Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu että nykylapsilla ei ole enää mitään käytöstapoja? Vastavalmistunut luokanope ihmettelee.

Vierailija
03.02.2022 |

Yhä pienemmät ja pienemmät käyttäytyvät häirikkömäisesti, kielenkäyttö ala-arvoista ja vanhempia ihmisiä ei kunnioiteta yhtään. Mistä tämä muutos johtuu?

Kommentit (131)

Vierailija
1/131 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo muinaiset roomalaiset...

Vierailija
2/131 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni on päivähoitaja, ja kertoo että jo päiväkodissa työntekijöitä h-ritellaan ja haistatellaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/131 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten ja nuorten häiriökäyttäytyminen ja pahoinvointi lähti kasvuun kun kansakuntamme lippulaiva päivähoitojärjestelmä alkoi valtaamaan alaa.

Vierailija
4/131 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vanhemmat edeltä - sitä lapset perästä.

Vierailija
5/131 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko kaikki nykylapset?

Vierailija
6/131 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla paljonkin kokemuksellista vertailupohjaa näiltä vanhoilta hyviltä ajoilta?

Vierailija
7/131 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkulapsista en tiedä mutta minusta nuoret on nykyään fiksumpia kuin ennen.

Vierailija
8/131 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tabletit kouraan vauvoille, vanhemmat surffaa somen ja työelämän välillä eikä lapsille ole aikaa. Lapsi ei enää osaa tai saa olla lapsi. Elämä on suorittamista, esittämistä, itsen ja oman paremmuuden esille tuomista. Aikuisten vinoutunut malli, rakkaudettomuus, rajattomuus ja yhteiskunnan säästäminen lasten osalta kostautuu ja pahasti.

Vierailija
9/131 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla paljonkin kokemuksellista vertailupohjaa näiltä vanhoilta hyviltä ajoilta?

Mun -53 syntyneellä iskällä oli aika monta kertaa käyttäytyminen 4 torkassa 🤣 Siihen ei taida nykylapset pystyä? Isänäitikin kertoi miten aina joutui tappeluihin poikien kanssa.

Vierailija
10/131 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne vanhemmat ihmiset ovat tehneet ansaitakseen kunnioituksen?

Vierailija
11/131 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin turhaa kenenkään tulla valehtelemaan etteikö nykyään ole vatipäitä järjettömän paljon entiseen verrattuna...

Kasvatetaan ihan itse noita narsistisia kakaroita pumpulissa..

No toisaalta... Sitä saa, mitä tilaa...

Vierailija
12/131 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole vain nykylapsista, vaan kaikista ihmisistä. Syynä on patologinen individualismi, jota erityisesti media korostaa tänä päivänä. Yksilöllä on vain oikeuksia, ei velvollisuuksia. Kaiken tulee pyöriä yksilön ympärillä ja jos joku asia yksilöä ärsyttää, niin hänellä on oikeus se ilmaista, vaikka samalla toiset tulevat loukatuksi. Tämä nykytilanne on kymmenien vuosien mediamädätyksen tulos.

Vierailija
13/131 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat delegoivat kasvatusvastuun päiväkodeille. Kotona tabletti ja tv kasvattaa.

Vierailija
14/131 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonnet ja Spedet täällä jo puolustelee omia paxkoja käytöstapojaan...

Vierailija
15/131 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se tuli yllätyksenä? Ikävä asia kyllä.

Vierailija
16/131 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset synnyttävät koko ajan sairaampia ja mielenterveysongelmaisempia lapsia.

Vierailija
17/131 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole vain nykylapsista, vaan kaikista ihmisistä. Syynä on patologinen individualismi, jota erityisesti media korostaa tänä päivänä. Yksilöllä on vain oikeuksia, ei velvollisuuksia. Kaiken tulee pyöriä yksilön ympärillä ja jos joku asia yksilöä ärsyttää, niin hänellä on oikeus se ilmaista, vaikka samalla toiset tulevat loukatuksi. Tämä nykytilanne on kymmenien vuosien mediamädätyksen tulos.

Mediamädätyksen??

Olen tosi yksilökeskeinen ihminen, mutten ikinä tahtoisi loukata ketään, enkä voisi kuvitella ettei mulla ole velvollisuuksia.

Vierailija
18/131 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa.

Olen työssä jossa meillä on paljon 19-21-vuotiaita koulunsa päättäneitä jotka eivät ole keksineet mitä tekevät ja tulevat töihin (amiksen tai lukion päättötodistus riittää meille). Olen huomannut ettei nämä nuoret aikuisetkaan omaa käytöstapoja. Esimerkiksi ei osata kirjoittaa sähköposteja. Ihmiselle täytyy kädestäpitäen neuvoa , ettei voi kirjoittaa asiakkaalle ” moi, kiitti mä selvitän t.janne”

En tiedä mitä näistä nykyisistä lapsista kasvaa.

Omat lapset haistattelee ja kiroilee myös. Ja aivan sellaisia outoja juttuja, mitä kotona ei koskaan sanota. Eikä lapsi lopeta sitä haistattelua. Luulen että se on opittu youtubesta/tiktokista, en tiedä. Turha selittää lapselle että hyviin käytöstapoihin kuuluu ettei haistatella. On kuin käytöstapoja ei olisi olemassa. Lapset oppii aikuisilta, mutta ei meillä ole kotona haistattelua.

Vierailija
19/131 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonnet ja Spedet täällä jo puolustelee omia paxkoja käytöstapojaan...

Jonnet? Tarkoittanet Veetejä?

Vierailija
20/131 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään rangaistuksen pelkoa. Kukaan ei jaksa hankkia jälki-istuntoa joka viikko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme