Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kokemuksia reseptillä saatavista lääkkeistä, jotka auttaa laihdutuksessa?

Vierailija
03.02.2022 |

Millä mitoilla sait lääkkeet, kauanko käytit, paljonko laihduit, pysyikö paino poissa, oliko sivuvaikutuksia...
Kertokaa kaikki! 😄

Kommentit (145)

Vierailija
101/145 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saxendasta ei mulle apua. Makeanahminta jatkui, vaikka ei ehkä enää tehnyt niin mieli, söin vaan pakonomaisesti.

Vierailija
102/145 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinällään jännä ilmiö jota en itsekään osaa selittää, ettei niin enää tee mieli makeaa, mutta silti sitä syön ja syön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/145 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suolistohormoni. Saxenda ja Ozempic, nämä ovat pistettäviä lääkkeitä. Tablettimuotoinen Rybelsus. Kalliita mutta tehokkaita suurimmalle osalle käyttäjistä.

Se lääkkeen hinta kyllä säästyy jo niistä herkuista, jotka joutuu jättämään väliin lääkkeen takia. Ei kannata tilata pikaruokaa, eikä oiekastaan käydä ravintolassakaan, koska ruoka oksettaa.

Vierailija
104/145 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinällään jännä ilmiö jota en itsekään osaa selittää, ettei niin enää tee mieli makeaa, mutta silti sitä syön ja syön.

Makean jatkuva syönti tekee aivoihin muutoksia, ja sen makean jättäminen ei olekaan helppoa. Mutta kyllä siitä voi pääsee irti, mutta vie todellakin yllättävän kauan. Esim. vähempään suolan käyttöön tottuu jo 2 viikossa.

Vierailija
105/145 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaasto 16+8, 8 tunnin aikaikkuna jonka aikana syö riittävästi proteiinia ja kasviksia.

Toimii.

Vierailija
106/145 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valaiden ininää,osta peili uniikki lumihiutale

Vierailija
107/145 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö teitä yhtään pelota??

Mikä pelottaa? Laihtuminen vai? 

Haittavaikutukset.

Vierailija
108/145 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni raskasti ylipainoinen söi Sv lääkkeinä 1v.Laihtui. Mutta ei muttanut elin tapoja laihuutta kesti 2 vuotta.Sama asia Ene ryhmä,julkisen sektrorin hinnoin  lihavuusleikkaus,kuin irto nahan poisto.Henkilö yli 5 vuodessa jo menossa kovaa vauhtia lähtöpainoonsa.Koska ei muttanut elin- tapojaan.Mitä hyötyä silloin on pillerit,laihdutus leikkaus?

Tuohan siinä on vaarana, myös jotkut lihavuusleikatut onnistuvat lihomaan uudestaan.

https://www.is.fi/terveys/art-2000009335509.html

Tuossa lääkärin kertomaa linkissä.

Nopean laihtumisen seurauksena usein tulee sappioireita (itselläni ketosta ja nutriletista ja siksi laihdutin ihan perinteisellä hitaalla menetelmällä eli painopudostus vain maks kilo kuukaudessa ja siitä ei mitään sairausoireita tullut). Kaikilla ei suinkaan tuokaan hidas menetelmä onnistu ensi yrittämällä.

Vierailija
109/145 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni käy usein niin että kun käyn illalla lenkillä, edes lyhyellä, tai kuntoilen, se vie nälän pois koko loppuillaksi. En tiedä miksi. Mutta tätä kannattaa hyödyntää, jos jollain muullakin toimii.

Vierailija
110/145 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saxendasta ei mulle apua. Makeanahminta jatkui, vaikka ei ehkä enää tehnyt niin mieli, söin vaan pakonomaisesti.

Makean ahminta loppuu siihen paikkaan kun et itse enää osta niitä tuotteita kotiisi. Kierrä herkkuhyllyt kaukaa kaupassa. Omaa heikkouttaan voi myös ottaa kontrolliin näin. Huijaa itseäsi kun kerran olet heikko tahdonvoimaltasi. Kaikki herut pois kotoa. Ota tilalle jotain muuta kun herkutteluhimo iskee, esim. kevyt mansikkamehu, tomaatteja, omena, porkkanoita, yms.

