Olen hoitovapaalla - hyvätuloinen mieheni haukkuu minua köyhäksi
Aviomieheni haukkuu ja solvaa sekä yleistää, että "köyhät ovat surkimuksia" tai "köyhillä ei ole tarpeeksi tahdonvoimaa ja sinnikkyyttä" sekä seuraavassa lauseessa moittii minua elämässäni täysin epäonnistuneeksi, sillä minulla ei ole osakkeita tai omistusasuntoa. Toisaalta ei minulla ole velkojakaan. Miehellä puolestaan on omaisuutta pari sataa tuhatta ja palkkakin on varsin hyvä. Olen siis hoitovapaalla ihan kohtuupalkkaisista töistäni ja olen myöhemmin palaamassa takaisin töihin. Maksan miehelle yhtiövastikkeen hänen omistusasunnostaan sekä omat ruokani, vaatteeni ja hygieniatarvikkeeni sekä kännykkälaskuni ym. ja lasten ruoista ja vaatteista puolet.
Mielestäni mies oikein nauttii siitä, että olen taloudellisessa mielessä haavoittuvaisessa tilanteessa ja aika pulassa suoraan sanoen taloudellisesti, sillä hän mm. viime viikolla pakotti parin minuutin varoitusajalla maksamaan kolmen sadan euron edestä ruokalaskuja, joita hän oli kuukauden mittaan saanut aikaiseksi. Mieheni haukkuu minun köyhyyttäni myös omille vanhemmilleen. Mun mielestäni miehen käytös on outoa ja loukkaavaa. Miltä kuulostaa?
Kommentit (97)
Provo tai sitten ap on luvattoman tyhmä. Hommaa itsellesi oma kämppä ja ota ero jos kerran jo muutenkin joudut kaikesta maksamaan itse vaikka hoidat yhteistä/ yhteisiä? lapsianne kotona.
Olen varmaan toivottoman vanhanaikainen mutta mun mielestä perhe on kahden aikuisen yhteinen yritys ja rahat pannaan puoliksi pääsääntöisesti. Perinnöt sitten poikkeuksena tms.
Toivottavasti kotihoidon tukea leikataan..joo-o.Onko se oikein viedä alle vuoden ikäistä lasta hoitoon.Kyllä lapsella on oikeus olla kotona vanhempansa kanssa kun on vielä vauva.
Toivottavasti kotihoidontukea tarkastellaan ja nostetaan kolmanneksen,sitten se summa olisi jotenkin järkevä.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 02:30"]Aviomieheni haukkuu ja solvaa sekä yleistää, että "köyhät ovat surkimuksia" tai "köyhillä ei ole tarpeeksi tahdonvoimaa ja sinnikkyyttä" sekä seuraavassa lauseessa moittii minua elämässäni täysin epäonnistuneeksi, sillä minulla ei ole osakkeita tai omistusasuntoa. Toisaalta ei minulla ole velkojakaan. Miehellä puolestaan on omaisuutta pari sataa tuhatta ja palkkakin on varsin hyvä. Olen siis hoitovapaalla ihan kohtuupalkkaisista töistäni ja olen myöhemmin palaamassa takaisin töihin. Maksan miehelle yhtiövastikkeen hänen omistusasunnostaan sekä omat ruokani, vaatteeni ja hygieniatarvikkeeni sekä kännykkälaskuni ym. ja lasten ruoista ja vaatteista puolet.
Mielestäni mies oikein nauttii siitä, että olen taloudellisessa mielessä haavoittuvaisessa tilanteessa ja aika pulassa suoraan sanoen taloudellisesti, sillä hän mm. viime viikolla pakotti parin minuutin varoitusajalla maksamaan kolmen sadan euron edestä ruokalaskuja, joita hän oli kuukauden mittaan saanut aikaiseksi. Mieheni haukkuu minun köyhyyttäni myös omille vanhemmilleen. Mun mielestäni miehen käytös on outoa ja loukkaavaa. Miltä kuulostaa?
[/quote] Provolta
Ostaako lapsille kumpikaan mitään muuta kuin ruokaa tai vaatteita? Leluja, harrastuksia, liikuntavälineitä, huonekaluja lastenhuoneeseen, turvavälineitä autoon, juhlapäivien lahjat jne?
Isäni ei koskaan osallistunut lahjoihin, harrastuksiin tai vastaavaan ei elämälle välttämättömään kuluerään. Ja tämä valitettavasti on vain heijaste siitä, ettei isyys ole muutenkaan ollut kovin onnistunutta.
Jos isä välittää lapsistaan, voisi kuvitella hänen ymmärtävän ja arvostavan sitä, että äiti uhraa jonkun pätkän omasta työurastaan ja lisäksi tukee tätä aikaa sekä jatkossakin osallistuu lasten elintason ylläpitoon eikä vain pidä nämä juuri ja juuri hengissä.
