Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nolottaa laittaa lapset päiväkotiin vaikka itse olenkin kotona

Vierailija
10.06.2015 |

Vauvan laskettu aika on ihan näinä päivinä. Vanhimmainen menee elokuussa luonnollisesti eskariin ja päätimme miehen kanssa että 3v & 5v menevät päiväkotiin. Tämä päätös siis tehtiin alkukeväästä ja nyt kaduttaa ja nolottaa, tähän asti olen siis hoitanut kaikki kotona. Mitähän hoitajatkin ajattelevat kun pidän vain kaksi nuorinta kotona? Tuleekohan hoitoon menevillä lapsilla asiasta ahdistusta? Itkettää jo valmiiksi mutta mies ei anna minun pyörtää päätöstä kerta lapsillakin on jo hoitopaikat valmiina. Ja kyllähän he kaipaavat jo virikkeitä. Ahdistaa vaan eikä ole oikein ketään kenelle asiasta puhua :(

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 18:34"][quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 18:33"]

Mites sellainen kompromissi, 5 v hoitoon (kaipaa varmasti jo virikkeitä ja 10 päivää on vähän) ja 3v jäisi vielä kotiin?

[/quote]

Tai 3 v ja 5 v kerhoon. Kerhoa on pari kertaa viikossa 3-4 h kerrallaan. 
[/quote]

Kerhoja olen tässä googletellut, ongelmana vaan se ettei meillä ole toista autoa käytössä. Eli pitää olla lähellä tai hyvien bussiyhteyksien päässä. Ap

Vierailija
22/54 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 18:35"]Mihin te tarvitsette tuollaisen lauman lapsia? 
[/quote]

Jumala käski kansoittamaan maapallon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta joo, siis meidän arka 5v kyllä jo "tarvitsisi" sitä hoito- tai kerhopaikkaa. Ensi vuonna edessä kuitenkin jo eskari. Ap

Vierailija
24/54 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, minuakin nolottaisi lisääntyä kuin kani ja sitten tuupata mukulat muualle hoitoon. Teidän kaltaisia on Suomessa EU-maista eniten, mistähän se kertoo? 

Vierailija
25/54 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäki kallistuisin kerhotoiminnan puolelle. Ja mikä ihme lassukka oot, jos mies päättää tämmöisistäki asioista? Eikö lastenhoito ole sun hommasi ja työnteko miehen?

Vierailija
26/54 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 18:40"]Mäki kallistuisin kerhotoiminnan puolelle. Ja mikä ihme lassukka oot, jos mies päättää tämmöisistäki asioista? Eikö lastenhoito ole sun hommasi ja työnteko miehen?
[/quote]

Kuten jo aiemmin sanoin, miehen siskolla taustalla vakavaa uupumusta. Siksi mies pelkää että minullekin voi käydä niin. Eli tavallaan hänellä on syytä haluta lapset osapäivähoitoon. Vaikka kyllähän se minun päätös loppupeleissä pitäisi olla. Ap

Vierailija
27/54 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 18:17"][quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 18:16"]ja mitäs hävettävää lapsissa on?Ja pienissä ikäeroissa?
[/quote]

Yleensä monta lasta pienellä ikäerolla kielii elämänhallintavaikeuksista.
[/quote]

Se on näin just eikä melkein. Tai sitten ovat lestadiolaisia.

Vierailija
28/54 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisät vain kahdelle ensimmäiselle lapselle, muilta pois. Tulisi iso säästö valtion menoihin ja järkeä tiettyjen ihmisten lapsitehtailuun.

Vierailija
29/54 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi aika ilmiselvä kysymys on kysymättä, oletteko lestadiolaisia?

Vierailija
30/54 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 18:21"]3v ja 5v on ihan hyvä olla päiväkodissa muutaman päivän viikossa, eiköhän sulla ole kädet täynnä vauvan ja taaperon (?) kanssa?
[/quote]
Taapero menis kyllä paremmin isompien ohella. Meillä ainakin hankalinta oli juuri kun oli vauva ja taapero. Paljon helpompaa kun oli vauva ja 2 muuta pientä.

Vierailija
31/54 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 18:43"]Lapsilisät vain kahdelle ensimmäiselle lapselle, muilta pois. Tulisi iso säästö valtion menoihin ja järkeä tiettyjen ihmisten lapsitehtailuun.
[/quote]

Ei se ainakaan meidän kohdalla vaikuttaisi lapsilukuun mitenkään. Toki hyvä idea sinänsä, joidenkin kohdalla voi vaikuttaakkin. Ap

Vierailija
32/54 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 18:42"]

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 18:40"]Mäki kallistuisin kerhotoiminnan puolelle. Ja mikä ihme lassukka oot, jos mies päättää tämmöisistäki asioista? Eikö lastenhoito ole sun hommasi ja työnteko miehen? [/quote] Kuten jo aiemmin sanoin, miehen siskolla taustalla vakavaa uupumusta. Siksi mies pelkää että minullekin voi käydä niin. Eli tavallaan hänellä on syytä haluta lapset osapäivähoitoon. Vaikka kyllähän se minun päätös loppupeleissä pitäisi olla. Ap

[/quote]

Musta taas tuo on jotenkin typerää. Tyyliin jos miehesi sisko olisi vakavasti alkoholisoitunut niin kieltäisi sulta juhlissakin shampanjalasillisen ettet vaan alkoholisoidu. Mä en tykkäis pätkääkään tuollaisesta holhoamisesta. 

Vierailija
33/54 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 18:43"]Yksi aika ilmiselvä kysymys on kysymättä, oletteko lestadiolaisia?
[/quote]

Kyllä olemme. Mutta emme erityisen tiukkoja, esim telkkari & ehkäisy on ok. Minun tai mieheni perheet eivät ole myöskään olleet tiukkoja. Ap

Vierailija
34/54 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 18:37"][quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 18:34"][quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 18:33"]

Mites sellainen kompromissi, 5 v hoitoon (kaipaa varmasti jo virikkeitä ja 10 päivää on vähän) ja 3v jäisi vielä kotiin?

[/quote]

[/quote]

Kerhoja olen tässä googletellut, ongelmana vaan se ettei meillä ole toista autoa käytössä. Eli pitää olla lähellä tai hyvien bussiyhteyksien päässä. Ap
[/quote]
Miten ne hoitoon sitten viedään jos kerhoon vieminen on hankalaa? Itse kokisin hankalammaksi viedä hoitoon kuin olla kaikki kotona. Ja tiedän siis mistä puhun; kun neljäs syntyi, oli vanhin 5. Ei olla lestoja, haluttiin vaan useampi lapsi. Nyt en enää jaksaisi enempiä vauvoja, mutta hyvin ne pilkulapsivuodet meni.

Vierailija
35/54 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 18:49"][quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 18:37"][quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 18:34"][quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 18:33"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]
Miten ne hoitoon sitten viedään jos kerhoon vieminen on hankalaa? Itse kokisin hankalammaksi viedä hoitoon kuin olla kaikki kotona. Ja tiedän siis mistä puhun; kun neljäs syntyi, oli vanhin 5. Ei olla lestoja, haluttiin vaan useampi lapsi. Nyt en enää jaksaisi enempiä vauvoja, mutta hyvin ne pilkulapsivuodet meni.
[/quote]

Päiväkoti on aivan vieressä, kävelymatkan päässä. Ja eskarilaista kuskataan sinne joka tapauksessa. Ap

Vierailija
36/54 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No turhaanpa täällä neuvoo. Joko sä raavit jostakin rohkeutta laittaa miehelles hanttiin tai luovutat ja laitat lapset hoitoon.
Jonkinlaista hyväksyntäähän sä täältä haet valinnallenne.

Vierailija
37/54 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo se on 10pvää kk ja puoli päivää kun määrä on sama kuin kerhoilijoilla suurinpiirtein. Eli paikka vaan jo päiväkoti. Haitanneeko mitään?

Mulle ainakin kaikki hokevat että on hyvä kun tuon isomman kerhoon muiden lasten luo.

Vierailija
38/54 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos olisin yksin tän päätöksen tehny, lapset olis ehdottomasti kotona. Meidän arki on sujunu neljän lapsenkin kanssa nyt oikein hyvin. Ja neljä lastahan tässä päivisin tulee olemaan kun esikoinen on eskarissa 9-13. Pitää yrittää keskustella miehen kanssa aiheesta vielä uudelleen, hänen päätään ei vaan noin vaan käännetä :( Ap"

Luuletko tosiaan, että lapsesi saavat enemmän virikkeitä ja hyvää hoitoa päiväkodissa, jossa on suuret ryhmäkoot ja meluisa ympäristö, kuin he olisivat kotihoidossa. Lapsista luulisi olevan seuraa toisistaan, kun on noinkin pieni ikäero. Ymmärtäisin paremmin hoidon tarpeen jos perheessä ei olisi ennestään kuin yksi lapsi, mutta kun niitä on neljä tai ainakin siirtäisin kodin ulkopuollisen hoidon syksyksi ja antaisin viettää lasten huolettoman ja leppoisan kesän, ilman aikataulutusta. Kai miehesikin viettää lomaa kesällä.

Vierailija
39/54 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei älä huoli ! 10 päivää kuukaudessahan on todella vähän :) Ei kaikkia lapsia tarvitse koko ajan kotona hoitaa ja sanoitkin, että 5 vuotiaalle se olisi hyvästä. Sinulle pieni vauva tulossa joten mielestäni miehesi mielipide on ihan fiksu. Ei kannata ajaa itseään loppuun! Ei mielestäni ole mitään hävettävää eikä tee sinusta yhtään huonompaa äitiä :) Tuskin hoitajatkaan ihmettelevät asiaa, täysin normaalia. Onnittelut pienokaisesta !

Vierailija
40/54 |
10.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ei ole tainnut montaa päivää elämässään töissä viihtyä...