Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako laihtuneelle sanoa: oletpas hoikistunut?

Vierailija
03.02.2022 |

Eikö se käänteisesti tarkoita että sanoja on kokenut henkilön aiemmin pulskana?

Kommentit (143)

Vierailija
41/143 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata.

Voi olla laihtunut esim sairauden takia.

Jos hän on ollut dieetillä, kertonut siitä ja laihtunut, kannattaa, voi olla tsemppiä jatkamaan laihdutusta.

Vieläkin harmittaa , aikaa 20  vuotta sitten , pitkästä aikaa tapasin henkilön joka laihtunut reilusti , sanoin etten meinannut tuntea . Myöhemmin  kuoli syöpään . Aika varovainen saa olla mitä sanoo .

Vierailija
42/143 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Itse välttelen aiheesta puhumista, en totta puhuen edes oikeasti kiinnitä huomiota kavereiden painoon tai sen muutoksiin. Ellei ole joku iso, tyyliin yli 20kg minkä saattaa selvästi huomata. Yksi tosi laiha kaveri olikin lihonut joskus sen verran, enkä huomannut. No kun hän sanoi pistin merkille, että on tullut vähän painoa. Se oli niin normaalin rajoissa etten vaan nähnyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/143 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö enää saa kehua tai yrittää ilahduttaakaan ketään, kaikki on kielletty?

Jos sanot, ihanaa, olet laihtunut, niin tulikitaan että "kauheeta mikä läski olit ennen".

Tää on just tätä woke kulttuuria, tästä pitäisi päästä äkkiä eroon, tai näistä pitäisi päästä ja nopeesti.

Vierailija
44/143 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi loukkaavaa ilahtuneena ja kannustavana hihkaista et voi kun oot laihtunu. Siis, ennen olit läski ja hyvä, nyt vihdoinkin olet tajunnu laihduttaa, jatka samaan malliin, annan positiivista palautetta.

Sanoja odottaa kohteen olevan hyvin otettu ja imarreltu. Minulla ei ilmekään värähtänyt! Oli jännä ilme sanojalla, vähän hölmistyny, et mitä, hänhän kehui. Hah, oksettavaa!

Vierailija
45/143 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidin kohteliaisuutena kun muu kommentoivat, että oon nykyään paljon paremman näköinen. En näe vanhoissa läskeissäni mitään hyvää.

Vierailija
46/143 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuosia lihava ja viimein sain tarpeekseni kun en enää löytänyt kaupasta sopivia vaatteitakaan kuin jotain mammamalleja. Aloin vaan syömään vähemmän ja liikkumaan enemmän. Ilahduin todella kun sain positiivisia kommentteja laihtumisestani. Ihan normaalipainoon siis laihdutin ja siinä olen pysynyt ilman itkua ja hammasten kiristystä. Minusta olisi kyllä tuntunut tosi salamyhkäiseltä ja oudolta jos kukaan lähipiirissä ei olisi sanonut mitään.

Vierailija
47/143 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin läskit hylkäävät entisen läskin hyvin vihamielisesti. Entinen läski myös alkaa suhtautumaan vihamielisesti läskeihin. Miehet kehuvat hoikistunutta!

Vierailija
48/143 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla taktikkalla vois sanoa toiselle, et ootpa lihonu, ootpa vanhentunu, näytätpä huonolle, kamalaa kun oot rypistyny, onpa teillä sotkuista. Sehän vaan kannustais muutokseen, ihan hyvällähän tässä vaan....

Vierailija
49/143 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata.

Voi olla laihtunut esim sairauden takia.

Jos hän on ollut dieetillä, kertonut siitä ja laihtunut, kannattaa, voi olla tsemppiä jatkamaan laihdutusta.

Tämä.

Oma isäni diabeetekseen hoitotasapainoa hakiessa koki hyvin ikävänä kommentit painostaan. Oslla tuntuu olevan kyllä ihan tapana kommentoida ihmisten painoa. Samainen henkilö siis tökki itseäni teini-iässä, kun sain painoa enemmän.

On parempi olla kommentoimatta ihmisen painoa lainkaan, ellei hän tosiaa itse siitä puhu, jolloin tsemppauksia kannattaa jopa kertoa, että huomaa kyllä... Se on kiitos kovasta työstä - myös silloin, kun tarkoituksella haetaan sairaudesta parantumisen jälkeen lihasmassa. Jos hän itse puhuu siitä, kehu. Jos ei ja teet vain oman huomion, jätä puhumatta.

Yleisesti aina löytyy ihmisiä, jotka mölöyttelee, joten haluatko olla niiden ohella henkilö, joka aiheuttaa henkilökohtaisessa aiheessa toiselle pahan päivän, joka voi vaikuttaa jopa henkilön paranemisvauhtiin?

Vierailija
50/143 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei! Painoon ei ikinä puututa eikä myöskään KOSKAAN kysytä oletko raskaana!

Toisen muuttuneen olomuodon voi huomioida sanomalla vaikka että näytätpä hyvältä tänään tai jos ei ole hyvä muutos niin voi kysäistä ihan vaan että miten sulla menee.

