Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kokemuksia reseptillä saatavista lääkkeistä, jotka auttaa laihdutuksessa?

Vierailija
03.02.2022 |

Millä mitoilla sait lääkkeet, kauanko käytit, paljonko laihduit, pysyikö paino poissa, oliko sivuvaikutuksia...
Kertokaa kaikki! 😄

Kommentit (145)

Vierailija
61/145 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeen yksi tarkoitus onkin totutella pienempiin ruoka-annoksiin. Jollei tätä noudata lääkkeen lopettamisen jälkeen vaan palaa vanhaan ylensyöntiin niin toki lihoaa takaisin. 

Juuri näin. Itsellä 14 kk O takana, -19 kg (nyt paino 83). Syön 2-3 kertaa päivässä nykyään (aamupala klo 9 ja lounas 14-15, yleensä ei muuta), en koskaan santsaa - päin vastoin, usein jää ruokaa lautaselle kun ei jaksa syödä. 

Vierailija
62/145 |
04.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aihesta tuli TV ohjelma 1-tai 2 vikoa sitten. Menkää sekaa ylen arenaa löytyykö? Miksi ette katso terveysohjemia maksutomilta kanavilta Suomessa.Tietäisitte enemän.Ohjema tuli Tv 1 oliko nimi Akuutti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/145 |
08.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutuslääke Xenical - https://tonzes.com/slimfi.htm Olen pudottanut yli 14 kiloa, enkä ole muuten joutunut paljoa muuttamaan ruokavaliotani tai liikunnan määrää.

Vierailija
64/145 |
10.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyroksiini + Rybelsus, miten otatte, onko haittavaikutuksia?

Vierailija
65/145 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
66/145 |
18.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Rybelsus 14 mg yhtä tehokas kuin Ozempic 1 mg? Kokemuksia?

Vierailija
67/145 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun diabeteshoitaja kertoi, ettei Rybelsus ole yhtä tehokas kuin Ozempic, vaan Rybelsus 14mg vastaa lähinnä Ozempic 0,5mg.

Vierailija
68/145 |
20.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tää nykyaika kyllä surullista, kun lääke pitää olla ihan jokaiseen asiaan. Lääkefirmat hurraa ja keksii lääkkeitä tavallisiinkin asioihin, jotka voisi helposti ratkaista elintapoja muuttamalla.

Sitten jos on hormoneissa ja insuliiniresistansissa häikkää, niin silloin voi kokeilla lisäravinteita: d-vitamiinia kunnolla (ei suomalaisen saantisuosituksen mukaisesti), magnesiumia ja sinkkiä. Näistä on suurimmalla osalla puute ruokavalion tai suoliston läpäisevyyden takia. Halutessaan voi ottaa avuksi berberiinin tai inositolin, jotka auttavat insuliiniresistanssissa, hormoneissa ja mieliteoissa.

En ikinä söisi lääkettä, jos vaihtoehtona on tehdä jotakin muuta. Noissa kuitenkin on sivuvaikutuksensa.

Vierailija
69/145 |
07.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Concerta

Vierailija
70/145 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kokemusta: näpit irti niistä lääkkeistä! Estävät sinua aloittamasta ITSE järkevämpää syömistä.

Päinvastoin. Helpompi syödä järkevästi, kun tulee normaali kylläisyydentunne, eikä ruoka hallitse ajatuksia, kun mieliteot on lähes poissa.

Vierailija
71/145 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Ozempicia esidiabetekseen ja painonhallintaan omakustanteisesti. Reseptin sain ennen lääkeyhtiön toimitusvaikeuksia. 115€ kynä riittää kuuteen viikkoannokseen ja painoa on lähtenyt 6 kg vuoden aikana. Parasta tässä on ollut muutos ruokaan suhtautumisessa. Verensokerin tasaantuminen on poistanut jyrkät laskut ja kovan nälän. Ruuasta nauttii, vaikka sitä söisi vähemmän kuin ennen.

Vierailija
72/145 |
28.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Kaverit! 20 vuotta olen käyttänyt insuliinia ja tablettihoitoa. Ikää kun tulee lisää, niin elimistö - haima toimii huonommin ja sokeritasapaino huononee. Nyt tämä Oze valitettavasti aiheuttaa haimassa kovaa kuormaa ja saattaa haima irtisanoutua - kuolema! Mitäs nyt tehdään - käyttäisikö Ozea vai ei?

Vierailija
73/145 |
14.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain Rybelsuksen vajaa 4 viikkoa sitten, bmi 32. Aloitusannoksella vielä, ensi viikolla alkaa 7 mg. Ei mitään vaikutusta vielä, sama makeanhimo vaivaa edelleen jatkuvasti eikä ruokahalu ole vähentynyt yhtään. Toivottavasti annoksen nosto vaikuttaa jotenkin. Eipä ole kyllä ollut haittavaikutuksiakaan. Alunperinkin olen ollut epäileväinen, että minuun mikään tehoaisi, ehkä siinä syy. 

Vierailija
74/145 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon syönyt viikon rybelsus 3mg. Bmi 54. Ruokahalu vähentynyt tosi paljon ja nälkäkään ei oikein vaivaa, vaikka ruoka-annokset on reippaasti pienentyneet. Pitää huolehtia, että saan tarpeeks proteiinia ja vitamiineja ym. Jos toimii jatkossakin näin hyvin, ei oo tarvetta nostaa annosta. En saa mitään korvausta, joten maksan 120e/kk, mutta jos syön näin vähän, säästän varmaan ruokakuluissa 200e/kk.

