Nolottaa laittaa lapset päiväkotiin vaikka itse olenkin kotona
Vauvan laskettu aika on ihan näinä päivinä. Vanhimmainen menee elokuussa luonnollisesti eskariin ja päätimme miehen kanssa että 3v & 5v menevät päiväkotiin. Tämä päätös siis tehtiin alkukeväästä ja nyt kaduttaa ja nolottaa, tähän asti olen siis hoitanut kaikki kotona. Mitähän hoitajatkin ajattelevat kun pidän vain kaksi nuorinta kotona? Tuleekohan hoitoon menevillä lapsilla asiasta ahdistusta? Itkettää jo valmiiksi mutta mies ei anna minun pyörtää päätöstä kerta lapsillakin on jo hoitopaikat valmiina. Ja kyllähän he kaipaavat jo virikkeitä. Ahdistaa vaan eikä ole oikein ketään kenelle asiasta puhua :(
Kommentit (54)
Sinuna en laittaisi hoitoon jos ovat tähänki asti kotona olleet.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 18:11"]Siis kuinka monta lasta teillä on? Viides tulossa?
[/quote]
Kyllä. Ap
Enemmän mua nolottais toi lapsimäärä ja noin pienillä ikäeroilla.
On teillä rahaa..voi pirskatti!Meillä ei ois ikinä varaa laittaa ketään hoitoon vaan kyllä ne tossa menee.
On siellä paljon muitakin joiden vanhemmat kuvittelevat hoidon olevan kotielämää paremman tai on isoja ongelmia ja lapset siksi hoidossa.
ja mitäs hävettävää lapsissa on?Ja pienissä ikäeroissa?
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 18:13"]Sinuna en laittaisi hoitoon jos ovat tähänki asti kotona olleet.
[/quote]
Pahalta se tuntuukin! Mies on vaan hyvin vahvasti sitä mieltä että 3v&5v pitää mennä päiväkotiin virikkeiden vuoksi ja myös siksi että minä en rasitu liikaa. Ja olen osaksi samaa mieltä. Ovat toki vaan 10pv/kk, mutta silti tuntuu pahalle. Ap
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 18:16"]ja mitäs hävettävää lapsissa on?Ja pienissä ikäeroissa?
[/quote]
Yleensä monta lasta pienellä ikäerolla kielii elämänhallintavaikeuksista.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 18:17"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 18:13"]Sinuna en laittaisi hoitoon jos ovat tähänki asti kotona olleet. [/quote] Pahalta se tuntuukin! Mies on vaan hyvin vahvasti sitä mieltä että 3v&5v pitää mennä päiväkotiin virikkeiden vuoksi ja myös siksi että minä en rasitu liikaa. Ja olen osaksi samaa mieltä. Ovat toki vaan 10pv/kk, mutta silti tuntuu pahalle. Ap
[/quote]
Et rasitu liikaa? Siis haloo, niitä lapsia tehdään niin paljon kuin oma kyky riittää, ei yhtään enempää. Lapsista on toisilleen kyllä seuraa ja virikkeitä saa kotonakin. En näe mitään syytä miksi pitäisi sysätä päivähoitoon jossa pöpöt liikkuu ja ryhmät on usein suuria jos mahdollisuus olisi pitää lapset kotona.
3v ja 5v on ihan hyvä olla päiväkodissa muutaman päivän viikossa, eiköhän sulla ole kädet täynnä vauvan ja taaperon (?) kanssa?
Miksi lisäännytte, jos nykyisetkin on teille liikaa? Lapsilisien takia? Vai vältteletkö vain työntekoa? Eiköhän sen kaikki tiedä mitä hoitajat tuosta ajattelevat, samaa kuin suurin osa meistä kaikista muistakin. Näyttelevät mukavaa päin naamaa, mutta totuus on karu. Ja niin sen pitääkin olla, jotta edes vähän se omatunto kolkuttais. Kiva varmaan lapsillakin olla se _kahdeksas_ lapsi sitä yhtä aikuista kohtaan. Siinä on sitä virikettä riittämiin, kun oma mamma ei onnistu edes neljän kanssa sitä hommaamaan.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 18:19"][quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 18:17"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 18:13"]Sinuna en laittaisi hoitoon jos ovat tähänki asti kotona olleet. [/quote] Pahalta se tuntuukin! Mies on vaan hyvin vahvasti sitä mieltä että 3v&5v pitää mennä päiväkotiin virikkeiden vuoksi ja myös siksi että minä en rasitu liikaa. Ja olen osaksi samaa mieltä. Ovat toki vaan 10pv/kk, mutta silti tuntuu pahalle. Ap
[/quote]
Et rasitu liikaa? Siis haloo, niitä lapsia tehdään niin paljon kuin oma kyky riittää, ei yhtään enempää. Lapsista on toisilleen kyllä seuraa ja virikkeitä saa kotonakin. En näe mitään syytä miksi pitäisi sysätä päivähoitoon jossa pöpöt liikkuu ja ryhmät on usein suuria jos mahdollisuus olisi pitää lapset kotona.
