Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kokemuksia reseptillä saatavista lääkkeistä, jotka auttaa laihdutuksessa?

Vierailija
03.02.2022 |

Millä mitoilla sait lääkkeet, kauanko käytit, paljonko laihduit, pysyikö paino poissa, oliko sivuvaikutuksia...
Kertokaa kaikki! 😄

Kommentit (145)

Vierailija
81/145 |
06.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Minulle määrättiin juuri tuo lääke ja kiinnostaa tuo Virosta hakeminen kun sinne keväällä reissu muutenkin.Saitko  ihan normaalisti menemällä apteekkiin Kela-kortin kanssa? Pitikö olla tulostettuna jotain tms?

Vierailija
82/145 |
07.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ei kokemusta eikä tarvetta, mutta kaksi ihmistä tiedän jotka käyttävät Ozembic-lääkettä, toinen mies toinen nainen. Kumpikaan ei ole laihtunut yhtään, mutta syynä varmasti se että herkkuja ja roskaruokaa kuluu.

Eiköhän siinä pidä myös ruokailutottumuksia muuttaa?

Pitää muuttaa ruokailutottumuksia, pelkkä lääkkeen syöminen ei laihduta ketään. Mutta toisilla syöminen muuttuu vähän kuin itsestään, kun ei enää jaksa syödä kovin paljon eikä tee jatkuvasti mieli napostella jotain.

Mutta sitten on sellaisia kuin minä, joilla lääke ei vie ruokahalua ja makeanhimoa kovinkaan tehokkaasti vaan ainoastaan aiheuttaa pahoinvointia, joka vähän hillitsee syömistä. Voisin  halutessani syödä herkkuja kaiket päivät, lääke ei ole näihin mielitekoihin vaikuttanut vaan joudun itse jatkuvasti kieltäytyä epäterveellisistä herkuista. Siksi harkitsenkin nyt lääkkeen lopettamista. Puoli vuotta lääkkeen käyttöä, painoa pudonnut 3,5 kg ja rahaa mennyt yli 700 euroa. Melko kallis hinta pudotetuilla kiloilla.

Kaikille semaglutidi ei ole mikään automaattinen laihdutuskeino, lähes sama työ pitää pudotettujen kilojen eteen nähdä kuin ilman lääkettäkin. Harvemmin vain kirjoitetaan meistä epäonnistujista, ennemmin hehkutetaan niitä, jotka pudottavat 10-20 kg puolessa vuodessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/145 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huippulääke. Reilun vuoden ollut käytössä. 8 kk aikana paino putosi reilu 30 kg ja nyt pysynyt siinä. Pidin kuukauden tauon lääkkestä lääkärin ohjeen mukaan. Nyt taas käytössä. Noin kolmen viikon kohdalla taukoa kylläisyyden tunne ruokailun jälkeen hävisi ja painokin lähti hieman nousuun. Eli lääke on sitten varmaan loppuelämän käytössä. Tallinnasta olen lääkkeet hakenut. Kilpirauhasten poisto vei kylläisyyden tunteen noin 8 v sitten, jonka jälkeen ylipainoa kertyi tuo 30 kg. Eli ihan sama mitä ja kuinka paljon söin, koskaan ei tullut maha täyteen vaan aina oli pieni nälkä. Rybelsus toi normaalin kylläisyyden tunteen takaisin ja näköjään vaatii lääkkeen syömisen myös jatkossa. Tuon lääkkeen hinnan säästää reilusti pienentyneillä kauppa/ravintola laskuilla. Ruokaa ei mene entisiä määriä sekä ravintoloissa riittää usein alkuruoka tai perheen kanssa syödessä lokkeilu heidän lautasiltaan. Eihän toi Tallinnan hinta ole kuin 1-3 ravintolaruoka-annoksen hinta/kk. 

Vierailija
84/145 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla Rybelsus alkuvuodesta asti. Eka 3mg ja nyt ollut 7mg. Kohta vaihtuu 14 mg. Näillä pienemmillä annostuksillakin jo ruokahalu ekat viikot ihan kateissa, huonosta olosta vasta alkaa huomata että pitää syödä. Arkena rutiinit kunnossa mutta eilenkin meni melkein 20 h syömättä. Röyhyttää ja närästyttää, mutta ei mitään elämää kovasti haittaavaa. Enemmän koen helpotusta kun elämä ei pyöri ruoan ympärillä ja melkein päivittäisiä nälkäkiukkuja ei tule lainkaan. Herkkuja syön kun huvittaa, määrää helppo hallita kun sokerikoukku talttunut lääkkeen avulla.

