Maat, missä olet käynyt, ja mitkä ovat vieneet sydämesi
Kommentit (32)
Espanjassa on jostain syystä kodikas olo.
Slovenia, se on jotenkin kuin lämpöisempi versio Suomesta kauniine luontoineen.
Olen käynyt 50+ maassa. Ei mikään ole täydellinen, mutta Ranskassa (ei etelässä, vaan muualla) koen olevani kotona. En tiedä miksi. Jos jälleensyntyminen on totta, niin sitten olen siellä asunut.
En ole paljon matkustellut - Virossa ja Japanissa.
Näistä kahdesta selkeä vastaus on Japani, minne palasinkin aina uudelleen ja uudelleen. Kulttuuri, arkkitehtuuri, puutarhat ja pyhäiköt, ruoka, ihmiset.. samalla tuntee suurkaupungin vilskeen, mutta hyvin löytää luontoa ja rauhaa.
19 eri maassa käyty ja kolmessa maassa niistä asuttu. Italia ja portugali ovat jonne aion muuttaa toivottavasti pian.
On varmaan kymmeniä maita joissa olen viihtynyt ja joiden luontoa ja maisemia rakastan mutta Italiassa on 2. koti. Ihan konkreettisestikin.
Vierailija kirjoitti:
Iran, maailman luvliest ihmiset.
Niin kauan kun olet ulkomaalainen.
Japani. Pari kertaa käynyt ja se on varastanut mun sydämen täysin.
Upeita puutarhoja, mielenkiintoisia kaupunkeja, valtavia temppeleitä, hyvää ruokaa, hienoa luontoa, ystävällisiä ihmisiä, hyvät shoppailu ja ulkoilu mahdollisuudet..... joka paikassa on siistiä ja maa on yksi maailman turvallisimmista.
Etelästä löytyy sukellusparatiisi ja pohjoisesta lumiset japanin alpit. Ja välissä on kaikkea mitä kuvitella voi. <3