Ja, kannattaa pitää piilossa itseltä kaikki mainokset ja olla katsomatta ollenkaan tv mainoksista miitä herkkuja. Näin ne pysyy poissa mielestä.

Vierailija
111/145 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haittoina voi olla ripulia, mielialaoireita huonoa oloa. Itse kokeilisin ennemmin vhh-ruokavaliota. Antti Heikkilän Pellinki-dieetti. 

Vierailija
112/145 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ei kokemusta eikä tarvetta, mutta kaksi ihmistä tiedän jotka käyttävät Ozembic-lääkettä, toinen mies toinen nainen. Kumpikaan ei ole laihtunut yhtään, mutta syynä varmasti se että herkkuja ja roskaruokaa kuluu.

Eiköhän siinä pidä myös ruokailutottumuksia muuttaa?

Pitää muuttaa ruokailutottumuksia, pelkkä lääkkeen syöminen ei laihduta ketään. Mutta toisilla syöminen muuttuu vähän kuin itsestään, kun ei enää jaksa syödä kovin paljon eikä tee jatkuvasti mieli napostella jotain.

Mutta sitten on sellaisia kuin minä, joilla lääke ei vie ruokahalua ja makeanhimoa kovinkaan tehokkaasti vaan ainoastaan aiheuttaa pahoinvointia, joka vähän hillitsee syömistä. Voisin  halutessani syödä herkkuja kaiket päivät, lääke ei ole näihin mielitekoihin vaikuttanut vaan joudun itse jatkuvasti kieltäytyä epäterveellisistä herkuista. Siksi har

jokainen joutuu jatkuvasti kieltäytymään epäterveellisistä herkuista. Tämä on normaalia elämää. Musta tuntuu että sulla on ehkä taustalla joku vääränlainen kotoa tullut käsitys siitä mikä on normaalia syömistä, jospa kotonasi lapsena syötettiin paljon herkkuja tai näit vanhemmiltasi väärät ruokailutottumukset, ja erehdyt pitämään niitä normaaleina. Täytyy vaan sanoa itselleen että nyt loppui epäterveellinen mättö ja lopetat sen, tai ainakin rajusti vähennät. Kyllä joskus voi ottaa makeaa, mutta ei usein. Kai on kyse itsehillinnästä , ja impulssikontrollista.

Vierailija
113/145 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaasto toimii, koska sen aikana insuliinintaso rauhoittuu,sitä myötä insuliiniresestenssi lievittyy.

Myös solujen autofagia eli puhdistaminen (syödään vanhat solut pois) käynnistyy.

Vierailija
114/145 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kokemusta: näpit irti niistä lääkkeistä! Estävät sinua aloittamasta ITSE järkevämpää syömistä.

Höpöhöpö hassu. Lääke nimenomaan auttoi aloittamaan järkevämmän tavan syödä. Sinulla kun ei ole tästä kokemusta ja olet ilmeisesti itse hoikka, olet jäävi kommentoimaan asiaa, josta et mitään tiedä.

Pieleen meni! Olen pudottanuz 19 kg kahdessa vuodessa elintapoja muuttaen. Pituus 166, lähtöpaino 86, nyt 67. Sitä ennen ytitin lääkkeiden avulla. Joten en ole jäävi! Jos täällä kysytään kokemuksia, ja vastaan, mikä sinä olet minua jääviksi haukkumaan?

No mikä sinä itse olet täällä huutelemaan muille miten kuuluu toimia? :D Kerro oma kokemuksesi vaan, ja pidä sen jälkeen turpasi kiinni.

Minä ainakin olen saanut painoa reilusti tällä lääkkeellä alas, ja kun oli saatavuuskatko useita kuukausia, ei paino noussut grammaakaan. Ruokavalio kunnossa ja säännöllinen. Jokainen tekee omalla tavallaan, ja eiköhän ne, jotka jatkavat ylensyöntiään lopetettuaan lääkkeen ja lihovat takaisin, opi. Jatkossa sitten järki ja itsekuri käyttöön.

