Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen hoitovapaalla - hyvätuloinen mieheni haukkuu minua köyhäksi

Vierailija
11.06.2015 |

Aviomieheni haukkuu ja solvaa sekä yleistää, että "köyhät ovat surkimuksia" tai "köyhillä ei ole tarpeeksi tahdonvoimaa ja sinnikkyyttä" sekä seuraavassa lauseessa moittii minua elämässäni täysin epäonnistuneeksi, sillä minulla ei ole osakkeita tai omistusasuntoa. Toisaalta ei minulla ole velkojakaan. Miehellä puolestaan on omaisuutta pari sataa tuhatta ja palkkakin on varsin hyvä. Olen siis hoitovapaalla ihan kohtuupalkkaisista töistäni ja olen myöhemmin palaamassa takaisin töihin. Maksan miehelle yhtiövastikkeen hänen omistusasunnostaan sekä omat ruokani, vaatteeni ja hygieniatarvikkeeni sekä kännykkälaskuni ym. ja lasten ruoista ja vaatteista puolet.

Mielestäni mies oikein nauttii siitä, että olen taloudellisessa mielessä haavoittuvaisessa tilanteessa ja aika pulassa suoraan sanoen taloudellisesti, sillä hän mm. viime viikolla pakotti parin minuutin varoitusajalla maksamaan kolmen sadan euron edestä ruokalaskuja, joita hän oli kuukauden mittaan saanut aikaiseksi. Mieheni haukkuu minun köyhyyttäni myös omille vanhemmilleen. Mun mielestäni miehen käytös on outoa ja loukkaavaa. Miltä kuulostaa?

Kommentit (97)

Vierailija
81/97 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua huolettaa tuo odotusaika, koska nyt ap on halukas ja valmis lähtemään. Mutta väsyykö ja alistuuko hän lisää odottaessaan ja mitä jos voimat eivät syksyllä riitäkään eroon tai apatia on jo iskenyt päälle? Olisi hyvä päästä laittamaan asia heti vireille. 

Vähintään puhu asiasta jollekin läheisellesi, jotta asia alkaa realisoitua todellisuudeksi omassa elämässäsi eikä jää sitten jonnekin hamaan tulevaisuuteen. 

Vierailija
82/97 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on siinä mielessä hieno maa ettei tuommoseen tilanteeseen tarvi jäädä kenenkään. Eron syytä ei kysellä eikä tarvitse anella. Aina on keinoja tai joku taho joka auttaa. Kaikki tietää ettei kukaan liitosta ihan huvikseen lähde jossa on lapsia. Pitää vaan ottaa selvää miten sen lähtemisen mahdollistaa. Onnea matkaan. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/97 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjua lukematta. Lakkaa tekemästä sille ruokaa. Tee vain sinulle ja lapsille. Älä siivoa sen paskoja, älä nöyristele. Miehesi hakkaa sinua lompakolla maan rakoon. Katsotaan alkaako äijä olla kiitollinen siitä että pidät kodin siistinä, masut täynnä ja annat vähän rakkautta siihen päälle. Miehesi tässä on köyhä. Mielenköyhä.

Vierailija
84/97 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 10:03"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 09:06"]

Laita se ulkoruokintaan, joko alkaisi ääni muuttua kellossa

[/quote]

AP ei voi laittaa miestä mihinkään kun AP ei mitään omistakkaan vaan mies omistaa asunnon. Joten AP lentää asunnosta eikä mies
[/quote]

Siinäpä sitten hoitelee yksin lasta kun äiti ettii omaa asuntoa. :'D Ei paljoo tienata kun yksin lapsen kanssa kotona. Hihu.

Vierailija
85/97 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 02:30"]

Aviomieheni haukkuu ja solvaa sekä yleistää, että "köyhät ovat surkimuksia" tai "köyhillä ei ole tarpeeksi tahdonvoimaa ja sinnikkyyttä" sekä seuraavassa lauseessa moittii minua elämässäni täysin epäonnistuneeksi, sillä minulla ei ole osakkeita tai omistusasuntoa. Toisaalta ei minulla ole velkojakaan. Miehellä puolestaan on omaisuutta pari sataa tuhatta ja palkkakin on varsin hyvä. Olen siis hoitovapaalla ihan kohtuupalkkaisista töistäni ja olen myöhemmin palaamassa takaisin töihin. Maksan miehelle yhtiövastikkeen hänen omistusasunnostaan sekä omat ruokani, vaatteeni ja hygieniatarvikkeeni sekä kännykkälaskuni ym. ja lasten ruoista ja vaatteista puolet.