Vierailija
75/145 |
25.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on takana nyt vuosi Rybelsusta, paino pudonnut 95 kilosta 78 kiloon, ja jatkuu (pituus 167). Mieliteot poissa, annoskoko (alkup ongelma) pieni, ja tuo vielä ohjaa pois rasvaisista ruoista. Tarkoitus on jättää se pysyvään käyttöön, kun normaalipaino on saavutettu (mulla on pari perussairautta, joiden hoito on vaihtanut suoliston bakteerikannan). Hoitovaste on niin hyvä, ettei annostusta koskaan nostettu 14 mg:aan vrk:ssa, vaan 14 mg:n resepti on kirjoitettu puolitettavaksi kustannussyistä. Tässä matkan varrella olen päässyt eroon verenpainelääkkeistä. 

Vierailija
76/145 |
09.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt Rybelsusta 4 kk eikä paino laske. Annoskoot ovat kyllä pienentyneet ja karkit olen jättänyt kokonaan pois, muutkin herkut ovat ihan minimissä eli 1-2 kertaa kk. Vähän huonoa oloa ja närästystä eikä vastakaan toimi niin hyvin kuin ennen. Mutta paino ei vaan putoa. Ensimmäisen kuukauden aikana lähti 0,5 kg, toisen kuukauden 1 kg ja sen jälkeen ei enää mitään. Mielitekoja ei ole eli on suht helppoa olla terveellisellä ruokavaliolla. Tavallaan lääke siis toimii, mutta paino ei putoa.

Kävin lääkärin kanssa läpi pitämääni ruokapäiväkirjaa ja lääkäri totesi minun syövän liian vähän. Tuntuu kuitenkin typerältä lisätä syömistä, kun sittenhän paino taas nousee. Eli tämä toimii ihan samoin kuin aiemmatkin laihdutus yritykseni: paino putoaa ensin vähän ja sen jälkeen tulee stoppi. Normaalisti olen tässä kohtaa luovuttanut ja paino on alkanut heti nousta.

Joulukuussa aloin lisätä liikuntaa, pieniä määriä kävelyä eli n. 30 min päivä, joka on kuitenkin minulle paljon, kun en yleensä liiku ollenkaan. Ei vaikutusta.

Onko kenelläkään muulla käynyt näin että paino ei putoa, vaikka kaiken järjen mukaan sen pitäisi? Lääkäri on käskenyt vain jatkaa, mutta tuntuu niin turhalta. Ja kun pudotettavaa kuitenkin on suht runsaasti, mitat nyt 162/84.

Vierailija
77/145 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla saxenda vaihtui syksyllä rybelsukseen. Saxendaa en pystynyt täyttä annosta käyttämään ollenkaan. Mutta saatavuusongelman takia vaihdettiin. Yhteensä nyt ollut käytössä n. Vuoden.

Ruokahaluun/nälän tunteeseen ja kylläisyyden tuntemukseen vaikuttaa. Rasvaiset ruoat karsiutunut pois/tosi vähiin. Annoskoko pienentynyt hurjasti.

Rybelsus ei sinänsä ensimmäiseen n. 4kk tehnyt mitään ja meinasinkin lopettaa. Mutta sitten kun aloitin toisen kk 14mg tablettia niin vaikutus alkoi.  Eli se vaikutuksen tulo voi kestääkin... (tosin ihmettelen aina meillä lihavilla sitä, että painon pitäisi pudota mieluiten heti ja paljon. Ja laskemme kovin niitä kiloja ym. Ei meillebylipainokaan ole tullut kuukaudessa eikä kahdessa)

Aiheuttaa närästystä ja röyhtäilyä tosi helposti. Ihan pieniä määriä vaan syötävä. Ja rasvan kanssa tarkka. Mitään paistettua en kestä. Happojuomat on jääneet pois ja myös kahvi.

En käy vaa'alla koska se on  " itsemurha" minun tapauksessani. Olostani ja vaatteistani kyllä tiedän, että painoa on lähtenyt. Vaatekoko on pienentynyt 2 -3 kokonumeroa. Ja liikkuminen on helpottunut ja jaksaminen parantunut. Liikkuminen ei tunnu niin epämiellyttävältä.  Onhan tässä iso muutos tapahtunut. 

Omakustanteisesti syön tätä lääkettä ja vielä ei ole mitään ajatustakaan lopettamisesta.

Vierailija
78/145 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoset sieltä sitten. Kokemus loistaa poissaolollaan. Jos ei asiasta tiedä/ymmärrä, voisi olla vaan hiljaa.

Vierailija
79/145 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmoset sieltä sitten. Kokemus loistaa poissaolollaan. Jos ei asiasta tiedä/ymmärrä, voisi olla vaan hiljaa.

Mihin viittaat kommentillasi? 

Vierailija
80/145 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei kokemusta eikä tarvetta, mutta kaksi ihmistä tiedän jotka käyttävät Ozembic-lääkettä, toinen mies toinen nainen. Kumpikaan ei ole laihtunut yhtään, mutta syynä varmasti se että herkkuja ja roskaruokaa kuluu.

Eiköhän siinä pidä myös ruokailutottumuksia muuttaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän