Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naisista tulee niin tylsiä aikuistuneena, kun miehet pysyvät samanlaisina vuodesta toiseen?

Vierailija
03.02.2022 |

Nuorena koin samanhenkisyyttä useiden kanssa.Nyt olen melkein 40-vuotias nainen, lapset alkavat olla isompia ja menojalkaa vipattaa. Ainoa vaan, että ei ole ketään kenen kanssa mennä. Kaikki tuntemani naiset ovat sellaisia, että odottavat kesää, että voivat aina silloin tällöin illalla ottaa lasilliset omalla terassillaan. Muuten ympäri vuoden ei käydä missään.

Miehillä on saunailtoja, joissa tehdään niitä asioita, joita itse haluaisin: pelataan videopelejä, ryypätään, jauhetaan paskaa ja sitten mennään baariin. Mutta ei miehet mua sinne porukkaan halua ja ketään muuta naista ei kiinnosta. Mulle ei riitä se, että istutaan kesäiltana terassilla, juodaan ne parit ja puhutaan syvällisiä. Kaipaan sekoilua ja hauskanpitoa, jotain joka irrottaa mut täysin arjesta.

Kommentit (107)

Vierailija
21/107 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat ruvenneet hyper-aikuisiksi. Aina vakavina, puhutaan tiukkaa kirjakieltä ja yleensä on joku titteli joka on tärkeä merkki omasta asemasta.

Vierailija
22/107 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi aikuisen suomalaisen tunnusmerkki on myös uskon puute satuihin/tarinoihin ja kauniiseen rakkauteen. Kulutettuja ja haalistuneita mieliä on paljon. Teineillä sydän on avarampi. Aikuisissa on poikkeuksia, mutta aika harvassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/107 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo naisvihasi saattaa vaikuttaa siihen, että muille naisille tulee epämukava olo seurassasi. Hengaa miesten kanssa, jos kerta ovat parempaa seuraa!

Vierailija
24/107 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi aikuisen suomalaisen tunnusmerkki on myös uskon puute satuihin/tarinoihin ja kauniiseen rakkauteen. Kulutettuja ja haalistuneita mieliä on paljon. Teineillä sydän on avarampi. Aikuisissa on poikkeuksia, mutta aika harvassa.

Ja tälle palstalle ovat kerääntyneet - niin uskomatonta kuin se onkin - juuri kaikki ne poikkeukset: Ne aikuiset, jotka pitävät itseään erityisen mielenkiintoisina, avarasydämisinä ja mielikuvituksellisina valioyksilöinä. Vain he omaavat riittävän asiantuntijuuden voidakseen antaa yleiskattavan selvityksen kaikkien muiden ns. tylsien tavisten sielunelämästä.

Kyllä, kyllä…

Vierailija
25/107 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on niin mukavaa, kun "menojalka ei vipata", ja siunattu olo, kun mies on samanlainen. Miestä ei ole koskaan kiinnostanut kulkea baareissa tai viettää saunailtoja miesporukoissa, vaan hän on tykännyt olla ja tehdä asioita minun kanssani. Meillä ei ole koskaan tylsää, ja meillä on sukulaisia ja ystäviä, joiden kanssa voi viettää aikaa silloin kun sopii. Näihin tapaamisiin ei liity ryyppääminen tai baareissa kulkeminen. Viihdymme erittäin hyvin kahdestaan kotona, eikä aina tarvitse olla seuruetta ympärillä.

Vierailija
26/107 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehistä tulee kaavoihin ja ummehtuneisiin ajatuksiin kangistuneita "se on jämpti näin!" -ihmisiä.

Vierailija
27/107 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo osin totta. Moni nainen ottaa itsensä hirveän vakavasti. Kovasti ihmetellään, kun yli 30-vuotias joskus käy viihteellä tai tykkää muista "lapsellisista" harrastuksista. Olen itse jo 43-vuotias, mutta en ole vielä valmis olemaan ns. kunnon ihminen, joka menee viikonloppuisin aikaisin nukkumaan ja jolle "rokrok" on lasillinen viiniä Pori Jazzissa ;P

Onneksi on jokunen samanhenkinen kaveri ja miesystäväkään ei ole "lopullisesti aikuistunut".

Vierailija
28/107 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on tosiaan muita harrastuksia, joista saa iloa eikä tarvitse ryypätä. Kuolisin, jos tässä iässä pitäisi joka viikonloppu rellestää. Olisin kestomasentunut ja varmaan työkyvytön. 

Miehet nyt on miehiä ja jotkut ikuisia poikia. Jäävät sinne parikymppisen tasolle. 

Vierailija
29/107 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ylipäätään kavereita, niin en osaa sanoa. Tai no, yksi on, mutta hänkin niin miehensä tossun alla ettei pääse ikinä mihinkään. Haluaisin joskus lähteä ulos, ei mitään hirmu örvellystä, mutta hauskanpitoa. Joo yksinkin voi mennä, mutta saa taatusti peräänsä kaikki känniääliöt.

