Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten passia hakiessa henkilöllisyys todistetaan?

Vierailija
11.06.2015 |

Itsellä on sosiaalisten tilanteiden pelko, olisikohan se mitenkään mahdollista tehdä jotenki kirjallisena tms, ei haastatteluna?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai joku sähköinen hakemus on olemassa..?

Vierailija
2/8 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaat ajan passin hakemiselle, kyllä se siellä paikan päällä tapahtuu virkailijan kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy kotona niin et tarvi sitä henkkaria. Tilaa ruuat kaupasta kotiinkuljetuksella, älä käy lääkärissä ja jos pitää käydä niin laita pussi päähän ettei ala ahdistaa.

Vierailija
4/8 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvallinen henkilökortti, vanha passi tms. Jos sulla on joskus ollut joku virallinen henkkari, löytyy senkin tiedot koneelta. Jos sulla ei ole koskaan ollut mitään henkkaria, sulta kysytään tunnistuskysymyksiä, kuten äidin tyttönimi, isän syntymäpäivä tai missä olet lapsena asunut. Mä en muistanut edes vanhempien syntymäpäiviä, mutta ilmeisesti vastaukset meni silti tarpeeksi lähelle. Se kysely kestää viitisen minuuttia.
Kirjallisesta en tiedä, mutta se on periaatteessa kyselyllä ihan helppo homma ja kyllä siitä selviää. Mullakin oli tosi pahat oireet aikoinaan, mutta oli aika voittajafiilis kun viimein hoidin sen asian ja vieläpä niin kuin muutkin. :) ota joku kaveri/perheenjäsen tueksi?

Vierailija
5/8 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on voimassa oleva passi, jota varten on sormenjäljet otettu niin voit tehdä hakemuksen netissä. Jos taas passi puuttuu ja joudut kyselyjen kautta tunnistuttamaan itsesi voi sen kyselyn suorittaa kirjallisena poliisilaitoksella.

Vierailija
6/8 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla riitti, että järjestelmässä oleva aiempi kuva (edellinen 5v passi, ei ollut enää voimassa) oli tunnistettavissa. Olin varautunut kuulusteluun, koska passi oli mennyt vanhaksi, mutta virkailija nauroi konetta katsoessaan, että tunnistaa ja asia ok.

Vierailija
7/8 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä "jouduin" kuulusteluun, koska edellinen 10 vuoden passi oli mennyt jo pari vuotta aikaisemmin vanhaksi. Kysyttiin lasten syntymäaikoja ja automaattisesti luettelin heidän henkilötunnuksensakin. Virkailija naurahti ja sanoi, että tämä riittääkin.

Vierailija
8/8 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei siellä kysytä kuin muutama kysymys tyyliin äidin tyttönimi, joku lapsuuden osoite, isän toinen nimi. Ei siis kestä edes viittä minuuttia ne kysymykset. Jos et tuollaista aikaa pysty viranomaisen kanssa asioimaan kasvotusten, en usko, että olet matkustuskykyinen.