Mielestäni mies oikein nauttii siitä, että olen taloudellisessa mielessä haavoittuvaisessa tilanteessa ja aika pulassa suoraan sanoen taloudellisesti, sillä hän mm. viime viikolla pakotti parin minuutin varoitusajalla maksamaan kolmen sadan euron edestä ruokalaskuja, joita hän oli kuukauden mittaan saanut aikaiseksi. Mieheni haukkuu minun köyhyyttäni myös omille vanhemmilleen. Mun mielestäni miehen käytös on outoa ja loukkaavaa. Miltä kuulostaa?

[/quote]

Kuulostaa kaikin puolin hyvältä! Hienoa, että väsäsit hänen kanssaan useamman kersan. Onnea arvostelukyvystä! Sydän!

Vierailija
86/97 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin ap tilanteessasi niin pyytäisin kyllä nopeasti ystäviltä/sukulaisilta taloudellista apua ja hankkisin pikimmiten sen uuden asunnon. Itse pistäisin eron vireille vasta sitten kun  asunto olisi hankittuna. Jotenkin kertomastasi jää erikoinen kuva ja miettisin miten eroaminen on turvallista. Tilanteestasi tekee erityisen hankalan se, että mies on jostain syystä ilmeisesti kovasti halunnut lapsia. Toivottavasti hoitaa heitä hyvin kun haluaa varmaan jatkossa laajat tapaamisoikeudet (vai haluaako jopa vuoroasumista).

Vierailija
87/97 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 11:35"]Voishan tämmönen varmaan olla provokin.. mutta omasta kokemuksesta ei mitenkään mahdotonta.

Silloin kun itse olin äitiyslomalla/vanhempainvapaalla niin oma mies haukkui yhteiskunnan loiseksi ja tuilla eläjäksi. Että näin. Loppui se suhde aika nopeaan kun meno yltyi samanlaiseksi kuin ap:llä.
[/quote]

Onko näiltä ukkeleilta kyselty perusteluja sille, mikä oikeuttaa moisen solvauksn. Että äidinkö ihan pitäisi synnytys laitokselta rientää toimistopöydän ääreen. Kyllä perheessä täytyy voida sopia asioista , onhan se selvää, että tulot putoavat äitiyslomalla, mutta raahaavatko nämä ukkelit sitten myös vauvansa kainalossa duuniin jos kerran äidinkin pitää?

Vierailija
88/97 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikista ei ole isäksi, saattaa se mammonan ansaita olla tärkeämpää.

Vierailija
89/97 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 13:45"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 11:35"]Voishan tämmönen varmaan olla provokin.. mutta omasta kokemuksesta ei mitenkään mahdotonta. Silloin kun itse olin äitiyslomalla/vanhempainvapaalla niin oma mies haukkui yhteiskunnan loiseksi ja tuilla eläjäksi. Että näin. Loppui se suhde aika nopeaan kun meno yltyi samanlaiseksi kuin ap:llä. [/quote] Onko näiltä ukkeleilta kyselty perusteluja sille, mikä oikeuttaa moisen solvauksn. Että äidinkö ihan pitäisi synnytys laitokselta rientää toimistopöydän ääreen. Kyllä perheessä täytyy voida sopia asioista , onhan se selvää, että tulot putoavat äitiyslomalla, mutta raahaavatko nämä ukkelit sitten myös vauvansa kainalossa duuniin jos kerran äidinkin pitää?

[/quote]

Etkö sä tienny, että vaan äidit on semmosia yli-ihmisiä joiden pitää pystyä mihin vaan ja mahdollistamaan kaiken? Jos ei pysty niin isät on oikeutettuja solvauksiin. 

Ei vaan, en minäkään ymmärrä mitä helkkaria tuo on. Jotain sisäisen likakaivon tyhjennysta. Tai sivusuhde. Tai vaan puhdasta idiotismia.

Vierailija
90/97 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa.

Kyseessä on teidän YHTEINEN lapsenne.

Vierailija
91/97 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 12:21"][quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 12:04"]

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 09:58"]

Asut miehen talossa, joten maksat vastikkeen. Se korvaa vuokran. Tämä on oikein.

Olen aikuinen ihminen, joten maksat omat kulusi. Tämä on oikein.

Teillä on yhteinen lapsi, joten maksat lapsen kulut puoliksi. Tämä on oikein.

Olet kotona, joten teet kaikki kotityöt. TÄmä on oikein.

