Miksi naisista tulee niin tylsiä aikuistuneena, kun miehet pysyvät samanlaisina vuodesta toiseen?
Nuorena koin samanhenkisyyttä useiden kanssa.Nyt olen melkein 40-vuotias nainen, lapset alkavat olla isompia ja menojalkaa vipattaa. Ainoa vaan, että ei ole ketään kenen kanssa mennä. Kaikki tuntemani naiset ovat sellaisia, että odottavat kesää, että voivat aina silloin tällöin illalla ottaa lasilliset omalla terassillaan. Muuten ympäri vuoden ei käydä missään.
Miehillä on saunailtoja, joissa tehdään niitä asioita, joita itse haluaisin: pelataan videopelejä, ryypätään, jauhetaan paskaa ja sitten mennään baariin. Mutta ei miehet mua sinne porukkaan halua ja ketään muuta naista ei kiinnosta. Mulle ei riitä se, että istutaan kesäiltana terassilla, juodaan ne parit ja puhutaan syvällisiä. Kaipaan sekoilua ja hauskanpitoa, jotain joka irrottaa mut täysin arjesta.
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Se on jännä kuinka yli 25-vuotiaat, etenkin yli 30-vuotiaat, naiset menettävät kyvyn hymyillä.
Voi kuule, kyllä me hymyillään, mutta ei vaan ehkä just sulle. Ja siihen todennäköisesti on hyvä syy.
t. perinteisesti kiltiksi tytöksi kasvatettu, joka on vasta yli 30-vuotiaana oppinut pitämään puoliaan ja omista rajoista kiinni
Vanhoissa ämmissä se viisaus elää, sanotaan.
Tuo on ihan totta. Sitten moni nainen, joka on jäänyt sohvan pohjalle saa vauhtia, kun tulee ero miehestä. Sitten alkaa taas kiinnostaa meneminen ja itsensä laittaminen. Sitä ennen ei tarvitse nähdä vaivaa esim. ulkonäön suhteen, kun on suhteessa. Olen kuullut tämän usean naisen suusta, että ”miksi minun pitäisi laittautua, kun on jo mies”.
T; 37- vuotias nainen
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan totta. Sitten moni nainen, joka on jäänyt sohvan pohjalle saa vauhtia, kun tulee ero miehestä. Sitten alkaa taas kiinnostaa meneminen ja itsensä laittaminen. Sitä ennen ei tarvitse nähdä vaivaa esim. ulkonäön suhteen, kun on suhteessa. Olen kuullut tämän usean naisen suusta, että ”miksi minun pitäisi laittautua, kun on jo mies”.
T; 37- vuotias nainen
Tuota en ihan ymmärrä, että miksi se itsensä laittaminen yhdistetään menemiseen ja tekemiseen? Itse laittauduin teininä ja parikymppisenä sosiaalisten normien ja huonon itsetunnon vuoksi, enää ei kiinnosta kumpikaan vaan laittaudun joskus jos huvittaa. Viihteelle ja muihinkin rientoihin voin lähteä kyllä ihan minkä näköisenä vaan!
T. 30-vuotias nainen
Vierailija kirjoitti:
Pahin mahdollinen yhdistelmä:
Nainen joka on "not like other girls" ja keski-iän kriisissä. Pick me! Pick me!"Videopelejä ja Star Warsia kalsareissa! Kaljaa man cavessa! Saunaa ja äijäilyä! Pick me me me! Muut naiset booooring."
Minä en yhtään tykkää videopeleistä, Star Warsista tai halua mihinkään man caveen kaljottelemaan, mutta tunnistan kyllä ilmiön mistä AP puhuu.
Yksi kymmenistä eri syistä miksi lopulta valitsin aasialaisen vaimon, on se, että kun ikäeroa on n. 20v ja vaimo osaa järjestää kaikkea hauskaa ilman vipattamiasikin, niin ei valittamista. Suomalaisen kanssa se olisi jatkuvasti pelko perseessä, että milloin sillä vaihdevuosien romuttamalla koppelolla alkaa joku paikka vipattamaan ja on pakko päästä lentämään niin, että saa hävetä silmät ja suut täyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli käsitinkö oikein, että ulkoistit itsesi tuosta menemisestä ja sekoilusta kun hankit lapsia? Ja nyt olisi taas aika mennä?
Ehkä niitä kavereita ei vaan sun seura enää kiinnosta, tai ehkä heillä itsellään on lapsia? Lapsettomilla harvoin on tuota ongelmaa, kun omaa elämää ei tarvitse missään vaiheessa laittaa tauolle. Miehillä ehkä helpompaa myös, koska eivät yleensä panosta lastenhoitoon.
Et käsittänyt oikein. Ap
Miksi sitten mainitsit että lapset ovat nyt isompia? Eikö menojalkaa vipattanut kun olivat pienempiä, miksi ei?
Täällä todella monilla mennyt pointti ohi ja mua kannustetaan menemään lähiöräkälään etsimään kaltaistani seuraa. Pohdinkin, että kuinka katkeroituneita ihmisiä täällä onkaan? Miksi se, että joku haluaa joskus juoda alkoholia ja pitää hauskaa suurempien ihmismassojen keskellä, on joku henkilökohtainen loukkaus teitä kohtaan? Heti alkaa haukkuminen.
Mutta ihanan moni on täällä tunnistanut ongelmani ja tunnustanut ilmiön.
Ap
Minä tykkään Star Warsista, ilmeisesti se on jonkun mielestä väärin. Tykkään kyllä myös äärinaisellisista asioista :)
T. Lapsellinen keski-ikäinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli käsitinkö oikein, että ulkoistit itsesi tuosta menemisestä ja sekoilusta kun hankit lapsia? Ja nyt olisi taas aika mennä?
