Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt alkaa olla taas ne ajat, kun anoppi alkaa aggressiivisesti syöttää viime kesänä hampaat irvessä keräämiänsä marjoja pakastimesta sukulaisille

Vierailija
04.02.2022 |

Aina se sama aggressio. Aggressiivisesti kerää, aggressiivisesti syöttää, koska pakastin pitää saada tyhjäksi kesää varten.

Miksi ei vain jätä keräämättä, niin saisi elää rauhassa eikä häiritsisi sukulaisia aggressiollaan?

Kommentit (111)

Vierailija
41/111 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh. Syökää pois. Eikö teillä ole vielä blenderiä? Sinne uppoaa jo pelkästään 5-10 litraa viikossa, jos muuten ei syö. Muksut vetävät smoothieta innolla ja harva aikuinenkaan siitä kieltäytyy. Vähän vaikka banaania makeudeksi ja rahkaa proteiiniksi.

Jos käytät kesäkuuhun mennessä tuon määrän viikossa, saat koko perheelle kuitua, vitamiinia ja herkkua. Anoppi saa hyvän mielen. Sitähän hänelle toivoit? Eli kaikki voittavat!

Vierailija
42/111 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla ap murheet. Lähetä mulle mikäli et muuta keksi. Minulla ei ole enää jäljellä kuin muutama rasia mustikkaa ja muutama aroniaa. Tuota aroniaa muuten suosittelen kaikille, se on varsinainen ihmemarja. Makuunkin kyllä tottuu alkukankeuden jälkeen. Viestissä 21 mainittiin aroniasta tehty sima. Resepti löytyy varmasti netistäkin, mutta kysyn myös tässä sitä. Kuinka sen teet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/111 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, anoppi poimii marjoja koko kauden. Täyttää itselleen arkkupakastimen ja poimii kaikille sukulaisille ja naapureille/puolitutuille ja meillekin. Ihan kiva, kyllä mulle kelpaa. Ahkerasti hän myös niitä käyttää ja leipoo. Mutta aina niitä on keväällä jäljellä. Varmaan pärjäisi yhden vuoden sadolla kaksikin vuotta, mutta ei, pakko päästä poimimaan lisää.

Vierailija
44/111 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee tästä ketjusta lapsuuden marjatalkoot mieleen.

Hirveästi piti poimia ja pakastaa. Yhtään ei saanut syödä vaan kaikki oli pakko saada pakasteeseen.

Pakastetut marjat eivät oikeasti ole edes hyviä. Toki niitäkin syö jos ei tuoreita ole tarjolla.

Mieluummin teen niin päin että syön kesällä kilokaupalla tuoreita marjoja ja talvella ostan pakastemarjoja jos niille tulee tarvetta.

Nykyään onneksi talvellakin saa kaupasta tuoreita marjoja.

Vierailija
45/111 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oispa tommonen anoppi. Ite pitää marjat kerätä ja kun ei kerkiä (kun on perheellisellä muutakin tekemistä ja valvoitteita), niin on ostettava

Vierailija
46/111 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, suomalaiset on tottuneet keräämään ne viinimarjat, vaikka niitä ei kukaa halua syödä eikä käyttää mihinkään. Mustikat, mansikat ja vadelmat on ok, mutta ne viinimarjat on kyllä riesa. 

Meillä saa linnut syödä marjat puskista.

Punaherukoista saa tehtyä todella hyvää vispipuuroa.

Olen samaa mieltä, mielestäni punaherukoista tehty vispipuuro on vieläkin parempaa kuin puolukoista tehty.

Vierailija
47/111 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, anoppi poimii marjoja koko kauden. Täyttää itselleen arkkupakastimen ja poimii kaikille sukulaisille ja naapureille/puolitutuille ja meillekin. Ihan kiva, kyllä mulle kelpaa. Ahkerasti hän myös niitä käyttää ja leipoo. Mutta aina niitä on keväällä jäljellä. Varmaan pärjäisi yhden vuoden sadolla kaksikin vuotta, mutta ei, pakko päästä poimimaan lisää.

Tuon ikäluokan ihminen tietää ja ymmärtää, että jokainen kesä voi olla se viimeinen, kun metsään kykenee. Eivät halua jättää yhtään kesää elämästään pois, jos ei ole pakko.

Nuoremmat sitten jauhavat ennemmin stepperiä salilla tai notkuvat niska mutkalla somessa. Ja valittavat, kun pitää syödä mummin marjoja....

Vierailija
48/111 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, suomalaiset on tottuneet keräämään ne viinimarjat, vaikka niitä ei kukaa halua syödä eikä käyttää mihinkään. Mustikat, mansikat ja vadelmat on ok, mutta ne viinimarjat on kyllä riesa. 

Punaherukoista saa tehtyä todella hyvää vispipuuroa.

Olen samaa mieltä, mielestäni punaherukoista tehty vispipuuro on vieläkin parempaa kuin puolukoista tehty.

Sama täällä!

Vierailija
49/111 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin kyllä hyvin tyytyväinen tuollaisesta anopista.

Oletko sitä tyyppiä joka mielummin ostelee maailman toiselta laidalta rahdattuja erikoishedelmiä, kuin syö kotimaisia ja puhtaassa luonnossa kasvaneita marjoja?

Vierailija
50/111 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olisin kyllä hyvin tyytyväinen tuollaisesta anopista.

Oletko sitä tyyppiä joka mielummin ostelee maailman toiselta laidalta rahdattuja erikoishedelmiä, kuin syö kotimaisia ja puhtaassa luonnossa kasvaneita marjoja?

Kyse on asenteesta. Kuka haluaisi ottaa vastaan vihamielisesti kerättyä ja tyrkytettyä lahjaa? ap

Vierailija
51/111 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kelpaisi. Mummo täytti aina meidän lapsuudessa tyttärensäkin perheen pakastimen. Oli ihanaa, kun tiesi, että aina saa tehtyä piiraan, kiisselin ym.

Vierailija
52/111 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin ikikiitollinen jis saisin superterveellisiä marjoja. Ei kai aloittaja ole roskaruoan kuluttaja.

53/111 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin mielelläni vastaan ja joisin terveellisiä  smootheja joka päivä. Ostin kaupasta mangoa, metsämarjoja ja jotain muuta, tarjous 15 kruunua pkt . Ihan OK hinta , mutta omat poimitut sisältää enemmän vitamiineja.

Vierailija
54/111 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin ikikiitollinen jis saisin superterveellisiä marjoja. Ei kai aloittaja ole roskaruoan kuluttaja.

Viimeksi syönyt burgeria ennen koronaa. ap

Vierailija
55/111 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerropa sille että nykyään saa vaikka Liiteristä ison pussin kotimaisia pakastemarjoja muutamalla eurolla :D

Hyi hitto, minkä makuisia. Ostin puolukoita, kun en niitä nyt omalta äidiltäni saanut ja ihan väljähtyneen makuisia, ei mitään jäljellä puolukan happamuudesta. Itse olen syvästi kiitollinen kaikista marjoista, jotka äiti minulle kantaa. Marjastan ja sienestän myös itse, mutta autottomana pk-seutulaisena ei pääse hyville apajille niin usein kuin haluaisi.

Vierailija
56/111 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä tarvi maailman tappiin odotella, kun sinne metsään on lähdettävä, että saa jotain ravinnonlisää haalittua. Perunapula uhkaa jo.

Marjat on hyviä. Syö pois, täällä on jo tullut hyviä vinkkejä.

Vierailija
57/111 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minuakin risoisi, jos keräisin talteen terveelliset luonnonantimet ja toiset vaan tuijottaisivat ruutua tumput suorina. Voi tätä kiittämätöntä maailmanmenoa.

Vierailija
58/111 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se pakko on harrastus, liikkuu ulkona ja nauttii.

Samoin kuin sinä roikut paskapalstalla haukkumassa muita, harrastuksensa kullakin.

Vierailija
59/111 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä jaksa yleistää. Minulle kelpaavat hyvin niin mehuksi keitetty kuin marjatkin, etenkin mustat todella hyviä eri välipaloissa. Ottaisin vastaan ihan niin paljon kuin joku antaisi ja voisin kerätä itsekin.

Vierailija
60/111 |
04.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kelpaa aina anopeilta marjat ja mehut. Anoppi antaa lakkoja ja äiti muuta sekä keittämiään mehuja. Joskus omenasosetta.

Ei ne väkisin jakele.