Lortto vaan valittaa, kun mies ei kustanna koko elämää ja tee töitä sen päälle vielä kotitöitä. Tämä ei ole oikein.

M20

[/quote]

AP tässä moi! Mieheni siis selittää asiat täsmälleen juuri yllä olevalla tavalla. Minun siis pitäisi tehdä mielellään kaikki kotityötkin, kun nyt olen kotona. Lapsia on kaksi ja he molemmat ovat alle kolmevuotiaita. Itselläni oli ennen hoitovapaata omia säästöjä, mutta ne ovat kuluneet vähitellen hoitovapaan myötä, sillä miehellä on myös melko kallis elämäntapa (pitää ostaa kalliita ruokia ym. ja edulliset perusruoat eivät välttämättä kelpaa).

Samaan aikaan mies on tosiaan itse kartuttanut huimasti omaisuuttaan, sillä maksan kuitenkin vastikkeen kokonaan sekä osan muista juoksevista menoista, omat menoni kokonaan ja lasten menoista puolet. Koko juttu on onnistunut siten, että olen itse köyhäillyt ainakin oman ruokani ja omien vaatteiden oston osalta sekä käyttämällä niitä alunperin usean tuhannen euron säästöjä. Nyt kun säästöni ovat kuluneet loppuun ja minun on pitänyt taas muistuttaa miestä siitä, että tämä tilanne on kestämätön, niin hän alkoi solvata minua, että on oma vikani, että olen niin köyhä. Ja lisäksi hän alkoi mollata köyhiä muutenkin tyhmemmiksi ym. ja suorastaan kehuskeli omaa varallisuuttaan minuun nähden.

Meille tuli eilen riitaa siitäkin, kun erään kaupan bonukset oli ollut tarkoitus laittaa puoliksi (sillä ruoat on maksettu puoliksi) ja mies ei edes suostunut antamaan niistä bonuksista minulle puolikastani eli noin kolmeakymmentä euroa, vaan sanoi, että nyt ne menivät muihin menoihin ja minulle hän ei tule antamaan senttiäkään jne. :( Itselläni on jo tähän aikaan kuusta tili lähes tyhjä (maksoin koko kuukauden laskut heti) ja ko. raha olisi ollut iso summa; miehellä sen sijaan on noin 200 000 omaisuutta ja tililläkin pari tonnia, mutta hän ei voinut antaa sitä mun osuuttani eli paria kymppiä. :(

Tosiaan arki on todella raskasta hänen kanssaan. Ja lapset ovat siis hänen lapsiaan myös. Onneksi pääsen taas syksyllä takaisin töihin. Olen harkinnut eroa, mutta tällä hetkellä minulla ei ole mitenkään varaa muuttaa täältä lasten kanssa pois (asuntokin on miehen ja mies ei tietenkään omasta kodistaan lähde mihinkään, jos ero tulisi). Vuokra-asunnoissa täytyy olla se vuokravakuus ja mun pitäisi ensin säästää sitä varten ja lisäksi muuttokin maksaa (mies sanoi, että ei suostu auttamaan minua lainkaan tietenkään ja omalla isälläni on selkävaivoja, joten mun täytyy vuokrata joku pakettiauto tai sitten ostaa muuttofirmalta palveluita). Joskus elämässä totuus on tarua ihmeellisempää ja näin siis meillä. :( T. AP

[/quote]

Nyt ap et ainakaan enää maksa miehen yhtiövastiketta etkä mitään laskuja mitkä eivät ole omissa nimissäsi. Älä osta enää miehelle kalliita ruokia. Riidan uhallakin! Nyt kaikki ylimääräinen säästöön, että saisit sen vuokravakuuden kokoon.

Ei mies voi sinua pakottaakaan maksamaan laskuja. Jos miehellä on sinun pankkitunnukset niin ne äkkiä vaihtoon. pahin mitä mies voi sinulle tehdä on heittää sinut pihalle asunnosta. Jos sen tekee niin menet lasten kanssa jonkun ystävän /sukulaisen luokse siksi aikaa että saat sosiaalitoimistosta apua. Sitten haet avioerpa ja yksinhuoltajuutta. Tuskin miehellä on mitään mahkuja yhteishuoltajuuteen, jos heittää sinut pihalle. Pidä mielessä, että miehesi on täysin riippuvainen sinusta lastenhoidon suhteen. Hänellä ei ole lapsille muuta hoitopaikkaa, joten ymmärtää varmaan että jos heittää sinut pihalle, joutuu heittämään myös lapset.
[/quote]

No älä nyt ihmeessä maksa miehen kalliita ruokia jos perusruokaa ei kelpaa! Mies maksakoon omat omista tuloistaan kun kerran tienaa ja voisi kyllä hyvin osallistua lasten ruokiinkin.

