Saako laihtuneelle sanoa: oletpas hoikistunut?
Eikö se käänteisesti tarkoita että sanoja on kokenut henkilön aiemmin pulskana?
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Multa kysyttiin suoraan, kun laihduin paljon sairauden asettuessa aisoihin, että onko minun nyt helpompi kävellä?
Siis mitä halvattua?! Sori, ei minulla ollut ennen laihtumistakaan ongelmia kävellä vaikka 13h päivässä tarvittaessa.
Itse en kommentoi kenenkään ulkonäköä, paitsi jos henkilö ottaa sen itse puheeksi, ja silloinkin myötäilen henkilön omia näkemyksiä tai vastaan kohteliaasti, koska käytöstavat. Vaikka minun mielestäni ystäväni uusi kampaus on hirveä, hän on sen halunnut ja pitää siitä, joten totta kai tuen häntä enkä pahoita hänen mieltään omilla mielipiteilläni.
Kun ihminen lihoo tosi paljon, kävelytyyli muuttuu vaappuvaksi ja naama punoittaa aika pienestä matkasta. Jos muu porukka joutuu hiljentämään vauhtia, että toinen pysyy porukassa - kyllä, siitäkin nousee ajatus, että kävely on vaikeaa. Itse tulee vähän sokeaksi asialle, painonsa kantamiseen tottuu. En jaksaisi kantaa nykyään kolmeakymmentäkään kiloa repussa.
Ei ihmiset sellaisia kommentoi, mutta saattavat olla iloisia siitä, että asiat ovat paremmin.
Jos vain yksinkertaisesti kysyt: "Oletko laihtunut."
loukkaannuin kommentistasi