Hain Virosta lääkkeitä, on siellä 30% halvempia.

Painoindeksi alussa 33, nyt painoa pudonnut viitisen kiloa eli vähän alle kilon viikkotahtia. Kolesteroli ja verenpaineongelmia oli.

Miten virosta haetaan lääkkeitä? Saitko reseptin siis Suomesta vai kävitkö Virossa lääkärissä myös?

Vierailija
85/145 |
17.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tomppa kirjoitti:

Reseptin kyllä saapi tuolla vaikka heti moneenkin valmisteeseen, myös tuohon Rybelsus valmisteeseen, mutta et kyllä tule saamaan siitä kelakorvauksia pelkällä BMI vetoomuksella ; ) . 

Ei mihinkään laihdutuslääkkeeseen saa kelakorvauksia pelkästään painoindeksin perusteella.

Vierailija
86/145 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suolistohormoni. Saxenda ja Ozempic, nämä ovat pistettäviä lääkkeitä. Tablettimuotoinen Rybelsus. Kalliita mutta tehokkaita suurimmalle osalle käyttäjistä.

Mistä reseptin voi saada? Hyvinvointikeskuksesta eikä työterveydestä ei suostuta määräämään näitä lääkkeitä, koska ei tiedetä näistä mitään. Pitää mennä yksityiselle mutta mistä löydän lääkärin joka tietää enemmän ko. lääkkeistä?

Vierailija
87/145 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle määrättiin Ozempic, koska taustalla oli cushingin oireyhtymä, joka sekoitti kropan toiminnan. Neljä vuotta olen kohta laihduttanut, mutta edes ene-ruokavalio ei poistanut cushingin tuomio kiloja ja ongelmaa eli pallomaha/palloposket/niskakyhmy vs. tikkujalat. Ja joo, hallitsen laihdutuksen/syömättömyyden, koska taustalla pitkäaikainen anoreksia...

Paastoamalla painon saattoi saada pari kiloa alas, mutta jopa ene-kuurilla, kilot pomppas takas. 

Myös veriarvot ym. meni samassa rytäkässä ihan sekaisin. Eli oli esidiabetes, korkea kolesteroli, korkea  verenpaine, kilppariarvot milloin korkeat milloin matalat jne. Suoliston toiminta ihan sekaisin...

Nyt sitten kokeiluna O kuukauden verran. Veriarvot ja muut lähteneet tasoittumaan. Suolisto seesteinen. Paino pudonnut vajaassa kuukaudessa noin 4 kg. 

Saisinko vihdoin itseni takaisin?

Vierailija
88/145 |
18.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaisi tietää onko nämä lääkkeet vaikuttaneet kansallisella tasolla? Onko ylipainoisten ja/tai lihavien määrä Suomessa vähentänyt näiden myötä?

Vierailija
89/145 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako vieläkin helposti reseptin vaikka on ollut toimitusvaikeuksia? Kiinnostaisi kysyä työterveydestä, BMI 36.

Vierailija
90/145 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heroiini auttaa laihdutuksessa, mutta voi olla hieman sivuvaikutuksia.

Vierailija
91/145 |
19.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huippulääke. Reilun vuoden ollut käytössä. 8 kk aikana paino putosi reilu 30 kg ja nyt pysynyt siinä. Pidin kuukauden tauon lääkkestä lääkärin ohjeen mukaan. Nyt taas käytössä. Noin kolmen viikon kohdalla taukoa kylläisyyden tunne ruokailun jälkeen hävisi ja painokin lähti hieman nousuun. Eli lääke on sitten varmaan loppuelämän käytössä. Tallinnasta olen lääkkeet hakenut. Kilpirauhasten poisto vei kylläisyyden tunteen noin 8 v sitten, jonka jälkeen ylipainoa kertyi tuo 30 kg. Eli ihan sama mitä ja kuinka paljon söin, koskaan ei tullut maha täyteen vaan aina oli pieni nälkä. Rybelsus toi normaalin kylläisyyden tunteen takaisin ja näköjään vaatii lääkkeen syömisen myös jatkossa. Tuon lääkkeen hinnan säästää reilusti pienentyneillä kauppa/ravintola laskuilla. Ruokaa ei mene entisiä määriä sekä ravintoloissa riittää usein alkuruoka tai perheen kanssa syödessä lokkeilu heidän lautasiltaan. Eihän toi Tallinnan hinta ole kuin 1-

eihän mahan pidäkkään tulla täyteen,koskaan.