Vierailija
92/97 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ap ja kaikki hänen tilanteesaan olevat ottavat järjen käteen ja jalat alleen. Aloitus kuulostaa provolta, mutta siskollani on juuri tuollainen mies. Vähän kädettömänä tässä seuraan, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Jo aiemmassa suhteessa sisko maksoi yhteiset asumiskulut kokonaan, kun mies lyhenteli oman omaisuutensa velkoja. Ja sitten on tietenkin vain miehen oma ahkeruus kyseessä, kun on omaisuutta kerrytetty... Ihme mihin kaikkeen ihmiset alistuvat. 

Uskon, että ap pärjää loistavasti yksin lasten kanssa, vaikka olisi aluksi vuokra-asunto ja niukasti rahaa.

Vierailija
93/97 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 14:04"]Toivottavasti ap ja kaikki hänen tilanteesaan olevat ottavat järjen käteen ja jalat alleen. Aloitus kuulostaa provolta, mutta siskollani on juuri tuollainen mies. Vähän kädettömänä tässä seuraan, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Jo aiemmassa suhteessa sisko maksoi yhteiset asumiskulut kokonaan, kun mies lyhenteli oman omaisuutensa velkoja. Ja sitten on tietenkin vain miehen oma ahkeruus kyseessä, kun on omaisuutta kerrytetty... Ihme mihin kaikkeen ihmiset alistuvat. 

Uskon, että ap pärjää loistavasti yksin lasten kanssa, vaikka olisi aluksi vuokra-asunto ja niukasti rahaa.
[/quote]
Minunkin siskoni kärsii rahahimoisesta miehestä. Heillä on kaksi yhteistä lasta jotka molemmat on ihan yhteispäätöksellä tekemällä tehty. Mies on isopalkkaisessa työssä ja valittaa mm siitä että lapsiinkin pitää käyttää rahaa. Kaikki pitää maksaa pennilleen puoleksi ja esim kun käy kaupassa heidän yhteisesti maksamallaan autolla niin vaatii maksun kuluneesta bensasta. Kielsi siskoani syömästä miehen äidin tuomia mustaherukoita pakastimesta kun olisi niillä flunssaa lääkinnyt. Miehellä tili täynnä rahaa ja siskoni jäi loukkaantumisen jälkeen pitkälle sairaslomalle ja sanoo että on joutunut kuluttamaan kaikki säästönsä. Jos joku antaa rahaa lapsille lahjana niin mies sieppaa ne äkkiä ja laittaa lasten tileille. Hyvä sinänsä mutta tekee noin jotta siskoni joutuu maksamaan vähistä rahoistaan esim lasten vaatehankinnat puoleksi. Erotahan tuossa pitäisi.

Vierailija
94/97 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että kannattaisi alkaa katsella omaa kämppää ja uutta, parempaa elämää ilman tuollaista miehen irvikuvaa. Muista lypsää kunnon elarit, kun mies on kerran omasta mielestään niin rikas. 

Vierailija
95/97 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia olet mennyt naimisiin tuollaisen "miehen" kanssa ja vielä hankkinut lapsia hänen kanssaan? Aviopuolisoilla muuten on elatusvelvollisuus toisistaan vaikka kunka olisitte suullisesti sopineet, että on omat rahat.

http://www.oikeus.fi/fi/index/esitteet/avioliittolaki/puolisoidenoikeudetjavelvollisuudetavioliitossa.html

Vierailija
96/97 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä suostut maksamaan toisen vastikkeita?

Vierailija
97/97 |
11.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.06.2015 klo 03:01"]

Minkä ihmeen takia olet mennyt naimisiin tuollaisen "miehen" kanssa ja vielä hankkinut lapsia hänen kanssaan? Aviopuolisoilla muuten on elatusvelvollisuus toisistaan vaikka kunka olisitte suullisesti sopineet, että on omat rahat.

http://www.oikeus.fi/fi/index/esitteet/avioliittolaki/puolisoidenoikeudetjavelvollisuudetavioliitossa.html

[/quote]

Elatusvelvollisuuteen ei kuulu tulottoman vaatiman elintason tarjoaminen. Kyllä se elatus koostuu ihan minimistä eli asunto ja ruoka ja silloinkin vain jos toinen ei kykene itse itseään elättämään. Ap kykenee joten stoppi hoitovapaalle ja töihin.