Olemme erilaisia ja fysiologiat vaihtelevat, ei voi yleistää. Ja joillainhan on parempi kontrollikin itsensä kanssa, kun taas toiset ovat heikompia. Tähän ei sinun viisastelusi auta.  -sivusta

Vierailija
115/145 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ozempic käytössä nyt 2 vuotta. Kerran viikossa pistos. 32 kg lähtenyt.

Vierailija
116/145 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää muistaa, että tuolla lääkkeellä voi laihtua  vain 16 prosenttia painostaan, uusimmilla ja tehokkaammilla jopa 20 prosenttia. Eli 100-kiloinen laihtuu todennäköisesti 16 kiloa ja voi edelleenkin olla ylipainoinen.

Ilman muuta itsellenikin olisi tarjottu ja olisin halunnutkin noita lääkkeitä silloin kuin painoin 120 kiloa, mutta tiedän, että olisin tullut sairaaksi, koska sappitiehyeni reagoivat tuskallisesti liian alhaiseen kalorimäärään eli paastoon.

Niinpä lopulta kymmenien kuurien jälkeen aloin vain vähentää syömistä, siis syödä pienempia annoksia jne (oikeastaan noiden virallisten ohjeiden mukaan). Kesti vuosia, mutta olen nyt pysynyt normaalipainon ylärajoilla jo 15 vuotta. Ja silti saan nauttia hyvästä ruuasta joka päivä. Minulla pysyvä painon putoaminen oli vauhtia kilo kuukaudessa.

Vierailija
117/145 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutin ensin omin avuin ja ilman mitään vippaskonsteja yli 50 kiloa. Sitten pamahti diabetes päälle ja insuliini nosti painoa yli25 kiloa. Ja ei, mitään ei ollut tehtävissä, turposin kovaa vauhtia vaan, ihan sama mitä söin. Suvussa toisen vanhemman puolella liki kaikilla sama juttu, diabetes, sekä laihoilla että pulskemmilla.

Lääkäreille siitä puhuin ja apua huusin, mutta sanoivat vaan, että kyllä se siitä. Yhdeltä kysyin Ozempic-reseptiä, mutta vastasi, että laihduta! ;D Tällaisia meillä. Tämä kaveri oli itämailta tullut. Hoono soomikin vielä. Valitin ja sain uuden lekurin, jolta resepti viimein ja Kelakorvattavuus täysimääräisenä. 

Nyt on lähtenyt 15 kiloa pois ja homma jatkuu. Arvot täysin kohdillaan kaikki. Ei mitään sivuvaikutuksia, päinvastoin vatsa toimii ja olo on mitä parhain. Syön oikein. Käytän vaikka loppuikäni, takaisin en liho!

Vierailija
118/145 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wau, itse valitin lääkärille kenen kanssa olen jutellut vain puhelimitse että minulla on 10 kg ylipainoa ja yritän tiputtaa. Tämä lääkäri ehdotti Ozempic lääkettä jo tässä vaiheessa koska minulla on tyyppi 1 diabetes. Itse olen sitä mieltä että kilot lähtee ruokavaliolla ja liikunnalla. Olin aika yllättynyt lääkärin ehdotuksesta. En suostunut kokeilemaan tuota lääkettä.

Vierailija
119/145 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pätkäpaasto 16+8, 8 tunnin aikaikkuna jonka aikana syö riittävästi proteiinia ja kasviksia.

Toimii.

Sehän todettiin haitalliseksi. Lisää sydäririskiä.

Vierailija
120/145 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin menossa polvileikkaukseen, hoitaja punnitsi ja sanoi miten näin on oikein käynyt, mulla oli silloin lievä ylipaino. Sen jälkeen lisäsin liikuntaa ja paljon, olen aina ollut huono syömään, jos syön niin tosi vähän, tuntuu ettei mahtuisikaan enempää. 

Nyt housut putoaa päältä painan 50kg.

Joskus olin pyytäny Ozempic lääkäriltä, hän sanoi EI, koska sulla on hyvä vaste.

Mittasin itse, ja tulos oli 7,0 minusta ei hyvä. 

Mutta ystävälläni oli lukema 10 sanoin nyt lääkäriin sulla on diabetes, mutta menee lääkäriin kun toinen jalka on haudassa. Hän on kova syömään karkkia ja jäätelöä, on semmoinen karkkikumpu keskivartalossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi