Miesystävä äidin hautajaisiin mukaan?
Ollaan tapailtu vasta hetki eikä äiti ehtinyt nähdä miestä ollenkaan kun kuoli niin äkillisesti. Onko ok ottaa mies hautajaisiin mukaan?
Kommentit (49)
Kyllä voi ottaa, jos itse tarvitset tukea ja mies haluaa olla tukenasi.
Juu, minä ainakin ottaisin mukaan. Tossa tilanteessa ei voi koskaan olla liikaa tukea. Ja jos susta tuntuu, että tarviit miesystävän tueksi, niin miksipä ei.
Jos valitsee pari sukulaista joiden kanssa menee ja istuu vierekkäin. Ja ei vielä ota miesystävää mukaan kun on uusi, paitsi jos haluat. Pahoittelut menetyksen johdosta.
Vierailija kirjoitti:
Sinun kai se pitäisi tietää eikä meidän
Huh... Ap tarvitsisi tukea eikä piikittelyä.
Mikä sinusta tuntuu hyvältä ja oikealta. Vanhemman menetys on kova paikka ja mielestäni silloin saa pyytää tukea sieltä mistä haluaa, eikä tarvitse miettiä, että mitä muut ajattelee ja onko tämä nyt "hyväksyttävää".
Vierailija kirjoitti:
Haluaisiko hän edes tulla?
Niinpä. Pitää kysyä tältä mieheltäkin mielipidettä. Noin läheisen ihmisen hautajaisiin osallistuminen, lyhyen seurustelun jälkeen, on melko voimakas kannanotto. Itse en kutsuisi noin tuoretta uutta miesystävää tuollaiseen perhetilaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinusta tuntuu hyvältä ja oikealta. Vanhemman menetys on kova paikka ja mielestäni silloin saa pyytää tukea sieltä mistä haluaa, eikä tarvitse miettiä, että mitä muut ajattelee ja onko tämä nyt "hyväksyttävää".
Tukea? Eihän tämä mies edes tuntenut tuota äitiä, eikä tunne kovin hyvin tytärtäkään, eikä tiedä mitään heidä välisistä suhteistaan.
Se on sinun ja sen miehen asia. Aviomieheni 20 vuoden ajalta ei vaivautunut äitini hautajaisiin kun oli niin tärkeä viininmaistelumatka varattuna Tšekkeihin. Erosimme, täysi-ikäiset lapset katkaisivat välinsä isäänsä.
Kaikista ei ole tukemaan edes itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukea? Eihän tämä mies edes tuntenut tuota äitiä, eikä tunne kovin hyvin tytärtäkään, eikä tiedä mitään heidä välisistä suhteistaan.
Mitä tarvitsisi tietää, paitsi se, että välittää tyttärestä ja haluaa olla tukena raskaalla hetkellä?
Vastauksesi on tunnevammaisen vastaus.
Itse menin miesystävänsä mummon hautajaisiin mukaan, kun oltiin seurusteltu vuosi ja olin tavannut mummon elossa kerran. En tiedä olisinko mennyt, jos en olisi tavannut mummoa koskaan, se olisi ollut aika outoa.
Varmaan teistä molemmista kiinni mitä haluatte tehdä? Haluatko miehen tueksi hautajaisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarvitsisi tietää, paitsi se, että välittää tyttärestä ja haluaa olla tukena raskaalla hetkellä?
Vastauksesi on tunnevammaisen vastaus.
Haluaisitko omiin hautajaisiisi henkilön, jolle et ole merkinnyt yhtään mitään. Seisomaan sinne kuin mallinukke.
Oman äitisi hautajaisiin saat viedä kenet haluat, mutta esim. tätisi hautajaisiin ei olisi ok tuoda ventovieraita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastauksesi on tunnevammaisen vastaus.Haluaisitko omiin hautajaisiisi henkilön, jolle et ole merkinnyt yhtään mitään. Seisomaan sinne kuin mallinukke.
Ööö, tukemaan ja auttamaan minulle rakkainta ihmistä? Helll yeah! Eri
Voi olla, että saa myöhemmin vastailla ihmisten kysymyksiin, että kuka tuo mies on äitisi hautajaisissa? Kukaan ei tunne. Tapauksessa, että seurustelu jääkin hyvin lyhytaikaiseksi.
Sinun kai se pitäisi tietää eikä meidän