Ehkä niitä kavereita ei vaan sun seura enää kiinnosta, tai ehkä heillä itsellään on lapsia? Lapsettomilla harvoin on tuota ongelmaa, kun omaa elämää ei tarvitse missään vaiheessa laittaa tauolle. Miehillä ehkä helpompaa myös, koska eivät yleensä panosta lastenhoitoon.
Et käsittänyt oikein. Ap
Miksi sitten mainitsit että lapset ovat nyt isompia? Eikö menojalkaa vipattanut kun olivat pienempiä, miksi ei?
Ehkä se juolahti mieleeni, että kavereilla ikinä ovat lapset isompia, mutta heillä ei ole enää samalla tavalla menojalkaa vipattanut, vaan se me Ojalan vipatus on juuri tuo lasillinen omalla terassilla ja henkevät keskustelut. Ja silloin kun lapset olivat pieniä, en tosiaan itsekään jaksanut käydä missään. Nyt olisi taas aikaa ja energiaa omiinkin juttuihin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Täällä todella monilla mennyt pointti ohi ja mua kannustetaan menemään lähiöräkälään etsimään kaltaistani seuraa. Pohdinkin, että kuinka katkeroituneita ihmisiä täällä onkaan? Miksi se, että joku haluaa joskus juoda alkoholia ja pitää hauskaa suurempien ihmismassojen keskellä, on joku henkilökohtainen loukkaus teitä kohtaan? Heti alkaa haukkuminen.
Ap
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Itse haukuit tylsimyksiksi ne, joita baarissa hilluminen/alkoholin juominen ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Milloin tuo muiden naisten tylsistyminen tapahtui mielestäsi? Tavallaan ymmärrän mitä tarkoitat, vaikka en tästä itse ehkä tekisi nais-mies-vastakkainasettelua… Ei ole omalla kohdalla myöskään näin (vielä?) tapahtunut, ystäväni ovat 30-38v mutta vain yhdellä (34v) on lapsia. Ei ole estänyt sinänsä menemistä, normaaliaikana varmasti olisi meillä kaikilla aktiivisempaa, nyt aika moni (minä myös) vielä yrittää vältellä koronaa. Eli ei käydä tapahtumissa ja baareissa eikä oikein matkoillekaan ole päässyt, mutta vietetään iltaa pitkän kaavan kautta, käydään joskus esim. teatterissa ja ihan kyllä ryypätäänkin silloin tällöin :D
T. 30-vuotias nainen
No huh, mä olen kyllä ainakin todella tyytyväinen, että sekä minä ja mies ollaan sen verran henkisesti kasvettu, että osataan arvostaa nelikymppisenä arvostaa muutakin kun ryyppäämistä ja baarissa pyörimistä.
Eli miehet läpi elämänsä pysyvät virkeinä, eli syövät kebabia ja muuta roskaruokaa, notkuvat baareissa,räpläävät pippekeitään ja mopojaan ja runkkaavat pokelle?
Kyllä me ollaan molemmat muututtu 20 vuoden aikana. Kamalaa sekin olisi, jos toinen jäisi parikymppisen tasolle. Edelleen on kivaa yhdessä, nykyään vaan harrastetaan eri asioita kuin nuorina. On enemmän aikaa ja rahaa, ja vähemmän tarvetta jatkuvalle menemiselle. Alkoholi on tosiaan jäänyt, ei kiinnosta enää.
Vierailija kirjoitti:
Kumman moni takertuu johonkin ”ryyppäämiseen”, vaikka tässähän on kyse leikkisyydestä sekä kyvystä sekä halusta pitää hauskaa ja hullutella.
Ehkä näille iän myötä tylsiksi keskiluokkaistuville hauskuus oli sitten nuorena vain ryyppääminen, ja siinä humalassa vietetyssä illassakin pointti oli ”olla kännissä”.
Humalassahan kaikki muu on se hauska ja huomionarvoista, kuin juominen itsessään.
Sillä vain kohotetaan tunnelmaa.Itse olen leikkisä ja vilkas persoona, tykkään mennä ja tehdä, käytän alkoholiakin aika usein, mutta en minä koskaan ole varsinaisesti kännissä.
Minäkin olen leikkisä ja vilkas persoona, ja todellinen "kotihiiri", mutta alkoholia en käytä muuten kuin ruoanlaitossa joskus. Jotenkin tuntuu, että meillä kotona tunnelma on aina jotenkin hyvä, että mitään tunnelman kohottamista ei erikseen tarvita, ei varsinkaan alkoholilla. Eihän kotona viihtyminen tee ihmistä tylsäksi.
Vierailija kirjoitti:
Pahin mahdollinen yhdistelmä:
Nainen joka on "not like other girls" ja keski-iän kriisissä. Pick me! Pick me!"Videopelejä ja Star Warsia kalsareissa! Kaljaa man cavessa! Saunaa ja äijäilyä! Pick me me me! Muut naiset booooring."
Tuossa Pick me girl-ilmiössähän on kyse siitä, että nainen yrittää erottautua muista naisista saadakseen miehiltä huomiota. Ap ei mangu miesten perään, eli ei ole Pick me girl.
Missä päin asut? Olen samanikäinen nainen ja painin samanlaisen ongelman kanssa. Haluaisin vain hieman rellestää ja jauhaa pskaa muutaman tunnin kuten, viimeksi olen juonut alkoholiakin varmaan viisi vuotta sitten kaverin häissä, plaah.
Siksi että naiset kantaa vastuun.Kaikesta.
Se väsyttää ja vie ilon.
Vanhoissa ämmissä se viisaus elää, sanotaan, sanotaan.