[/quote]
Jos olisin yksin tän päätöksen tehny, lapset olis ehdottomasti kotona. Meidän arki on sujunu neljän lapsenkin kanssa nyt oikein hyvin. Ja neljä lastahan tässä päivisin tulee olemaan kun esikoinen on eskarissa 9-13. Pitää yrittää keskustella miehen kanssa aiheesta vielä uudelleen, hänen päätään ei vaan noin vaan käännetä :( Ap
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 18:17"][quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 18:16"]ja mitäs hävettävää lapsissa on?Ja pienissä ikäeroissa?
[/quote]
Yleensä monta lasta pienellä ikäerolla kielii elämänhallintavaikeuksista.
[/quote]
Ihan on höpöhöpö juttua tämä
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 18:24"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 18:19"][quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 18:17"] [quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 18:13"]Sinuna en laittaisi hoitoon jos ovat tähänki asti kotona olleet. [/quote] Pahalta se tuntuukin! Mies on vaan hyvin vahvasti sitä mieltä että 3v&5v pitää mennä päiväkotiin virikkeiden vuoksi ja myös siksi että minä en rasitu liikaa. Ja olen osaksi samaa mieltä. Ovat toki vaan 10pv/kk, mutta silti tuntuu pahalle. Ap [/quote] Et rasitu liikaa? Siis haloo, niitä lapsia tehdään niin paljon kuin oma kyky riittää, ei yhtään enempää. Lapsista on toisilleen kyllä seuraa ja virikkeitä saa kotonakin. En näe mitään syytä miksi pitäisi sysätä päivähoitoon jossa pöpöt liikkuu ja ryhmät on usein suuria jos mahdollisuus olisi pitää lapset kotona. [/quote] Jos olisin yksin tän päätöksen tehny, lapset olis ehdottomasti kotona. Meidän arki on sujunu neljän lapsenkin kanssa nyt oikein hyvin. Ja neljä lastahan tässä päivisin tulee olemaan kun esikoinen on eskarissa 9-13. Pitää yrittää keskustella miehen kanssa aiheesta vielä uudelleen, hänen päätään ei vaan noin vaan käännetä :( Ap
[/quote]
No sähän ne lapset päivät hoidat, eiköhän se oo sun päätös laitatko hoitoon vai et.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 18:25"][quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 18:24"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 18:19"][quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 18:17"] [quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 18:13"]Sinuna en laittaisi hoitoon jos ovat tähänki asti kotona olleet. [/quote] Pahalta se tuntuukin! Mies on vaan hyvin vahvasti sitä mieltä että 3v&5v pitää mennä päiväkotiin virikkeiden vuoksi ja myös siksi että minä en rasitu liikaa. Ja olen osaksi samaa mieltä. Ovat toki vaan 10pv/kk, mutta silti tuntuu pahalle. Ap [/quote] Et rasitu liikaa? Siis haloo, niitä lapsia tehdään niin paljon kuin oma kyky riittää, ei yhtään enempää. Lapsista on toisilleen kyllä seuraa ja virikkeitä saa kotonakin. En näe mitään syytä miksi pitäisi sysätä päivähoitoon jossa pöpöt liikkuu ja ryhmät on usein suuria jos mahdollisuus olisi pitää lapset kotona. [/quote] Jos olisin yksin tän päätöksen tehny, lapset olis ehdottomasti kotona. Meidän arki on sujunu neljän lapsenkin kanssa nyt oikein hyvin. Ja neljä lastahan tässä päivisin tulee olemaan kun esikoinen on eskarissa 9-13. Pitää yrittää keskustella miehen kanssa aiheesta vielä uudelleen, hänen päätään ei vaan noin vaan käännetä :( Ap
[/quote]
No sähän ne lapset päivät hoidat, eiköhän se oo sun päätös laitatko hoitoon vai et.
[/quote]
Mies pelkää hurjasti että väsyn liikaa, hänen siskolleen on käynyt niin. Ihan ymmärrettävä pelko sinänsä, mutta kyllä minä itse kerron hänelle jos en pärjää kaikkien lasten kanssa. Ja tietysti jos vauva on vaikeampi tapaus niin arki voi olla haastavaa. Mutta olisi kiva edes yrittää arkea sillä tavalla että lapset on kotona. Ap
Mites sellainen kompromissi, 5 v hoitoon (kaipaa varmasti jo virikkeitä ja 10 päivää on vähän) ja 3v jäisi vielä kotiin?
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 18:33"]
Mites sellainen kompromissi, 5 v hoitoon (kaipaa varmasti jo virikkeitä ja 10 päivää on vähän) ja 3v jäisi vielä kotiin?
[/quote]
Tai 3 v ja 5 v kerhoon. Kerhoa on pari kertaa viikossa 3-4 h kerrallaan.
Mihin te tarvitsette tuollaisen lauman lapsia?
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 18:33"]Mites sellainen kompromissi, 5 v hoitoon (kaipaa varmasti jo virikkeitä ja 10 päivää on vähän) ja 3v jäisi vielä kotiin?
[/quote]
Pääsivät siis sisarusryhmään, eli olisivat tarvittaessa olleet toistensa "tukena ja turvana" 5v meillä se ujoin tapaus. Ap
Siis kuinka monta lasta teillä on? Viides tulossa?