Nolottaa laittaa lapset päiväkotiin vaikka itse olenkin kotona
Vauvan laskettu aika on ihan näinä päivinä. Vanhimmainen menee elokuussa luonnollisesti eskariin ja päätimme miehen kanssa että 3v & 5v menevät päiväkotiin. Tämä päätös siis tehtiin alkukeväästä ja nyt kaduttaa ja nolottaa, tähän asti olen siis hoitanut kaikki kotona. Mitähän hoitajatkin ajattelevat kun pidän vain kaksi nuorinta kotona? Tuleekohan hoitoon menevillä lapsilla asiasta ahdistusta? Itkettää jo valmiiksi mutta mies ei anna minun pyörtää päätöstä kerta lapsillakin on jo hoitopaikat valmiina. Ja kyllähän he kaipaavat jo virikkeitä. Ahdistaa vaan eikä ole oikein ketään kenelle asiasta puhua :(
Kommentit (54)
Meillä ei ole lapsiluku täynnä vielä on 2 teen vain sen verran että pärjään itse kaikkien kanssa en yhtään enempää. Teillä kuulostaa olevan liikaa lapsia jos et jaksa kaikkien kanssa
No miksi niitä lapsia pitää tehdä lisää jos entisetkin on rasitteena? 5 v kyllä ymmärrän että käy muutamana päivänä päiväkodissa, mutta 3 v.. Ettekö voi käydä avoimissa kerhoissa kun vauva vähän kasvaa?
Meilläpäin ei ainakaan saa pitää kuin 10 päivää jos on toinen kotona!! Enkä todellakaan enempää kehtaisi jos itse kotona olisin!!!!
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 19:30"]Meilläpäin ei ainakaan saa pitää kuin 10 päivää jos on toinen kotona!! Enkä todellakaan enempää kehtaisi jos itse kotona olisin!!!!
[/quote]
Kannattaisi ehkä lukea koko keskustelu.... 10 päivää ovat alottajan lapset hoidossa per kk (jos ovat)
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 19:23"]Hei älä huoli ! 10 päivää kuukaudessahan on todella vähän :) Ei kaikkia lapsia tarvitse koko ajan kotona hoitaa ja sanoitkin, että 5 vuotiaalle se olisi hyvästä. Sinulle pieni vauva tulossa joten mielestäni miehesi mielipide on ihan fiksu. Ei kannata ajaa itseään loppuun! Ei mielestäni ole mitään hävettävää eikä tee sinusta yhtään huonompaa äitiä :) Tuskin hoitajatkaan ihmettelevät asiaa, täysin normaalia. Onnittelut pienokaisesta !
[/quote]
Hoitajat eivät ihmettele, mutta ihan varmasti puhuvat, että miksi niitä lapsia pitää tehdä, jos ei jaksa itse hoitaa. Olen ollut vuosia päiväkodissa töissä ja ihan turha väittää, ettei kukaan hoitaja ikinä marmattaisi, kun työttömien/äitiyslomalaisten lapset ovat viimeisiä hoidossa.
Voivoi! Vaikka kyse on tässä aloituksessa lapsien hoitoon laitosta, on pakko kuitenkin kommentoida aiheen ohi: Suomi menee koko ajan kurjempaan suuntaan nii mitä järkeä niitä lapsia on tänne vääntää? Kohta niitä on viis ja sitten kuus jne ja sitä mukaan ku sun lapsi määrä kasvaa, niin tuista leikataan koko ajan vaa lisää ja lisää. Sit kun sulla on pesueessa 10 lasta on turha itkeä ku rahat ei riitä ku puuroon ja lapsien lapsuudesta tulee kurja. Pitäisi ostaa hieman ennakoida tätä nyky suomen alas vajoamista. Ei mulla muuta.
48 pahoittelee sekavaa tekstiä ja korjaa ostaa sanan osata * sanaksi.