Mistä ap.lla olis maksaa 300 eurolla ruokalaskuja kun toi on sen kk tulo?Jos kerran jo maksaa puolet ja plaa plaa plaa?
Erosin miehestä, joka osti avioliiton aikana yhdet luistimet yhdelle lapselle. Lapsia siis yhteensä 3. Lisäksi hän osti 2 nallea. Eikä mitään muuta lapsille, minä vastasin lähinnä ruokakuluista ja hän maksoi ainoastaan puolet asumisesta. Ja käytti muut itseensä.
Jos olet kotona, mies maksaa kuluista suurimman osan, koska lastenhoito on arvokkainta ja säästää myös teidän kuluja, päivähoitomaksu on kallis. Kun menet töihin, puolitatte kulut. Tuo mitä miehesi on tehnyt, on anteeksiantamatonta, äläkä ainakaan tee hänen kanssaan lisää lapsia.
Nuo miehet, jotka on täällä palstalla ei ole terveitä.
Se on kyllä hienoo että ihmisillä on varaa ja aikaa leikkiä tuon rahan kanssa vielä parisuhteessa.Meillä menee kyllä kaikki mitä sisään tulee ja ei ole yksikään penni korvamerkitty.Jos jotain sattuu jäämään on sille heti rako olemassa.Kaikki on onneksi yhteistä.
Jätä se sika! Ihan oikeasti ei rakastava ihminen käyttäydy alistavasti ja hauku toista. Mä en ikinä kattelis tuollaista miestä!
Uskomatonta, miten keskenkasvuisia varsinkin nuoret aviomiehet ovat nykyään. He eivät näytä sisäistäneen ajatusta, että perhe on yksi yksikkö eikä yksilökokoelma. On aivan kummallinen käsitys, että jokaisen on perheessäkin kustannettava oma elämänsä. Kohta varmaan mennään siihen, että jokaisella perheenjäsenellä on oma jääkaappi ja ruokakomero ja jokainen elää omaan tahtiinsa omalla kustannuksellaan. Miksi he yleensä ovat perustaneet perheen?
Ruottalaiset sanovat: Ha kakan och äta upp den. Sopii näihin keskenkasvuisiin nulikoihinkin. Miksi nämä ylipäänsä menevät naimisiin, kun eivät kuitenkaan halua ottaa vastaan avioliiton mukanaan tuomia vastuita? Mies panee rahansa omiin menoihinsa ja hänen elintasonsa on korkeampi kuin vaimonsa, joka hoitaa yhteistä lasta ja kotia äitiysrahan tai kotihoidon tuella. Miksi perheellä ei ole kaikilla jäsenillä samanlainen elintaso? Ja miksi mies vielä ilkeilee vaimolleen.
Ota lapsi kainaloon ja jätä mies ihailemaan taloaan. Ansaitset paremman elämän sellaisen miehen rinnalla, joka osaa arvostaa perhettä kokonaisuutena.
Musta tuntuu, että tuo mies keksisi jotain muuta, jos ei voisi päteä rahoillaan. Eli on jotenkin vinoutunut luonne. On vaan nyt tuosta saanut hyvän lyömäaseen eikä ap tajua, että mies on ihan väärässä.
Olin aikanaan tuollaisen samanlaisen luonnehäiriöisen kanssa. Kaikesta se yritti nokkia, mutta ei oikein onnistunut, koska jollain tasolla pystyin tajuamaan jutut huuhaaksi. Kuitenkin sohi joka puolelle, jos joku piikki olisi osunut ja olisi saanut siitä pysyvämmänkin lyömäaseen.
Tuolle käytökselle on joku hieno termikin 'leveling', en tiedä onko suomennosta. Miehesi kokee alemmuutta ja yrittää löytää keinoja vetääkseen sinua alemmas, jotta olisitte enemmän samalla viivalla tai sinä hänen alapuolellaan. Ei ole normaalia käytöstä.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 10:44"]
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 10:40"]
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 10:26"]
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 10:22"]
Isäni ei koskaan osallistunut lahjoihin, harrastuksiin tai vastaavaan ei elämälle välttämättömään kuluerään. Ja tämä valitettavasti on vain heijaste siitä, ettei isyys ole muutenkaan ollut kovin onnistunutta.
[/quote]
Lahjat, rahat ja tavara on isyyden mitta. Kyllä sinusta vielä kunnon huora kasvaa, olet päässyt jo hyvään alkuun. M20
[/quote]
No ei ole mitta. Mutta äitini joutui yrittämään yksin huolehtia kaikista minuun liittyvistä kuluista ja raatoi vuosikymmenet duunissa. Hoiti myös perheen kulut silloin, kun isäni viimeisteli omia korkeakouluopintojaan.