N37

Vierailija
30/107 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hauskaa on olla humalassa jossakin baarissa mölysakin ympäröimänä? Painajainen, jos tällaiseen tilanteeseen joutuu. Ehkä se on siinä tapauksessa joidenkin kohdalla ymmärrettävää, jos epätoivoisesti etsii kumppania tai seksiseuraa. Mitä nautintoa perheellinen, hyvässä vakituisessa suhteessa oleva, saa rellestämisestä?

Vierailija
31/107 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotonakin voi tanssia, laulaa ja nauraa oman puolison ja ystävien kanssa, ja vieläpä selvin päin.

Vierailija
32/107 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo osin totta. Moni nainen ottaa itsensä hirveän vakavasti. Kovasti ihmetellään, kun yli 30-vuotias joskus käy viihteellä tai tykkää muista "lapsellisista" harrastuksista. Olen itse jo 43-vuotias, mutta en ole vielä valmis olemaan ns. kunnon ihminen, joka menee viikonloppuisin aikaisin nukkumaan ja jolle "rokrok" on lasillinen viiniä Pori Jazzissa ;P

Onneksi on jokunen samanhenkinen kaveri ja miesystäväkään ei ole "lopullisesti aikuistunut".

Minustakin ilmiö on olemassa ja siitä pitäisi voida neutraalisti puhua ilman, että leimaantuu ”naisvihaajaksi”.

Ei tuossa ”aikuiseksi” alkamisessa mielestäni edes ole sinänsä mitään pahaa (vaikka turhaa stressiä ja vaatimuksia se voi kyllä aiheuttaa), mutta niillä joille sitä ei käy, on herkemmin yksinäistä.

Meinasin kirjoittaa, että samaa ilmiötä en ole huomannut monissa muissa maissa, mutta en oikein voi arvioida asiaa, koska muista maista tuntee/tietää korostuneesti vain niitä samanhenkisiä ihmisiä, eikä sitä perusmassaa.

Vierailija
33/107 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehistä tulee kaavoihin ja ummehtuneisiin ajatuksiin kangistuneita "se on jämpti näin!" -ihmisiä.

Tämä jääräytyminen käy yleensä myöhemmin kuin kolmi-nelikymppisenä, jos käy.

Vierailija
34/107 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ole vain keski-iän kriisi?

No, kuka olen tuomitsemaan, huvinsa kullakin. En ole oikein ikinä ymmärtänyt tätä "pitää nollata pää" -tyyppisiä ihmisiä, jotka menevät usein viikonloppuna baariin/kaverille ryyppäämään. Mikä ryyppäämisestä tekee niin hienon kokemuksen? 

Vierailija
35/107 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin mahdollinen yhdistelmä:

Nainen joka on "not like other girls" ja keski-iän kriisissä. Pick me! Pick me!

"Videopelejä ja Star Warsia kalsareissa! Kaljaa man cavessa! Saunaa ja äijäilyä! Pick me me me! Muut naiset booooring."

Vierailija
36/107 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuten kuvailemasi naiset. Paitsi että olen 40v mies. Näet sitä, mitä haluat. Meitä on moneksi.

Vierailija
37/107 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä haluan "nollata" pääni, lähden vaikka kalastamaan. Yksin.

Vierailija
38/107 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, ap ei ole "niin kuin muut naiset". Sitähän on parempi nainen, jos on samanlainen kuin miehet. Paitsi että suurin osa tuon ikäisistä miehistä ei ole sitä mitä kuvailet.

Vierailija
39/107 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelaan ja luen fantasiaa. Tykkään kokeilla jotain uutta ja oppia uutta. Uskon satuolentoihin puolitosissaan ja olen lukenut ja katsonut mm Harry Potterit moneen kertaan.

Rakastan katsoa Ancient Alienseja, Dänekenin kirjat luin jo teininä moneen kertaan.

Kaapissa on keskiaikaismarkkinoilta ostettu keskiaikainen asu. Käsin tehty, sen aikaisin menetelmin valmistetusta ja värjätystä kankaasta.

Baarit ja kännääminen ei kiinnosta. Mä en oikeestaan juo alkoholia lainkaan. En ole absolutisti, mutta en kyllä muista, koska olisin ottanut edes lasin viiniä.

N57

Vierailija
40/107 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumman moni takertuu johonkin ”ryyppäämiseen”, vaikka tässähän on kyse leikkisyydestä sekä kyvystä sekä halusta pitää hauskaa ja hullutella.

Ehkä näille iän myötä tylsiksi keskiluokkaistuville hauskuus oli sitten nuorena vain ryyppääminen, ja siinä humalassa vietetyssä illassakin pointti oli ”olla kännissä”.

Humalassahan kaikki muu on se hauska ja huomionarvoista, kuin juominen itsessään.

Sillä vain kohotetaan tunnelmaa.

Itse olen leikkisä ja vilkas persoona, tykkään mennä ja tehdä, käytän alkoholiakin aika usein, mutta en minä koskaan ole varsinaisesti kännissä.