Vierailija
51/143 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän olis sama, kuin kuolleen läheiselle sanoi, et onpa hieno juttu, vihdoinkin sulla on omaa aikaa, voit keskittyä itseesi, mennä minne huvittaa ilman riippakiveä. Kyynelletkin vain puhdistaa kehoa ja suru kun laihduttaa, niin aina vaan terveellisempää. Voi kun ollaan niin positiivisia.

Vierailija
52/143 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisihan sitä ehkä kommentoida yleisluontoisemmin, jotain että oletpas muuten reippaan ja hehkeän oloinen, tms., eli kiinnittämättä huomiota juuri siihen laihtumiseen. Siis sikäli kuin laihtuja on, kuten oletin aloittajan tarkoittavan.

Eri juttu sitten jos vaikka sairastelujen takia riutuu.

Itse olen ollut lihava, enkä erityisesti tykännyt, kun laihtumisesta mainittiin.

Vierailija
53/143 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäön kommentointi ylipäätään on aika harmaata aluetta.

”Näytät levänneeltä” sanoi anoppi kun olin ensin vuoden keikkunut burnoutin partaalla, mikä ei siis ollut mikään salaisuus, ja sitten lopulta sain kuukauden lomaa.

Sitten kun koitti paluu töihin niin eipä kuulunut enää kommentteja. Mahtoi naamataulu taas valahtaa ja kulahtaa, kun työelämä ei ollut mitään herkkua siihen aikaan ja muutenkin oli vaikea ajanjakso.

Näistä kommenteista tulee vain sellainen olo, että katsoja arvioi sinua koko ajan. Itselleni tuli silloin fiilis etten halunnut mennä anoppilaan heti sen jälkeen, kun olin taas palannut töihin, koska tiesin että enpä enää näyttänyt levänneeltä.

Vierailija
54/143 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hän itse ottaa asian puheeksi ja kertoo laihdutusprojektistaan. Muuten on mielestäni asiatonta kommentoida toisen painonmuutoksia.

Mä sanoin eräälle tyypille, että hän näyttää sairaalta ja kannattais käydä lääkärissä. (isäni oli vastikään sairastunut ja huomasin samoja "piirteitä") Kuukauden päästä tuo kaveri kiitti mua, että olin ollut suorapuheinen, häneltä löytyi sama sairaus kuin isältäni ja onneksi alkuvaiheessa, lääkitys aloitettiin heti.

Eli aina ei kannata olla hiljaa havaitsemistaan muutoksista.

Vierailija
55/143 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en halua kommentteja (minkäänlaisia) ulkonäöstäni, enkä myöskään kommentoi toisten ulkonäköä. Ulkonäkökeskeiset kommentit ovat aina jollain tasolla vähän asiattomia. Toki jos ihminen itse ottaa esim. elämäntapamuutoksen puheeksi on täysin asiallista ihastella laihtumista, mutta muuten kannattaa olla ihan vaan hiljaa.

Sen sijaan saatan ihastella jotain vaatetta, todeta että onpa sinulla kivan näköinen pusero tai jotain vastaavaa. Se ei ole henkilöön kohdistuvaa kommentointia ja mielestäni OK.

Vierailija
56/143 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisella oli 2 vaikeaa syöpää. Meni jotain muuta varten lääkäriin, joka kirjotti et virkeä ja hyvävointinen rouva. 2 kk myöhemmin kuoli. Oli varmaan hoikka ja huulipunaa huulissa. Kiva huomioida ja kehua! Irvokasta.

Vierailija
57/143 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano mieluummin vaikka että näytätpä sinä upealta.

Eihän nyt sentään laihtumista voi kehua "upealta näyttämiseksi"!

-- sehän on LÄSKIVIHAA!

Vierailija
58/143 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisille pitäisi sanoa, tai loukkaantuvat, toisille ei saa sanoa, tai loukkaanutvat. Itse suoraviivaisena ihmisenä olen mennyt sillä etten puhu toisten ulkonäöstä mitään. Loukkaantukoot jos huvittaa, en jaksa arpoa jokaisen kohdalla erikseen että mitähän tässä nyt saa, tai ei missään nimessä saa sanoa.

Vierailija
59/143 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On sekin mielestäni vähän tylyä, että vaikka huomaa, että toinen on kovasti muuttunut ulkoisesti, niin ei sano mitään.

Eli on ok sanoa vaikka duunikaverille jota ei ole nähnyt etätöiden takia viimeiseen pariin vuoteen livenä, että ohhoh, oletpas sinä läskistynyt..?

Vierailija
60/143 |
03.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa, muistutat siitä sen koko loppuelämän, kuinka oli vuonna 2022 ex-läski, katselet ja mässäilet vielä 2035 kaverisi ex- läskikuvilla. Kyllä menneessä on niin turvallista märehtiä. Et sitten itse liho grammaakaan minkään syyn takia, muista tämä (ei mitään paineita).