Vierailija
92/145 |
22.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä puolella esimerkiksi sisätautilääkärit tietää lihavuuden hoidosta. Mehiläinen, Terveystalo-lääkäreillä on usein esittelyteksti itsestään netissä, jossa kirjottavat, minkälaisia terveysasioita hoitavat. 

Vierailija
93/145 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reseptin saa tosi nopsaa. Itse sain laihdutuslaakari.fi sivun kautta.  Rybelsus on tabletti ja siitä ei ole pulaa, joutuu ottaan joka päivä. Ozempic taas kerran viikossa otettava pistos. 

Vierailija
94/145 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reseptin saa tosi nopsaa. Itse sain laihdutuslaakari.fi sivun kautta.  Rybelsus on tabletti ja siitä ei ole pulaa, joutuu ottaan joka päivä. Ozempic taas kerran viikossa otettava pistos. 

Oho, Kasperi keksinyt varsinaisen rahasammon! Pelkkiä verkkovastaanottoja 187 euroa/puoli tuntia. Huhhuh.

Vierailija
95/145 |
29.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suolistohormoni. Saxenda ja Ozempic, nämä ovat pistettäviä lääkkeitä. Tablettimuotoinen Rybelsus. Kalliita mutta tehokkaita suurimmalle osalle käyttäjistä.

Googlen mukaan Saxenda on 180 € kuussa, Ozempic 120 € kerta-annos, en tiedä miten usein pistetään. Mutta siis ei edes kallista, jos tehoavat! Paljon enemmän ihmiset käyttää kaiken maailman huijauksiin laihtuakseen. Tai ihan vaikka vaan salijäsenyyteen, joka jää käyttämättä. :D

Onko sulla kokemusta näistä? Olisi kiva kuulla.

Ozempic pistetään kerran viikossa. Laihdutukseen sitä ei saisi määrätä, koska lääkettä ei meinaa riittää Suomessa diabeetikoillekaan, joille lääke on tarkoitettu.

Vierailija
96/145 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama eli minimiannos ei oo tuntunut missään eli ei oo ainakaan painoon tai ruokahaluun vaikuttanut. Nyt mietin kannattaako siirtyä isompiin määriin. On tuo kuitenkin aika iso investointi. Tietoa on mitä pitäis tehdä, mutta ei vaan pysty :(

Vierailija
97/145 |
04.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Propral

Vierailija
98/145 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt Rybelsusta 14 mg nyt noin puoli vuotta, paino on laskenut 92kg -82kg tasaisesti.

Ylipainoa vielä n. 5 kg ja painonpudotus tällä hetkellä pysähtynyt.  Minulle määrättiin lääke ylipainon ja korkean verensokerin takia. Lisäksi käytössä myös Forxiga  10mg. Saan Kela-korvauksen molemmista. 

Aluksi oli etovaa oloa, närästi, happamia röyhtäisyjä, pari kertaa yöllä voimakasta oksentelua ja ripulia. Nyt pahoinvointi on helpottanut. 

Painonpudotuksen lisäksi verensokeri laskenut alle 10, kun huiteli jo lähes 20, mutta vielä pitäisi saada aamusokerit alemmaksi nyt n. 8 mutta päivälukemat jo normaalit 5-6. 

Vierailija
99/145 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Forxiga. Kuset hiilarikalorit pönttöön. 5-10kg pois muutamassa kuukaudessa ilman ruokavaliomuutoksia tai liikunnan lisäämistä.

Vierailija
100/145 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Forxiga. Kuset hiilarikalorit pönttöön. 5-10kg pois muutamassa kuukaudessa ilman ruokavaliomuutoksia tai liikunnan lisäämistä.

Joo, voi se joillain toimiakin näin, minulla lähti -2kg vuodessa. Huomaa, miten erilaisia me ihmiset olemme ja keneen tehoaa mikäkin, emme ole samasta puusta näköjään veistettyjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä