy jos jonkinlaista ulkonäkövirhettä. Mutta ehkä joskus pääsen sellaiseen mielentilaan, ettei tämä juttu enää tunnu niin suurelta.
- ap
Couperosa on vaikea hoidettava. Uskon että vaan USAssa osaavat hoitaa tai Venäjällä.
Vierailija kirjoitti:
Couperosa on vaikea hoidettava. Uskon että vaan USAssa osaavat hoitaa tai Venäjällä.
Niin on! Ei puhettakaan, että lähtisin töihin ilman meikkiä ja muuta kauneusarsenaalia. Kateeksi käy niitä, jotka ovat nättejä ns. saunapuhtaana. Itse en voi edes käydä saunassa.
- ap
En ole ikinä tykännyt silmistäni, minkä takia välillä arastelen silmiin katsomista. Mieheni taas on ihan alusta asti kehunut niitä. En siis ole hänelle kertonut, etten tykkää silmistäni. Niinkuin joku jo kertoikin jo, niin joskus se oma fiksaatio tietystä piirteestä menee yli, ja toinen näkee sinut ihan eri lailla.
Mitä vanhemmaksi ihminen tulee, sitä paremmin hän itse oppii ja tyyty hyväksymään ulkonäkönsä huonoimatkin puolensa.
Koska hän käsittää lopulta tajuaa sen, ettei olemassa mitään keinoja, millä voisin tiettyjä asioita ulkomuodostaan muuttaa.
Ja tuskinpa koskaan kukaan milloinkaan valitsee elämänkumppaninsa vain ja ainostaan ulkonäön perustella. Sillä jokainenhan sen tietää, että pelkällä ulkonäöllä ei mikään suhde pysy pystyssä loputtomiin.
Mutta toki pysyy silloin pystyssä, mikäli tunne, se rakkaus ja välittäminen on molemminpuolista.
Kannattaa huomata sekin, että myös miehet joutuvat elämässään hyväksymään oman ulkonäkönsä puutteet, aivan samoin kuin naisetkin.
Ja täysin varmaa on se, mikään täysin toisen osapuolen asettama ulkonäkövaatimus liitolle, ei milloinkaan tule saamaan aikaan onnelista ja tasapuolista, tasa-arvoista ja hyvää suhdetta. Ei koskaan.
Sillä jos sen toisen vaatima pelkkä upea ja hyvä ulkonäkö olis ykkösasia suhteessa, niin se sitä vaatinut hlö valvoisi ja vahtisi koko ajan toisen osapuolen ulkonäön muutoksia.
Ja arvostelisi koko ajan ja jatkuvasti sitä, jos pukeutuminen, käytös tai toisen ulkonäkö ei enää miellytä.
Ja väkisinkin ihmisen ulkonäkö muuttuu ajan myötä: Työstä ja huolista ja geeneistä riippuen nuo kaikki voivat näkyä, etenkin kasvoissa jo nopeasti keski-iässä.
Runsas auringonotto rypistää ihon jo varhain. Hiukset harmaantuvat, tai miehille tulee kaljua
Selluliittia kertyy käsivarsiin ja reisiin kerääntyy joillekin, vaikka ruokavalio oliskin terveellinen.
Pelkän ulkonäön varaan ei mitään liittoa voi rakentaa, ihmisessä täytyy olla täytyy muutakin, johon toinen rakastuu, ja jonka takia hän haluaa viettää koko loppuelämänsä juuri tämän tietyn ihmisen kanssa.
Tämä ei tietenkään sulje pois sitä, etteikö myös kauniit ja hyvännäköiset voisi olla upeita ihmisiä kaikkinensa.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä tykännyt silmistäni, minkä takia välillä arastelen silmiin katsomista. Mieheni taas on ihan alusta asti kehunut niitä. En siis ole hänelle kertonut, etten tykkää silmistäni. Niinkuin joku jo kertoikin jo, niin joskus se oma fiksaatio tietystä piirteestä menee yli, ja toinen näkee sinut ihan eri lailla.
Millaiset silmät sinulla on, jos saa kysyä?
- ap
Häpesin koko nuoruuteni hampaitani. Minua myös kiusattiin ja nimiteltiin isojen hampaideni vuoksi. Ne olivat isot ja koska myös suuni oli leveä, niin nauraessa todellakin koko rivistö näkyi.
Ensimmäisen kerran baarissa tuntematon tuli kehumaan hymyäni ja hampaitani, olin lyödä häntä päin pläsiä. Koko ilta pilalla, kun tihrutin vessassa...
Vuosien varrella kuulin koko ajan kehuja hampaistani, kerran jopa hammalääkärillä hoitaja ihasteli, kuinka suorat ja kauniit hampaat minulla oli. Tunne oli vuosia epätodellinen. Mitä uskoa, olivatko kehut aitoja vai mitä? Meni todellakin vuosia nuoruuden kiusaamisen jälkeen ennen kun näin peilistä saman mitä muut näkivät. Minulla itse asiassa ON keskimääräistä kauniimmat hampaat. :)
Vierailija kirjoitti:
Häpesin koko nuoruuteni hampaitani. Minua myös kiusattiin ja nimiteltiin isojen hampaideni vuoksi. Ne olivat isot ja koska myös suuni oli leveä, niin nauraessa todellakin koko rivistö näkyi.
Ensimmäisen kerran baarissa tuntematon tuli kehumaan hymyäni ja hampaitani, olin lyödä häntä päin pläsiä. Koko ilta pilalla, kun tihrutin vessassa...
Vuosien varrella kuulin koko ajan kehuja hampaistani, kerran jopa hammalääkärillä hoitaja ihasteli, kuinka suorat ja kauniit hampaat minulla oli. Tunne oli vuosia epätodellinen. Mitä uskoa, olivatko kehut aitoja vai mitä? Meni todellakin vuosia nuoruuden kiusaamisen jälkeen ennen kun näin peilistä saman mitä muut näkivät. Minulla itse asiassa ON keskimääräistä kauniimmat hampaat. :)
Eli minulla saattaa olla keskimääräistä kauniimpi couperosa? 😁
Kiitos kokemusten jakamisesta.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Mun silmät on vähän eri paria ja olen kyllä saanut kuulla siitä. Yksi niistä monista ulkonäköpiirteistä, joita itsessäni vihaan.
Vierailija kirjoitti:
Ukko siis vittuili naamastasi ja muutti tarinaansa kun kerroit pahastuneesi.
Näinhän minä sen tulkitsinkin.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Muuta yhteen tuon miehen kanssa ja heitä kaikki peilit pois. Sen jälkeen tuota vihaamaasi piirrettä näkee eniten ihminen, joka pitää siitä, jolloin kaikki on hyvin.
En ole aikeissa muuttaa yhteen.
- ap
Auttaisiko hyvä meikkivoide?