Ei varmaan mikään ihme, että paheksun sitä, miten isä ei ole kantanut mitään vastuuta perheensä hyvinvoinnista muussa muodossa kuin siinä, että oli seinät ja katto ja lämmintä talvellakin. Äiti sitten kuoli nuorehkona eikä pääse edes nauttimaan eläkepäivistä. Koko elämä meni siinä, että yritti saada luotua minulle hyvät edellytykset elämään ja itselle turvaa eläkepäiviksi. Tuli sellainen olo, että kulutti itsensä loppuun.
[/quote]
Eli sinä tapoit äitisi ja syytät siitä isääsi? Taidat olla aikamoinen feministi miesvihaaja. Onnea loppu elämääsi. Miestä et tule saamaan. M20
[/quote]
Siinäpä on taas kasvamassa hieno nuori mies. Oikea kultakimpale. Toivottavasti tyttöystäväsi tajuaa karata ennen alttaria ja lapsia.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 02:30"]
Aviomieheni haukkuu ja solvaa sekä yleistää, että "köyhät ovat surkimuksia" tai "köyhillä ei ole tarpeeksi tahdonvoimaa ja sinnikkyyttä" sekä seuraavassa lauseessa moittii minua elämässäni täysin epäonnistuneeksi, sillä minulla ei ole osakkeita tai omistusasuntoa. Toisaalta ei minulla ole velkojakaan. Miehellä puolestaan on omaisuutta pari sataa tuhatta ja palkkakin on varsin hyvä. Olen siis hoitovapaalla ihan kohtuupalkkaisista töistäni ja olen myöhemmin palaamassa takaisin töihin. Maksan miehelle yhtiövastikkeen hänen omistusasunnostaan sekä omat ruokani, vaatteeni ja hygieniatarvikkeeni sekä kännykkälaskuni ym. ja lasten ruoista ja vaatteista puolet.
[/quote]Kusipäätutka sulla toiminut.
Siis mistä helvetistä te näitä "ritareitanne" löydätte ja miksi helvetissä tuollaisten idioottien kanssa pitää perhettä alkaa perustaa???
Miksi te vastailette näille "miehille" tässäkin ketjussa?! Antakaa niiden mesota yksinään, pysytään me asiassa!
Olen hoitovapaalla mies maksaa minulle talousrahaa 600e/kk niin kauan kun olen kotona hoitamassa lapsia. Minulla on työpaikka.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 10:06"]Todella kammotava provo joka antaa sen kuvan kotihoidontuella kotona olevasta äidistä että pystyisi maksamaan jotakin,se raha on niin järkyttävän pieni että kyllä siinä täytyy hetkeksi jäädä toisen kontolle ja koittaa muuten säilyttää ihmisarvonsa esim. tekemällä kotona mahdollisimman paljon.
[/quote]
Säästöt, niistä minä ainakin rahoitan lapsen kotihoitoa. Kun menen töihin, on säästöt syöty. Sitten säästän lisää.
Tämä on jo ainakin kolmas ap:n kirjoitus tilanteestaan. Jätäpä jo se kusipäämiehesi, kuten kaikki palstalla neuvovat.
[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 08:54"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 03:01"]
Minkä ihmeen takia olet mennyt naimisiin tuollaisen "miehen" kanssa ja vielä hankkinut lapsia hänen kanssaan? Aviopuolisoilla muuten on elatusvelvollisuus toisistaan vaikka kunka olisitte suullisesti sopineet, että on omat rahat.
[/quote]
Elatusvelvollisuuteen ei kuulu tulottoman vaatiman elintason tarjoaminen. Kyllä se elatus koostuu ihan minimistä eli asunto ja ruoka ja silloinkin vain jos toinen ei kykene itse itseään elättämään. Ap kykenee joten stoppi hoitovapaalle ja töihin.
[/quote]
Luepa tuo linkki. En muuten ole koskaan kuullut keneltäkään että vaimo käyttäytyisi aloittajan miehen mukaisesti vaikka kuinka on miestä huomattavasti isotulousempi. Vain mies on niin avuton että alistaa ns rakkaansa.
Avio ja avoliitto on yhteinen yritys ihan sananmukaisesti.
Jos sinä maksat niitä ruokia, sinulla on oikeus asettaa elintaso = budjetti ruuille. Ei voi vaatia yhtäkkiä satasia joistain vanhoista ruuista.
Ylipäätään koko kuvio kuulostaa kierotuneelta ja kammottavalta.
Sano miehelles terveiset, että on onneton köyhä luuseri. Osa hänen hyvinvoinnistaan on sinun selkänahastasi eikä hänen omaa erinomaisuuttaan. T. Yrittäjänainen, jolla on omaisuutta vähintään tuplat mieheesi nähden, eikä ole tarvinnut rääkätä perheenjäseniä