Okei ap siis on lestadiolainen? eihän se lapsien tekeminen tuohon siis lopu. Ja kuka maksaa??
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 19:54"]
Okei ap siis on lestadiolainen? eihän se lapsien tekeminen tuohon siis lopu. Ja kuka maksaa??
[/quote]
AP sanoo ettei esim. lapsilisien rajoittaminen kahteen ensimmäiseen olisi heidän lapsilukuunsa vaikuttanut, lapsia on nyt viisi ilmeisesti AP:n työhistoria ei kovin pitkä ole joten lienee kyse siitä, että miehellä on rahaa riittävästi tai paljon. Tai sitten kuppaavat tukia ammattimaiseen tyyliin. Ensimmäistä kuitenkin veikkaan.
"Hei älä huoli ! 10 päivää kuukaudessahan on todella vähän :) Ei kaikkia lapsia tarvitse koko ajan kotona hoitaa ja sanoitkin, että 5 vuotiaalle se olisi hyvästä. Sinulle pieni vauva tulossa joten mielestäni miehesi mielipide on ihan fiksu. Ei kannata ajaa itseään loppuun! Ei mielestäni ole mitään hävettävää eikä tee sinusta yhtään huonompaa äitiä :) Tuskin hoitajatkaan ihmettelevät asiaa, täysin normaalia. Onnittelut pienokaisesta !"
Kuuntelen juuri uutisia, jossa kerrotaan ryhmäkokojen tulevaisuudessa olevan noin 30 lasta, kuka enää uskoo laadukkaaseen varhaiskasvatukseen, kun siihen eivät usko enää asiantuntijatkaan eli lähinnä ne ovat lapsen säilytyspaikkoja.
Yleensä monta lasta pienellä ikäerolla kielii elämänhallintavaikeuksista.
[/quote] kenen mukaan??! :D
Minä laittaisin viisivuotiaan päiväkotiin suunnitellusti. Mutta yksin, ilman sitä kolmivuotiaan turvaa, koska ei ole nuoremman tehtävä toimia isomman puskurina tai äänitorvena. Ja eskariakin ajatellen on parempi, että viisivuotias oppii olemaan "omillaan".
Kolmivuotiaan pitäisin kotona taaperon kaverina. Varmasti heillä olisi ainakin hetkittäin seuraa toisistaan tai ainakin taapero ehkä seuraisi kolmivuotiaan leikkejä eikä olisi koko ajan vaatimassa huomiota (imettävältä) äidiltä.
Kerhoa en pidä kovin hyvänä vaihtoehtona, jos sinne on hankala kulkea ja ennenkaikkea jos se arka viisivuotias joka tapauksessa on vuoden päästä menossa lähipäiväkotiin eskariin.
En kyllä tajua, miksi pitää laittaa lapsia hoitoon, jos itse on kotona. Eikö se hoitopaikka ole tarkoitettu nimenomaan paikaksi, johon viedään lapset, kun ITSE EI VOI hoitaa. Siis kun ollaan töissä. Sinne viedään lapset, kun on pakko.
Mutta kun lapsen kuvitellaan tarvitsevan jotain ihme virikettä, mitä ei kotona saa. Juu, paras opettaa heti vauvasta, että koko ajan tapahtuu.
Lapsi on pieni vain hetken. On se kumma, jos ei äiti tai isä voi tai halua nauttia lapsestaan, vaan pitää sysätä lapsi toisten hoitoon, vaikkei ole pakko. Älkää oikeasti tehkö lapsia, jos se on niin mahdotonta niistä huolehtia itse.
Kiva siinä viette sitten jonkun toisen lapsen hoitopaikan. Vituttaa nää jotka vie lapset päiväkotiin vaikka kummatkin/toinen vanhemmista kotona. Perkele! Jos hankitte niitä lapsia niin hoitakaa ne ihan itse siellä kotona jos itsekin lahnaatte siellä himassa!